خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

موسوی‌نژاد:

جوانان به‌دنبال حقیقت‌طلبی و کشف واقعیت‌های پنهان هستند

%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%aa%e2%80%8c%d8%b7%d9%84%d8%a8%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%b4%d9%81-%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af


گروه سیاسی: منتخب مردم دشتستان در مجلس ‌ با بیان اینکه جوانان به‌دنبال حقیقت‌طلبی و کشف واقعیت‌های پنهان هستند، افزود: نامه رهبری تلاشی است برای اینکه روزنه‌ای برای نجات ذهن جوانان که توسط استثمارگران و سیاستمداران مسموم شده است، ایجاد شود.




حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌مهدی موسوی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به نامه ‌‌رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه خود جوانان را بدون واسطه خطاب قرار داده است و ایشان در این نامه مستقیماً با مردم و به‌خصوص جوانان که مهمترین قشر یک حکومت هستند صحبت کردند و مطالب خود را با آنها در میان گذاشتند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس ‌با بیان اینکه قشر جوان به‌دنبال حقیقت‌طلبی و کشف واقعیت‌های پنهان هستند، افزود: تمام تلاش آن‌ها این است که حقایق را کشف کنند و تلاش برای رسیدن به حقیقت از مؤلفه‌های جوانان است، لذا رهبری تلاش کرده است راه و روزنه‌ای برای نجات ذهن جوانان که توسط استثمارگران و سیاستمداران مسموم شده است، ایجاد کند.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره‌‌‌گیری نظام سلطه از تبلیغات رسانه ای گفت: دنیای موجود دنیای رسانه‌ها و تبلیغات است و نظام سلطه از تبلیغات رسانه‌ای برای مدیریت افکار بهره می‌برد و تلاش می‌کند ملت‌ها و افکار آ‌نها را با خود همراه سازد و نامه افشاگرانه رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی، تلاشی است برای جداکردن بخشی از این افکار و اندیشه‌ها از مدیریت واحد رسانه‌های غربی و بیگانه و کسانی‌که به هر طریقی سعی می‌کنند جامعه را با اهداف شوم خود همراه سازن و آیت‌الله ‌خامنه‌ای در این نامه تلاش کرده است نسبت به همه هجمه‌هایی که علیه اسلام و تلاش‌ها برای مخدوش کردن چهره حقیقی اسلام می‌شود هشدار دهد و بسیاری از رسانه‌های وابسته و حتی متأسفانه برخی کشورهای اسلامی وابسته تلاش می‌کنند که چهره ای غیر‌واقعی از اسلام را به نمایش بگذارند و با به وجود آوردن تصویر کاریکاتوری و چهره‌ای نادرست از اسلام حقیقی، بدلی از اسلام به نمایش گذاشته و عرضه کنند.


داعش و طالبان نمونه‌هایی از اسلام کاذب و آمریکایی در جهان است

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ‌با اشاره اینکه نمونه‌هایی از این اسلام کاذب و امریکایی را در جهان و به‌ویژه در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: یک نمونه آن داعش و طالبان است که ساخته و تقویت‌شده خود غرب است و برای مخدوش کردن چهره اسلام و تداوم پروژه اسلام‌هراسی طراحی شده است و با این نامه اخیر باید گفت مقام معظم رهبری جلوی این نقشه شوم و تداوم آن را با بیانی حکیمانه و توصیه به مطالعه بیشتر و عمیق تر گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در ادامه با تحلیل این مطلب که چرا خطاب نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان بوده است، اظهار کرد: زیرا جوانان به‌دلیل حقیقت‌جویی و تلاش برای رسیدن به واقعیت‌ها و دسترسی به علم واقعی همت می‌گمارند و روح تلاش و روحیه مقابله با ظلم و ستم و همچنین ایستادن ‌برابر زورگویی از مؤلفه‌های آن‌ها است و در واقع رهبر انقلاب می‌خواهد این ویژگی‌ها از حقیقت جویی و پیگیری حقایق گرفته تا روحیه ایستادگی به بلوغ واقعی خود برسد و در مسیر اصلی اش قرار بگیرد تا جوانان به جایگاهی که می‌توانند برسند، دست یابند و ایشان معتقد است بیداری عمومی در جامعه منبعث از بیداری و تلاش جوانان است و به همین دلیل است که رهبر انقلاب بر جوانان تأکید بسیاری دارد و ضمن ارتباط با جوانان در جهت مطالبات آن ها قدم بر می دارن و حضرت آقا تنها راه قیام و ایجاد جنبش‌های حقیقت‌طلبی را در گرو اهتمام جوانان می‌داند.


دشمنان مانع دست‌یابی جوانان به حقایق اسلام هستند

این فعال فرهنگی و اجتماعی در ادامه با اشاره به دو موضوعی که مورد تأکید رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان اروپا و امریکای شمالی بود، اظهار کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در این نامه این است که جوانان برای شناخت درست از اسلام به منابع اصلی دست پیدا کنند و این تاکید نشان می دهد که دشمنان اسلام بسیار تلاش کرده اند مانع دست یابی جوانان به حقایق اسلام شوند و منابع حقیقی را از دسترس خارج ساخته‌اند و زیرا به درستی دریافته‌اند که اگر این منابع به دست جوان‌ها برسد، فوج فوج از جوانان غیر‌مسلمان، مسلمان خواهند شد و به همین دلیل است که ‌امام خامنه‌ای خواسته‌اند جوان‌ها اصل و سرچشمه را بگیرند و قرآن و نهج‌البلاغه و... محور شناخت آن‌ها از اسلام باشد و تاکید دوم ایشان از جوان های مطالبه گر این خواسته است که دنبال اسلام واقعی باشند نه یک داروی تبدیلی و بدلی که تصویری غیرحقیقی و تحریف شده از اسلام است و اکنون وظیفه ماست که واقعیت های دین اسلام و منابع اصلی آن را در اختیار جوان‌های غربی قرار دهیم تا خودشان به مطالعه آن و شناخت سره از ناسره قضاوت کنند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی