خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

علم و ایمان دو بال پیشرفت انسان است

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۸ ب.ظ

کفاش:

علم و ایمان دو بال پیشرفت انسان است

%d8%b9%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پروش در آیین زنگ بازگشایی مدارس بوشهر گفت: علم و ایمان دو بال پیشرفت و ترقی انسان است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین زنگ شکفتن دانش‌آموزان مدارس استان بوشهر بر شاخسار علم و دانش که در دبیرستان دخترانه متوسطه دوم زینبیه شهر بوشهر با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و زنگ پیشرفت تعلیم و تعلم با شعار «ماه مهر است و فرهنگ سال عزم و جهاد است - فصل تدبیر و امید رویش اقتصاد است» توسط آیت‌الله صفایی بوشهری به صدا درآمد و سپس مراسم صبحگاه دانش‌آموزی با تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز و نوجوان بوشهری مهدی لبخنده پور آغاز شد.
حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه باید با نگاه تشویق و ترغیب جوانانی متعهد و متدین برای آینده ایران اسلامی تربیت شود، گفت: با توجه به این که انسان برای رسیدن به ترقی و طی نمودن مسیر پیشرفت به دو بال علم و ایمان نیاز دارد باید مربیان در برنامه‌های خود به این دو اصل توجه داشته باشند و اگر درکنار علم و دانش ایمان، تقوا و خداترسی نباشد در مسیری خطرناک قرار می‌گیریم که این از برنامه‌های آموزش و پرورش نیست و برای رسیدن به جریان علمی و تربیتی باید فعالیت‌های علمی درکنار فعالیت‌های اخلاقی و فرهنگی طراحی شود. 

وی افزود: به جای منفی‌نگری نسبت به جوانان باید آنان را در بخش‌های مختلف از جمله فضای مجازی که امروز دشمن از آن به عنوان جنگ نرم علیه ما استفاده می‌کند، هدایت کرد و یاد و خاطره جوانانی که هشت سال برای ایران اسلامی جنگیدند و عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند هیچگاه از ذهن تاریخ پاک نمی‌شود.

اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئین بازگشایی بیان کرد: امروز 180 هزار و 734دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هشت هزار و 604کلاس درس در قالب دو هزار و 184مدرسه در این استان سال تحصیلی خود را آغاز کردند و درسال تحصیلی جدید در این استان 101هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، 27هزار و 500 دانش آموز مقطع متوسطه اول، 32هزار دانش آموز متوسطه دوم، فنی و حرفه ای و کاردانش 11 هزار نفر و 900 دانش آموز نیز در مدارس استثنایی ثبت نام شده اند.

%d8%b9%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

علم و فناوری مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: جوانان امروز باید با ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند تا در سنگرعلم و دانش در مقابل دشمن ایستادگی کنند و علم و فناوری مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است و اگر نظامی به دنبال اقتدار و استقلال کامل است باید دراین مسیر گام بردارد و اگر علم و فناوری در فضای فرهنگی، معنوی و الهی باشد به طور قطع این مجموعه توان شگرفی به نظام می دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان با تاکید بر داشتن آموزش و پرورش قوی افزود: توجه به آموزش و پرورش و بویژه دانش آموزان باعث شکوفایی کشور درعرصه علم و فناوری می شود و آموزش و پرورش برای بازسازی، نوسازی، فرهنگ دینی، توسعه کرسی های آزاد اندیشی، تولید علم و توسعه فرهنگسراها نیازمند کمک ویژه مسئولان و خیران است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی