خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

حجت‎الاسلام علوی:

تفکیک مدیریت سیاسی و فرهنگی فسادآور است

%d8%aa%d9%81%da%a9%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d9%81%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%a2%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با بیان اینکه مذهب شیعه معتقد است که تفکیک مدیریت سیاسی و فرهنگی فسادآور است، افزود: مدیریت فرهنگی؛ مدیریتی است که راه و احکام خداوند را بیان می‎کند و مدیریت سیاسی اجرای همان احکام را بوسیله قدرت تعریف می‎کند.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین دوره تشکیلاتی خط امام، ویژه مسئولین بسیج دانشجویی دانشکده‎ها و دانشگاه‎های کشور روز گذشته، 30 مرداد در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم، پس از قرائت آیاتی قرآن کریم، پخش سرود جمهوری اسلامی وذکر زیارت امین‎الله، محمد ودود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجوئی کشور گفت: هدف از برگزاری چنین برنامه‎هایی تبین رفتار و گفتار مذهب شیعه با محوریت ولایت فقیه و اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می باشد و بنا به تعبیر این دو نفر، کسانی که مدافع انقلاب اسلامی هستند با ید مبانی اش را بدانند و اهل تشخیص باشند.

حیدری با بیان اینکه فهم درست لازمه کار و حرکت درست در مسیر است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «من هرچه دارم از امام خمینی(ره) دارم» و امام خمینی(ره) هم هرچه را که عرضه کرده بودند از مکتب داشتند.

وی در ادامه درباره لزوم توجه و یافتن اولویت ها توسط خود دانشجویان، ابراز کرد: شما اگر عمر و مراحل زندگانی امام خمینی(ره) را بررسی کنید خواهید دید که ایشان نسبت به زمان خودشان 15 الی 20 سال جلوتر بودند، برای مثال در روزهای آخر جنگ، ایشان مفاهیمی چون تغییر جبهه دشمن و ایجاد نوعی جنگ نرم را احساس کرده بودند و فهمیده بودند که این خاکریز در دانشگاه‎ها قرار است بنا شود؛ بر همین اساس ایشان در پیام خود به مناسبت تشکیل بسیج دانشجویی، بسیج های دانشجو را به دفاع از انقلاب و اسلام دعوت می کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه افزود: ما باید پاسدار اصول و مبانی تغییر ناپذیری چون شعار «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» با شیم و نسبت به مسائل داخلی وخارجی بی تفاوت نباشیم و دائم آنها را رصد کرده و محک بزنیم؛ در این راه نیز سنجه ما باید سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد زیرا وقتی که دغدغه شما مبتنی بر ظرات آنان باشد نگاههای حزبی و جناحی کنار می رود.

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که «هرجا هستید، همانجا مرکز دنیا ست» بیان کرد: انقلابی بودن با بی ادبی و افراطی گری تفاوت دارد و در نظر گرفتن شرائط دارای اهمیت است.

در ادامه مراسم، حجت‎الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات؛ صمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تقریباً نیم از احادیثی که از ائمه اطهار برای ما به ارث رسیده به نقل از امام صاق(ع) است به همین جهت به ایشان لقب شیخ الائمه(ع) را داده اند.

حجت‎الاسلام علوی در ادامه افزود: پس از رحلت پیامبر(ص)، بسیاری از مسلمانان، اسلام افرادی را قبول کردند که در رأس قدرت قرار داشتند و در این بین اقلیتی هستند که آنچه که رخ داده را قبول ندارند که مذهبشان، شیعه نام دارد.

وی درباره علت جدایی مذهب شیعه از سایر مذاهب اظهار کرد: این مذهب، راهش را از قرآن گرفته است زیرا جایگاه امامت را حساس می داند؛ زمانی که خداوند می خواهد حضرت ابراهیم(ع) را به عنوان مدیر یک جامعه در جایگاه امامت قرار دهد، از او با محوریت از خود گذشتگی به خاطر خدا امتحانات سختی می گیرد و هنگامی که در آنها قبول می شود و به امامت می رسد نتیجه اش را به فرزندانش تسری میدهد منتهی با این محوریت که این نوع مدیریت به افراد ظالم نخواهد رسید.

وزیر اطلاعات در تعریف مدیریت فرهنگی و مدیریت سیاسی ابراز کرد: مدیریت فرهنگی؛ مدیریتی است که راه و احکام خداوند را بیان می‎کند و مدیریت سیاسی اجرای همان احکام را بوسیله قدرت تعریف می کند؛ مذهب شیعه قائل به این است که این دو باید با یکدیگر در یک جا جمع شود و نوعی وحدت مدیریتی میانشان ایجاد شود، زیرا نمی شود که احکام را شخصیتی مانند پیامبر(ص) بگوید و اجرایش بر عهده فرد دیگری باشد.

وی در ادامه برخی مفاهیم قرآنی را دارای پیچیدگی خاصی دانست و عنوان کرد: برخی از انسان‎های به ظاهر مسلمان و در باطن مریض احوال به سراغ آیاتی از این دست می روند، هوی و هوس خود را با آن توجیه می کنند و بدان وسیله فتنه ای به پا می کنند؛ این در حالی است که این آیات را فقط راسخون در علم، یعنی ائمه اطهار(ع) می‎فهمند.

حجت‎الاسلام علوی با بیان اینکه مذهب شیعه معتقد است که تفکیک مدیریت سیاسی و فرهنگی فسادآور است، افزود: مدیریت سیاسی در هر جائی که به نفعش نباشد می تواند مدیریت فرهنگی را بخرد تا بتواند به نفع خودش حکمی را صادر کند، مانند فتاوای شریح قاضی برای مقابله با حرکت امام حسین(ع) در زمان حکومت وقت بنی امیه.

وی در ادامه با اشاره به قضایای مهمی چون نهضت ملی مشروطه و ملی شدن صنعت نفت در ایران گفت: آنچه که باعث شد مردم به میدان بیایند، علمای اسلام بودند زیرا هنگامی که مردم پرچم مبارزه را به دست آنها دیدند به دنبال علما حرکت کرد و معتقد بودند که اگر هم کشته شوند، شهید در راه خدا هستند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: هنگامی که دکتر مصدق به قدرت رسید علی رغم کمک های آیت الله کاشانی به وی، زمینه های بی مهری و بی احترامی به ایشان را در جامعه به وجود آورد و مردم در این مسیر به دو دسته طرفدار دکتر مصدق و طرفدار آیت‎الله کاشانی تقسیم شدند؛ این موضوع زمینه بروز کودتا و شورش های خیابانی به سرکردگی شعبان بی مخ و سقوط دولت مصدق را در پی داشت. امام خمینی(ره) در این زمینه می گوید: «من هنگامی که بی مهری دولت مصدق به آیت الله کاشانی را دیدم، پیش بینی کردم که این دولت سقوط خواهد کرد».

وی در ادامه با اشاره به برطرف کردن چالش های دو نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت در انقلاب اسلامی و ایجاد ولایت فقیه توسط این انقلاب در ایران بوسیله امام خمینی(ره) گفت: ما نباید بگذاریم اتفاقاتی که بر سر این نهضت‎ها آمد و موجب شکست آنها شد برای انقلاب ما هم تکرار شوند و طبق فرموده امام خمینی(ره) باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

  • حامد فکوری

شهاب مرادی خبر داد:

برپایی نخستین نمایشگاه «باز باران» ویژه نوشت‌افزار ایرانی ــ اسلامی

%d8%a8%d8%b1%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%c2%ab%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%c2%bb-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%80%d9%80-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c


گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از آغاز به کار نخستین نمایشگاه ویژه فروش نوشت‌افزار، پوشاک و ملزومات ایرانی ـ اسلامی مدرسه با عنوان «باز باران» خبر داد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، رئیس این سازمان از آغاز به کار نخستین نمایشگاه ویژه فروش نوشت‌افزار، پوشاک و ملزومات ایرانی اسلامی مدرسه با عنوان «باز باران» از 12 شهریورماه سال جاری، خبر داد.

وی اظهار کرد: بیش از 35 شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و در چند روز آینده کارشناسی، کنترل کیفیت و همچنین قیمت‌گذاری کالاها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: بیش از سه هزار قلم کالا به دبیرخانه نمایشگاه باز باران تحویل داده شده که شامل کیف، دفتر، پوشاک مدرسه و نوشت‌افزاری است که با طرح‌هایی برگرفته از فرهنگ و سنت ایرانی اسلامی طراحی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه «باز باران» در 10 نقطه تهران، تصریح کرد: شهروندان علاقه‌مند می‌توانند تا 22 شهریورماه سال جاری، هر روز از ساعت 10 تا 20 از نمایشگاه بازدید کنند.

وی مکان‌های برپایی نمایشگاه باز باران عبارت را «میدان صنعت، بلوار پاکنژاد»، «بوستان گفت‌وگو»، «فرهنگسرای اشراق»، «بوستان قائم»، «برج میلاد»، «میدان امام حسین(ع)، پیاده‌راه 17 شهریور»، «میدان امام خمینی(ره)»، «پیاده‌راه خیابان باب همایون»، «فرهنگسرای خاوران»، «بوستان ولایت» و «حاشیه دریاچه چیتگر» معرفی کرد.

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری