خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

حوزه سلامت باید دارای طراحی مدیریتی پیش از زمان وقوع باشد


%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%d9%82%d9%88%d8%b9-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: حوزه سلامت باید دارای طراحی مدیریتی پیش از زمان وقوع باشد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر عرصه سلامت را یکی از مقولات بنیادین در ساختار جامعه دانست و اظهار کرد: اگر حوزه سلامت دارای شاخصه‌های بالای مدیریتی و عرصه‌های پزشکی نباشد، قطعاً آن جامعه دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرصه سلامت یکی از مقولات بنیادین در حوزه‌های مبدأیی و مقصدی است، افزود: وقتی که انسان دچار چالش های سلامت شود، جامعه در حوزه‌های مبدأیی و مقصدی دچار مشکل می‌شود، به همین خاطر در تاریخ عمر بشر، همواره این حوزه مورد توجه ویژه بوده است.

مدیریت سلامت، نقش مهم و مؤثری در حفظ جامعه دارد

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: با گسترش تکنولوژی مدرن به ویژه صنایع آلاینده و زندگی ماشینی و تغییرات دگردیسی در جغرافیای زیستی، بیماری‌ها به شکل دیگری نمود کرده است به همین خاطر حوزه مدیریت سلامت، نقش مهم و مؤثری در حفظ جامعه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت نه تنها به روز، بلکه باید همواره جلوتر از زمان باشد، بیان کرد: حوزه سلامت همیشه باید دارای طراحی مدیریتی پیش از زمان در عرصه‌های زیرساختی، تولید منابع انسانی کارآمد در تمامی عرصه‌ها، تولید دارو، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ بهداشت باشد.

توسعه فرهنگ عمومی بهداشت با همت جهادی در جامعه

بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه حوزه سلامت در طول تاریخ بیش از آن که به حوزه بهداشت پرداخته، به درمان پرداخته است، تأکید کرد: وزارت بهداشت و متولیان بهداشت و درمان باید به دنبال برنامه‌ریزی و همت جهادی جهت توسعه فرهنگ عمومی بهداشت در بین مردم جامعه باشند.

امام جمعه بوشهر گفت: باید در جامعه بهداشت عمومی و تخصصی بالا رود و در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی بهداشت روانی را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه یکی از مواردی که در شرایط کنونی به شدت به جامعه آسیب وارد می‌کند، فشارهای روحی و روانی است، اظهار کرد: همواره بخشی از بیماری‌های جسمی از جهت روان‌پریشی است و در این زمینه باید عوامل و آیتم‌هایی که باعث ایجاد این مشکلات روحی می‌شود، شناسایی و رفع شوند.

صفایی بوشهری در پایان با تأکید بر اینکه در استان بوشهر و ایران، ماتریس سلامت طراحی شود، بیان کرد: در حوزه سلامت، ضعف‌ها، آسیب‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و فرصت‌ها شناسایی و در جهت رفع ضعف‌ها و استفاده از فرصت‌ها تلاش شود.

اولویت‌ ما بهبود شاخص‌های سلامت است

علیرضا رئیسی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در این آئین گفت: بهبود شاخص‌های سلامت در استان بوشهر را به عنوان یکی از اولویت‌های بسیار مهم در دستور کار داریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر روند خوبی را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان بوشهر داشته‌ایم که تلاش داریم با ادامه این روند و اجرای طرح‌های مختلف شاهد بهبود فضاهای بهداشتی و درمانی استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در ادامه بیان کرد: در اولین برنامه از برنامه‌های هفته سلامت، افزایش آگاهی و اطلاعات بهداشتی خانواده‌ها ویژه دانش‌آموزان برگزار شده است چرا که دانش‌آموزان مبلغان خوبی برای سلامت و نکات بهداشتی در خانواده‌هایشان هستند.

وی ضمن بیان اینکه شعار امسان به واژه خود مراقبتی توجه دارد، عنوان کرد: امیدواریم جامعه به آن سطح از اطلاعات برسد تا در زمینه سلامت فردی خود مراقب باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: ایران در برخی موضوعات بهداشتی و درمانی در سازمان بهداشت جهانی یک الگو است و بازگشت و توجه به این مورد که پیشگیری بهتر از درمان است می‌تواند جلوگیری از خیلی بیماری‌ها در کشور شود.

وی ضمن بیان اینکه نرم شیوع بیماری قندخون در بوشهر بالاترین درصد به نسبت کل جهان است، گفت: این بیماری در جهان شش الی هفت درصد، در ایران 9 درصد و در استان ما 14 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در پایان با اشاره به برخی از مخاطرات بیماری قند خون، تأکید کرد: بیماری قند خون موجب بیماری‌های بسیاری می‌شود که لازم است که مردم از این بیماری پیشگیری کنند.

نظرات  (۱)

سلام. ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی