خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها


حاج حامد فکوری مطرح کرد؛


فرهنگ، پایه علمی و اساس هر فن و تخصص است



دبیر استانی خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) شعبه بوشهر با بیان اینکه فرهنگ، پایه علمی و اساس هر فن و تخصص است، مطرح کرد: بدعت ابزار مهم فتنه گری است و فتنه گران برای ایجاد فتنه و آشوب این راه را انتخاب می‌کنند.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حامد فکوری صبح امروز در جلسه با مسئولان کمیسیون‌های شورای هیئت‌های مذهبی در بوشهر با اشاره به فتنه و واژه فتنه در قرآن اظهار داشت: فتنه در اصطلاح دین یعنی استحاله و بی‌محتوا کردن حقیقت دین و "دین سوزی" با پوشش به ظاهر مقبول و مشروع است.


رئیس سابق شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در ادامه افزود: فتنه با توجه به موضوع‌های گوناگون معنای متعددی پیدا می‌کند و فتنه در نظامی مشروع و عادلانه یعنی خدشه‌دار کردن ارزش‌ها، حقایق و محتوای آن به منظور براندازی و فروپاشی و سلطه گری است.


فکوری گفت: فتنه در مقابله با یک انسان، باورها و اعتقاد اصیل و ارزشی او را زیر سئوال می‌برد و شخصیتش را از درون پوچ و بی محتوا می‌کند.


مدیر امور مساجد و تشکل مذهبی و صنفی ستاد احیا استان بوشهر در ادامه بیان کرد: بر این اساس می‌توان گفت فتنه در فرهنگ دینی به هر چیزی گفته می‌شود که موجب آشوب و اخلال در نظام اجتماعی یا اخلال در نظم فکری و جسمی فرد یا افراد یا اجتماع می‌شود.


وی گفت: کفر و شرک در فرهنگ قرآنی فتنه معرفی شده است و چون اعتقاد به کفر و شرک به سبب غیرحقیقی و باطل بودنش در دنیا، آرامش و امنیت را از انسان سلب می‌کند و در آخرت نیز با گرفتار شدن به عذاب الهی موجب فقدان آرامش و آسایش می‌شود.


فکوری با بیان اینکه خداوند در آیه‌های دوم و سوم سوره عنکبوت به یکی از معانی فتنه اشاره کرده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "آیا مردم گمان کرده‌اند رها می‌شوند به صرف اینکه بگویند ایمان آورده‌ایم و آنها آزمایش نمی‌شوند بی‌تردید کسانی را که پیش از آنها بودند آزمودیم پس بی‌تردید علم ازلی خداوند درباره کسانی که راست دروغ گفته‌اند تحقق می‌یابد".


مسئول هیئت مذهبی محبان شهرستان بوشهر در ادامه افزود: از این آیه شریفه چند مطلب دریافت می‌شود که اولا تمام مدعیان دینداری مورد آزمایش قرار می‌گیرند و ثانیا گذشتگان نیز آزمایش شده‌اند و ثالثا هدف از آزمایش این است که دینداری محک زده شود تا دینداران راستین و مدعیان دروغین مشخص شوند و رابعا این آزمایش برای خداوند نیست زیرا پروردگار متعال از ظاهر و باطن انسان‌ها آگاه است بلکه این آزمایش نوعی افشاگری چهره مدعیان دین داری است که در بحران و فتنه قرار گیرند و از خود عکس العمل نشان دهند تا گوهر درونی و اعتقاد واقعی یا شخصیت اصلی آنان برای خود و دیگران آشکار شود.


فکوری گفت: یکی دیگر از راه‌های فتنه انگیزی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و با هدف سلطه گری، ایجاد بدعت در دین با عنوان نوآوری و قرائت جدید است.


وی در ادامه اظهار داشت: زیرا لازمه پیدایش بدعت این است که ابتدا افراد، از اعتقادات اصیل خود دست بردارند یا حداقل در شبهه و تردید باشند تا زمینه پذیرش عقاید باطل و بدعت فراهم شود، زیرا تا زمانی که انسان به باورهایی اعتقاد دارد و به آن پایبند است بدیهی است که در مقابل هر نوع بدعت و دین جدید مقابله می‌کند و حتی ممکن است تا پای جان برای دفاع ایستادگی کند.


دبیر استانی خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) شعبه بوشهر در ادامه بیان کرد: بدعت به معنای انجام کاری نو و بی‌سابقه و در اصطلاح دین، کاستن یا افزودن چیزی بر دین بدون دلیل معتبر است، وگرنه اصل نوآوری و تحول دینی که مطابق با اصول و مسلمات اسلام و در چهارچوب شرع از طریق عالمان متخصص و متعهد دینی با برهان محکم باشد بدعت نیست، بلکه تحول و توسعه و احیای دین است.


فکوری تصریح کرد: امیرالمومنین امام علی (ع) در ارتباط معنای بدعت می‌فرماید؛ "بدعت آن است که ریشه در قرآن و سنت ندارد و برخواسته از هوای نفس بدعت گزار است" و بدعت را بدین سبب بدعت می‌گویند، چون ابتدا از شخص بدعت گزار مطرح گردیده و هیچگونه دلیلی برای اثبات آن وجود ندارد.


مسئول هیئت مذهبی شهرستان بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف ما در مقابل بدعت گزاران هوشیاری و بیداری دانست و در ادامه اظهار داشت: با توجه به ضرر و خطر بدعت برای دین مقدس اسلام، معصومین (ع) هشدار داده‌اند اولا مردم باید بیدار باشند و بر فهم و بصیرت خود بیفزایند تا در دام بدعت گزاران گرفتار نشوند و ثانیا مردم باید برای کسب آگاهی و بصیرت و نجات از فتنه بدعت گزاران به عالمان متعهد و متخصص دین شناس رجوع کنند و در زمان حضور معصومین به امامان معصوم و در زمان غیبت به علمای دینی مراجعه کنند.


وی در ادامه افزود: امام صادق (ع) فرمودند: "در میان اهل بیت در هر عصری، جانشینان عادلی هستند که دین را از تحریف غلو کنندگان و تخریب خرابکاران و تأویل ناآگاهان حفظ می‌کنند".


مدیر امور مساجد و تشکل مذهبی و صنفی ستاد احیا استان بوشهر در ادامه بیان کرد: نقش فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی در پیروزی انقلاب انکار ناپذیر است و تحلیل‌گران و صاحب نظران عرصه سیاست در جهان نیز به این امر معترفند، زیرا مردم با شعار الله اکبر و با رهبری روحانیون و در راس آنها مجتهد عادل، با ایثار و شهادت، حکومتی تا دندان مسلح را که غرب و شرق از آن حمایت می‌کردند به زانو درآوردند.


فکوری گفت: مقام معظم رهبری شاخص عمده حرکت‌های مردمی در این کشورها را سه چیز دانست؛ اولا اسلامی بودن و ثانیا روحیه ضد آمریکایی و صهیونیستی بودن و ثالثا مردمی بودن است که این موضوع در تمامی کشورهای منطقه یک وجه مشترک در نهضت مردمی است.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ ما از اول گفته‌ایم که وجه انقلاب یعنی آن بخش نمادین و چهره بیرونی، چهره فرهنگی است که سیاست ما مقهور فرهنگ ماست و فرهنگ ما ساخته شده تاریخ و مکتب انقلابی ماست و من معتقدم ریشه‌های انقلاب به عمق باورهای دینی مردم این سرزمین است.


رئیس سابق شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: امروز نیز عامل اصلی اقتدار و عظمت ایران حفظ انقلاب در مقابل تمامی توطئه‌ها، فرهنگ پویای دین و ولایت است.


فکوری در ادامه افزود: مخالفان نظام، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از سال‌های 70 به بعد به آن سرعت بخشیده‌اند و به تدریج به صورت روز افزون مبارزه اعتقادی آغاز شد.


وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به جوانان که فرمودند؛ پیام من به جوانان کشور این است همت کنید و عزم و اراده ی خود را تقویت کنید و آماده باشید، ممکن است ما هرگز جنگ نظامی نداشته باشیم، اما یقینا جنگ سیاسی و اقتصادی و به ویژه فرهنگی داریم.


این فعال فرهنگی و اجتماعی در ادامه اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب در تهاجم فرهنگی اعتقادات و باورهای دینی مردم را هدف گرفتند، ابتدا در احکام و فروعات دین سپس تردید ایجاد کردند که " انکار اصول و مسلمات دین، انکار حق حاکمیت خدا و پیامبران، نفی حکومت دینی، نفی فقه و مرجعیت، نفی ولایت فقیه، نفی تفکر شیعی، تبلیغ اباحه گری و ترویج ابتذال " گوشه‌ای از تهاجم و شبیخون و جنگ نرم فرهنگی دشمنان است.


مسئول هیئت مذهبی شهرستان بوشهر به نقش بصیرت در حفظ و تداوم انقلاب اشاره کرد و در ادامه افزود: همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب، دینداری و بیداری و ولایتمداری مردم ایران است، اگر جایگاه بصیرت و بیداری را از نظام به ویژه در جنگ نرم، بالاتر از دینداری ندانیم به افراط سخن نگفته ایم؛ زیرا دیندار بصیر و بیدار است که می‌تواند حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند.
فکوری گفت: یکی دیگر از راه‌های خروج از فتنه، رجوع به قرآن است زیرا قرآن کریم نامش بصیرت و آگاهی و نور و هدایت و تامین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است.


وی در ادامه یکی از راه‌های مقابله با امواج فتنه را اطاعت و پیروی از امام و رهبری دینی دانست و گفت: اطاعت از رهبری تنها رمز موفقیت جامعه اسلامی است و علت تمامی شکست‌های گروه حق در طول تاریخ، بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری دینی و ولی امر بوده است.


رئیس سابق شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، عامل اصلی پیروزی دشمن در تمامی فتنه‌ها و توطئه‌ها، پیروی نکردن مردم از ولایت و رهبری بود که در عرصه مبارزات سیاسی نمونه‌های فراوانی موجود است که قابل ارزیابی است که یکی از آن نمونه‌های بارز و عبرت آموز، ماجرای فتنه صفین است.


حامد فکوری: بدعت دینی از راه‌های فتنه‌گران برای آشوب است ...

  • حامد فکوری

نظرات  (۱)

  • محمد بستان پیرا
  • سلام این بنده خدا رو یکم معرفی میکردید.
    وبلاگتون خیلی زیباست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی