خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۱۳۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

هنرمندان در تولیدات به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی بپردازند

%d9%87%d9%86%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال، هنرمندان باید در آثار تولیدی خود بیشتر به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی بپردازند.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حمید خرمدل، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در همایش «هنر انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگ و اقتصاد» که به‌منظور تجلیل از هشت خانواده شهدای هنرمند در سالن اجتماعات 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان و سربازان دفاع مقدس هنوز در کوچه‌های گمنامی قرار دارند و پرداختن به سیره آن‌ها ضروری است و با توجه به نامگذاری امسال هنرمندان در آثار تولیدی خود، به هنر اسلامی و سبک زندگی دینی و ایثار باید در جامعه بپردازند و پیشگام باشند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: هدف همه ما به دنبال تحقق آرمان شهدا در جامعه است و پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های سخت اخیر مرهون مقاومت‌های مردمی و رزمندگان اسلام است.

وی در ادامه شجاعت، اخلاص، عرفان و هنرمندی را چهار ویژگی امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: فضیلتی بالاتر از مقام شهادت وجود ندارد، لذا همه بزرگان دین طالب شهادت بودند و همواره جامعه هنری و هنرمندان باید ادامه‌دهنده راه امام راحل(ره) و شهدا باشند و از آرمان‌های نظام و ارزش‌های دینی و اسلامی دفاع کنند. در سال‌های دفاع مقدس، نگاه مسئولان، نگاهی دفاعی بود و اگر اثری هنری با موضوع دفاع‌ مقدس خلق می‌شد، فعالیت‌های خودجوشی بود که توسط افرادی صورت می‌گرفت که ضرورت آن را حس کرده و بر مبنای توانایی فردی‌شان دست به خلق اثر هنری می‌زدند.

خرمدل با اشاره به اینکه نوک پیکان تهاجم فرهنگی دشمن، فرهنگ و هنر ما را نشانه گرفته است، گفت: امروز به‌جای آنکه از فرهنگ غرب تأثیر بگیریم، باید سیره شهدا را دستمایه قرار دهیم، زیرا دشمن با طرح نقشه‌های فتنه‌انگیز سعی دارد چهره زیبای عاشورای حسینی و حماسی سربازان امام خمینی(ره) را مخدوش کند. آتشفشان انقلاب اسلامی هرگز خاموش شدنی نیست، به‌خاطر اینکه مایه اولیه‌اش معنویت، خدا، دین، دیانت و توسل به اهل بیت(ع) است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل امر تبلیغ روحانیت شیعه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی شاهکار و هنر هنرمندی روحانیت شیعه است، یعنی ما اگر بخواهیم روحانیت شیعه را در تابلویی ترسیم کنیم و آن تابلو را به نمایش بگذاریم و روحانیت را معرفی کنیم یکی از تابلوهایی که می‌توان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرد، به صحنه کشاندن توده‌های مردمی، ایثار و گذشت و مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار است و این افتخارات را باید با عزت و اقتدار و سربلندی حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن هزینه زیادی برای از بین بردن اعتقادات شیعیان صرف می‌کند و تلاش می‌کند شیعه را به‌صورت دیگری جلوه دهد و اختلاف میان شیعه و سنی را تشدید می‌کند. ما باید هوشیار باشیم و به فرامین علی زمان مقام معظم رهبری گوش دهیم و نگذاریم دشمنان قسم خورده اسلام و ایران به اهداف شوم خود برسند و امروز هتاکی به ارزش‌های اسلامی، هتاکی به رسالت انبیاء(ع) است، امروز از هر زمان دیگری باید مجالس محرم و صفر، ایام فاطمیه و دیگر مراسم ملی و مذهبی با شور و شعور و شعف بیشتری برگزار شود و این هنرمندی شما هنرمندان انقلابی عزیز است که می‌تواند مثمر به ثمر واقع شود و نقش کربلا، ایثار، شهادت و ولایت‌مداری مردم را به زیبایی بدون تحریف و غلو ترسیم کند.

خرمدل ادامه داد: تهیه و تدوین تولیدات از مراسم عزاداری به دستان هنرمندان بسیجی و انقلابی، یکی از عناصر و عوامل برجسته‌ای است که باعث می‌شود تا آموزه‌های نظری و دینی امامان راستین و رمز شهادت‌طلبی به نسل‌های آینده منتقل شود و ما نباید ارزش‌هایی چون دفاع مقدس را که با فرهنگ عاشورا عجین شده است فراموش کنیم و باید این مقوله را برای جوانان به‌خوبی تشریح کنیم و شماها نیز می‌توانید در برنامه‌های خود خاطرات شهدا را با صحنه‌های کربلا تطبیق دهید و آثار تولیدی را برای مردم اکران کنید.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در پایان تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری نعمت بی‌بدیلی است که هیچ چیزی را نمی‌توان با ایشان مقایسه کرد، چه عنصری می‌خواهیم پیدا کنیم که امروز در ساده‌زیستی، استفاده نکردن از بیت‌المال، رشادت، علم، هوشمندی، تیزبینی، قداست و بزرگ‌منشی مثل رهبر عزیز و فرزانه باشد و گاهی اوقات انسان باید خیلی بیگانه از حقایق و حواس پرت باشد که نتواند این مطلب را درک کند.

یادآور می‌شود، در همایش «هنر انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگ و اقتصاد» که به همت حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان برگزار شد، از خانواده‌های شهدای هنرمند بوشهری غلامرضا کشتکار، ابراهیم حوراسفند، محمدرضا غلامی، مصطفی نجم‌افروز، مصطفی صادقی، غلامرضا فرجادی، علیرضا چشم‌آلوس و حبیب‌الله زالی تجلیل شد.

  • حامد فکوری

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر خبرداد؛

نخستین «کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر» بوشهر افتتاح شد


%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%c2%ab%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%87%d9%86%d8%b1%c2%bb-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: مهدی جلالی سروستانی گفت: نخستین «کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر» با حضور معاون فرهنگی‌ ـ هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه‌ هنری و مسئولان و هنرمندان در حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.‏




مهدی جلالی سروستانی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه حوزه هنری استان بوشهر در هفتمین روز از «هفته هنر انقلاب» 20 جلد جدید از مجموعه دانشنامه استان در بوشهر رونمایی شد ، اظهار کرد: در این روز، نخستین «کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر» با بیش از 1300 عنوان کتاب فرهنگی و هنری موجود است، کتاب‌های موجود در این کتابخانه اکثرا کتب مرجع در زمینه‌های مختلف هنری است.

وی در ادامه افزود: در این مراسم که با حضور محسن ربانی، معاون فرهنگی‌ ــ هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه‌ هنری برگزار شد، ابتدا سید قاسم یاحسینی از پژوهشگران و نویسنده فعال بوشهری درباره پیشینه و قدمت کتابخانه‌ها در بوشهر و لوح‌های به دست آمده از دوران ایلامی‌ها مبنی بر وجود کتابخانه بزرگی درآن دوره با بیش از 28 هزار عنوان کتاب مطالبی را بیان کرد و در ادامه مراسم فرید میرشکار، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان بوشهر در خصوص چگونگی راه‌اندازی این کتابخانه تخصصی گزارشی را ارائه داد و در پایان مهمانان حاضر از این کتابخانه تخصصی بازدید کردند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه شعر انقلاب شهر خورموج که به با حضور کمال شفیعی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور و با همکاری انجمن ادبی فایز دشتی، نشست تشکل‌های جوانان و هنر انقلاب باهمکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مؤسسه اسوه‌های ایثار، با عنوان شهید آوینی و هنر متعهد در برازجان با سخنرانی دکتر روزبهانی، به ترتیب در سالن اجتماعات اداره فنی وحرفه‌ای خورموج و حرم یادمان شهدای گمنام برازجان برگزار شد که از دیگر برنامه‌های «هفته هنر انقلاب» در استان بوشهر بوده است.


  • حامد فکوری

بخشدار جزیره خارگ مطرح کرد؛

صدور فرهنگ ایرانی از طریق کارکنان نفتکش‌های جزیره خارگ به جهان


%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%81%d8%aa%da%a9%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%da%af-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86


گروه سیاسی: بخشدار ویژه جزیره خارگ گفت: فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی را می‌توان از طریق کارکنان خارجی نفتکش‌های مستقر در جزیره خارگ به سراسر جهان صادر کرد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علی قاسمی، بخشدار ویژه جزیره خارگ در نشست کتابخانه‌های عمومی خارگ، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش همه مسئولان، بستر فرهنگ عمومی به ویژه فرهنگ اسلامی را در جامعه ایجاد کنیم.

بخشدار ویژه جزیره خارگ افزود: حضور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، در جزیره مقاوم خارگ، می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت فرهنگی در این جزیره باشد و فرهنگ برخاسته از خارگ می‌تواند هم فرهنگ مقاومت باشد و هم فرهنگی برخاسته از فرهنگ ائمه(ع) و معصومان(ع) و انتظار همه جوانان ما این است که بستر فرهنگی در این جزیره ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند از این طریق در راه توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جزیره و کشور گام بردارند.

امیرکبیر مؤسس و پایه‌گذار کارهای فرهنگی در کشور بود

قاسمی بیان کرد: امیدوارم مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان، خارگ را به چشم دیگر و به‌صورت ویژه ببینند تا شاهد آن باشیم که کتابخانه‌های موجود در سطح جزیره ارتقا پیدا کند و بتوانیم به نحوی مطلوب‌تر آن را در اختیار مردم قرار دهیم و سایر دشمنان به این جزیره نگاهی ویژه دوخته‌اند و سعی دارند از طریق این جزیره به نظام ضربه بزنند و این قضیه در 8 سال دفاع مقدس به خوبی عیان بود، لذا بر ماست که بتوانیم برای مقابله با دسیسه‌های دشمن، برنامه‌های فرهنگی مناسبی اجرا کنیم.

بخشدار ویژه جزیره خارگ اضافه کرد: در عصری که دشمن با وجود صدها شبکه ماهواره‌ای و تبلیغات مجازی و رسانه‌ای سعی در انتشار فرهنگ غربی در کشور ما دارد، باید بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی ایران را از این جزیره به سایر دنیا ترویج دهیم و این مسئله به خوبی با حضور افراد زیادی که از ملت‌های مختلف و با نفتکش‌های خارجی به این جزیره تردد می‌کنند، قابل اجراست.

صدرالله محتشم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور یک نهاد مستقل دولتی است که وابسته به هیچ ارگان خاصی نیست و خدمت‌رسانی عمومی در حوزه فرهنگ را انجام می‌دهد و نحوه تأمین بودجه این نهاد بدین شکل است که یا طبق قوانین از طریق نیم درصد سهم درآمد سالانه شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و یا از طریق بودجه‌هایی که از محل برنامه‌ریزی بودجه در استان به عنوان تملک دارایی‌ها مرسوم است، تأمین می‌شود و شناسایی نقاط مستعد و مطلوب و همچنین نقاط آفت‌خیز و ایجاد کتابخانه‌های عمومی در آن محل‌ها و تجهیز آن، از وظایف عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

آغاز انقلاب اسلامی ایران یک حرکت فرهنگی بوده است

محتشم بیان کرد: 455 دستگاه فرهنگی در سطح کشور وجود دارد و قطعاً بودجه‌ای که نصیب این نهاد می‌شود، در میان این همه دستگاه‌های فرهنگی، بودجه‌ای ناچیز می‌شود که در زمینه ترویج برنامه‌های فرهنگی و امر کتابخوانی به ما اختصاص می‌گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه اگر دستگیری و کمک سایر نهادها نباشد ما در اجرای امر کتابخوانی موفق نخواهیم بود، گفت: هیچ نهاد و فردی نمی‌تواند خود را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دور کند و هر سیستم اجتماعی یک سری پیش نیازهای کاربردی برای پیشبرد اهداف خود دارد و فرهنگ از جمله این پیش نیازهاست، حفظ ارزش‌ها یکی از گونه‌های پیشبرد اهداف فرهنگی است و قدرت فرهنگ بر تمام نهادها گسترده خواهد بود و به عنوان یک قدرت ملی هر جامعه شناخته می‌شود و تأثیر فرهنگ در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی که رهبر نیز امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده‌اند، فراوان است.

ارتقای کتابخانه‌های موجود در سطح جزیره خارگ

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اشاره کرد: عدم مصرف‌گرایی، افزایش تولید داخلی، صرفه‌جویی، میل به نوع‌دوستی و میهن‌پرستی و بسیاری دیگر از موارد، از راه فرهنگی بهتر می‌تواند ترویج پیدا کند، به خصوص در کشور ما که آغاز انقلابش یک حرکت فرهنگی بوده است و امیرکبیر پایه‌گذاری کشور را بر اساس کارهای فرهنگی تنظیم کرد، چراکه عقب‌ماندگی کشور را به لحاظ فقر فرهنگی دید و برای ساختن یک کارخانه کمتر از چهار سال زمان لازم است اما برای یک انسان لااقل 20 سال زمان لازم خواهد بود و اگر نیروها تعالی یابند، تمامی زمینه خود به خود روند مطلوبی در پیش خواهد گرفت و باید این کار از خود ما آغاز شود و آحاد ملت نیز در آن وارد شوند.

  • حامد فکوری

معاون فرهنگی قوه قضائیه مطرح کرد:

فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است

%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام صادقی در دیدار با امام‌جمعه بوشهر گفت: مدیران دستگاه‌های قضایی باید با مدیریت جهادی نهایت سعی و تلاش خود را در حل و فصل کردن پرونده‌های مدت‌دار به کار بگیرند و فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌ جمعه بوشهر با تأکید بر اجرای منویات رهبری اظهار کرد: اقتصاد بدون فرهنگ زیان‌بار است و اگر پیشرفت اقتصادی با پیشرفت فرهنگی همراه نشود اقتصاد به وادی‌های خطرناک وارد می‎‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تأکید ایشان در سال‌های اخیر بر مقوله فرهنگ، هر طرح بزرگی که اجرا می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

صادقی یادآور شد: قوه قضائیه در سال گذشته شروع به تشکیل معاونت فرهنگی کرد تا در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی گام بردارد و این موضوع همواره با تأکید رئیس قوه قضائیه نیز همراه بوده است.

رسانه‌ها پیشگامان فرهنگی هستند

وی افزود: با اجرای برنامه‌ها در سطح فرهنگ دینی، موجبات افزایش کارآمدی و رضایتمندی ارباب رجوع فراهم خواهد شد و افزایش پژوهش و تحقیات در فرهنگ پایه‌ای می‌تواند اخلاق حرفه‌ای در سازمان قضایی را تقویت کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ارتباط با مأموریت‌های بیرون از سازمان قوه قضائیه بیان کرد: فرهنگ عمومی در مسائل قضائی باید با همت رسانه‌ها دیداری و شنیداری و از جمله نهادهای فرهنگی نظیر حوزه و دانشگاه ترویج پیدا کند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در ارتباط با پیشگیری از جرائم نیز معاونت فرهنگی برنامه‌هایی را تدارک دیده و به عنوان مثال اگر بتوانیم در این زمینه مردم را با فرهنگ قانون مداری آشنا کنیم طبیعی است که تخلف کمتر صورت می‌گیرد و میزان جرم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت آشنا شدن مردم با تکالیف خود نسبت به یکدیگر اختلافات کاهش پیدا می‌کند و دستگاه‌های قضائی نیز با پرونده‌هایی قضائی کمتری مواجه خواهند بود.

وی در ارتباط با اهمیت فرهنگ یادآور شد: وقتی مردم در ارتباط با راه‌های مختلف کلاهبری افراد سودجو آشنا شوند و در مدارس نیز اقدامات آموزشی این‌چنینی صورت بگیرد بدون شک در نسل‌های آینده هم تخلف کاهش خواهد داشت.

کاهش جرائم، مستلزم نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه است

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه کار شورای حل اختلاف نیز یک کار فرهنگی است، بیان کرد: هرچه این حوزه پرونده‌هایی به صلح و سازش منتج می‌شود و این خود اقدامی فرهنگی است.

وی گفت: در بسیاری از قبائل نزاع‌ها به درگیری ختم می‌شود و در این راستا دستگاه قضائی توانسته با استفاده از ریش‌سفیدان و معتمدان محلی صلح و سازش را برقرار کند و به اختلافات آنها پایان دهد.

اخلاق اسلامی نقش مهمی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد

صادقی در ارتباط با کارهای فرهنگی صورت گرفته در دستگاه‌های قضائی نیز بیان کرد: دستگاه قضائی با اعزام 4 هزار نفر از کارکنان خود به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس توانسته گام مفیدی در راستای اقدامات فرهنگی بردارد و این موضوع با استقبال مناسب کارکنان دستگاه قضایی همراه شده است.

وی با بیان اینکه حکومت ما حکومتی اسلامی است، اضافه کرد: اگر فرهنگ اسلامی اجرا نشود از اهداف تشکیل حکومت دور شده‌ایم و خون شهدا صرف این نشده که تنها تعدادی از انسان‌ها جابه‌جا شوند و فرهنگ اسلامی در همه جا از جمله ادارات و بین مردم حاکمیت پیدا کند.

صادقی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را به تعالیم فرهنگی برسانند تا بتوانند خدمات‌شان را به نحو مطلوب‌تری به مردم ارائه کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تأکید کرد: وقتی تعالیم فرهنگی و اخلاقی در یک دستگاه اجرا شد، مردم بهتر از خدمات آن دستگاه بهره می‌برند.

وی، اخلاق و فرهنگ را مهم دانست و متذکر شد: امروز در تمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اخلاق اسلامی نقشی مهم در تمام عرصه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد.

فرهنگ آسمانی ریشه تمام خیرات و برکات است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌ جمعه بوشهر در این آئین اظهار کرد: بی‌تردید اگر فرهنگ به معنای خاص خود، برنامه‌ریزی و مدیریت شود و بازتولید پروژه‌های فرهنگی متناسب با زمان و مکان صورت گیرد، قطعاً تمامی ابعاد نظام، تحت تأثیر مبانی فرهنگ اسلامی قرار می‌گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه اگر فرهنگ، آسمانی باشد ریشه تمام خیرات و برکات است، افزود: اگر فرهنگ دچار آسیب باشد و معماری آن اسلامی نباشد، قطعاً بسیاری از اموری که مترتب بر فرهنگ است مانند اقتصاد، سیاست، علم و فنآوری و حتی حوزه‌های امنیتی و نظامی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و به سمت و سویی می‌رود که ایستگاه آن، خواست‌های غیر از اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اضلاع مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه است، گفت: مرتبط بودن این قوه با ولایت را دلیل بر اهمیت بسیار زیاد این قوه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه تأکید کرد: به دلیل مرتبط بودن قوه قضائیه با ولایت و رهبری و حرکت، قضاوت و مدیریت در این مسیر، باید این قوه در یک بستر کاملاً فرهنگی، دینی و ولایی قرار داشته باشد.

امام‌جمعه بوشهر در پایان، زندگی با فرهنگ اسلامی را زندگی متناسب با حیات انسان توصیف و بیان کرد: هر چقدر فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود، آمار وقوع جرائم بسیار پائین آمده و به دنبال آن، حجم بسیار بالای پرونده‌های قضایی کاملاً کم می‌شود.

تعامل رسانه‌های بوشهری با دستگاه قضا همیشه سازنده بوده است

حیدر بحرانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان بوشهر از شرایط لازم برخوردار هستند و نقدها و پیشنهادات آنها نیز در راستای تحقق مسئولان قضائی استان بوشهر همیشه سازنده و کارا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در پاره‌ای از مواقع در رسانه مشاهده می‌شود که مطالبی غیر معمول نوشته می‌شود ولی باز هم با راهنمایی‌های مسئولان قضائی استان این موضوع به حداقل رسیده است و رسانه‌های استان بوشهر به‌طور کلی در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

این مسئول قضائی ادامه داد: در استان بوشهر امنیت کامل برقرار است و با نگاهی به آمار در دشتستان می‌بینیم که در سال 85 تعداد 52 قتل صورت گرفته در صورتی که این آمار در سال 92 به 13 قتل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر عاملان سرقت بوشهر بومی استان نیستند، اظهار کرد: یکی از موضوعات نگران‌کننده در بوشهر موضوع سرقت است به طوری که در سال گذشته سه هزار مورد سرقت وجود داشته و دستگاه‌های پلیسی و قضایی با عزم جدی تلاش دارند با این موضوع برخورد جدی کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه موضوع مواد مخدر در استان بوشهر تا حدودی مهار شده است، تصریح کرد: موضوع برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی نیز در دستور کار دستگاه قضائی استان بوشهر قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین حجت‌الاسلام ساطیان‌نژاد به عنوان معاون فرهنگی دادگستری‌کل استان بوشهر معرفی و منصوب شد.

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی بوشهری:

ارتش ایران نماد اقتدار و ولایت‌مداری است

%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ایمان، تقوا،اقتدار، توانمندی در حوزه نظامی و ولایت‌مداری است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین رژه یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری و اعضای شورای تأمین و ادای احترام به تمثال شهدای والامقام ارتش آغاز شد و با تلاوت آیات قرآن کریم توسط سیداحسان حسینی، قاری ممتاز مراسم ادامه پیدا کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌جمعه بوشهر، 29 فروردین‌ماه در مراسم روز ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده و با داشتن شاخص‌های والا و بالای نظامی یکی از نیروهای مسلح توانمند در طول تاریخ در جهان هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: ایران اسلامی با توانمندی متخصصان داخلی به پیشرفت‌های عظیمی در عرصه تجهیزات نظامی دست یافته و همواره در مسیر پیشرفت نیز حرکت می‌کنند و استقلال نیروهای مسلح و عدم وابستگی به صنایع نظامی بیگانه و توانمندی مدیریت در حوزه عملیاتی، این ارتش را در جغرافیای ارتش‌های جهان ممتاز کرده است.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ایمان، تقوا، اقتدار، توانمندی در حوزه نظامی و ولایت‌مداری است و مردم ایران اسلامی، ارتش، سپاه و بسیج را از خودشان می‌دانند و از آ‌ن‌ها دفاع می‌کنند.

دریادار دوم محمدرضا عباسیان، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش و ارشد آجا در استان بوشهر در ادامه پیام امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده‌ کل ارتش به‌ مناسبت فرارسیدن 29 فروردین‌ماه، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: «درود به روح پرفتوح امام راحل(ره) و ارواح طیبه شهدا و سلام به رهبر مسلمانان جهان و فرماندهی معظم کل قوا، آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و سلام و درود بیکران به دلاورمردان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران و ملت سرافراز ایران اسلامی و تمام آنانی که در آزمون عهد، وفادار ماندند و در راه صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سر و جان دادند.

بیست و نهم فروردین‌ماه، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ‌ساز امام(ره) به این نیروی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پیام انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان نقطه آغاز خیزش تفکر اسلامی تا دورترین کرانه‌های این کره خاکی ارسال کنند.

صدور پیام تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در بیست و هشتم فروردین‌ماه 1358 و حمایت قاطعانه ایشان از ارتشیان که موجب خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه مخالفان نظام در انحلال ارتش شد، همچون پیکانی زهرآگین بر قلب تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست و روحیه‌ای دوچندان به فرزندان ملت بخشید. روحیه‌ای که زمینه‌ساز ظهور تفکر خودباوری و خوداتکایی در نیروهای مسلح شد و ایرانی مستقل و مقتدر را با محوریت فرهنگ اسلامی به جهانیان عرضه داشت.

اینک و به فضل الهی همان ارتشیانی که با خلق صحنه‌های ناب همراهی و همدلی با امام و مردم در دوران انقلاب، ایثار و شهادت در دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند، امروز و در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزمی راسخ و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تکیه بر جوانان مؤمن و متعهد، حماسه 35 سال حضور مستمر و خستگی‌ناپذیر خود را که با تقدیم بیش از 48 هزار شهید حاصل شده، ادامه خواهد داد و ضمن تأکید بر آمادگی روحی و رزمی و ارتقا و گسترش سطح کیفی و کمی سامانه‌های دفاعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، همچون گذشته حضوری گسترده و مؤثر در حوزه جنگ نرم و فعالیت‌های فرهنگی خواهد داشت.

اینجانب ضمن تبریک هفته بزرگداشت ارتش به تمام همسنگرانم، به‌ویژه فرماندهان و کارکنان حماسه‌ساز و غیور نیروی زمینی قهرمان، یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی را گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام شهیدان و شهدای والامقام انقلاب و جنگ تحمیلی، به‌ویژه شهدای گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران که جان بر سر بیعت و پیمان گذاشتند تا به مدد خداوند، حافظ کیان نظام مقدس اسلامی و منتظران حضرتش باشند درود می‌فرستم و عزت و عظمت بیش از پیش کشور عزیزمان را در پرتو عنایات یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی مدبرانه و دوراندیشانه نایب بر حق آن حضرت، مقام معظم فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز مسئلت می‌‌کنم».

یادآور می‌شود، جنگنده‌های پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی شهید خلبان سیدعلیرضا یاسینی بوشهر به سمت آسمان حرم مطهر امام خمینی(ره) پرواز کردند و در پایان نیروهای مسلح نداجا، نهاجا، دریابانی، ناجا، سپاه و بسیج، ندسا و پدافند هوایی جنوب کشور مستقر در این آئین از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی خودشان را نمایش دادند.

  • حامد فکوری

رئیس اداره تبلیغات دشتستان خبر داد:

صدور 200 گواهینامه قرآنی در دشتستان


%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-200-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b4%d8%aa%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86


گروه فعالیت‌های قرآنی:حجت‌الاسلام شیخی، از صدور اعطای 200 گواهینامه قرآنی به قرآن‌آموزان برازجانی خبر داد.




حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شیخی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در حاشیه نشست فعالان قرآنی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، گفت: بی‌برنامه‌ بودن فعالیت‌های قرآنی و تعداد زیاد متولیان از آفت‌های مهم این عرصه است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تجربه‌های مفید این نهاد در فعالیت‌های دینی و قرآنی، متولیان قرآنی نیز باید به تبلیغات اسلامی واگذار شود و حمایت از فعالیت‌های قرآنی در اولویت کاری این نهاد قرار گیرد چون ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

دین مبین اسلام بر علم‌آموزی تأکید کرده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان تصریح کرد: ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و همچنین تجلیل از فعالان این بخش است که لازم است همه نهادهای مذکور در این زمینه همکاری کنند.

شیخی با بیان اینکه نخستین آیه قرآن کریم با امر به خواندن بر پیامبر(ص) نازل شده است، افزود: علم‌آموزی از اهداف بعثت پیامبران و دلیل اصلی انتخاب رسول اکرم(ص) بوده است و دین مبین اسلام در آیات و احادیث فراوان بر اهمیت علم‌آموزی تأکید کرده است.

قرآن کریم جامع‌ترین پیام ملکوت اعلی برای بشریت است

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی در هنگام آفرینش انسان و حتی در کتاب قرآن به خود احسنت گفته است و این نشان از جایگاه انسان دارد و انسان‌هایی که مسیر عقلانیت را انتخاب می‌کنند سعادتمندان دنیا و آخرت هستند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: خداوند برای نشان‌ دادن مسیر صحیح به انسان رهبران دینی و کتاب‌های هدایت‌‌کننده‌ای را فرستاده که به درستی نقشی هدایت‌گرانه برای انسان دارند و قرآن کریم بزرگ‌ترین و کامل‌ترین برنامه هدایت‌گرانه پروردگار است که به سوی خاتم پیامبران بر امت مسلمان نازل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان به نقش سوره‌ها و معارف قرآن کریم در زندگی انسان‌ها اشاره و بیان کرد: قرآن به‌عنوان جامع‌ترین پیام از ملکوت اعلی برای بشریت است و آنچه که باید در زندگی امروز بر آن توجه جدی کنیم نظم در زندگی است و ما تا مادامی که بر این مسئله دقت لازم نداشته باشیم، نمی‌توانیم آنچنان که باید و شاید در برنامه‌ریزی‌هایمان موفق عمل کنیم.

فعالیت 17 مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در دشتستان

وی با اشاره به اینکه در دشتستان شاهد فعالیت مداوم و ارزشمند فعالان قرآنی و دینی هستیم اظهار کرد: در ماه‌های اخیر در این شهرستان 15 دوره کلاس قرآنی برگزار و 200 گواهینامه قرآنی به قرآن‌آموزان شهرستان اعطا شد که شامل دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی و تجوید بود که به همت سه مؤسسه و 14 خانه قرآنی شناسنامه‌دار انجام شد.

وی در پایان از فعالیت 17 مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در شهرستان دشتستان خبرداد و تصریح کرد: به همت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتستان 200 گواهی‌ پایان دوره کلاس‌های قرآنی به قرآن‌‌آموزان برازجانی صدور و اعطا شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست هر یک از فعالان قرآنی مراکز و مؤسسات قرآنی شهرستان دشتستان گزارش عملکرد خود را ارائه کردند و در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر در مورد گزارش فعالیت‌های ارائه شده انجام گرفت.

  • حامد فکوری

برگزاری نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» در بوشهر


%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%c2%ab%d9%82%d9%84%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه فضای مجازی: کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در بوشهر خبر داد.




عبدالله رئیسی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» با حضور صاحبان قلم و اندیشه دینی در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف حمایت از آثار مکتوب و مجازی حوزه دین و در پنج بخش پایان‌نامه‌های دینی، تألیفات دینی، تحقیقات دینی، نشریات دینی، و وبگاه‌های دینی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره برای جوانان یک عامل مهم انگیزشی برای ارائه کار بهتر و با‌کیفیت‌تر است و مجالی است برای اینکه توان بالقوه جوانان فیلم‌ساز به فعلیت دربیاید و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کیفی و مطلوب جشنواره انجام شده و در بخش نشریات، آثاری که در قالب مقاله، مصاحبه، شعر، عکس و گزارش در نشریات محلی طی 2 سال گذشته چاپ شده باشند به دبیرخانه توسط صاحبان آثار و یا مدیران مسئول نشریات ارسال می‌شود و به سه اثر برتر هر بخش جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

رئیسی به بخش وبگاه‌های دینی این جشنواره اشاره کرد و در این رابطه افزود: در این بخش، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که با موضوع مسائل دینی و مذهبی در فضای مجازی منتشر می‌شوند، پس از ثبت نام مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از سه اثر برتر حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ظرافت مقوله فرهنگ و اطلاع‌رسانی خواستار افزایش عقلانیت معرفتی در سطح جامعه شد و اظهار کرد: معطوف کردن توجه مسئولان به اهمیت جایگاه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی، بررسی مشکلات آن‌ها، ارج نهادن به زحمات این افراد پرتلاش و چهره‌های خدوم به انقلاب و رهبری از جمله اهداف این جشنواره است و تلاش این قشر با بهره‌گیری از ابزار عملی و اطلاع‌رسانی در مورد نهادینه کردن الگوها و آموزه‌های دینی برای دیگر اقشار جامعه است.

رئیسی در پایان با اشاره به اینکه تحقق آرما‌ن‌های معنوی در نظام اسلامی منوط به استفاده از ابزارهای مناسب و منطبق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است، بیان کرد: تحقق آرمان‌های معنوی در نظام اسلامی منوط به استفاده از ابزارهای مناسب و منطبق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است و فرهنگ، میراث گرانبهای هزاران سال کار و تلاش فکری، هنری و صنعتی نسل‌های گذشته ملت‌ها است.

وی ادامه داد: در مجموع هر نسل از جامعه منتقل‌کننده اندوخته‌های فرهنگی و تجارب رندگی زمان خود به آیندگان است و جامعه ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، در جوامع دینی تلاش می‌شود آنچه اندوخته می‌شود رنگ و بوی دینی و معنوی داشته باشد و در مجموع فرهنگ‌سازی بر اساس قرآن و معارف اهل بیت(ع) و معرفی و ترویج زندگی دینی در راستای تربیت اسلامی مهمترین مأموریت دین و نظام اسلامی به شمار می‌رود و خانواده‌ها، والدین و مراکز تعلیم و تربیت به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌توان با توجه ویژه به آن‌ها و هدایت آن‌ها به سوی معنویت در جهت تحقق آرمان‌های دینی گام برداشت. باید از رسانه‌های گروهی مجازی و مکتوب نیز به عنوان عوامل تأثیرگذار بر اقشار مختلف مردم در جهت توسعه فرهنگ دینی و معنوی ساماندهی و از نظرات اصحاب رسانه و مطبوعات در این زمینه استفاده شود.

  • حامد فکوری

«کانون امام هادی (ع) با تخصص ولایت» در مصلای جمعه بوشهر راه‌اندازی شد


%c2%ab%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-(%d8%b9)-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b4%d8%af


گروه اندیشه: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر از راه‌اندازی «کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) با تخصص ولایت» در مصلای جمعه بوشهر خبر داد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علی‌اکبر مزارعی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر در جلسه دبیرخانه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مطالبه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، کانون امام هادی(ع) ستاد مصلای نماز جمعه بوشهر با تخصص ولایت راه‌اندازی شد که محور تحقق مساجد طراز در استان بوشهر خواهد بود.

رمز موفقیت اقتصاد و سیاست یک کشور در فرهنگ نهفته است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر افزود: مهمترین وظیفه این کانون تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای، در مورد مسجد طراز اسلامی و مطالبه نماینده ایشان آیت‌الله صفایی بوشهری، در مورد ایجاد فرهنگ ولایت‌مداری، روحیه جهادی و ارتقای بصیرت در استان است و کانون امام هادی(ع) محور فعالیت تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری استان برای تحقق مطالبات رهبری و نماینده ایشان است و با راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی این کانون فرهنگی، دسترسی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری برای عضویت میسر خواهد شد.

مزارعی در ادامه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر 356 کانون فرهنگی، 117 کتابخانه، 300 کتابخانه باز، 17 کانون تخصصی، در استان بوشهر در حال فعالیت هستند و 960 طرح تلاوت نور هم در استان اجرا شده و امیدواریم امسال تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به 400 کانون برسد و طبق برنامه پنجم توسعه یک چهارم مساجد باید دارای کانون فرهنگی و هنری باشند که ما هم اکنون به این برنامه رسیده‌ایم.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری 70 طرح چهره به چهره در استان بوشهر، بیان کرد: 170 واحد بانوان راه‌اندازی کرد‌ه‌ایم که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کار فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند همدلی است

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین گفت: رهبر انقلاب اسلامی با دوراندیشی امسال را با نام اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری کردند و رمز موفقیت در اقتصاد و سیاست در فرهنگ یک کشور نهفته است و با این پیام بر تمام ملت ایران به ویژه مدیران لازم است تا با تمام توان خود تلاش کنند تا علاوه بر داشتن سیاست اقتصادی، همدلی فرهنگی را نهادینه کنند و در شرایط فعلی جامعه نیاز به هم‌فکری و همدلی که تفکری ارزشی و فرهنگی در دین اسلام است، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در واقع رهبری با این نام‌گذاری هم به نقش مدیران هم مردم و هم شیوه مدیریتی و همین‌طور دو موضوع اقتصاد و فرهنگ که لازم و ملزوم یکدیگر هستند را مطرح کردند و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در سال‌های اخیر ارتباط بسیار خوبی را با جوان‌ها برقرار کردند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد به تحقق شعار امسال بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری در سال جدید و انتخاب شعار سال وظیفه سنگینی بر عهده مجریان فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گذاشته است، افزود: کار فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و حساسیت آن نیازمند وحدت و همدلی و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و هم‌اندیشی است، تا موفقیت‌های چشم‌گیری در توسعه پایدار این استان را رقم زند.

ماحوزی در پایان با بیان اینکه کارشناسان این اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها باید با خبرگزاری‌های تخصصی و فرهنگی در تعامل باشند، عنوان کرد: تمامی کارشناسان این اداره‌کل و رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها و به‌ویژه کارشناس قرآن و عترت، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری و مجتمع‌های فرهنگی و آئینی باید ضمن داشتن تعامل و ارائه گزارش از روند برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته، از ابتدای سال چشم‌انداز و اهداف برنامه‌های تدوین شده امسال را نیز در قالب خبر به خبرگزاری بین‌المللی قرآن، مهر، فارس، تسنیم و دیگر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و نشریات محلی و ملی جهت عموم مردم ارائه کنند.

  • حامد فکوری

امام‌جمعه خورموج:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و احیا شود

%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%88-%d9%86%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه سیاسی: امام‌‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه و احیا شود.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن رعایت تقوای خدا در همه شئونات زندگی اظهار کرد: از عاقبت گناه بترسیم و از معصیت خدا خوف داشته باشیم و یکی از موضوعاتی که در باب معاد مطرح است و در بعضی از روایات نیز وارد شده این است که اولیاء و انبیای خدا و امامان معصوم در دنیا حضور پیدا می‌کنند که این موضوع در احوالات پیامبر اسلام (ص) نیز آمده است.

جوانان جامعه از شهیدان برای زندگی خود الگوبرداری کنند

امام‌جمعه خورموج با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت حجاب در شهر ادامه داد: همه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام ویژه داشته باشیم و وضعیت بدحجابی باعث آزار و درد دل مؤمنان می‌شود، این‌ها خلاف تقوا است، رعایت حجاب و عفاف آن از ضروریات دین مبین اسلام است.

پرداخت زکات مایه خیر وبرکت در زندگی انسان است

وی با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: 29 فرودین‌ماه یکی از روزهای تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بعد از اینکه گروهای ضد انقلاب می‌خواستند ارتش را منحل کنند با تدبیر امام خمینی(ره) 29 فرودین‌ماه روز ارتش نام‌گذاری شد و ارتش در دوران دفاع مقدس جانانه از کشور دفاع کرد و در این مدت 48 هزار شهید بیش از 200 هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و از همه جوانان خواستارم تا زندگی این شهیدان را مطالعه و برای خودشان الگوبرداری کنند.

رعایت حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است

مصلح با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه و سرمشق برای مردان و زنان عالم است و اگر می‌خواهیم زندگی موفق با صدق، صفا، رعایت حقوق داشته باشیم، بهترین راهش الگوبرداری از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است و باید از زندگی مشترک آنان درس بگیریم و متأسفانه ما فقط اشک می‌ریزیم و در عمل کوتاهی می‌کنیم و خداترسی، شوهرداری، همسرداری و ساد‌ه‌زیستی از ویژگی‌های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.

خطیب جمعه خورموج در پایان بیان کرد: با توجه به آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی کشاورزان نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند تا مایه خیر وبرکت در زندگی‌شان شود.

  • حامد فکوری

امام‌جمعه برازجان:

تقوا و پرهیزگاری مسیر سعادت انسان در دنیا و آخرت است

%d8%aa%d9%82%d9%88%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%87%db%8c%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b3%d8%b9%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: امام‌جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر برازجان گفت: تقوا و پرهیزگاری مسیر سعادت انسان در دنیا و آخرت است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر برازجان ضمن رعایت تقوای الهی، گفت: باید از گناه فاصله بگیریم و با تقوا و پرهیزگاری در مسیر سعادت دنیوی و اخروی گام برداریم.

توجه به تمام ظرفیت‌های داخلی کشور موجب رشد و توسعه اقتصادی است

امام‌جمعه برازجان با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر افزود: زنان ما باید و در تمام رفتارهای زندگیشان از این بانوی عظیم‌الشان الگوبرداری کنند و زنان بزرگ در واقع پرورش دهنده زنان و مردان بزرگ هستند و جایگاه زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای است.

مصلح به 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی نیز اشاره و اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌‌اکنون در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و هرگونه تهدیدات دشمنان را دفع می‌کند.

با مدیریت جهادی از افزایش قیمت کالا در بازار جلوگیری شود

وی در ادامه با اشاره به شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری  یادآور شد: مردم در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی نقشی تأثیرگذار و بسزایی دارند و استفاده از تولیدات داخلی، دوری از مدگرایی، استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور، پرداخت مالیات به‌موقع و همکاری با مدیران اجرایی از وظایف مردم در زمینه رشد و توسعه اقتصادی است.

خطیب جمعه برازجان در پایان از مسئولان خواست از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دربازار در این روزهای اخیر جلوگیری کنند و با مدیریت جهادی و عزمی راسخ قیمت اجناس و کالا مورد استفاده مردم را کنترل کنند.

  • حامد فکوری

امام‌جمعه کنگان:

اقتدار سپاه پاسداران، کشور را در مقابل تهدیدات دشمن بیمه کرده است


%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%8c-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: امام‌جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امروز اقتدار سپاه پاسداران در کنار دیگر نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات و تهاجمات دشمنان بیمه کرده است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی، امام‌جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مسئولان و خانواده‌ها باید بستر و زمینه را برای ازداوج آسان جوانان فراهم کنند تا آن‌ها به آسانی زندگی مشترکشان را آغاز کنند و زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید برای همه زنان و مردان ما الگو باشد و همواره در زندگی‌شان از آن دو بزرگوار الگوبرداری کنند.

ارزش یک زن در توجه به اوامر الهی و تعالیم ارزشمند دین است

امام‌جمعه کنگان با بیان اینکه ازدواج آسان امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جوانان و نسل جدید است، بیان کرد: سخت‌گیری‌های بیش از حد خانواده‌ها مانعی بر سر راه ازدواج جوانان تبدیل شده است و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زنان ایران اسلامی الگویی برای زنان آزاده دنیا هستند و ارزش یک زن به تسلیم بودن او در برابر اوامر الهی و تعالیم ارزشمند دین است.

برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی ازدواج آسان در جامعه

محمودی با گرامیداشت 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: ملت ایران پیوستن ارتش به صفوف متحد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دلاورمردی‌ها و مجاهدات آنان در  8 سال نبرد مقدس را فراموش نخواهد کرد.

وی در پایان به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اشاره و اضافه کرد: سپاه پاسداران تاکنون به لطف الهی نگه‌دار دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی بوده است و امروز اقتدار سپاه پاسداران در کنار دیگر نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات و تهاجمات دشمنان بیمه کرده است.

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان است

%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%b2%d9%87%d8%b1%d8%a7(%d8%b3)-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان اسلام و کل بشریت است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر با گرامیداشت روز 29 فروردین‌ماه، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک به همه نظامیان، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی است که در تاریخ ایران و تاریخ منطقه و در تاریخ ارتش‌های جهان دارای شکوه و جلال بزرگی شده است و ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار و عزت ایران و مانع تجاوز بیگانگان و کوهی استوار برای دفع تهاجم جهان سلطه است.

وی در ادامه عبادت را بر دو قسم دانست و افزود: عبادت نیایشی است که عبارت از نماز، دعا و نیایش با خدا و رفتاری که عبارت است از کسب و کار و شغل انسان که می‌تواند عبادت باشد و عبادت به  هر دو معنا اگر در راه خدا باشد، کل زندگی انسان عبادت است، حتی خواب او هم عبادت می‌شود و به همین خاطر خدا در قرآن کریم می‌فرماید «شما را نیافریدیم مگر برای عبادت و بندگی».

صفایی بوشهری در ادامه با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به بیان فضائل و حدیثی گهربار از آن حضرت پرداخت و اضافه کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند «هرکس در زندگی تمامی ابعاد زندگی‌اش عبادت خالصانه باشد خداوند بهترین مصلحت و خیر برای او نازل می‌کند».

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بوشهر بیان کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف می‌تواند برای جامعه بشری مرد و زن به‌ویژه بانوان، الگو باشند و در این زمینه باید ما الگوسازی کنیم، در ایمان و تقوا و اخلاق الگو هستند، اگر ما بخواهیم صراط‌‌‌‌ المستقیم زندگی خود را بشناسیم، باید حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین الگو باشد و حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان اسلام و کل بشریت است و چرا ما در زندگی مشکل داریم و در برخی مواقع می‌گوئیم دعای‌مان اجابت نمی‌شود؟ برخی از آن‌ها به‌خاطر سوءمدیریت ماست که یا در نیایش‌مان، نیایش نمی‌کنیم و با اخلاص و یا در صحنه زندگی و عمل مرتکب خلاف می‌شویم.

استاد اخلاق و تفسیر حوزه علمیه بوشهر گفت: لذا شما در قرآن کریم می‌خوانید کسی که خدایی زندگی کند و گناه نکند، خداوند دست او را می‌گیرد و هر کس تقوی را مراعات کند خداوند راه برون‌رفت از مشکلات را برای او قرار می‌دهد و در فضای سخت زندگی خداوند برای او زندگی را آسان قرار می‌دهد و این راهکاری است که حضرت زهرا(س) بیان کردند و ما باید از ایشان پیروی کنیم.

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: ارتشی که در تاریخ ایران و تاریخ منطقه و در تاریخ ارتش‌های جهان دارای شکوه و جلال بزرگی شده است و شاخه‌های ایمان الهی، تقوا در تمامی ابعاد، ولایت‌مداری، استقلال و عدم وابستگی به کشورهای سلطه‌گر با مدیریت نظامی و حضور در حوزه‌های عملیاتی نظامی‌، دفاعی و مجاهدت و تلاش در صیانت از اسلام و ایران و امتحان در صحنه‌های سخت جنگ این امور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی بی‌نظر ساخته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با تشکر از نیروهای نظامی به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استان ولایت‌مدار بوشهر به داشتن نیروهای مسلحی چنین به خود می‌‌بالد و مردم ایران اسلامی و استان، ارتش، سپاه و بسیج را از خود می‌دانند و با تمام توان از آنان حمایت و دفاع می‌کنند.

صفایی بوشهری در ادامه با یادآوری روز سه‌شنبه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 و همچنین، اعلام انقلاب فرهنگی در سال 59 گفت: سپاه یکی از ارکان اقتدار نظام است و در تمامی عرصه‌های سخت و نرم، فعال، کوشا و پرتلاش و موفق و مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب فرهنگی نیز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران است، به همین خاطر مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند.

خطیب جمعه بوشهر در پایان بیان کرد: باید  ما در عرصه  فرهنگ با برنامه‌ریزی دقیق و داشتن سند چشم‌انداز، نقشه راه، مطالعات ملی و بومی و منطقه‌ای و فراملی و جذب منابع و تولید منابع انسانی کارامد و مدیریت جهادی و هماهنگی و همراهی مردم در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی دشمن بایستیم و فرهنگ اسلامی را به جامعه جهانی معرفی کنیم و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ریزی خود تحول و یک تغییر جدی ایجاد کنند چراکه ما با این همه نهادهای فرهنگی و اعتبارات فرهنگی باید بیش از این تأثیرگذار باشیم.

  • حامد فکوری

علی‌اکبر ولایتی:

توجه رهبری به کتابخوانی، ظرفیت مناسبی برای جهش در این زمینه است

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%8c-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه ادب: رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه رهبر معظم انقلاب و عنایتی که معظم‌له به موضوع کتاب و کتابخوانی دارند، می‌تواند ظرفیتی مناسب برای جهش در این زمینه باشد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه 159 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز شنبه به ریاست علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از «وضعیت انتشار کتاب در کشور» ارائه شد. هدف از ارائه این گزارش، تبیین وضعیت انتشار و توزیع کتاب در کشور و نحوه انعکاس موضوع فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در این حوزه است.

در این گزارش به موارد ذیل اشاره شده است: توجه به تولید کتاب به عنوان اصلی‌ترین رکن بخش فرهنگ، نقش نگارش کتاب در گسترش و بسط تمدن اسلام و ایران، سنجش وضعیت مطالعه با متغیرهای علمی جهت ارائه یک آمار علمی برای روشن شدن وضعیت مطالعه در کشور، نگاه مناسب به نشر الکترونیک و تدوین یک سند بالادستی در این بخش، تشکیل یک بانک اطلاعاتی به روز در مورد وضعیت نشر در کشور و توجه جدی به موضوع اقتصاد نشر.

پس از این گزارش، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: ترجمه معکوس و نیاز به ساماندهی این بخش، موضوع مالکیت معنوی به عنوان پیش‌‌زمینه ورود به بازار بین‌المللی نشر، گسترش مطالعه مفید و هدفمند در میان همه اقشار جامعه، راه‌اندازی یک پایگاه استنادی کتب علمی و دانشگاهی، جریان‌سازی در راستای تولید و نگارش کتب فاخر و نقش کتاب در دیپلماسی فرهنگی.

علی‌اکبر ولایتی هم در این زمینه طی سخنانی گفت: در موضوع نشر و انتشار کتاب در سطح بین‌الملل باید ظرفیت ناشران خارجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در شهرهایی مانند بیروت و لندن که در حوزه فرهنگ عربی یا غربی دارای مرکزیت هستند باید پایگاهی برای نشر و انتشار کتب به زبان‌های عربی و انگلیسی ایجاد شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موضوع کتاب در دیپلماسی فرهنگی مورد توجه است و بسیاری از سفارتخانه‌های کشورهای غربی در اقصی نقاط جهان این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجهات رهبر معظم انقلاب(مد ظله‌ العالی) و عنایتی که معظم‌له به موضوع کتاب و کتابخوانی دارند، می‌تواند یک ظرفیت مناسب برای جهش در این بخش باشد.

  • حامد فکوری

عبدالکریم جمیری عنوان کرد:

بوشهر از وجود پتانسیل ارزشمند جهاد دانشگاهی بی‌بهره مانده است

%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%87%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بوشهر در بین تمام استان‌های کشور تنها استانی است که از وجود و فرصت پتانسیل ارزشمند جهاد دانشگاهی بی‌بهره مانده است.




عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر در بین تمام استانهای کشور تنها استانی است که از این فرصت جهاد دانشگاهی بی‌بهره است، تصریح کرد: در صورتی که به توفیق الهی و همکاری دستگاه‌های علمی و اجرایی به ویژه استاندار این مهم تحقق پیدا کند، بوشهر آخرین استانی خواهد بود که به جمع فعالان این حلقه پیوسته است.

تلاش و پیگیری مسئولان استانی جهت راه‌اندازی جهاد دانشگاهی

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای هماهنگی در تأسیس و راه‌انداری جهاد دانشگاهی در بوشهر، با مسئولان مدیریت ستاد جهاد دانشگاهی کشور ضمن دیدار جلسه داشته‌ام.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور سال‌هاست با شکل‌گیری در مراکز علمی و دانشگاهی با محوریت ستادی در سطح استان‌ها و عرصه‌های علمی و آموزشی فعالیت‌های گسترده و قابل تقدیری داشته است، متأسفانه تاکنون مراکز علمی و دانشگاهی استان بوشهر از وجود این پتانسیل ارزشمند بی‌بهره‌اند.

جهاد دانشگاهی موجب ارتقای سطح دانش و کیفیت بخشی است

جمیری در پایان جهاد دانشگاهی در عرصه‌های علمی را فرصتی برای ارتقای سطح دانش، پژوهش و تحقیق برای اساتید، دانشجویان و کیفیت‌بخشی به خدمات گوناکون علمی و آموزشی دانست و بیان کرد: حضور در جهاد دانشگاهی در راستای هماهنگی برای تحقق این فعالیت علمی با مدیریت جهادی است و در سالی که مزین به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است توانسته باشیم در این راستا یک قدم اساسی برداریم.

  • حامد فکوری

افتتاح نمایشگاه عکس «چشم‌هایی به رنگ انتظار» در بوشهر

%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%c2%ab%da%86%d8%b4%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه هنر: نمایشگاه عکس گروهی «چشم‌هایی به رنگ انتظار» با حضور ماحوزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان بوشهری در قاب گالری سوره حوزه هنری افتتاح شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، محمود صادقی، مسئول کانون فرهنگی ـ تبلیغی مصور در آئین افتتاح نمایشگاه عکس گروهی از زلزله شهر شنبه با عنوان «چشم هایی به رنگ انتظار» گفت: هدف مجموعه عکاسان هنرمند بوشهری به منظور پاسداشت از جانباختگان زلزله و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده شهر شنبه، طسوج و درویشی منطقه شهرستان دشتی است.

وی افزود: نمایشگاه عکس «چشم‌هایی به رنگ انتظار» با 35 قطعه عکس از آثار منتخب عکاسان استان، از 30 فروردین‌ماه به مدت هفت روز از ساعت 19 تا 21 در گالری سوره حوزه هنری شهر بوشهر آماده بازدید علاقمندان و شهروندان هنردوست است.

%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%c2%ab%da%86%d8%b4%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1صادقی اضافه کرد: آثاری که در این گالری به نمایش گذاشته شده است، آوار، خسارت و آلام درد مردم، امدادرسانی و همت جهادی، صبوری و استقامت مردم دغدار و متدین مناطق زلزله‌زده را بیشتر به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه اکثر آثار عکاسان سیاه و سفید در قاب گالری سوره آماده‌سازی شده است، اظهار کرد: در به تصویر کشیدن آوارو خسارت و آلام درد مردم، رنگ معنا ندارد، به همین دلیل در این نمایشگاه 35 قطعه عکس سیاه و سفید از آثار منتخب  35 عکاسان هنرمند بوشهری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این استاد هنر عکس و مستندات نمایشگاهی با اشاره به اینکه بخش دوم هدفم از این کار را معرفی هنرمندان برجسته و فعال به نسل جوان جامعه و برقراری ارتباط میان این دو نسل است، بیان کرد: عکاسی روایت مصور غیر متنی است و همیشه جاویدان است و باید استعدادها را کشف و راه آموزش را برای آنان گشود و آنان را در انتخاب بهترین‌ها راهنمایی کرد.

وی با بیان اینکه عکاسی باید به عنوان یک هنر و عامل تأثیرگذار در جهان معاصر بررسی شود، ادامه داد: همانگونه که هر زبان، دنیای جدیدی به روی انسان می‌گشاید، هر هنر نیز پنجره‌ای رو به جهان است و عکاس به عنوان هنری جدید بهترین ابزار برای بیان سریع فهم جدید بشر از هستی نقش‌آفرینی می‌کند و فهم عکاسی و به طبع آن نقد عکس می‌تواند ما را با جهان‌های متفاوتی آشنا کند به گونه‌ای که نگاه متفاوت، شاعرانه و خلاق در عکاسی می‌تواند ما را در آن واحد در سرزمین‌های زیادی وارد کرده رهایی بخش بوده و آزادی تازه‌ای به روحمان بدمد.

یادآور می‌شود، به همت انجمن عکاسان استان بوشهر، آثار عکاسان، رضا عنصرسیار، منوچهر چهله‌زاده، پرویز میزاپور، امین بحرانی، سید خلف هاشمی، هادی احمدی، مهدی شیخیانی، مجید جمشیدی، آرزو حسینی اقبال، رضا ریشهری‌نژاد، رضا بشکانی، سعید عرب‌زاده، آریادخت جهان بخشان، محمد صالحی‌نیا، حسام‌الدین انصاری، مریم شیخ سقا، فرزاد گیتی‌زاده، سیده فردوس رضوی، شهریار خان محمدی، عباس حیدری، محمود صادقی، فاطمه بهبودی، حسین حیدرپور، موسی احمدزاده، رضا ماهینی، مهرداد جشنی‌پور، سید صادق حسینی، محمود زارعی، حسن غواصان، مختار غریبی، محمد کنگانی، رسول سعادت‌نیا، مهدی جهان‌افروزیان و میلاد رفعت در نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «چشم‌هایی به رنگ انتظار» گالری سوره حوزه هنری بوشهر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

  • حامد فکوری


نوکر
افسر
حجاب
مخلص
تا طلوع
وهابیتــ
آکواریوم
مشکات
جا‌ماندیم
شبیر (ع)
زیـن العباد
حسینی‌ام
تاس کبـاب
شرمنده‌ام
عطر نرگس
بر بال بوریا
تلخ‌و‌شیرین
پیامبر خدا
دلتنگ مولا
منتظر تنها
ظهـور نـیـوز
پایگاه اخلاص
تــــــمـنیحا
مردان نبرد
شعر شاعر
نسیم نینوا
منـتظر تنها
زمزمه باران
نغمه‌ی جان
عـصـر ظهور
Only god
عروج عشق
سهیل عرب
لاله بهشتی
دختر چادری
مطاف عشق
عاشقان کربلا
یاران مهدی
آوای سوخته
مذهبی دانلود
بنواری"مهاجر
رهایی از گناه
کسوف عشق
زمزم انـدیشـه
نشانی بهشت
به نام عشـق
سبوی معرفت
مروارید حجاب
آبی ترین مهریه
گـنجـینه عـفاف
حجاب اسلامی
مبشرات ظهـور
محفل با شهدا
حرفهای خـونـی
کات ... دوبــاره
من غـلام قمرم
امام حسین(ع)
به دنبال حقیقت
لبـیک یـا حسـیـن
♥ زیبایی عشق ♥
***راز مجنون***
شش گوشه شعر
حِسّ ـان نامهـ ...
من عاشق حجابم
پاکترین هــوای دنیا
کانون فرهنگی معبر
نگاه به تاریخ اسلام
کی بهت توهین کرد؟؟
دخـتـران ماه پـیـشونی
او در امتداد 12 سلاله
یادداشت های یک طلبه
حجاب یادگار فاطمه(س)
❤محجبه ها فرشته اند❤
هیئت روضة الکوثر کاشان
"جانم فدای امام نـقی(ع)"
♥ دختران خوشتیپ چادری
شبنم دلنوشته پیامک انتظار
❤...دختران چادری مومن...❤
چتـــــــــر حجـــــــــــــــــــــابــ
بسم رب العباس علیه السلام
:.#فروشگاه کتاب منهاج بوک#.:
ܜܔܔܢܜ فیس بوک عزیز ܜܔܔܢܜ
❤هر چه می خواهد دل تنگت بگو❤
هیئت عزاداران امام حسین(ع) تبریز
۩۞۩ جنبش اسلامی سایبری۩۞۩
شهید امر به معروف غلامرضا زوبونی
@دست نوشته های دخـتر چــادری@
می‌مانم‌ای‌درد،حتی‌با‌تکیه‌بر‌استخوانم
لطف کردی سایه ای بر آفتاب انداختی...
جنگ نرم جنگ امروز دشمن علیه ماست
صلی الله علی الباکین علی الحــســیــن

  • حامد فکوری


  • حامد فکوری
  • حامد فکوری


ارتش پرافتخارایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی باشهادت ۴۶هزار تن از نیروهای جان برکف و غیور خود نقش بسزایی در صیانت از کیان میهن اسلامی ایفا نمودند.



  • حامد فکوری



  • حامد فکوری