خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۳۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

در بوشهر؛

نیروهای مسلح «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» را به نمایش گذاشتند

%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b3%d9%84%d8%ad-%c2%ab%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%8c-%d8%b9%d8%b2%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%8c-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7%c2%bb-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: یگان‌های رزمی نیروهای مسلح امروز به‌مناسبت سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن تجدید بعیت با مقام معظم رهبری، با رژه حماسی و رونمایی از دستاوردهای نوین زیرسطح و خودروهای تاکتیکی «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» ارتش، سپاه و بسیج را به نمایش گذاشتند.




به گزارش ‌خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، صبحگاه رژه نیروهای مسلح استان امروز دوشنبه، 31 شهریور‌ به مناسبت سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، که با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر و اعضای شورای تأمین و خانواده شهدا و ایثارگران و مردم ولایت‌مدار درجوار میدان امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، در ابتدا ضمن ادای احترام به تمثال شهدای نیروهای مسلح، این مراسم یادبود حماسه‌سازان هشت سال جنگ تحمیلی با قرائت قرآن توسط سیدوحید حسینی آغاز شد.

امیر دریادار محمدرضا عباسیان، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس به‌عنوان یک گنج بی‌پایان و گوهره‌های ایثار و شجاعت در راه ارزش‌های اسلامی بود، گفت: پرسنل نیروهای مسلح یگان ها، مملو از ایثار و جهاد هستند و آن‌ها توانستند دفاع مقدس را با این آرمان ارزشی و اسلامی و اطاعت‌پذیری از رهنمود‌های ولایت فقیه به پیروزی برسانند و رقم بزنند و این گنجینه برتر را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: راه ما راه امام زمان‌(عج)، راه امام حسین‌(ع) و ولایت فقیه است و تحت فرماندهی معظم کل قوا، آیت‌الله امام خامنه‌ای، از نظام و کیان و آب و خاک اسلامی ایران و کشورهای اسلامی منطقه دفاع می‌کنیم.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر نیز در این مراسم رژه رزمی و حماسی با بیان اینکه یاد و خاطره حماسه‎های دلاورمردان ایران اسلامی در دفاع مقدس در قلب تاریخ جاودانه شده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران مانند سپاه، بسیج و ارتش در پرتو دانش بنیانی و مجاهدت خویش می‌توانند در مقابل تهاجم استکبار ایستادگی کنند و پیروز شوند و تمام جهان بر این موضوع واقفند که ایران از لحاظ عملیات میدانی و استراتژیک یکی از بزرگ‌ترین نیروهای مسلح جهان را در اختیار دارد و هشت سال دفاع مقدس خود گواهی بر مقتدر بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و نیروهای مسلح ایران برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و دفاع از خاک وطن همواره در آمادگی کامل بوده و همیشه با وظیفه‌شناسی آماده دفاع از ایران اسلامی هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی ولایی و ارزشی هستند که با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، آماده جان‌فشانی برای نظام بوده و از هیچ قدرتی نمی‌ترسند و دنیا به قدرت ایران اسلامی پی برده و امروز با تلاش متخصصان داخلی در عرصه تجهیزات نظامی نیز در موقعیت ممتازی قرار گرفته است و نیروهای مسلح باید خود را به فناوری‌های روز دنیا مجهز کرده تا بتوانند در صورت نیاز در عرصه‌های مختلف در مقابل تهدیدات ایستادگی کنند.

حماسه‌آفرینی نیروهای مسلح و مردم ولایت‌مدار ایران مایه افتخار است

وی بیان کرد: حماسه‌آفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  و تمامی مردم ولایت‌مدار در فضای ملی و جغرافیای بین‌الملل مایه افتخار است و دفاع مقدس آنان نشان داد که نیروهای کشور ما در برابر تهاجمات بیگانه، مبارزه و ایستادگی می‌کنند و پیروزی آفرین می‌شوند و تمام دنیا بر این معنا واقف است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تمامی عملیات های میدانی و استراتژیک، یکی از بهترین نیروهای مسلح در جهان است و پیمان ولایت‌مدارانه خویش را نسبت به حفظ راهش را پاس می دارند.

یگان های رزمی نیروهای مسلح به مناسبت سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، متحد و یکپارچه در زیر سایه قرآن کریم و پرچم مقدس ایران و ولی امر مسلمین جهان و فرمانده کل قوا، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، با این شعار که «اگر آمریکایی‌ها حاضرند در در قعر آبهای خلیج فارس دفن شوند بسم الله» آمده بودند.

نیروهای مسلح با میدان داری نداجا به عنوان فرماندهی ارشد آجا در منطقه با رژه رزمی و حماسی ناجا، پایگاه ششم شکاری نهاجا، سپاه امام صادق(ع)، پایگاه بسیج مقاومت شهید یاسینی و شهید حرآبادی سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر و رونمایی از دستاوردهای نوین زیرسطح، لانچر موشک، تعدادی خودروهای زرهی و تاکتیکی و فیبرنوری، ناوچه اژدر افکن ذوالفقار، شناور نیرو بر ریب، شناور پیشرفته فرماندهی سراج، موشک‌های نور و نصر و پهپاد شناسایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شیلتر ارتباط مرکزی، خودرو LOS، خودر درخش شش و هشت، رفع آلودگی و همچنین، زیر سطحی کلاس نهنگ و سامانه توپ ضدهوایی« ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» ارتش، سپاه و بسیج را به نمایش گذاشتند.

حضور و استقبال با شکوه مردم ولایتمدار استان بوشهر از رژه رزمی و حماسی و نمایش دستاوردهای یگان های نیروهای مسلح و ایستادگی تمثال شهدای ارتش و سپاه و شهدای خلیج فارس، سرداران فلاحی، نامجو، فکوری، همت، چمران، کلاهدوز، جهان آرا، ماهینی، مهدوی، گرد، مبارکی، توسلی، آبسالان، محمدی‌ها، شفیعی، یاسینی، احمدنیا و صفایی یادآور بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ «‌نیروهای مسلح نوک پیکان قدرت عظیم این ملت است و وسیله دفاع از پیکان و شرف و شخصیت کشور اسلامی است» بود.

  • حامد فکوری

حجت‌الاسلام خاموشی تأکید کرد:

رسانه‌ها آنچه که حقیقت و مایه رشد فرهنگی جامعه است بیان کنند

%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af


کانون خبرنگاران نبأ/ مهدیه احمری: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه نقش رسانه در بیان مسائل مهم فرهنگی جامعه بسیار مهم است، گفت: رسانه‌های ملی ما باید دو طرفه عمل نکنند و آنچه حقیقت و مایه تعالی و رشد فرهنگی جامعه است بیان کنند.




به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در گردهمایی رؤسای ادارات و نمایندگی‌های فرهنگی ــ تبلیغی تبلیغات اسلامی استان مرکزی که در تاریخ 30 شهریورماه، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد مهندسی فرهنگی و تقویت هویت ایرانی اسلامی در جامعه گفت: دشمن در حال تعیین هویت برای ملت ماست، چراکه می‌خواهد هویت ملی و مذهبی جدیدی که ساخته و پرداخته خودش است به مردم و جوانان تحمیل کند که با عنایت و توجه مسئولان فرهنگی جامعه با انجام برنامه‌ریزی لازم فرهنگی می‌توان در برابر این  هدف شوم ایستادگی کرد.

وی نقش رسانه را در بیان مسائل مهم فرهنگی جامعه بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌های ملی ما باید دو طرفه عمل نکنند و آنچه حقیقت و مایه تعالی و رشد فرهنگی جامعه است بیان کنند.

خاموشی مهم‌ترین امر در مدیریت فرهنگی را تقویت فرهنگ ملی و مذهبی بر شمرد و لازمه آن را فرهنگ‌سازی در مورد مسائل مهدویت و ولایت‌مداری دانست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مورد افزایش مهارت‌های علمی کارشناسان تبلیغات اسلامی، مقالات کاربردی فرهنگی را از جمله این فعالیت‌ها دانست و تأکید کرد: این برنامه موجبات رشد علمی را ایجاد خواهد کرد.

وی ایجاد طوفان علمی و فرهنگی را یک ضرورت مهم برای کارشناسان امور فرهنگی و تبلیغ برشمرد و گفت: تحلیل مباحث فرهنگی از دیدگاه کارشناسان، ارائه نظرات و پیشنهادات و ایده‌های علمی در مباحث اجتماعی و فرهنگی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مفیدی است که کارشناسان استان‌ها در سطح ملی یا استانی می‌توانند برای گسترش فرهنگ دینی در فضاهای مجازی و فیزیکی به انجام رسانند.

خاموشی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مخلصانه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مدیران ادارات و نمایمدگی‌های فرهنگی تبلیغی تابعه این استان از آنان خواست تا ایده‌های نو و ابتکاری خود را جهت ارائه به شورای انقلاب فرهنگی اعلام کنند.

در پایان این جلسه هر یک از رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تابعه استان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد کاهش مشکلات اعتباری و اجرایی مطرح کردند.


  • حامد فکوری

حبیب فکوری عنوان کرد؛

خون سرخ شهدای ایران خط قرمزی برای تمامی نسل های انقلاب است

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c--%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c


گروه اجتماعی: گروه اجتماعی: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: خون سرخ شهدای اسلام و ایران که پیامش ولایتمداری، دفاع از گفتمان امام و رهبری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و حراست از مرزهای سرزمینی و توسعه بومی دستاوردهای نظام می باشد، برای تمامی نسل های انقلاب خط قرمز است.




حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: تب آینده جامعه ایران این است که نسل خردسال و نوجوان کشورمان، با استفاده غیر اصولی از تلفن ها نسل جدید و تبلت ها با نرم افزارهایی با ساختار غیر ملی، موجب این می شود که ارتباط اجتماعی شان کاهش پیدا کند و این مسئله سلامت نسل جامعه آینده را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: استفاده مصنوعی از فن آوری های نوین و ساختار فضای مجازی، یک سبک و فرهنگ غرب زده و غیر بومی می باشد که هنوز کارشناسان نخبه کشورمان این نسخه مهم را بومی سازی نکرده اند و تولیدات ملی و اسلامی و دانش بنیان علمی و آموزشی می تواند به عنوان اولین تزریق سازنده به بدنه این ساختار نوین باشد و نسل جدید جامعه را در مقابل نرم افزارهای تهاجمی غرب و غیربومی واکسینه کند.

فکوری افزود: آموزگاران ما در آموزشگاه های تحصیلی در نظام جدید آموزشی با مشارکت انفرادی و گروهی دانش آموزان، موظف به انجام تولیدات محتوای الکترونیک در حوزه سبک زندگی اسلامی و هویت دینی و حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی مفید جهت استفاده از تجهیزات هوشمندسازی در مدارس که میدان علم و دانش است، می باشند.


معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص وضعیت آموزشی آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد: تعداد آموزگاران فرهنگی ما در دوره ابتدایی 5 هزار و هشتصد نفر با 104 هزار نفر دانش آموز در تمامی این مقطع می باشد، که از این تعداد 19 هزار و نهصد نفر دانش آموز کلاس اولی هستند که یکم مهرماه امسال در 830 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی سال تحصیلی 94 – 93 با حضور 84 هزار نفر دانش آموز متوسطه اول و دوم در 4 هزار و چهارصد اتاق درس در استان بوشهر آغاز می شود.


فکوری ادامه داد: آمار کل اتاق های درس در مناطق هفده گانه آموزش و پرورش استان بوشهر 8 هزار و هفتصد اتاق می باشد که 4 هزار و سیصد اتاق درس به دوره های مقطع ابتدایی اختصاص دارد و امسال نیز تعداد 159 اتاق درس توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بوشهر به فضاهای آموزشی اضافه شده است.

وی به آمار کارکنان فرهنگی خود در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره کرد و افزود: آمار کارکنان فرهنگی ما در مناطق هفده گانه این اداره کل 14 هزار و دویست نفر می باشد که از تعداد 8 هزار و چهارصد دبیر فرهنگی در مقطع اول و دوم متوسطه و بخش اداری آن مشغول به تدرس و خدمت رسانی آموزشی می باشند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال کتاب های درس ریاضیات و علوم اجتماعی پایه چهارم ابتدایی تغییر می کند، یادآور شد: کتاب تربیت بدنی نیز به این پایه اضافه می شود و همچنین کل کتاب های پایه هشتم دوره تحصیلی متوسطه اول تغییر و کتاب انشا و نگارش نیز به متوسطه اول اضافه می شود و امسال دو مدرسه فرهنگیان ویژه فرزندان فرهنگیان در شهر بوشهر در سال جدید تحصیلی فعال است.


بوشهر مقام دوم هوشمندسازی مدارس کشور را کسب کرد

وی به تعداد کلاس های مجهز به سیستم هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: 45 کلاس جدید تا اول مهرماه، مجهز به سیستم هوشمندسازی می شوند و امسال نیز تعداد 1950 اتاق درس در استان بوشهر هوشمندسازی شده است و در این خصوص باید نسبت به سال قبل باید شاهد افزایش 20 درصدی در بخش تجهیز مدارس به سیستم هوشمندسازی باشیم که به علت کمبود بودجه موفق به پیشرفت 10 درصدی هوشمندسازی اتاق درس مدارس شده ایم و که در جلسه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مقرر گردید با مشارکت استانداری و تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار توسط مصطفی سالاری، استاندار بوشهر جهت هوشمندسازی بیش از 100 اتاق درس مدارس استان، که تا پایان سال تحصیلی مجهز به سیستم هوشمندسازی خواهند شد و استان بوشهر در مبحث تجهیز آموزشگاه ها در دوره های تحصیلی به سیستم هوشمندسازی در پله دوم مقاوم کشوری قرار دارد.

فکوری با بیان اینکه زنگ بازگشایی و جشن شکوفه ها سال جدید تحصیلی با شعار ماه مهر و سال فرهنگ، عزم و جهاد است و فصل تدبیر و امید و رویش اقتصاد است، اظهار کرد: جشن شکوفه ها با حضور مسئولان استانی و رسانه های گروهی 31 شهریورماه، ساعت 8:30 در دبستان سعادت شهر بوشهر و همچنین زنگ بازگشایی مدارس استان نیز یکم مهرماه ساعت 8:30 در دبیرستان دخترانه زینبیه این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید تحصیلی، 890 نفر معلم ورزش، یکهزار و سیصد نفر مربی پرورشی، 300 نفر مربی بهداشت، 400 نفر مشاور تحصیلی مدارس، یکهزار و صد نفر مدیر مدارس در سطح ده شهرستان استان بوشهر ساماندهی و سازماندهی شده اند، ادامه داد: در حال حاضر در 111 مدارس استان بوشهر از فضای نمازخانه بهرمند می باشند و باید در توسعه این بخش واجب از سوی شورای آموزش و پرورش و مدیران این آموزشگاه ها توجه اساسی صورت گیرد.


افتتاح 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیرین در مدارس بوشهر

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در مناطق هفده گانه آموزش و پرورش استان بوشهر، 46 مدرسه قرآنی و دو مدرسه دخترانه معارف اسلامی صدرا در شهرهای کنگان و دلوار فعال می باشند و همچنین 730 کتابخانه مدرسه ای در سطح آموزشگاه استان راه اندازی شده است است و در همین راستا در سال جدید تحصیلی، 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیرین در اتاق درس مدارس دوره ابتدایی راه اندازی و افتتاح می شود و امسال 35 مدرسه استثنایی با یکهزار دانش آموز سال جدید تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.



فکوری با بیان اینکه دوهزار پرتال سایبری به آموزشگاه های تمامی دوره های تحصیلی اختصاص داده ایم، بیان کرد: این پرتال ها در آموزشگاه هایی تحصیلی در سطح استان بوشهر به منظور انتشار اخبار مدارس، مقالات علمی، ارتباط علمی، آموزشی و تربیتی با انجمن اولیا و ارائه ریز نمرات دانش آموزان می باشد و تعداد6 پرتال مدارس در 4 منطقه بوشهر، بردخون، دشتی و برازجان در کشور مقام نمونه را کسب کرده اند.


لزوم تربیت فرزندان در زیر سایه آموزه های قرآن کریم و سیره عترت

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: هیچ ملتی بدون مجاهدت، تلاش، ابتکار و نوآوری به جایی نمی رسد، اظهار کرد: مجاهدت شهدا و ایثار رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس حق علیه باطل، متضمن مسیر انقلاب اسلامی ایران به جهت فتح قله های موفقیت و پیشرفت نسل آینده ساز نظام در عرصه ملی و بین المللی بوده است و وظیفه همه ما مسئولان و والدین این است که فرزندان دانش آموز و دانشجو خود را به سوی موفقیت در زیر سایه آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع)  تربیت کنیم و باید مقوله تحقیق و ترویج فرهنگ و تمدن سازی اسلامی در فعالیت های تشکل های دانش آموزی مدارس و هیئت های مذهبی و انجمن های دانشجویی دانشگاه پردیس فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد و همکاران فرهنگی ما در آموزش و پرورش نیز می بایست این اصل اساسی را منطبق با نقسه راه و اسناد تخصصی و راهبردی و استراتژیک شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر به منظور تعلیم و تربیت و رشد علمی پیش ببرند.


خون سرخ شهدای ایران خط قرمزی برای تمامی نسل های انقلاب است

وی گفت: اداره کل آموزش و پروش استان بوشهر تا کنون 111 شهید فرهنگی، 483 شهید دانش آموز و 3 هزار و صد نفر ایثارگر و آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و تالیفات این مجاهدان فی سبیل الله و سربازان ولایت فقیه در حال به روز رسانی و انتشار می باشد و خون سرخ شهدای اسلام و ایران که پیامش ولایتمداری، دفاع از گفتمان امام و رهبری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و حراست از مرزهای سرزمینی و توسعه بومی دستاوردهای نظام می باشد، برای تمامی نسل های انقلاب خط قرمز است.

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری عنوان کرد:

تشکیل گروه‌های تروریستی در پی جبران شکست‌های نظامی جهان استکبار

%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c-%d8%ac%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%b1


کانون خبرنگاران نبأ/ حامد فکوری: امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر گفت: جهان استکبار برای اینکه بتوانند شکست‌های نظامی خود را جبران کنند، گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، النهضه و داعش را طراحی و ایجاد کردند.




به گزارش خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر در آئینی که در آستانه سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: نیروهای مسلح در مقام بیعت و وفاداری با مقام معظم رهبری همواره پیش‌گام و پیش‌قدم هستند و این نشان از اوج ولایت‌مداری آنها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح مایه‌ امنیت و اقتدار نظام در فضاهای ملی و فراملی هستند، افزود: با توجه به شرایط کنونی جهان که یک جغرافیای بسیار پرتنش و پرفشار در تمامی عرصه‌های دریایی، زمینی و هوایی است، قطعاً نیروهای مسلح برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک استوانه مهم و یک رکن بسیار قوی و اقتدارآفرین هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی از سوی جهان سلطه به کشور در اوائل انقلاب، بیان کرد: پیشانی این تهاجم گسترده جهان سلطه، رژیم بعث عراق بود اما در حقیقت این تهاجم یک تهاجم بین‌المللی بود و این نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و روحانیت معزز ما بود که حماسه آفریدند و توانستند جلوی این تهاجم گسترده و بسیار پیچیده جهان استکبار را بگیرند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندهند و آنها را وادار به سقوط کنند.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: جهان استکبار برای اینکه بتوانند شکست‌های نظامی خود را جبران کنند، گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، النهضه و داعش را طراحی و ایجاد کردند و در سرزمین‌های اسلامی به اسم اسلام آشوب‌های زیادی ایجاد کردند اما باز هم این جریان شکست خورد و شکست آنها چنان بود که به‌خاطر اینکه بتوانند آبروی ریخته خودشان را جمع کنند، گروه مبارزه با گروهک‌های تروریستی را ایجاد کردند.

وی اظهار کرد: کشورهای جهان سلطه هر کاری که انجام می‌دهند منجر به شکست می‌شود و اینها همه در پرتو عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ایجاد گروه کشورهای مبارزه با داعش را یک مضحکه دانست و اظهار کرد: برخی کشورهای عضو این گروه از ایجادکنندگان و برخی دیگر از حامیان این گروه تروریستی هستند که این گروه را جهت حفظ آبروی خود ایجاد کرده‌اند که البته همین هم دروغ است و هدف آنها نابودی گروهک‌های تروریستی مانند داعش نیست بلکه هدف آنها اعمال قدرت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر یادآور شد: تنها کشوری که در جهان مبارزات ضد تروریستی داشته و موفق بوده، ایران اسلامی است و همیشه صداقانه ورود پیدا کرده و قربانی ترویست بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: چطور کشورهایی مانند آمریکا، عربستان، قطر و کشورهای این‌چنینی می‌توانند ادعا کنند که می‌خواهند با تروریست مبارزه کنند در حالی خود از به‌وجود آورندگان و حامیان گروه‌های تروریستی هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کردد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و عزت هستند و همین باعث شده که بعد از هشت دفاع مقدس، دشمن هیچ‌گاه نگاه تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان با بیان اینکه سران کشور آمریکا می‌گویند گزینه نظامی روی میز است ناشی از ترس آنهاست، تأکید کرد: آنها هیچ‌گاه همچین جرأتی نخواهند داشت ولی ایران اسلامی با هوشمندی در رصد برنامه‌ها و توانمندی در عرصه دفاع نظامی، آمادگی دارد که اگر هر کشوری کوچک‌ترین تعرضی کند بزرگ‌ترین ضربه را وارد کند.

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

نیروهای مسلح رکن بسیار قوی و اقتدارآفرین برای جمهوری اسلامی ایران است

%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b3%d9%84%d8%ad-%d8%b1%da%a9%d9%86-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%82%d9%88%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر در آئینی که در آستانه سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع فرماندهان نیرو های مسلح مستقر در این استان گفت:نیروهای مسلح برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک استوانه مهم و یک رکن بسیار قوی و اقتدار آفرین است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌جمعه بوشهر در آئینی که در آستانه سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: نیروهای مسلح در مقام بیعت و وفاداری با مقام معظم رهبری همواره پیش‌گام و پیش‌قدم هستند و این نشان از اوج ولایت‌مداری آنها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح مایه‌ امنیت و اقتدار نظام در فضاهای ملی و فراملی هستند، افزود: با توجه به شرایط کنونی جهان که یک جغرافیای بسیار پرتنش و پرفشار در تمامی عرصه‌های دریایی، زمینی و هوایی است، قطعاً نیروهای مسلح برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک استوانه مهم و یک رکن بسیار قوی و اقتدارآفرین هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی از سوی جهان سلطه به کشور در اوائل انقلاب، بیان کرد: پیشانی این تهاجم گسترده جهان سلطه، رژیم بعث عراق بود اما در حقیقت این تهاجم یک تهاجم بین‌المللی بود و این نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و روحانیت معزز ما بود که حماسه آفریدند و توانستند جلوی این تهاجم گسترده و بسیار پیچیده جهان استکبار را بگیرند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندهند و آنها را وادار به سقوط کنند.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: جهان استکبار برای اینکه بتوانند شکست‌های نظامی خود را جبران کنند، گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، النهضه و داعش را طراحی و ایجاد کردند و در سرزمین‌های اسلامی به اسم اسلام آشوب‌های زیادی ایجاد کردند اما باز هم این جریان شکست خورد و شکست آنها چنان بود که به‌خاطر اینکه بتوانند آبروی ریخته خودشان را جمع کنند، گروه مبارزه با گروهک‌های تروریستی را ایجاد کردند.

وی اظهار کرد: کشورهای جهان سلطه هر کاری که انجام می‌دهند منجر به شکست می‌شود و اینها همه در پرتو عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ایجاد گروه کشورهای مبارزه با داعش را یک مضحکه دانست و اظهار کرد: برخی کشورهای عضو این گروه از ایجادکنندگان و برخی دیگر از حامیان این گروه تروریستی هستند که این گروه را جهت حفظ آبروی خود ایجاد کرده‌اند که البته همین هم دروغ است و هدف آنها نابودی گروهک‌های تروریستی مانند داعش نیست بلکه هدف آنها اعمال قدرت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر یادآور شد: تنها کشوری که در جهان مبارزات ضد تروریستی داشته و موفق بوده، ایران اسلامی است و همیشه صداقانه ورود پیدا کرده و قربانی ترویست بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: چطور کشورهایی مانند آمریکا، عربستان، قطر و کشورهای این‌چنینی می‌توانند ادعا کنند که می‌خواهند با تروریست مبارزه کنند در حالی خود از به‌وجود آورندگان و حامیان گروه‌های تروریستی هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کردد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و عزت هستند و همین باعث شده که بعد از هشت دفاع مقدس، دشمن هیچ‌گاه نگاه تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان با بیان اینکه سران کشور آمریکا می‌گویند گزینه نظامی روی میز است ناشی از ترس آنهاست، تأکید کرد: آنها هیچ‌گاه همچین جرأتی نخواهند داشت ولی ایران اسلامی با هوشمندی در رصد برنامه‌ها و توانمندی در عرصه دفاع نظامی، آمادگی دارد که اگر هر کشوری کوچک‌ترین تعرضی کند بزرگ‌ترین ضربه را وارد کند.

  • حامد فکوری

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بوشهر به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دفاع مقدس

%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%b3


گروه اجتماعی: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیانه‌ای صادر کرد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در متن بیانیه آمده است: «هفته دفاع مقـدس یادآور ایثار و جانفشانی ملـت بزرگی است که با رهـبری‌های داهـیانه امام راحل(ره) هشت سال غیورانه بر ظـلم و ستم استـکبار جهانی فائق آمده، هیمنه آنها را درهم شکسته و به فضل الهی پیروز و سربلند از این مـیدان به در آمدند.

از خودگذشتگی رزمندگان ما در این هشت سال دفاع مقدس، کشور عزیز اسلامی ما را بیمه کرد و دشمنان ایران اسلامی به قدرت و کارآمدی نظام دینی پی برده و در مقابل آن به زانو درآمدند و نیز زمینه‌های رشد و پیشرفت، خودباوری و خوداتکایی در عرصه‌های مختلف برای فرزندان این آب و خاک فراهم شد.

شهدای گران‌قدر و رزمندگان دلیر ایران‌زمین در این جنگ نابرابر که صدام جنایتکار به پشتیبانی کشورهای سلطه‌طلب به‌ویژه آمریکا بر ما تحمیل کرد، ولایت‌مداری و پیروی از ولی امر مسلمین را به‌عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌های سخت به اثبات رسانیدند.

هفته دفاع مقدس نشان از هویت ملی و جهان اسلام است که بیداری‌های اسلامی و مبارزات مختلف با استکبار و به‌ویژه خلق حماسه باشکوه سیاسی نشان از صدور این هویت به سایر ملت‌ها است و این هفته، هفته نمایش قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران و نمایش حضور مردم شهیدپرور در حماسه جنگ تحمیلی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر بر این باور است که فتح قله‌های رفیع علم، سعادت و بصیرت در فضایی علمی و سرشار از همدلی و انسجام به دست خواهد آمد، از این رو امید است که همه مسئولان و خدمتگزاران بیش از پیش فضای همدلی و همکاری و نیز محیطی علمی را فراهم آورند تا بتوانیم به وظایف راستین خود عمل کرده و در صراط مستقیم شهدای گران‌قدر گام برداریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان بوشهر، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دفاع مقدس یاد و خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان بسیجی، سپاهی، ارتشی و ملت غیور جان بر کف ایران اسلامی را که در دفاع از دین، مال و ناموسشان غیورانه جنگیدند، را گرامی می‌دارد».

  • حامد فکوری

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%b3


گروه اجتماعی: بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به مناسبت سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس منتشر شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به مناسبت سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آمده است: «هفته بزرگداشت دفاع مقدس، 31 شهریورماه،  یادآور خاطره تجاوز ددمنشانه رژیم بعثی عراق به شهرها و روستاهای میهن اسلامی‌مان است که با همکاری استکبار جهانی، مزدوران عراقی جنایت‌های متعددی را مرتکب شدند.

31 شهریورماه، یادآور مقاومت دلیرانه رزمندگان پرتوان اسلام است که با جوهر رگان خود سند پیروزی امت قهرمان ایران را در دفاع مردانه خود ثبت کردند، هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی مادران و پدرانی است که فرزند برومند خود را روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا به متجاوزان درس مردانگی بیاموزند.

هفته دفا ع مقدس یادآور آفرینش ایثارها و جانبازی‌های بسیجیان جان بر کف و دلاوران ارتش و پاسداران سلحشور است که با اتکال به خداوند متعال و اعتماد به نفس توانستند پرچم پرافتخار پیروزی را بر بلندای قله رفیع استقامت ایران برافراشته و سرود فتح و پیروزی سر دهند.

مبارک باد این دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان و همه رزمندگان ظفرمند جبهه توحید است.

باشد که سال‌های سال همچون سال‌های دفاع مقدس شاهد وحدت و یکپارچگی همه نیروهای اسلامی و انقلابی امت شهیدپرور ایران باشیم و همچنان ببینیم که بسیجیان دریا دل و سپاهیان دلاور دوشادوش ظفرمندان ارتش جمهوری اسلامی ایران سربلند و استوار به سازندگی و آبادانی کشور پرداخته و به حراست و پاسداری از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران همت گماشته و جان بر کف آماده اطاعت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا آیت‌الله امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) هستند».

  • حامد فکوری
فکوری در گفت و گو با پانا:

معلمان در تولید محتوای الکترونیک در مدارس نقش مهمی ایفا می کنند

  


 

خبرگزاری پانا : معاون پژوهشی ، برنامه ریزی ، و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : مدارس استان بوشهر در تجهیز آموزشگاهها در دوره های تحصیلی به سیستم هوشمند سازی در رتبه دوم مقام کشوری قرار دارد .



فکوری در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان داشت : آموزگاران ما در آموزشگاه‌های تحصیلی در نظام جدید آموزشی با مشارکت انفرادی و گروهی دانش‌آموزان، موظف به انجام تولیدات محتوای الکترونیک در حوزه سبک زندگی اسلامی و هویت دینی و حرفه‌آموزی و آشنایی با مشاغل و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی مفید جهت استفاده از تجهیزات هوشمندسازی در مدارس که میدان علم و دانش است، هستند.

 

فکوری گفت : تعداد آموزگاران فرهنگی ما در دوره ابتدایی 5 هزار و هشتصد نفر با 104 هزار نفر دانش‌آموز در تمامی این مقطع است، که از این تعداد 19 هزار و نهصد نفر دانش‌آموز کلاس اولی هستند که یکم مهرماه امسال در 830 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی تصریح کرد : بازگشایی سال تحصیلی 94 – 93 با حضور 84 هزار نفر دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در 4 هزار و چهارصد اتاق درس در استان بوشهر آغاز می‌شود.
فکوری ادامه داد: آمار کل اتاق‌های درس در مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش استان بوشهر 8 هزار و هفتصد اتاق است که 4 هزار و سیصد اتاق درس به دوره‌های مقطع ابتدایی اختصاص دارد و امسال نیز تعداد 159 اتاق درس توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بوشهر به فضاهای آموزشی اضافه شده است.
وی بیان نمود : آمار کارکنان فرهنگی ما در مناطق هفده گانه این اداره کل 14 هزار و دویست نفر است که از تعداد 8 هزار و چهارصد دبیر فرهنگی در مقطع اول و دوم متوسطه و بخش اداری آن مشغول به تدرس و خدمت‌رسانی آموزشی هستند.
فکوری به تعداد کلاس‌های مجهز به سیستم هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: 45 کلاس جدید تا اول مهرماه، مجهز به سیستم هوشمندسازی می‌شوند و امسال نیز تعداد 1950 اتاق درس در استان بوشهر هوشمندسازی شده است و در این خصوص باید نسبت به سال قبل باید شاهد افزایش 20 درصدی در بخش تجهیز مدارس به سیستم هوشمندسازی باشیم که به علت کمبود بودجه موفق به پیشرفت 10 درصدی هوشمندسازی اتاق درس مدارس شده‌ایم و که در جلسه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مقرر شد با مشارکت استانداری و تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار توسط استاندار بوشهر برای هوشمندسازی بیش از 100 اتاق درس مدارس استان، که تا پایان سال تحصیلی مجهز به سیستم هوشمندسازی خواهند شد .

 
  • حامد فکوری

دکتر ولایتی:

بیمارستان تخصصی سرطان به سرنوشت پروژه‌های درمانی ناتمام کشور مبتلا نشود

%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%a7%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7-%d9%86%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه سلامت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتقاد از پروژه‌های بهداشتی و درمانی که با وجود بیش از دو دهه از کلنگ‌زنی آغاز به کار آن همچنان ناتمام باقی مانده است گفت: امیدواریم با تدبیر مناسب بیمارستان تخصصی سرطان نیز به سرنوشت چنین مراکزی دچار نشود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم کلنگ زنی آغاز به ساخت بیمارستان تخصصی شهر ری طی سخنان با اشاره به بافت فرسوده مراکز پزشکی و درمانی منطقه یاد شده عنوان کرد: از دیرباز تاکنون دو بیمارستان شهدای هفت تیر و فیروزآبادی در حال خدمت رسانی به ساکنان جنوب تهران هستند ولی با افزایش میزان تقاضا این دو مرکز دیگر قابلیت لازم را به منظور خدمت رسانی به مردم مناطق جنوبی استان تهران را ندارند، هم اکنون در مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران چندین میلیون نفر از ساکنان استان تهران فاقد مراکز درمانی مورد قبول از نظر استانداردهای جهانی هستند.
ولایتی به فقدان مراکز لازم جهت پاسخگویی بیماری‌های صعب العلاج بویژه امراض مرتبط با حوزه سرطان اشاره کرد و گفت: در کشور ما به دلیل افزایش عمر و رشد عوامل تاثیر گذار به امراض مختلف، شاهد افزایش رشد میزان ابتلا به سرطان در کشور هستیم؛ بنابراین در ساخت این پروژه نکات متعددی باید مورد توجه قرار بگیرد نخست آنکه شناخت سرطان در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است و لازم است در خصوص کشف ایجاد علل سرطان در کشور پژوهش‌های لازم صورت گیرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مقوله درمان سرطان تاکید کرد و گفت: نکته بسیار مهم در خصوص این بیماری تشخیص زودرس آن است که در صورت موفقیت این موضوع، امکان علاج و طول عمر فرد بیشتر می‌شود بنابراین لازم است در این مرکز بر روی حوزه آموزش نیز توجه مناسبی صورت گیرد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا راه اندازی انتشارات مرتبط با این حوزه می‌توان در خصوص راه‌های شناخت مراحل ابتدایی بیماری سرطان اطلاع رسانی مناسبی به مردم صورت گیرد.
ولایتی مراجعه به‌هنگام را مهمترین عامل در تشخیص و درمان سرطان دانست و افزود: بعد از مرحله تشخیص در ابتدای امر درمان دارویی در دستور کار مداوا بیمار قرار می‌گیرد که در صورت موفقیت آمیز بودن آن بسیار مناسب خواهد بود ولی در بسیاری از موارد انجام عمل جراحی در اولویت اول قرار دارد بنابراین ضروری است وسایل لازم را برای تشخیص زودرس این بیماری در اختیار داشته باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعد از انجام اعمال جراحی نکته مهم و قابل توجه مربوط به امر شیمی درمانی است که خوشبختانه وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول نظام سلامت در یک سال اخیر میزان قیمت داروی‌های بیماران شیمی درمانی را ارزانتر کرده و از سوی مقابل پیشرفته ترین داروهای مرتبط با این حوزه در اختیار این افراد قرار داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری به عنوان موضوع مهمی در حوزه بیماری سرطان سخن به میان آورد و افزود: در این بین نکته مهم آن است که در صورت بروز علائم دوباره از این بیماری بتوان جلوی آن را گرفت.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: امیدواریم وزارت بهداشت اجازه تربیت رزیدنت و برپایی دوره‌های تخصصی سرطان را در اختیار این مرکز قرار بدهد تا در آینده شاهد اتفاقات مثمر ثمره‌ای در حوزه درمان بیماران سرطانی داشته باشیم.

لزوم حمایت خیرین برای ساخت
ولایتی از لزوم حمایت خیرین برای ساخت این مجموعه تاکید کرد و گفت: بیمارستان‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور وجود دارد که با وجود گذشت بیش از دو دهه از آغاز کلنگ زنی ساخت ‌آنها همچنان نیمه تمام مانده است و امیدواریم این بیمارستان به سرنوشت چنین مراکزی دچار شود از طرفی دیگر مسئولان ساخت این مرکز برای ارائه خدمات درمانی منتظر اتمام این پروژه نباشند، مرکز همین امروز و به محض آماده سازی هر بخش از این بیمارستان می‌توان به بیماران نیازمند خدمات لازم را ارائه بدهد.

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری

حبیب فکوری عنوان کرد؛

ترویج فرهنگ و تمدن سازی اسلامی در تشکل های دانش آموزی و دانشجویی

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c--%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c


گروه اجتماعی: گروه اجتماعی: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید مقوله تحقیق و ترویج فرهنگ و تمدن سازی اسلامی در فعالیت های تشکل های دانش آموزی مدارس و هیئت های مذهبی و انجمن های دانشجویی دانشگاه پردیس فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد.




حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: تب آینده جامعه ایران این است که نسل خردسال و نوجوان کشورمان، با استفاده غیر اصولی از تلفن ها نسل جدید و تبلت ها با نرم افزارهایی با ساختار غیر ملی، موجب این می شود که ارتباط اجتماعی شان کاهش پیدا کند و این مسئله سلامت نسل جامعه آینده را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: استفاده مصنوعی از فن آوری های نوین و ساختار فضای مجازی، یک سبک و فرهنگ غرب زده و غیر بومی می باشد که هنوز کارشناسان نخبه کشورمان این نسخه مهم را بومی سازی نکرده اند و تولیدات ملی و اسلامی و دانش بنیان علمی و آموزشی می تواند به عنوان اولین تزریق سازنده به بدنه این ساختار نوین باشد و نسل جدید جامعه را در مقابل نرم افزارهای تهاجمی غرب و غیربومی واکسینه کند.

فکوری افزود: آموزگاران ما در آموزشگاه های تحصیلی در نظام جدید آموزشی با مشارکت انفرادی و گروهی دانش آموزان، موظف به انجام تولیدات محتوای الکترونیک در حوزه سبک زندگی اسلامی و هویت دینی و حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی مفید جهت استفاده از تجهیزات هوشمندسازی در مدارس که میدان علم و دانش است، می باشند.


معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص وضعیت آموزشی آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد: تعداد آموزگاران فرهنگی ما در دوره ابتدایی 5 هزار و هشتصد نفر با 104 هزار نفر دانش آموز در تمامی این مقطع می باشد، که از این تعداد 19 هزار و نهصد نفر دانش آموز کلاس اولی هستند که یکم مهرماه امسال در 830 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی سال تحصیلی 94 – 93 با حضور 84 هزار نفر دانش آموز متوسطه اول و دوم در 4 هزار و چهارصد اتاق درس در استان بوشهر آغاز می شود.


فکوری ادامه داد: آمار کل اتاق های درس در مناطق هفده گانه آموزش و پرورش استان بوشهر 8 هزار و هفتصد اتاق می باشد که 4 هزار و سیصد اتاق درس به دوره های مقطع ابتدایی اختصاص دارد و امسال نیز تعداد 159 اتاق درس توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بوشهر به فضاهای آموزشی اضافه شده است.

وی به آمار کارکنان فرهنگی خود در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره کرد و افزود: آمار کارکنان فرهنگی ما در مناطق هفده گانه این اداره کل 14 هزار و دویست نفر می باشد که از تعداد 8 هزار و چهارصد دبیر فرهنگی در مقطع اول و دوم متوسطه و بخش اداری آن مشغول به تدرس و خدمت رسانی آموزشی می باشند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال کتاب های درس ریاضیات و علوم اجتماعی پایه چهارم ابتدایی تغییر می کند، یادآور شد: کتاب تربیت بدنی نیز به این پایه اضافه می شود و همچنین کل کتاب های پایه هشتم دوره تحصیلی متوسطه اول تغییر و کتاب انشا و نگارش نیز به متوسطه اول اضافه می شود و امسال دو مدرسه فرهنگیان ویژه فرزندان فرهنگیان در شهر بوشهر در سال جدید تحصیلی فعال است.


بوشهر مقام دوم هوشمندسازی مدارس کشور را کسب کرد

وی به تعداد کلاس های مجهز به سیستم هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: 45 کلاس جدید تا اول مهرماه، مجهز به سیستم هوشمندسازی می شوند و امسال نیز تعداد 1950 اتاق درس در استان بوشهر هوشمندسازی شده است و در این خصوص باید نسبت به سال قبل باید شاهد افزایش 20 درصدی در بخش تجهیز مدارس به سیستم هوشمندسازی باشیم که به علت کمبود بودجه موفق به پیشرفت 10 درصدی هوشمندسازی اتاق درس مدارس شده ایم و که در جلسه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مقرر گردید با مشارکت استانداری و تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار توسط مصطفی سالاری، استاندار بوشهر جهت هوشمندسازی بیش از 100 اتاق درس مدارس استان، که تا پایان سال تحصیلی مجهز به سیستم هوشمندسازی خواهند شد و استان بوشهر در مبحث تجهیز آموزشگاه ها در دوره های تحصیلی به سیستم هوشمندسازی در پله دوم مقاوم کشوری قرار دارد.

فکوری با بیان اینکه زنگ بازگشایی و جشن شکوفه ها سال جدید تحصیلی با شعار ماه مهر و سال فرهنگ، عزم و جهاد است و فصل تدبیر و امید و رویش اقتصاد است، اظهار کرد: جشن شکوفه ها با حضور مسئولان استانی و رسانه های گروهی 31 شهریورماه، ساعت 8:30 در دبستان سعادت شهر بوشهر و همچنین زنگ بازگشایی مدارس استان نیز یکم مهرماه ساعت 8:30 در دبیرستان دخترانه زینبیه این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید تحصیلی، 890 نفر معلم ورزش، یکهزار و سیصد نفر مربی پرورشی، 300 نفر مربی بهداشت، 400 نفر مشاور تحصیلی مدارس، یکهزار و صد نفر مدیر مدارس در سطح ده شهرستان استان بوشهر ساماندهی و سازماندهی شده اند، ادامه داد: در حال حاضر در 111 مدارس استان بوشهر از فضای نمازخانه بهرمند می باشند و باید در توسعه این بخش واجب از سوی شورای آموزش و پرورش و مدیران این آموزشگاه ها توجه اساسی صورت گیرد.


افتتاح 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیرین در مدارس بوشهر

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در مناطق هفده گانه آموزش و پرورش استان بوشهر، 46 مدرسه قرآنی و دو مدرسه دخترانه معارف اسلامی صدرا در شهرهای کنگان و دلوار فعال می باشند و همچنین 730 کتابخانه مدرسه ای در سطح آموزشگاه استان راه اندازی شده است است و در همین راستا در سال جدید تحصیلی، 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیرین در اتاق درس مدارس دوره ابتدایی راه اندازی و افتتاح می شود و امسال 35 مدرسه استثنایی با یکهزار دانش آموز سال جدید تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.



فکوری با بیان اینکه دوهزار پرتال سایبری به آموزشگاه های تمامی دوره های تحصیلی اختصاص داده ایم، بیان کرد: این پرتال ها در آموزشگاه هایی تحصیلی در سطح استان بوشهر به منظور انتشار اخبار مدارس، مقالات علمی، ارتباط علمی، آموزشی و تربیتی با انجمن اولیا و ارائه ریز نمرات دانش آموزان می باشد و تعداد6 پرتال مدارس در 4 منطقه بوشهر، بردخون، دشتی و برازجان در کشور مقام نمونه را کسب کرده اند.


لزوم تربیت فرزندان در زیر سایه آموزه های قرآن کریم و سیره عترت

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: هیچ ملتی بدون مجاهدت، تلاش، ابتکار و نوآوری به جایی نمی رسد، اظهار کرد: مجاهدت شهدا و ایثار رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس حق علیه باطل، متضمن مسیر انقلاب اسلامی ایران به جهت فتح قله های موفقیت و پیشرفت نسل آینده ساز نظام در عرصه ملی و بین المللی بوده است و وظیفه همه ما مسئولان و والدین این است که فرزندان دانش آموز و دانشجو خود را به سوی موفقیت در زیر سایه آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع)  تربیت کنیم و باید مقوله تحقیق و ترویج فرهنگ و تمدن سازی اسلامی در فعالیت های تشکل های دانش آموزی مدارس و هیئت های مذهبی و انجمن های دانشجویی دانشگاه پردیس فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد و همکاران فرهنگی ما در آموزش و پروش نیز می بایست این اصل اساسی را منطبق با نقسه راه و اسناد تخصصی و راهبردی و استراتژیک شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر به منظور تعلیم و تربیت و رشد علمی پیش ببرند.


خون سرخ شهدای ایران خط قرمزی برای تمامی نسل های انقلاب است

وی گفت: اداره کل آموزش و پروش استان بوشهر تا کنون 111 شهید فرهنگی، 483 شهید دانش آموز و 3 هزار و صد نفر ایثارگر و آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و تالیفات این مجاهدان فی سبیل الله و سربازان ولایت فقیه در حال به روز رسانی و انتشار می باشد و خون سرخ شهدای اسلام و ایران که پیامش ولایتمداری، دفاع از گفتمان امام و رهبری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و حراست از مرزهای سرزمینی و توسعه بومی دستاوردهای نظام می باشد، برای تمامی نسل های انقلاب خط قرمز است.

  • حامد فکوری
رهبر معظم انقلاب در جمع پر شور هزاران نفر از جوانان خراسان شمالی؛
"سبک زندگی" بخش اساسی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی/ ایمان و تقلید نکردن از غرب لازمه شکل‌گیری فرهنگ زندگی اسلامی است

 (۱۳۹۱/۰۷/۲۳ - ۱۱:۴۷)

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.

ایشان، مفهوم پیشرفت را تداعی کننده حرکت، راه و صیرورت دانستند و افزودند: در هر برداشتی (چه مادی و چه معنوی) از مفهوم توقف ناپذیر پیشرفت، سبک زندگی، رفتار اجتماعی و شیوه زیستن اهمیت فراوانی دارد.
رهبر انقلاب برای تبیین بیشتر اهمیت سبک زندگی به تشریح جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی پرداختند و افزودند: اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن دارای دو بخش ابزاری - و «حقیقی و اساسی» خواهد بود که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تحقق هر دو بخش تمدن نوین اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: بخش ابزاری، یا سخت افزاری این تمدن، موضوعاتی است که در فضای امروز، به عنوان نمودهای پیشرفت مطرح می شود از قبیل علم، اختراع، اقتصاد، سیاست، اعتبار بین المللی و نظائر آن.
ایشان، خاطرنشان کردند: در این زمینه البته پیشرفتهای خوبی داشته ایم اما باید توجه کرد که این پیشرفتها، وسایل و ابزاری است برای دستیابی به بخش حقیقی و نرم افزاری تمدن اسلامی یعنی سبک و شیوه زندگی.
رهبر انقلاب اسلامی، در تشریح مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیطهای مختلف، اشاره کردند و افزودند: در واقع سبک زندگی به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به توجه عمیق اسلام به مفهوم سبک و فرهنگ زندگی افزودند: در معارف اسلامی، اصطلاح عقل معاش در مفهوم جامع خود، مترادف مفهوم سبک و فرهنگ زندگی است و در قرآن کریم نیز آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد.
ایشان با تأکید بر اینکه بدون پیشرفت در بخش حقیقی تمدن سازی نوین اسلامی یعنی «سبک و فرهنگ زندگی»، اهداف این تمدن بزرگ محقق نخواهد شد افزودند: متأسفانه ما در این بخش، پیشرفت چشمگیری نداشته و مثل بخش اول یعنی علم و صنعت و نظائر آن پیشرفت نکرده ایم.
رهبر انقلاب اسلامی، آسیب شناسی و علت یابی در زمینه عدم پیشرفت لازم در بخش سبک و فرهنگ زندگی را ضروری خواندند و با دعوت از اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاههای مرتبط با فرهنگ و تعلیم و نیز جوانان خاطرنشان کردند: در این زمینه باید همه به خود نهیب بزنیم و ضمن تلاش جدی برای آسیب شناسی، به چاره جویی و جستجوی راههای علاج بپردازیم.
ایشان ابراز اطمینان کردند: اگر گفتمانی در زمینه آسیب شناسی و چاره جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی بوجود آید، با توجه به نشاط و استعداد جوانان، حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با توجه به نو بودن بحث "سبک زندگی" در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند.
چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟ چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی شود؟ چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی شود؟ الزامات آپارتمان نشینی چیست آیا رعایت
 می شود؟ الگوی تفریح سالم کدام است؟ آیا در معاشرتهای روزانه، همیشه به هم راست می گوییم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخی پرخاش گریها و نابردباریها در روابط اجتماعی چیست؟ طراحی لباسها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ آیا حقوق افراد در رسانه ها و در اینترنت رعایت می شود؟ علت بروز بیماری خطرناک قانون گریزی در برخی افراد و بعضی بخشها چیست؟ چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟ توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟ چرا برخی حرفها و ایده های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می ماند؟ ساعات کار مفید در دستگاهها چرا  کم است؟ چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟ آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده ها بطور کامل رعایت می شود؟ چرا مصرف گرایی، برای برخی افتخار شده است؟ و چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگیش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟
رهبر انقلاب اسلامی پس از طرح فهرست وار این سؤالات افزودند: دهها سؤال و مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که همه آنها با سبک و فرهنگ زندگی مرتبطند و به علت اهمیت این مسائل در زندگی انسان است که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می پذیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، پس از تبیین اهمیت عینی «سبک و فرهنگ زندگی»، به مبانی کارگشای این مبحث از منظر اسلام پرداختند و تأکید کردند: اسلام، «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه های اصلی فرهنگ صحیح می داند و ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.
ایشان در ترسیم چگونگی شکل گیری سبک و شیوه زندگی افزودند: فرهنگ زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می آورد.
ایشان، تحقق هدف اصلی تعیین شده در هر «مکتب و نظریه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی» را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانستند و افزودند: بدون اعتقاد جدی و تلاش هیچ هدفی محقق نمی شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه به مغالطه ای اشاره کردند که برخی فیلسوف نماهای غربی و مقلدان داخلی آنها مطرح می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: این افراد می گویند جامعه را با ایدئولوژی و مکتب نمی شود اداره کرد اما تمام تجربیات تمدن ساز، نشان می دهد که مکتب، هدایت کننده و اداره کننده حرکات عظیم اجتماعی است و بدون داشتن مکتب و ایدئولوژی، و بدون «ایمان و تلاش و پرداخت هزینه های لازم»، هیچ تمدنی امکان تحقق نمی یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته برخی کشورها، بدون ایمان به مکتبی خاص، مقلد تمدن غربند. این ها ممکن است به پیشرفتهای صوری نیز برسند اما زیانهای بی انتهای ذلت تقلید، آنها را دچار آسیبهای جدی می کند و ریشه آنها را از بین می برد بنابراین اگر طوفانی بپا شود توانایی استقامت ندارند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: برخلاف این کشورهای مقلد، ملتهایی که در مقابل تمدن غرب، مکتب توحید را انتخاب می کنند هم به پیشرفت حقیقی و همه جانبه دست می یابند و هم تمدنی عمیق و ریشه دار می سازند که فکر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که در محیطهای شبه روشنفکری، ملت ایران را از شعارهای مکتبی می ترسانند، افزودند: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل کنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مکتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد.
ایشان افزودند: اگر خوشبینانه به این گفته ها نگاه کنیم باید بگوییم این افراد از تاریخ بی خبرند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در بحث سبک و فرهنگ زندگی، اسلام عزیز همه نیازهای انسان را برآورده می سازد و دانشوران حوزه و دانشگاه باید علاوه بر تلاش در فقه و حقوق، در بحث اخلاق اسلامی و عقل و سلوک عملی اسلام نیز کارهای متراکم و با کیفیت انجام دهند تا نتایج این تلاشها مبنای برنامه ریزی و تعالیم نسلها قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای بعد از تبیین ضرورت ایمان به هدف به عنوان یکی از عوامل اساسی تمدن سازی، بحث مهم امروز را با تأکید بر یک نکته اساسی دیگر ادامه دادند: پرهیز کامل از تقلید از سبک و سلوک زندگی در تمدن غربی.
ایشان خاطرنشان کردند: ما البته بنای بر غرب ستیزی نداریم اما براساس بررسی و تحقیق تأکید می کنیم که تقلید از غرب، هیچ ملتی را به جایی نمی رساند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با استناد به تجربیات مکرر چند قرن اخیر خاطرنشان کردند:  فرهنگ غرب، اصولاً فرهنگی مهاجم است و به هر دلیلی در هر کشوری رواج یابد بتدریج فرهنگ و هویت آن ملت را نابود می کند.
ایشان، با اشاره به عادی شدن گناه بزرگ هم جنس بازی در غرب، فروپاشی خانواده ها و بحرانها و مشکلات عمیق دیگر در کشورهای غربی و کشورهای مقلد فرهنگ غرب افزودند: پوسته فرهنگ غربی پیشرفت ظاهری است اما، باطن آن «سبک زندگیِ مادیِ شهوت آلودِ گناه آفرین هویت زدایِ ضد معنویت» است.
ایشان، با اشاره به تقلید از فرهنگ غربی در برخی مظاهر زندگی در کشور افزودند: باید با فرهنگ سازی لازم، یک حرکت تدریجی در زمینه اصلاح این مسئله ایجاد شود.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، سوء استفاده گسترده غرب از ابزار هنر بویژه هنرهای نمایشی و سینما را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: سیاستمداران  غربی با استفاده از این روش، بدنبال سلیقه سازی و ترویج سبک زندگی غربی در جوامع دیگر هستند.
رهبر انقلاب به استناد تحقیقات به عمل آمده افزودند: آنها در پروژه هایی تعریف شده، و با استفاده از جامعه شناسان، روانشناسان و مورخان، نقاط ضعف ملتها بویژه ملتهای اسلامی را بررسی می کنند و با شناخت راههای تسلط بر آنها، ساخت فیلمهای خاصی را به فیلم سازان سفارش می دهند که در این زمینه همه مسئولان و مردم باید از فرهنگ اصیل خود و کشور، مراقبت کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به نکته ای دیگر، پرهیز همزمان از «سطحی گرایی و تحجر» و نیز سکولاریزم را ضروری دانستند و افزودند: برخی حرفها و تبلیغات ظاهر دینی دارد اما در باطنش جدایی دین از زندگی را دنبال می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان در جمع پرشور جوانان خراسان شمالی تأکید کردند: انقلاب اسلامی دارای توانایی، ظرفیت و انرژی متراکمی است که می تواند همه موانع را از سر راه بردارد و تمدن «ممتاز، متعالی، برجسته و باشکوه» اسلامی را در مقابل چشم همه جهانیان برپا سازد.
در ابتدای این دیدار خانم ها و آقایان:
-  سید مصطفی نجفیان – مقام اول المپیاد ریاضی و مقام دوم المپیاد ادبی استان خراسان شمالی
-  محبوبه رضائیان – دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و دانشجوی نمونه
-  مهدی قناد شیروان – دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات
-  کتایون یزدانی – عضو تشکیلات فرزانگان و نخبه قرآنی و مقام سوم استانی جشنواره خوارزمی
-  میلاد حسین پور – دانشجوی رشته عمران و مسئول بسیج دانشگاه بجنورد
در سخنانی در زمینه ی مسائل دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به محورهای زیر اشاره کردند:
-  برنامه ریزی های مؤثر برای تعالی روحی- معنوی دانش آموزان و دانشجویان
-  افزایش آمادگی دانش آموزان برای مقابله با جنگ نرم از طریق حضور در خط مقدم جهاد علمی، بصیرت افزایی و فعالیت مؤثر در عرصه فضای سایبری
-  ضرورت تشکیل پژوهشکده های فعال تولید و پرورش فکر
-  لزوم افزایش انتقاد پذیری مسئولین و تعامل مستقیم آنان با دانشجویان
-  پیشنهاد تشکیل شهر قرآن
-  ایجاد شبکه نخبه یابی و نخبه پروری در آموزش و پرورش
-  تألیف کتاب های پژوهش محور و آشتی دادن صنعت و آموزش
-  تقویت احساس مسئولیت در دانش آموزان از همان دوره ابتدایی با مسئولیت سپاری در قالب تشکل های دانش آموزی
-  تقویت اردوهای جهادی و پیگیری ویژه طرح هجرت روحانیون در استان خراسان شمالی
-  بومی گزینی مدیریت کلان در استان خراسان شمالی
-  توجه جدی مسئولین به مشکلات و دغدغه های مردم بجای ضعف نظارت، فرافکنی و اختلاف انتخاباتی
-  ارائه الگوی جامع برای احیای تمدن اسلامی در فضای فراهم آمده در اثر بیداری اسلامی
-  ایجاد تشکلهای متنوع در مدارس با توجه به نیازهای متنوع دانش آموزی
  • حامد فکوری

حبیب فکوری:

ترویج فرهنگ و تمدن‌سازی اسلامی در تشکل‌های دانش‌آموزی در اولیت باشد

%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%da%a9%d9%84%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%e2%80%8c%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: باید مقوله تحقیق و ترویج فرهنگ و تمدن‌سازی اسلامی در فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس، هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه پردیس فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد.




حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: استفاده غیر اصولی نسل خردسال و نوجوان کشورمان از تلفن‌ها و تبلت‌ها با نرم‌افزارهایی با ساختار غیر ملی، موجب می‌شود که ارتباط اجتماعی‌شان کاهش پیدا کند و این مسئله سلامت نسل جامعه آینده را به مخاطره می‌اندازد.

وی ادامه داد: استفاده مصنوعی از فن‌آوری‌های نوین و ساختار فضای مجازی، یک سبک و فرهنگ غرب‌زده و غیر بومی است که هنوز کارشناسان نخبه کشورمان این نسخه مهم را بومی‌سازی نکرده‌اند. تولیدات ملی و اسلامی و دانش‌بنیان علمی و آموزشی می‌تواند به‌عنوان اولین تزریق سازنده به بدنه این ساختار نوین باشد و نسل جدید جامعه را در مقابل نرم‌افزارهای تهاجمی غرب و غیربومی واکسینه کند.

فکوری افزود: آموزگاران ما در آموزشگاه‌های تحصیلی در نظام جدید آموزشی با مشارکت انفرادی و گروهی دانش‌آموزان، موظف به انجام تولیدات محتوای الکترونیک در حوزه سبک زندگی اسلامی، هویت دینی، حرفه‌آموزی، آشنایی با مشاغل و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی مفید جهت استفاده از تجهیزات هوشمندسازی در مدارس که میدان علم و دانش است، هستند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در مورد وضعیت آموزشی آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد: تعداد آموزگاران فرهنگی ما در دوره ابتدایی پنج هزار و 800 نفر با 104 هزار نفر دانش‌آموز در تمامی این مقطع است، که از این تعداد 19 هزار و 900 نفر دانش‌آموز کلاس اولی هستند که یکم مهرماه امسال در 830 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی سال تحصیلی 94 – 93 با حضور 84 هزار نفر دانش‌‌آموز متوسطه اول و دوم در چهار هزار و 400 اتاق درس در استان بوشهر آغاز می‌شود.

فکوری ادامه داد: آمار کل اتاق‌های درس در مناطق 17 گانه آموزش و پرورش استان بوشهر هشت هزار و 700 اتاق است که چهار هزار و 300 اتاق درس به دوره‌های مقطع ابتدایی اختصاص دارد و امسال نیز تعداد 159 اتاق درس توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس بوشهر به فضاهای آموزشی اضافه شده است.

وی به آمار کارکنان فرهنگی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره کرد و افزود: آمار کارکنان فرهنگی ما در مناطق 17 گانه این اداره‌کل 14 هزار و 200 نفر است که از تعداد هشت هزار و 400 دبیر فرهنگی در مقطع اول و دوم متوسطه و بخش اداری آن مشغول به تدرس و خدمت‌رسانی آموزشی هستند.

فکوری با اشاره به زنگ بازگشایی و جشن شکوفه‌ها در سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولان استانی و رسانه‌های گروهی، 31 شهریورماه، ساعت 8:30 در دبستان سعادت‌ شهر بوشهر و همچنین زنگ بازگشایی مدارس استان نیز یکم مهرماه سال جاری، ساعت 8:30 در دبیرستان دخترانه زینبیه این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید تحصیلی، 890 نفر معلم ورزش، یک هزار و 300 نفر مربی پرورشی، 300 نفر مربی بهداشت، 400 نفر مشاور تحصیلی مدارس، یک هزار و 100 نفر مدیر مدارس در سطح 10 شهرستان استان بوشهر ساماندهی و سازماندهی شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 111 مدارس استان بوشهر از فضای نمازخانه بهرمند هستند و باید در توسعه این بخش واجب از سوی شورای آموزش و پرورش و مدیران این آموزشگاه‌ها توجه اساسی صورت گیرد.

افتتاح 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیران در مدارس بوشهر

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در مناطق 17 گانه آموزش و پرورش استان بوشهر، 46 مدرسه قرآنی و دو مدرسه دخترانه معارف اسلامی صدرا در شهرهای کنگان و دلوار فعال هستند و همچنین 730 کتابخانه مدرسه‌ای در سطح آموزشگاه استان راه‌اندازی شده است و در همین راستا در سال جدید تحصیلی، 77 کتابخانه جدید کلاسی با مشارکت مردم و خیران در اتاق درس مدارس دوره ابتدایی راه‌اندازی و افتتاح می‌شود و امسال 35 مدرسه استثنایی با یک هزار دانش‌آموز سال جدید تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

فکوری با بیان اینکه دو هزار پورتال سایبری به آموزشگاه‌های تمامی دوره‌های تحصیلی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: این پورتال‌ها در آموزشگاه‌هایی تحصیلی در سطح استان بوشهر به‌منظور انتشار اخبار مدارس، مقالات علمی، ارتباط علمی، آموزشی و تربیتی با انجمن اولیا و ارائه ریز نمرات دانش‌آموزان است.

لزوم تربیت فرزندان در زیر سایه آموزه‌های قرآن کریم و سیره عترت

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «هیچ ملتی بدون مجاهدت، تلاش، ابتکار و نوآوری به جایی نمی‌رسد»، اظهار کرد: مجاهدت شهدا و ایثار رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس حق علیه باطل، متضمن مسیر انقلاب اسلامی ایران به جهت فتح قله‌های موفقیت و پیشرفت نسل آینده‌ساز نظام در عرصه ملی و بین‌المللی بوده است و وظیفه همه ما مسئولان و والدین این است که فرزندان دانش‌آموز و دانشجوی خود را به‌سوی موفقیت در زیر سایه آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) تربیت کنیم.

فکوری گفت: باید مقوله تحقیق و ترویج فرهنگ و تمدن‌سازی اسلامی در فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی مدارس، هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه پردیس فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد و همکاران فرهنگی ما در آموزش و پروش نیز باید این اصل اساسی را منطبق با نقشه راه و اسناد تخصصی و راهبردی و استراتژیک شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر به‌منظور تعلیم و تربیت و رشد علمی پیش ببرند.

وی یادآور شد: اداره‌کل آموزش و پروش استان بوشهر تا کنون 111 شهید فرهنگی، 483 شهید دانش‌آموز و سه هزار و 100 نفر ایثارگر و آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و تألیفات این مجاهدان فی سبیل‌الله و سربازان ولایت فقیه در حال به‌روزرسانی و انتشار است. خون سرخ شهدای اسلام و ایران که پیامش ولایت‌مداری، دفاع از گفتمان امام و رهبری، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، حراست از مرزهای سرزمینی و توسعه بومی دستاوردهای نظام بوده، برای تمامی نسل‌های انقلاب خط قرمز است.

  • حامد فکوری


سردار جمیری عنوان کرد؛

برگزاری بیش از 4 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در بوشهر


گروه اجتماعی: گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری بیش از 4 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در این استان خبرداد.




  • حامد فکوری

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «علم و فناوری» را ابلاغ کردند

%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%b8%d9%85-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85-%d9%88-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%c2%bb-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%ba-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%d8%af


گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی «علم و فناوری» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی «علم و فناوری» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاست‌های کلی علم و فناوری که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

بسم‌‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم
سیاست‌های کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری)

1- جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان با تأکید بر:
1-1- تولید علم و توسعه نوآوری و نظریه‌پردازی.
2-1- ارتقاء جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علمی و فناوری جهان اسلام.
3-1- توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی.
4-1- تحول و ارتقاء علوم انسانی به ویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی با: تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های پژوهشی مربوط.
5-1- دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ویژه.
2- بهینه‌سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و شکوفایی علمی با تأ‌کید بر:
1-2- مدیریت دانش و پژوهش و انسجام‌بخشی در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء مستمر شاخص‌ها و روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با توجه به تحولات علمی و فنی در منطقه و جهان.
2-2- اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی.
3-2- ساماندهی و تقویت نظام‌های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی در حوزه‌های علم و فناوری.
4-2- ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی، پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد.
5-2- حمایت از تأسیس و توسعه شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری.
6-2- توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور.
7-2- شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی.
8-2- افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل 4% تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 1404 با تأکید بر مصرف بهینه منابع و ارتقاء بهره‌وری.
3- حاکمیت مبانی، ارزش‌ها، اخلاق و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و تحقق دانشگاه اسلامی با تأکید بر:
1-3- اهتمام به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و اصل پرورش در کنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحی و معنوی دانش‌پژوهان و آگاهی‌ها و نشاط سیاسی آنان.
2-3- تربیت اساتید و دانشجویان مؤمن به اسلام، برخوردار از مکارم اخلاقی، عامل به احکام اسلامی، متعهد به انقلاب اسلامی و علاقمند به اعتلای کشور.
3-3- حفظ موازین اسلامی و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی در استفاده از علم و فناوری.
4- تقویت عزم ملی و افزایش درک اجتماعی نسبت به اهمیت توسعه علم و فناوری:
1-4- تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در کشور.
2-4- ارتقاء روحیه نشاط، امید، خودباوری، نوآوری نظام‌مند، شجاعت علمی و کار جمعی و وجدان کاری.
3-4- تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی و تقویت فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و تبادل آراء و تضارب افکار، آزاداندیشی علمی.
4-4- ارتقاء منزلت و بهبود معیشت استادان، محققان و دانش‌پژوهان و اشتغال دانش‌آموختگان.
5-4- احیاء تاریخ علمی و فرهنگی مسلمانان و ایران و الگوسازی از مفاخر و چهره‌های موفق عرصه علم و فناوری.
6-4- گسترش حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و فعالیت‌های عرصه علم و فناوری.
5- ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری با سایر بخش‌ها با تأکید بر:
1-5- افزایش سهم علم و فناوری در اقتصاد و درآمد ملی، ازدیاد توان ملی و ارتقاء کارآمدی.
2-5- حمایت مادی و معنوی از فرآیند تبدیل ایده به محصول و افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش پیشرفته و فناوری داخلی در تولید ناخالص داخلی با هدف دستیابی به سهم 50 درصد.
3-5- تحکیم و تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه و تقویت همکاری‌های مستمر راهبردی.
4-5- تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب‌سازی سطوح و رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال.
5-5- تعیین اولویت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای کشور و الزامات نیل به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه.
6-5- حمایت از مالکیت فکری و معنوی و تکمیل زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات مربوط.
7-5- افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در این حوزه.
8- 5- توسعه و تقویت شبکه‌های ارتباطات ملی و فراملی میان دانشگاه‌ها، مراکز علمی، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه‌های توسعه فناوری و نوآوری داخلی و خارجی و گسترش همکاری‌ها در سطوح دولتی و نهادهای مردمی با اولویت کشورهای اسلامی.
6– گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام‌بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه جهان اسلام همراه با تحکیم استقلال کشور، با تأکید بر:
1-6- توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید و حمایت از تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان و متکی بر فناوری‌های بومی به‌ویژه در حوزه‌های دارای مزیت و ظرفیت، با اصلاح امر واردات و صادرات کشور.
2-6- اهتمام بر انتقال فناوری و کسب دانش طراحی و ساخت برای تولید محصولات در داخل کشور با استفاده از ظرفیت‌ بازار ملی در مصرف کالاهای وارداتی.
3-6- استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی ایرانیان مقیم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته سایر کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی حسب نیاز.
4-6- تبدیل ایران به مرکز ثبت مقالات علمی و جذب نتایج پژوهش‌های محققان، نخبگان علمی و نوآوران سایر کشورها به‌ویژه جهان اسلام.

  • حامد فکوری

حسن زنگنه از روزنامه‌نگاران و مترجمان سرشناس تاریخ جنوب ایران ساعتی پیش در بوشهر به دیار باقی شتافت.




از شناخته شده‌ترین مترجمان تاریخ جنوب ایران بود که تاکنون چندین کتاب متعدد در مورد تاریخ جنوب ایران به ویژه بوشهر را ترجمه کرده بود.

آثار این مترجم در  نشریات بوشهر و کشور بارها به چاپ رسیده و بسیاری از آثار وی هم به عنوان کتاب راهنما توسط دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنگنه متولد سال 1328 در بوشهر بود، در سال 1346 دیپلم طبیعی را از دبیرستان سعادت بوشهر اخذ کرد، وی خدمت سربازی در سپاه دانش را با عنوان مترجم «یونسکو» در سال 1349 به پایان رساند و پس از آن با همین عنوان به فعالیت در شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی پرداخت.

او تاکنون در کنگره‌ها و سمینارهای علمی و فرهنگی متعددی شرکت داشته و مقالاتی را ارائه کرده که مورد تأیید هیئت علمی قرار گرفته‌ است که از آن جمله می‌توان به کنگره‌های هشتادمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر، فارس‌شناسی در شیراز، بزرگداشت سید عبدالحسین لاری در لارستان و کنگره سیراف در بوشهر اشاره کرد.

وی همکاری صمیمانه‌ای با نبوی در راه‌اندازی مرکز ایران‌شناسی (شعبه بوشهر) داشته و اسناد معتبری را به این مرکز اهدا کرده است.

حسن زنگنه عصر امروز پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در منزل شخص‌اش در بوشهر بدرود حیات گفت.

خبرگزاری ایکنا، این ضایعه را به خانواده محترم زنگنه و جامعه فرهنگی و رسانه‌ای استان بوشهر و جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوید.

  • حامد فکوری

بعد یکی از عملیات ها آمد مرخصی. در را که به روش باز کردم، چشمم افتاد به دوتا جعبه، از این جعبه های خالی مهمات بود. آوردشان تو. بعد از سلام و احوالپرسی، به جعبه ها اشاره کردم و پرسیدم: اینا رو برای چی آوردین؟




گفت: آوردم که بچه ها دفتر و کتابشون رو بگذارن توش... .

موقعی که جعبه ها را از ماشین گذاشته بود پایین، یکی از زن های همسایه هم دیده بود. بعداً به ام گفت: آقای برونسی انگار این دفعه دست پر اومدن.منظورش را نگرفتم. من و منی کرد و به اشاره گفت: جعبه ها.

تا اسم جعبه را آورد، صورتم داغ شد؛ معنی دست پر بودن را فهمیدم. زود در جوابش گفتم: اون جعبه ها خالی بودن!
گفت: از ما دیگه نمی خواد پنهان کنین، ما که غریبه نیستیم؛ بالاخره حاج آقا هر چی بوده، آوردن!

وقتی رفتم خانه، ناراحت و دلخور، به عبدالحسین گفتم: کاش همون جعبه ها رو نشون بعضی از این همسایه ها می دادین.

با آن قیافه بشاش و با طراوتش، به شوخی گفت: حتماً باز کسی چیزی گفته که حاج خانم ما ناراحت شدن.

دلخورتر از قبل گفتم: یکی از زن های همسایه فکر کرده شما توی این جعبه ها چیزی قایم کردی و آوردی خونه.

با خنده گفت: اینا یک مشت فکر و خیالاته، شما که از این حرف ها نباید ناراحت بشی.

بلند گفتم: نباید ناراحت بشم؟!

چیزی نگفت. ادامه دادم: اگه شما خدای نکرده اهل این حرف ها بودی و این جور وصله ها بهت می چسبید، خوب نباید ناراحت می شدم؛ ولی حالا جاش هست که اون جعبه ها رو به زنه نشون بدم و بهش بگم که شما اینارو برای چی آوردی؟

 
باز خندید و گفت: اتفاقاً جاش هست که این کار رو نکنی.

خواستم بپرسم چرا؛ مهلت حرف زدن نداد به ام. گفت: می دونی جواب اون زن چی بود؟

چیزی نگفتم. نگاهش می کردم. ادامه داد: باید می گفتی که این راه بازه، شوهر من رفته آورده، شما هم برین جبهه و بیارین؛ برای جبهه رفتن جلو ی هیچ کس رو نگرفتن.

مکثی کرد و با لحن طنزآلودی پی حرفش را گرفت و گفت: ما دو تا جعبه  برای کتاب و دفتر بچه ها آوردیم، اونا برن صد تا جعبه بیارن.

حالت پدرانه ای به خودش گرفت و ادامه داد: اگه این دفعه  چیزی گفتن، این طوری جواب بده.

  • حامد فکوری