خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

خرمدل خبر داد:

برگزیدگان مسابقات قرآنی حوزه مقاومت سپاه مالک اشتر بوشهر معرفی شدند

%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%db%8c%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%84%da%a9-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af


فعالیت‌های قرآنی: جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از راهیابی برگزیدگان مسابقات قرآنی حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر بوشهر به مرحله شهرستانی خبر داد.




سرهنگ پاسدار حمید خرمدل، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه آئین دیدار با گردان‌های سازمان یافته بیت‌المقدس و امام حسین(ع) شهرستان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دریایی دانش‌آموزی از۱۵ مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: به مدت دو ماه دانش‌آموزان استان بوشهر از جزیره مقاوم خارگ و آثار به‌جا مانده از جنگ تحمیلی طی دو روزدر این جزیره بازدید می‌کنند و استان بوشهر امسال برای نخستین بار میزبان راهیان نور دریایی دانش‌آموزی است که این اردوها تا آخر آذرماه سال جاری ادامه دارد و پیش از این بوشهر به مدت چهار سال میزبان راهیان نور دریایی کشوری بود که امسال میزبان راهیان نور دریایی دانش‌آموزی نیز شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان با دو فروند شناور اعزام می‌شوند، افزود: اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به جزیره مقاوم خارگ در صورت مساعد بودن شرایط جوی، با دو فروند شناور از منطقه دوم نیروی دریایی نوح نبی(ع) ندسا بوشهر انجام می‌شود و همچنین، از پانزدهم مهرماه نیز 12 هزار دانش‌آموز از استان بوشهر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در خوزستان اعزام می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای شهریورماه یک‌هزار و 500 تن از نخبگان بسیجی به مدت پنج روز به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی غرب کشور در استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه اعزام شده‌اند و این دانش‌آموزان از شش ناحیه بوشهر، دشتستان، گناوه، دشتی، تنگستان و دانشجویی به اردوی راهیان نورغرب اعزام شده‌اند که این اردوها تاکنون ادامه دارد و از پانزدهم مهرماه تا آخر آذرماه سال جاری 12 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در قالب هر مدرسه یک کاروان به اردوی راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند.

خرمدل اظهار کرد: اعزام این کاروان‌ها با رعایت کامل امنیت و سلامت انجام می‌شود و این دانش‌آموزان در اردوگاه فاطمه زهرا(س) استان بوشهر در منطقه مارد اسکان داده می‌شوند و از مناطق فکه، هویزه، طلائیه، شلمچه، دهلاویه و اروندکنار بازدید می‌کنند.

وی از راهیابی برگزیدگان مسابقات قرآنی حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر بوشهر به مرحله شهرستانی خبرداد و گفت: این دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه بسیجیان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان و در رده‌های سنی بزرگسالان و زیر ۱۶ سال به همت حوزه مقاومت بسیج خاتم‌الانبیاء(ص) در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

خرمدل ادامه داد: در پایان این مسابقات سیدحامد ابطحی، اکبر میرشکاری و رضا محمدی حقیقی در رشته قرائت بزرگسالان و عبدالمهدی قادریان و محمدرضا اندرز در رشته قرائت زیر ۱۶  سال به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و همچنین، محمد‌آبادی و حامد احمدی نیز در رشته حفظ ۵ جزء، عباس سبحانیان، سیدجواد حسینی و رضا یوسفی در رشته ترتیل بزرگسالان، محمدمهدی بوریایی، امیررضا بادمهر و محمدرضا خارگی در رشته اذان زیر ۱۶ سال و صاحب احمدی، حیدر دشتی و امیر درویشی در رشته ترتیل زیر ۱۶ سال به عنوان نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات معرفی و به مرحله شهرستانی راه یافتند.

بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در هشت نقطه استان بوشهر

خرمدل با اشاره به اینکه استان بوشهر همواره در تعالی فرهنگ و تمدن و پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران نقش تعیین کننده‌ای داشته است، بیان کرد: با همکاری کمیته‌های مختلف، برنامه‌های مناسب و مطلوبی در روز عید غدیر خم در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار و بازسازی واقعه غدیر در استان بوشهر از هجدهم ذی‌الحجه همزمان با روز 21 مهرماه در هشت شهر استان بوشهر اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: این حرکت فرهنگی و هنری در قالب بازسازی واقعه غدیر علاوه بر مرکز استان در شهرهای دیر، دیلم، دلوار، برازجان، گناوه، خورموج و اهرم در روز عید غدیر خم به عنوان عید بزرگ مسلمانان برگزار می‌شود.

وی توصیف کرد و ادامه داد: ساخت و بازسازی و اجرای واقعه بزرگ غدیر برای نسل‌های جوان و نوجوان اهمیت بسیار زیادی دارد دشمنان تلاش دارن شبهاتی را در این زمینه ایجاد کنند که اجرای این برنامه گام مهمی در این راستا است و فرماندهان نواحی و کارگردانان بازسازی واقعه غدیر به منظور آموزش مسائل مورد نیاز برای بازسازی این واقعه در یک دوره اموزشی در شهر یزد شرکت کرده‌اند.

اقتدار امروز نظام مرهون برکت ولایت فقیه و خون انسان‌های پاک و مطهر است

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گران‌بهایی برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با ایثار، فداکاری و سلح‌شوری فرزندان برومند و معنوی امام خمینی(ره)، افسانه شکست‌ناپذیری قدرت‌های جهانی را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را اثبات کرد و ایران اسلامی امروز مقتدرترین کشور منطقه شده است و دیگر جولانگاه ما دریای عمان و خلیج فارس نیست، ما تا دریای سرخ و مدیترانه حضور داریم و با قدرت و اقتدار در صحنه‌های جهانی نقش‌آفرینی می‌کنیم و همه‌ ابهت و اقتدار امروز نظام را مرهون برکت و وجود ولایت فقیه و خون انسان‌های پاک و مطهر است و راه راستین ما برگرفته از حرکت سرخ شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است و تا پرچم اسلام ناب محمدی به دست صاحب اصلی‌اش برسد در خط سبز انتظار ایستاده و آماده جان‌فشانی هستیم.

خرمدل افزود: گروهی از مربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین با حضور بیش از 50 نفر از بسیجیان با همراهی ائمه جمعه شهرهای دیّر و کاکی و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دیلم و مجموعه‌ای از سرمربیان و مربیان این طرح از نیروهای مقاومت بسیج شهرستان‌های دیلم، دشتی و دیر به‌منظور برگزاری یک اردوی آموزشی و زیارتی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند و این اردوی آموزشی‌ ـ ‌زیارتی چهار روزه است و حلقه‌های صالحین با تدبیر و تیزبینی مقام معظم رهبری در مساجد و پایگاه‌ها شکل گرفته است.

وی گفت: ما موظف به حرکت در مسیر اجرا و ارائه تدابیر این قائد عظیم‌الشان در حوزه‌های اعتقادی و معرفتی به جوانان و نوجوانان بوده، هستیم و خواهیم بود و در این اردو علاوه بر استفاده از فضای معنوی حرم مطهر رضوی، مسائل و راهکارهای رشد و افزایش کیفیت مباحث تربیتی، بصیرتی و معرفتی حلقه‌ها و آسیب‌شناسی روند اجرای این برنامه مورد مطالعه جدی قرار خواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی