خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

بسیج؛ یادگار ماندگار امام خمینی(ره) - ایکنا

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ق.ظ

بسیج؛ یادگار ماندگار امام خمینی(ره)

بسیج بدنه فعال ملت است، نیروی کارآمد انقلاب و میوه پرارزش نظام. بسیج بازوی توانمند کشور است. در هفته بسیج از خدای عزوجل می‌خواهیم تا به همه توفیق دهد تا با نشان و بی‌نشان بسیجی باشند، چرا که هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسیجی است.

 بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و میراث پربرکت امام خمینی (ره) است و تشکیل بسیج با پیام نورانی آن پیر سفرکرده بدون تردید از معجزات الهی و الهامات غیبی بوده است.

اندیشه شکل‌گیری بسیج را امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کردند. امام(ره) معتقد بودند اگر تفکر مردم در یک جهت قرار گرفته و همسو شود، با دست خالی کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد و آن چیزی که می‌تواند تفکر مردم را همسو و هم‌جهت کند و خواسته‌های مردم را متعالی سازد اسلام و دین خداست و این افراد را به صورت عمومی می‌شود در جهت دین اسلامی متشکل و هم‌جهت کرد. همین تفکر امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب آرام آرام مردم را همسو و متحد کرد و علیه رژیم ستمشاهی به پا خاستند.

حضرت امام(ره) از نجف پیام می‌فرستادند و مردم چون سخنان امام(ره) را الهی تلقی می‌کردند که منافع شخصی در آن وجود ندارد بسیج شدند و امام توانست با دست خالی رژیم شاه را ساقط و نظام اسلامی را برپا کند، و این مفهوم بسیج است.

اما تأسیس بسیج با صدور فرمان امام خمینی(ره) ماه‌ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در تاریخ 58/9/4 در شرایطی تحقق یافت که اصل انقلاب، ثبات و استقرار جمهوری اسلامی در معرض تهدید قرار داشت و این تهدیدات محدود به عرصه‌های نظامی نبود، بلکه تهدیدات و خطرهایی همه‌جانبه را به تصویر می‌کشید. با این توصیف حضرت امام فرمودند: «باید ما همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برایمان پیش بیاید، هر چه هم سخت باشد، تحمل کنیم.» (صحیفه امام ج 11 ص 120-121)

تاریخ تحولات انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است که سازمان بسیج، پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، به فرمان رهبر کبیر انقلاب تأسیس گردید؛ زمانی که ابعاد و عمق توطئه‌های استکبار جهانی برای سلطه بر ملت‌های منطقه، به ویژه ملت ایران بیش از پیش آشکار شده و شیطان بزرگ که از دست جوانان انقلابی کشور به شدت زخمی شده بود عزم خویش را در هجمه و فشار همه جانبه بر کشور جزم کرده و سودای براندازی نظام را در سر می‌پروراند. در چنین فضایی تشکیل بسیج در واقع انسجام بخشی به تمامی توانمندی‌ها و دارایی‌های کشور در برابر فتنه‌گری زورمداران قلمداد شد. بسیج تاکنون این نقش را به خوبی ایفا کرده است و ماندگاری و سربلندی و امنیت و اقتدار همه‌جانبه کشور دلیل گویا بر این مدعاست.

بسیج و بسیجی در هر عصر و نسلی برای انجام رسالت خطیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب در ابعاد سیاسی، فرهنگی و... از عهده مسئولیت‌های خطیری که بر دوشش بوده برآمده است.

بسیج از امتحان سرنوشت‌ساز دفاع مقدس سرافراز بیرون آمد، گرچه نقش بسیج در سال‌های دفاع مقدس چنان چشمگیر و عظیم بود که بر همه فعالیت‌های پس از آن سایه‌ای پررنگ‌ انداخت، اما امروز هم بنا به مقتضیات کنونی جامعه اسلامی توانسته است در زمینه تولید علم به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. در این مورد فقط همین اندازه اشاره می‌کنیم که بسیاری از نخبگان کشور و جوانان مبتکر و مخترع، بسیجی هستند و توانسته‌اند در زمینه تولید علم و تکنولوژی در کشور و جهان افتخارآفرین باشند.

بسیج در عرصه سازندگی هم سرافراز بیرون آمده است، نظیر احداث راه‌های روستایی و برنامه‌های متنوع دیگری که در قالب طرح هجرت انجام می‌شود و مهم‌تر از همه ریشه کن کردن بیماری‌هایی مثل فلج‌اطفال و... حاصل تلاش شبانه‌روزی بسیجیان در واکسیناسیون مردم در دورافتاده‌ترین نقاط ایران هست و همینطور در عرصه‌های ورزشی، هنری و... که به واسطه خواست عمومی بسیجیان و پرهیز از تبلیغات برای گمنام کار کردن، فعالیت‌هایش آنچنان که باید و شاید در سطح جامعه انعکاس نیافته است.

یکی دیگر از افتخارات بسیج حضور جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه‌ دینی و فرهنگی کشور است. بسیج امروز بهترین مأمن برای تربیت جوانان و نوجوانان است. کادرسازی، فرهنگ‌سازی، انتخاب الگوی کارآمد و صحیح برای مشارکت در عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور به نحوی اطمینان‌بخش در این سازو کار مقدس شکل می‌گیرد. امروز حرکت بسیجی حرکتی روشنگرانه، هدایتگرانه، منطقی و هدفمند است که با انقلاب اسلامی هم جهت و گره ‌خورده است و سرنوشت این دو از یکدیگر جدایی‌ناپذیر است. سرنوشت نظام به میزان حضور، صلابت و سلامت بسیج بستگی دارد. بدین لحاظ هدف و آرمان بسیج را حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرده‌اند.

طبیعی است که بسیجیان باید برای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور بیشتر از همه نقش داشته باشند. روحیه و تفکر بسیجی در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، گره‌های کور و خلأهای متعدد را از پیش رو برمی‌دارد و کارهای بسیار بزرگی را رقم می‌زند. باید در این مسیر موانع تولید علم را شناسایی کرد و بسترهای رشد نیروهای نخبه را فراهم ساخت و انگیزه‌های آنان را برای یک جهاد علمی تقویت کرد.

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد- که همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌هاست- به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسیج تمام‌شدنی نیست.» (دیدار با فرماندهان بسیج 27/8/71)

در یک کلام؛ بسیج بدنه فعال ملت است، نیروی کارآمد انقلاب و میوه پرارزش نظام. بسیج بازوی توانمند کشور است. در هفته بسیج از خدای عزوجل می‌خواهیم تا به همه توفیق دهد تا با نشان و بی‌نشان بسیجی باشند، چرا که هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسیجی است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی