خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

دعا که در فرهنگ اسلامی ‌و آموزه‌های دینی از والاترین جایگاه معنوی برخوردار است زیباترین ارتباط بین عاشق و معشوق است. قرآن که یک کتاب آسمانی و فرود آمده از سوی خداست، سرشار از دعاها و نیایش‌هایی است که خداوند از زبان انبیای الهی نقل کرده است، و نشانگر روح لطیف و پاک انسان‌های کامل است که در هنگام ایجاد ارتباط معنوی با پروردگار هستی بروز و ظهور می‌یابد. ارتباط مبتنی بر نیایش با خدا به حدی تاثیرگذار بر روح آدمی ‌است که در لسان روایات، خواندن دعا از قرائت و تلاوت قرآن نیز بافضیلت‌تر شمرده شده است و از آن به مغز و کنه عبادت تعبیر شده؛ «الدعا مخ العباده». عالمان عامل و عارفان واصل نیز همچون انبیاء و اولیای الهی اهل مناجات و نیایش بوده و روح تشنه خود را با سرچشمه زلال دعا سیراب می‌کنند. اگر چه هنگامه این ارتباط که دل شب و وقت سحر است از همگان مخفی است و کسی را امکان درک آن حالت نیست اما محتوا و متن دعا که همان زبان عشق است گاهاً بر صفحه سفید کاغذ منقش می‌گردد و زمینه بهره‌برداری از آن برای دوستاران و اهل دعا فراهم می‌شود، از جمله این عارفان و سرآمد آنان امام خمینی است؛ شخصیتی که جامع علوم عقلی و نقلی در بعد معرفت و انسانی بی‌بدیل در عرفان و سیاست بود، اینک فرازهایی از نیایش‌ها و مناجات آن حضرت را ذکر می‌کنیم.



خداوندا! آینه دل را به نور اخلاص روشنی بخش و زنگار شرک و دوبینی را از لوح دل پاک گردان و شاهراه سعادت را به این بیچارگان بیابان حیرت و ضلالت بنما و ما را به اخلاق کریمانه متخلق فرما و از نفحات و جلوه‌های خاص خود که مختص اولیای درگاه  است ما را نصیبی ‌ده و لشکر شیطان را به جای آنها جایگزین کن و ما را با حب خود و خاصان درگاهت از این سرای درگذران و در وقت مرگ و بعد از آن با ما با رحمت خود رفتار فرما و عاقبت کار ما را با سعادت قرین کن. بحق محمد و آله الطاهرین-صلوات الله علیهم اجمعین


خداوندا! ما را از این خواب طولانی بیدار کن و از مستی و بی‌خودی هوشیار فرما و دل ما را به نور ایمان صفا بده و به حال ما ترحم فرما. ما مرد این میدان نیستیم. تو خود ما را دستگیری نما و از چنگال شیطان و هوای نفس نجات بده. بحق اولیائک محمد و آله الطاهرین-صلوات الله علیهم اجمعین.


خداوندا! سینه سوزناکی به ما عنایت فرما و از آتش ندامت، جذوه ندامت در قلب ما بیفکن و آن را به این آتش دنیایی بسوزان و کدورت قلبیه ما را برطرف فرما و ما را از این عالم، بی‌تبعات معاصی ببر.


بارالها! ما معترف به تقصیر و مقر به گناهیم. نه یک قدمی ‌در راه رضای تو برداشتیم و نه یک عبادتی و اطاعتی از روی اخلاص بجا آوردیم. تو خود با لطف عمیم و رحمت واسعه با ما رفتار فرما و چنانچه در این دنیا ستر عیوب ما فرمودی، در آن عالم نیز بفرما که در آنجا نیازمندتریم  به ستر و غفران.


خداوندا! بارالها! ما دستمان از همه چیز کوتاه و خود می‌دانیم که ناقص و ناچیزیم و لایق درگاه تو و فراخور بارگاه قدس تو چیزی نداریم. سرتا پا نقص و عیب و ظاهر و باطن ما به لوث معاصی و مهلکات و موبقات آغشته است. ما چه هستیم که اظهار ثنای تو کنیم؟ جایی که اولیای تو گویند: «افبلسانی هذا الکال اشکرک؟» و عجز و ضعف و قصور خود را اعلان کنند، ما اهل معصیت و محجوبین از ساحت کبریا چه بگوییم؟ جز این که با لقلقه لسان عرض کنیم رجاء ما به مراحم تو است و امید و ثقه ما به فضل و مغفرت تو است و به جود و کرم آن ذات مقدس است. چنان چه در لسان اولیای تو وارد است.


خداوندا! تو خود ما را به نور هدایتت دستگیری فرما و از این خواب سنگین بیدار فرما و به عالم غیب و نور و دار بهجت و سرور و خلوت انس و محفل خاص دعوت کن.


بارخدایا! که قلوب اولیاء را به نور محبت منور فرمودی و لسان عشاق جمال را از ما و من فرو بستی و دست فرومایگان خود‌خواه را از دامن کبریایی کوتاه کردی، ما را از این مستی غرور دنیا هوشیار فرما و از خواب نگین طبیعت بیدار و حجاب‌های غلیظ و پرده‌های ضخیم خودپسندی و خودپرستی را به اشارتی پاره کن و ما را به محفل پاکان درگاه و مجلس قدس مخلصان خداخواه راه ده، و این دیو سیرتی و زشت خویی و درشت گویی و خودآرایی و کج نمایی را از ما برکنار فرما و حرکات و سکنات و افعال و اعمال و اول و آخر و باطن و ظاهر ما را به اخلاص و ارادت مقرون فرما. 


بارالها! من ماموریت خود را که نصیحت به ملت است به قدر توان ضعیف خود انجام دادم و تو ای خدای بزرگ با قدرت لایزال خود قلب ملت ما را پیوند برادرانه عطا نما...خداوندا! ما را از شر کسانی که برخلاف مسیر اسلام دارند سیر می‌کنند نجات بدهد. خداوند مملکت ما را از اشخاصی که برخلاف مسیر ملت دارند حرکت می‌کنند نجات بدهد... و از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم  که ما را از شر دوست‌های جاهل و دشمن‌های شیطان نجات بدهد... و از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم که همه ما را خدمتگزار این ملت و همه ما را به سعادت و سلامت، این راه را، که راه الی آخرت و الی الله است، با سلامت طی بکنیم که در وقتی که در معرض حساب واقع می‌شویم حسابمان سالم باشد و آبروی ما در پیشگاه خدا و اولیای خدا نریزد.خداوند ما را از خواب غفلت بیدار کند. خداوند اسلام و مسلمین را تقویت کند. دست اجانب را از ممالک ما کوتاه کند؛ این ریشه‌های گندیده را که می‌خواهند توطئه کنند. خدایا قطع کن این ریشه‌ها را.


دعا کنید که ما از خدای تبارک و تعالی و از اسلام غفلت نکنیم. خداوند انشاءالله این امان را هیچ وقت از ما به خوف مبدل نفرماید. خداوند ان شاءالله ما را اهل عبادت و اهل اینکه کسی را شریک خدا در هیچ چیز ندانیم قرار بدهد.


خداوند ما را از شر شیاطین نجات بدهد. خداوند جوانان ما را از شر این شیاطین انسی نجات بدهد و به ما قدرت تفکر بدهد. خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.


خدایا! اگر ما خطاکار هستیم، اگر این آزادی را ما وسیله قرار دهیم از برای تعدی به مظلومان ولو یک نفر باشد، تعدی به زیردستان ولو یک نفر باشد، خدایا! ما را در همین عالم عذاب کن نگذار برسد به عالم دیگر.


بارالها! ما در حجاب‌های ظلمانی عالم طبیعت و شرک‌های بزرگ هواپرستی و خودخواهی واقعیم و شیطان در رگ و پوست و خون ما تصرف دارد و سرتاپای ما در تحت سلطنت شیطان است و ما از دست این دشمن قوی جز به پناه ذات مقدس تو چاره‌ای نداریم، تو خود از ما دستگیری کن و قلوب ما را به خود متوجه فرما.


پروردگارا! ما سرگشتگان دیار جهالت و متحیرین در تیه ضلالت و سرگرمی‌‌های به خودی و خودپرستی که در این ظلمتکده ملک و طبیعت آمدیم و چشم بصیرت نگشودیم و جمال زیبای تو را در مرائی خرد و کلان ندیدیم و ظهور نور تو را در اقمار سماوات و ارضین، خفاش‌صفت مشاهده ننمودیم و با چشم کور و قلب مهجور روزگار بسر بردیم و عمری را به نادانی و غفلت نفس شمردیم، اگر لطف بی‌پایان و رحمت نامتناهی  سرشار تو مددی نکند و سوزی در قلب و جذوه‌ای در دل نیفکند و جذبه روحیه حاصل نیاید، در این تحیر تا ابد بمانیم و ره به جایی نرسانیم. 


خداوندا! تو می‌دانی مردم ما مشکلات را به جان و دل خریده‌اند و از هیچ‌کس غیر تو ترس و بیم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل می‌کنند. همه پیروزی‌ها را از آن تو و به عنایت تو می‌دانند، پس ما را به عنایت دوباره خود همراهی نما و دل‌های ملت ما را به نصر و پیروزی خود امیدوارتر ساز و رزمندگان جبهه ما را به مدد غیبی ‌و جنود مخفی خود غالب و پیروز گردان و توان و صبر و استقامت ما را در تحمل سختی‌ها و مشکلات افزون نما و نعمت رضایت در شکست و پیروزی را به ما ارزانی فرما و دل مردم ما را که برای دین تو شهید، مفقود و مجروح و اسیر داده‌اند و سختی هجران عزیزان را به عشق لقاء و رضای تو تحمل کرده‌اند، شادمان فرما و همه ما را در مسیر بندگی خود عاشق و درد آشنا فرما و شهیدان ما را از کوثر زلال ولایت خود و رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) سیراب نما و انقلاب اسلامی‌ ما را به انقلاب مصلح کل متصل فرما. «انک ولی النعم».
  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی