خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

سیره حضرت معصومه(س) بر محور ولایتمداری است

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۵۲ ب.ظ

آیت‌الله صفایی‌‌بوشهری:

سیره حضرت معصومه(س) بر محور ولایتمداری است

%d8%b3%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d8%b5%d9%88%d9%85%d9%87(%d8%b3)-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بانویی است که با حمایت از ولایت به ایران مهاجرت کردند، گفت: سیره کریمه اهل بیت بر محور ولایتمداری است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر، دهم بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه پیامبر اسلام خاتم الانبیا و نماد ادیان جهان اسلام و الگوی تمام نمای انسان الهی در تمام اعصار است، اظهار کرد: جهان سلطه و استکبار جهانی در شرایط کنونی عزت اسلام را نشانه گرفته است و در مقابل دین، نهضت دینی، پیامبر ستیزی و اسلام ستیزی با اعمال نظامی و تروریستی و گاه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و سیاسی در عرصه های علم و فناوری صف کشیده اند و جبهه دینی را مورد تهاجم قرار می دهند و در تاریخ می بینید که هرگاه پیامبران برای هدایت انسانها فرستاده شدند سلطه گران و کفار در مقابل آنها ایستادند و موضع گیری کردند و به اشکال مختلف در جهت تضعیف دین اسلام و رسول خدا برآمدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به چهار گروه از جبهه ضد دین اسلام اشاره کرد و گفت: گروه اول سلطه گران قدرت طلب و سیاسی را شامل می شوند که هرکدام از آنان در مقابل دین قرار گرفتند و گروه دوم را سرمایه گذاران چپاول گران هستند که به دنبال غارت ثروت و سرمایه جهان هستند و نیز گروه سوم جاهلان دنیاگرا که انسانهای بدون علم و دانش هستند و به دنبال دنیاگرایی و لذت های دنیایی پیش می روند و گروه چهارم در جبهه ضد دین اسلام اضافه کرد: ابتذال گران منحرف که هم از نظر فکری و هم از نظر عملی دچار انحراف و شرک و فساد اجتماعی در جهان به سر می برند.


دین اسلام عامل اصلی ولایت بشریت است

وی با بیان اینکه دین اسلام عامل اصلی ولایت بشریت است، افزود: اساس دین خاتم، اسلام و خاتم الانیبا پیامبر گرامی اسلام است مسلمانان جهان باید متحد و متعهد به اسلام با برنامه ریزی طرح ریزی شده در مقابل توطئه های آنان دشمنان و جهان استکبار بایستند.


انقلاب اسلامی ایران موجب یک تحول عظیم و بنیادین در تاریخ معاصر شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت روز 22 بهمن و آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا و امام راحل، بنیان گذار این انقلاب اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران یک واقعه تاریخی ساده نیست بلکه یک تحول عظیم در تاریخ معاصر است که موجب تغییرات بنیادی در هندسه و ساختار نظام نوین جهان شده است و سبب شکسته شدن محاسبات جهان غرب و شرق و پدید آوردن معادلات جدید، تمدنی نو بر اساس دین و مدیریت دینی، جهان را بیداری بخشد و اسلام را احیا کند و انقلاب شکوهمند ایران توانست در فضای ملی و فراملی جهان را به سمت دین خواهی و معنویت سوق دهد و آزادی و استقلال را به شکل بنیادی در ایران و براساس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی در جامعه نهادینه کند و در پرتو نورانی اسلام و هدایت های مقام معظم رهبری تصمیم گیری کند و بر این اساس روز به روز بتواند بر اهداف نظام جامعه اسلامی نزدیک کند.


تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی در خانواده و جامعه

آیت‌الله صفایی بوشهری به فرارسیدن دهه فجر اشاره کرد و افزود: در این دهه پیش رو بر محور هدایت های مقام معظم رهبری تلاش خود را که نخستین آن بصیرت و ولایتمداری است هم در حوزه خواص و هم در حوزه عوام در عرصه های مختلف سیاسی فرهنگی و اقتصادی بالا ببریم و این مرکز و مسیر حرکت ما است و نهادینه کردن فرهنگ دینی در ابعاد خانواده و اجتماع و جامعه و حل معضلات اقتصادی براساس طرح اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید، بهره وری و اشتغال زایی و اتکا به توانمندی های داخلی و مبارزه قاطع با فساد که موجب شکست درونی یک جامعه است دومین تلاش ما در جهت انقلاب و نظام اسلام است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی افزود: انقلاب اسلامی فرصتی برای سوء استفاده نیست از این نظر مسؤولان ذیربط باید با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کنند. باید حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پاسخ حزب الله لبنان به رژیم جنابتکار صهیونیست نشان از اقتدار اسلام و حزب الله لبنان است تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس بداند که صدای شکستن پاهای او شنیده می شود و اگر بخواهد تعرضی به کشورهای اسلامی داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان با تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی است که با حمایت از ولایت به ایران مهاجرت کردند و در مسیر ولایت در قم رحلت فرمودند که اکنون بارگاه مقدس آن جایگاه تولید علم و حفظ و نشر معارف دینی در جهان اسلام است و سیره کریمه اهل بیت بر محور ولایتمداری است که باید مسئولان نظام این نوع سبک زندگی و الگوی اسلامی با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله امام خامنه ای در جامعه نهادینه نمایند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی