خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام مصلح:

نیازسنجی، لازمه قدم نهادن در مسیر حوزه دین است

%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d9%86%d8%ac%db%8c%d8%8c-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%87-%d9%82%d8%af%d9%85-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: امام جمعه خورموج در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) گفت: در این برهه از زمان باید نیاز مملکت را شناسایی کرد و براین اساس در حوزه دین قدم نهاد.




به گزارش ‌خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) این شهر ضمن خیر مقدم به طلاب جدید الورود، به اهمیت علم و دانش اشاره و اظهار کرد: علم مانند نوری است که از سوی خداوند تبارک و تعالی در دل انسان کاشته می شود.
امام جمعه خورموج اهمیت علم و دانش را از نگاه امام محمد باقر(ع) پیرامون مهم دانست و ابراز کرد: این امام همام می فرمایند « شتاب بگیرید و در جهت طلب علم و دانش از جوانی خود استفاده کنید».
وی افزود: باید ارزش کار طلبگی و طلبه شدن را دانست؛ علی‌رغم اینکه تبلیغات شدیدی علیه طلبگی و روحانیت صورت می گیرد اما باید با قدرت و با نشاط کامل در این مسیر و نیز با انگیزه‌ای خالصانه تکلیف خود را در این برهه از زمان ادا کرد و باید نیاز مملکت را شناسایی کرد و براین اساس در حوزه دین قدم نهاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی با تقدیر از زحمات مدیر سابق این مدرسه علمیه به جهت تلاش‌های وی در اهتمام بخشی به فعالیت ها در حوزه قرآن کریم با برگزاری مراسمات مختلف اشاره کرد.

وظیفه اصلی حوزه های علمیه معنویت بخشی و معرفت‌افزایی است
حجت‌الاسلام خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این مراسم به وظیفه اصلی حوزه های علمیه اشاره کرد، و گفت: وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه معنویت بخشی و معرفت افزایی است و انجام این کار از هیچ محیط آموزشی دیگر ساخته نیست و حوزه های علمیه در طول تاریخ این دو وظیفه را به انحو احسن انجام داده‌اند و ما نیز در زمان حال وظیفه داریم آن چرا را که بزرگان در این عرصه سر و سامان داده اند، ادامه دهیم.
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: هرچند انجام این کار سختی های خاص خود را دارد اما باید حوصله به خرج داد و امیدوارانه حرکت کرد.
وی داشتن تقوا و اخلاق نیک و پسندیده را لازمه طلبگی دانست و اضافه کرد: نباید درس خواند سبب شود که نسبت به تقوا بی توجه باشیم؛ علمیت و معنویت بخشی به خود واجب است و نباید نسبت به این موضوع کوتاهی کرد و هر فرد به هر اندازه از نظر معنوی تربیت شود در جامعه می تواند تأثیرگذارتر باشد و تنها داشتن علم کافی نیست.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر طی حکمی حجت‌الاسلام امید ماندگار را به عنوان مدیر این مدرسه علمیه منصوب و از زحمات و تلاش‌های دو ساله حجت الاسلام علی مصلح، مدیر سابق مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) شهر خورموج قدردانی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی