خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۲۶۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • حامد فکوری

نخستین جلسه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در بوشهر برگزار شد

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%aa%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%ac%d9%84%d8%a8-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%ac%d9%88%d8%b9-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عباس قلی‌پور،  مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر عصر دوشنبه، 28 مهرماه در نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح تکریم در دستگاه های اجرایی ارتقا عملکرد و توسعه بهره‌وری است، گفت: در اجرای طرح تکریم قصد مچ‌گیری نداریم اما از تخلفات نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم و بدون شک هرچه نظارت دقیق تر باشد بهره وری سازمان ها نیز بیشتر می‌شود و اجرای طرح تکریم برای اصلاح فرآیندهای سازمانی است و سنجش مستمر عملکرد سازمانی به شناسایی مطلوب نقاط قوت و ضعف دستگاه ها و در نتیجه برنامه‌ریزی و اقدام برای تقویت این نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف کمک می‌کند.

وظیفه ما نهادینه سازی ارتباط صمیمانه بین مردم و دولت است

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد و افزود: اصل وظیفه ما ایجاد رابطه صمیمانه بین مردم و دولت و نهادینه‌سازی این رابطه است و این امر با تکریم صرف ارباب رجوع محقق نمی‌شود بلکه ارائه این خدمات باید همراه با استانداردهای لازم باشد و سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بحث مهمی است و یکی از مشکلات موجود در زمینه حقوق شهروندی این است که حقوق شهروندان را در اختیار آن‌ها نمی‌‌گذاریم که این امر مهم در طرح تکریم پیش‌بینی شده است و در طرح تکریم مصداق‌های تکریم ارائه می‌شود و رابطان و بازرسان در جریان این مصداق‌ها قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه امانت‌داری و استفاده از بازرسان امین در اجرای طرح تکریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بازرسان باید امانتدار بوده و یافته‌های خود را جایی مطرح نکنند و آبروی کارمندان حفظ شود و رعایت نکردن اصل امانتداری با ایجاد بی اعتمادی و ایجاد مشکل به اصل موضوع نیز لطمه وارد می کند و باید تلاش کنیم در کنار هم نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم و با طرح نقاط قوت و ایجاد رقابت سالم زمینه بهره مندی هرچه بیشتر جامعه از خدمات دولت را فراهم کنیم.

اکبر روشن ضمیر، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تشکیل طرح تکریم و ایجاد ساز و کارهای آن مربوط به مصوبه شورای اداری در سال 1381 است که چند سال مغفول ماند و امسال مجدداً احیا شد و باتوجه به تأکید استاندار مبنی بر اجرای طرح تکریم، بخشنامه ها ابلاغ شد و کمیته شکل گرفت و با تصویب آئین‌نامه‌های داخلی شرح وظایف بازرسان مشخص شده است و برای بازرسان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است و برای هر بازرس حدود بیست  دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است و بازرسان دقت کنند هدف از اجرای این طرح ارتقا استان بر اساس اصل رضایت عمومی است و تأکید ما بیشتر بر شناسایی و تشویق افرادی است که خوب کار می‌کنند و چهار حلقه در طرح تکریم شامل ناظران دستگاه‌ها، بازرسان گردشی، بازرسان نامحسوس و بازرسان ویژه دیده شده است.

فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این بیان کرد: بالندگی و پرورش سالم محیط خانواده، نیازمند حسن توجه ویژه مسوولان در سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین، همراهی اعضای جامعه به‌عنوان عناصر تأثیرپذیر و تاثیرگذار این امر است و اساس سرمایه گذاری بر نیروی انسانی با تقویت خانواده معنا پیدا می‌کند و با رشد تدریجی این آموزه‌ها در محیط‌های آموزشی و پرورشی مدارس در اجتماع و رابط اجتماعی به ثمر می‌نشیند.

خانواده مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی از نظر جوامع و دین مبین اسلام خانواده است که پرداختن به شفافیت نقش و جایگاه آن در شکل‌گیری یک جامعه پویا و ترویج فرهنگ‌سازی مناسب و برخوردار از باورهای دینی و ملی، بسار حائز اهمیت است و رویکرد مثبت و سازنده دولت تدبیر و امید در بحث تحکیم و تعالی بنیان خانواده امیدواری است و حضور خانواده ها در کنار یکدیگر در همایش ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر همدلی و همراهی اعضای خانواده در راستای کسب موفقیت های مادی و معنوی، می‌تواند در جهت گیری رو به رشد فرهنگ ها و انتقال میراث معنوی کشور به نسل‌های آینده مؤثر واقع شود و پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی و راهیابی آن به متن زندگی مردم باعث ایجاد بعضی از فاصله های فرهنگی شده است که بازگشت به رسالت اصلی خانواده می‌تواند در ساماندهی مناسب آن یاری کننده باشد و به منظور گرامیداشت این روز و با هدف تقویت تحکیم و بنیان خانواده همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد در حال برگزاری است که امیدواریم رضایت و نشاط اجتماعی را در بین مردم استان به ارمغان آورد.

فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش رود

سعید زرین فر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در این آئین با اشاره به اینکه در اجرای طرح تکریم فرایند خدمت به مردم اصلاح شده و عملکرد دستگاه ها بهبود می یابد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مدیران بهبود ارائه خدمات به مردم در زمینه های مختلف است و طرح تکریم فرآیندها را در این راستا اصلاح می‌کند و باید اخلاص کار را بالا ببریم و هدف ما این است که فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش برود و قصد مچ‌گیری نداریم و نظارت فقط دیدن اشکالات نیست خیلی جاها باید نقاط قوت را منتقل کنیم تا افراد برای خدمت بهتر تشویق شوند و اجرای طرح بدلیل جدید بودن ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع باید بگونه‌ای عمل کنند که در صورت انجام نشدن کار، خدشه ای به کرامت ارباب رجوع وارد نشود و باید احساس کند همکاری‌های لازم انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در پایان گفت: باید برای ما نهادینه شود که هر چه داریم از مردم است و هیچ توجیهی برای بی‌احترامی به ارباب رجوع قابل قبول نیست و در طرح تکریم می‌خواهیم رصد و نظارت کنیم که نحوه برخورد با ارباب رجوع در سازمان ها چگونه است و بازرسان ویژه استاندار مشخص شده‌اند و هر بازرس در زیر مجموعه خود بازرسانی دارند که با مراجعه به سازمان‌ها موارد قابل پیگیری را دنبال می‌کنند.

  • حامد فکوری

پیام تسلیت امام جمعه بوشهر در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی صادر شد

%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%85%d9%87%d8%af%d9%88%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت‌‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صادر کرد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم/ یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ، ضایعه اسفناک ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد، پرچمدار ولایتمداری و مفسر گرانقدر قرآن و ستاره فروزان فرهنگ عترت آل پیامبر(ع) آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی(ره)، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله الأعظم(عج) و مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای، بیت معظم له و حوزه‌های علمیه و تمامی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

آن فقیه وارسته در تمامی دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب و مدیریت در عرصه‌های مختلف و مأمن و مأوی بودن برای فرزندان انقلاب نقش بسیار مهم و مؤثری داشت و یکی از ارکان مهم صیانت از حریم ولایت بود.

مجدداً این مصیبت مولمه را به همگان تسلیت گفته و از خداوند منّان مغفرت و علو درجه برای آن مرحوم و اجر جزیل و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می‌‌کنم و طول عمر با عزت و صحابت حضرت مهدی(عج) برای مقام معظم رهبری از خداوند رحمان خواستارم».

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری؛

اداره عالم آفرینش به‌دست نیروهای حفاظت پنهان یا وزارت اطلاعات جهانی است

%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%85-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%b4-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8%d8%aa-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات و معاونان ایشان گفت: یکی از اضلاع تشکیلات ذات اقدس باریتعالی در اداره امور جهان و در عالم آفرینش، نیروهای غیبی و به تعبیری نیروهای حفاظت پنهان یا وزارت اطلاعات جهانی است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر امروز سه‌شنبه، 29 مهرماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و معاونان ایشان ضمن عرض خیرمقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین علوی، وزیر اطلاعات و معاونین ایشان، اظهار کرد: عالم وجود دارای یک ساختار تشکیلاتی است و یکی از اضلاع تشکیلات ذات اقدس باری تعالی در اداره امور جهان و در عالم آفرینش، نیروهای غیبی و به تعبیری نیروهای حفاظت پنهان یا وزارت اطلاعات جهانی است.

وجود وزارت اطلاعات منطبق با قانون عالم وجود و جهان آفرینش است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به سوره‌هایی از قرآن کریم در حوزه استراق سمع، تصریح کرد: حوزه استراق سمع در فضای کلان کهکشانی از جهت تخریب و توطئه علیه نظام دین وجود داشته اما ذات اقدس باریتعالی در نظام آفرینش در این هندسه، قرارگاه‌های امنیتی دارد که مانع از این حمله اطلاعاتی می شود و اگر به لایه‌هایی از اطلاعات دست پیدا کردند با شهاب ثاقب و برخورد نظامی با آن‌ها برخورد می شود و نمی‌گذارد نظام اطلاعاتی عرش مورد تعرض افرادی قرار گیرد که آن‌ها نظام دین را مورد خدشه قرار دادند بنابراین وجود مبارک وزارت اطلاعات منطبق با قانون عالم وجود و جهان آفرینش است.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه‌های زیادی داشته‌ایم و یکی از این تجربه‌ها که جای شکر دارد، وجود مبارک وزارت اطلاعات است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: امام(ره) تعاریف و تعابیری از وزارت اطلاعات دارد که لفظ سربازان گمنام امام زمان(عج)، کاشف از بسیاری از این امور است و مقام معظم رهبری نیز همچنین، در رابطه با وزارت اطلاعات فرموده‌اند که در وزارت اطلاعات کارهایی صورت گرفته و خدماتی به این انقلاب شده که اگر این خدمات صورت نمی‌گرفت، انقلاب ما دچار ضربه‌ها و صدمه‌های بسیاری می‌شد.

وزارت اطلاعات در فضای ملی و فراملی بسیار موفق عمل کرده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر همچنین، اظهار کرد: الحمدالله در فضای ملی و فراملی و در تمامی ابعاد امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌های تصمیم سازی، تصمیم‌گیری، نظارت و بسترسازی برای ارتقای سطح امنیت، وزارت اطلاعات بسیار موفق عمل کرده و این در پرتو نگاه ولایتمدارانه، ایمان، تقوا، اخلاق عالیه، داشتن دانش این کار و مجاهدت در همه حوزه‌ها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر که یک استان فوق‌العاده استراتژیک است وزارت اطلااعات نقش بسیار مهمی دارد که الحمدالله عزیزان اداره‌کل اطلاعات استان بسیار موفق عمل کرده‌اند.

در استان بوشهر در حوزه امنیت بسیار موفق عمل شده است

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر 937 کیلومتر مرز دریایی «کرانه ای و جزیره ای» دارد و این بستر بسیار بالایی برای عملیات ها و کارهای ضد اطلاعاتی است ولی الحمدالله در استان بوشهر بسیار موفق عمل شده است و استان بوشهر، استانی است که شرایط بسیار ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت دارد و دارای تمامی شاخصه‌های پیشرفت به‌ویژه در عرصه انرژی، کشاورزی، شیلات، تجارت به ویژه تجارت الکترونیک است و اگر بستر امنیت اجتماعی و فوق اجتماعی در استان فراهم نباشد قطعاً در این مسیر، توفیقات لازم به دست نمی آید و دچار آسیب‌های جدی می‌شود.

%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%85-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%b4-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8%d8%aa-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر در ادامه بیان کرد: اینکه استان ولایت‌مدار بوشهر با این گستردگی این چنین دارای آرامش و امنیت است، بخش عظیمی از آن مدیون وزارت اطلاعات و عزیزانی که در اداره کل اطلاعات استان مشغول هستند، است.

در این آئین، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر از زحمات و تلاش‌های محقق، مدیرکل سابق اطلاعات بوشهر تقدیر و تشکر کرده و برای صداقت، مدیرکل جدید اطلاعات بوشهر، توفیقات عالیه و موفقیت‌های روزافزون از خداوند متعال خواستار شدند و با اهدا هدایایی برای آن‌ها آرزوی موفقیت کردند.

یادآور می‌شود، وزیر اطلاعات قرار است تا دقایقی دیگر در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت کرده و برای مدیران این استان سخنرانی کند و همچنین وی در ادامه سفر به استان بوشهر، از نیروگاه اتمی بوشهر نیز بازدید می‌کند.

  • حامد فکوری

مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه سیراف افتتاح شد

%d9%85%d8%a4%d8%b3%d8%b3%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d8%a9%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa(%d8%b9)-%d8%b4%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d8%b4%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین افتتاحیه مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه بندر سیراف با حضور امام جمعه سیراف، مدیر جامعة‌القرآن شهرستان کنگان و مسئولان محلی این شهر برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، بحرانی، مسئول مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شهرستان کنگان در آئین راه‌اندازی این مؤسسه قرآنی در بندر سیراف گفت: اجرای اردوهای تفریحی - زیارتی در جوار شهدای گمنام و امامزادگان، برگزاری مسابقه روخوانی، روان‌خوانی و حفظ موضوعی و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها از برنامه‌هایی تدوین شده در شعبات جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) هر شهرستان است.

مسئول مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شهرستان کنگان در ادامه با اشاره به اینکه در ادوار گذشته برای والدین شکوفه‌های قرآنی نیز مسابقه حدیث برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق عاشوری، امام جمعه بندر سیراف نیز در آئین راه‌اندازی و افتتاح مؤسسه قرآنی این شهر با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه‌ام ایجاد یک مرکز قرآنی در شهر سیراف بود که کار ریشه‌ای انجام دهد، امیدوارم با افتتاح این شعبه به قرآن کریم اهمیت بیشتری داده شود، اظهار کرد: تربیت اسلامی را باید از خردسالی و کودکی شروع کرد و کار اصلی جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) محقق شدن همین مقوله اساسی و مهم است.


راه هدایت انسان‌ها از فراگیری قرآن کریم است

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه اسراء آیه ۹ می‌فرماید «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا»، تصریح کرد: قطعاً این قرآن به «آئینى» که خود پایدارتر است راه می‌کند و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته می‌کنند مژده می‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود، لذا مؤمنان و انسان‌ها راه هدایت را باید از آیات قرآن کریم فراگرفت و از آنجا که فهم بعضی آیات قرآن را فقط اهل بیت(ع) می‌دانند، قرآن را باید از لسان اهل بیت(ع) یاد گرفت و چه زیباست نام این مرکز که بنام قرآن و اهل بیت(ع) است چراکه پیامبر مکرم اسلام‌(ص) در حدیث ثقلین می‌فرماید «من دوچیز گرانبها را بین شما گذاشتم یکی قرآن و دیگری اهل بیتم هست این دو از هم جدا نمی شوند تا درکنار حوض کوثر برمن وارد شوند».


حفاظ و نخبگان قرآنی ایران الگویی بی‌نظیر برای کشورهای اسلامی هستند

حجت‌الاسلام عاشوری افزود: حفاظ و نخبگان قرآنی انقلاب اسلامی ایران الگویی بی‌نظیر برای کشورهای مسلمان است و هنر تلاوت قرآن کریم و تدبر و عمل به آیات کلام الله از مهمترین مقوله‌هایی است که می‌توانیم ارزش و منزلت و دیگر دستاوردهای بومی این انقلاب را منعکس کنیم و در این چند سال گذشته شاهد شکوفایی نسل قرآنی کشورمان در جهان اسلام بودیم که بخش قابل توجهی از قراء، حفاظ و نخبگان و پیشکسوتان قرآنی از استان بوشهر‌ هستند و جوانان ولایت‌مدار این خطه و ایران اسلامی در صحنه‌های مسابقات بین‌المللی همچون خورشیدی در مسابقات می‌درخشند و همه مسئولان و مردم قرآن دوست و متولیان باید تلاش کنند و ابعاد مختلف فعالیت های قرآنی کشور را بیان و به جهانیان عرضه کنند و برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در بخش انتشار تألیفات و پژوهش‌ها، ارائه آثار تلاوت شده برتر هر استان و معرفی چهره‌های موفق و پیشکست قرآنی بدون شک یک نوع حمایت و تقدیر از این عزیزان فعال قرآنی در شهرها و روستاها است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از شکوفه‌های برتر قرآنی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم واهل بیت(ع) شعبه بندر سیراف  توسط امام جمعه این شهر تجلیل شدند.

  • حامد فکوری

به منظور تصحیح کتب آموزشی مقاطع تحصیلی؛

وزیر آموزش و پرورش از امام جمعه بوشهر تجلیل کرد

%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af


گروه سیاسی: طی آئینی وزیر آموزش و پرورش از آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به‌منظور تصحیح هفده کتب درسی و آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کرد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز 28 مهرماه در این نشست که با حضور اصغر حصیری، مدیرکل و حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه تدوین و تألیف کتب درسی به‌خاطر این تجلیل و تکریم، اظهار کرد: کتب درسی اساس یک برنامه آموزشی و مانند یک کشتی است که معلم آن را هدایت می‌کند که به ساحل فهم و علم دانش آموز بیافزاید و در مسیر ترقی و رشد قرار گیرد.

کتب درسی بال‌های دانش‌افزایی، علم‌آموزی و کارآمدی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ‌با اشاره به اینکه کتب درسی با دیگر کتب یک فرق جوهری دارند، افزود: دیگر کتب در فنون مختلف در مقام گسترش حوزه شناخت هستند اما کتب درسی بال های دانش افزایی، علم آموزی و کارآمدی هستند و قوام شخصیت علمی دانش آموزان را معماری می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تألیف کتب آموزشی در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه یک کار بسیار فوق تخصصی است، بیان کرد: تألیف کتب آموزشی یک کار پرمشقت و دارای یک حرکت سیّال تألیفی است و مدام باید در حوزه جامعه شناسی و روان شناسی مخاطب جامعه هدف و از آن طرف، قوام بخشی محتوایی، روانی، رسایی و گویایی عبارات ظاهری، بامهارت و خبره باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصحیح کتب آموزش و پرورش را برای خود توفیقی دانست و گفت: استان بوشهر به این قوام شخصیت علمی رسیده که در مهم ترین بخش حوزه آموزش ایران تأثیر گذار، و در عرصه کتب آموزشی، مورد اعتماد و اتکاء آموزش و پرورش است و این برای استان بوشهر باعث افتخار است.

وی در ادامه با بیان اینکه تصحیح کتب آموزشی کار بزرگی است که در استان بوشهر صورت گرفته است، افزود: کارگروه ایجاد شده جهت تصحیح این کتب، این آمادگی را دارد که جهت تصحیح تمامی کتب درسی آموزش و پرورش در تمامی مقاطع در خدمت آموزش و پرورش باشد و افتخار می کنیم که در این رابطه خدمتگذار باشیم و به خود می بالیم که استان بوشهر تنها استانی است که این کتب به جهت تصحیح، ملاحظه و کار فنی، به آن عرضه می‌شود.

با کار جهادی مشکلات 1300 کلاس تخریبی برطرف شود

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به زیرساخت ها و حوزه سخت افزار مدارس در استان بوشهر، اظهار کرد: برای آموزش و پرورش استان بوشهر مناسب نیست که بیش از 1300 کلاس تخریبی داشته باشد و در این رابطه باید همه دست به دست هم دهند و با یک کار جهادی این مشکل برطرف شود.

یادآور می شود، اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست ضمن بیانات کوتاهی، از آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر به جهت تصحیح کتب درسی و رهنمودهای ایشان در آموزش و پرورش، تقدیر و تشکر و قدردانی کرد.

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی بوشهری:

خانه هر طلبه یک قرارگاه عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است

%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%b1-%d8%b7%d9%84%d8%a8%d9%87-%db%8c%da%a9-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در همایش «خانواده‌های آسمانی» ویژه طلاب متأهل گفت: خانه هر طلبه یک قرارگاهی عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز 26 مهرماه در همایش «خانواده‌های آسمانی» ویژه طلاب متأهل که به‌همت معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر در اردوگاه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش، به نقش خانواده برای موفقیت طلبه اشاره و اظهار کرد: بی‌گمان نقش خانواده برای موفقیت طلبه بسیار قابل توجه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر نقش همسر یک طلبه را بسیار ارزشمند دانست، و بیان کرد: همسر طلبه نقش بسزایی در موفقیت آن طلبه دارد و بخش عظیمی از این موفقیت حاصل او است و مدیریت خانه و مسائل زندگی و پشتیبانی از سرباز آقا امام زمان(عج) و ایجاد محیطی مناسب برای شخص طلبه در منزل از جمله کارهایی است که خانواده طلبه بویژه همسر وی انجام می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در همین مورد افزود: تمام زندگی علمی و عبادی طلبه منوط به مدیریت همسر او است لذا نقش همسر طلبه در کمال طلبگی وی و در پرتو آن، اسلام، نظام و انقلاب و امام زمان(عج) بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زندگی یک طلبه می‌تواند دچار فراز و نشیب و سختی هایی همچون مشکلات اجتماعی و یا بیماری باشد، گفت: انسانی که بخواهد در صحنه اجتماعی نقش‌آفرینی کند و در مقابل جهاد استکبار و جبهه های تا دندان مسلح دین ستیز مبارزه کند قطعا با سختی هایی مواجه می شود و در اینجا است که اگر یک خانواده طلبه دارای استحکام نباشد نه تنها طلبه و خانواده آن با شکست مواجه می شوند بلکه به نحوی اسلام دچار شکست، و ضربه ای به پیکر اسلام وارد می شود؛ به همین جهت باید خانه طلبه خانه ای از ایمان، تقوا و بصیرت، اخلاق و صمیمت باشد و در آن جامعه به عنوان الگو در همه زمینه‌ها دیده شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر اختلاف سلیقه‌ای به‌وجود آمد، زن و شوهر در گذشت مسابقه بگذارند و به همین جهت است که خانه طلبه و خانواده آن نقشی مهمی در نهادینه شدن فرهنگ اسلام در جهان دارد.

خانواده نقش مهمی در پرورش و تربیت فرزندان در جامعه دارد

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر بزرگترین خدمت را خدمت به جامعه اسلامی عنوان کرد، و گفت: خانواده نقش مهمی در پرورش و تربیت فرزندان و معرفی آن به جامعه دارد؛ هرخانه طلبه یک قرارگاهی عبادی، علمی و جهادی برای اسلام است، خانه ای کوچک که از آن کارهای بزرگ ایجاد شود و باید مواظب بود که این خانه مرکز تقوا، ایمان و اخلاق باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام اشاره و اظهار کرد: امیدواریم پس از برگزاری این دوره، طلاب این خواسته را مدیریت حوزه علمیه استان داشته باشند که برنامه‌هایی برای خانواده‌ها تنظیم و برنامه ریزی شود و هر مقدار که ایمان شخص فرارتر رود محبت و مهرورزی آن نسبت به همسر بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در ابتدای تشکیل زندگی نیاز است آموزش‌هایی داده شود، افزود: لازم است که طلاب بیشتر از آنچه که می‌دانستند بدانند و یادآوری شود و در باب تعالی خانواده و استحکام بنیان خانواده و با توجه به نفوذ فرهنگ غربی و تاثیرات مخرب آن در خانواده‌ها، لذا طلاب در مرحله نخست باید برای زندگی خود و بعد برای زندگی دیگران برنامه‌های محکمی که در اسلام وجود دارد، داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی آذرشب، معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز در پایان این مراسم هدف از برگزاری این دوره را ارتقا سطح مهارت‌های زندگی برای طلاب عنوان و بیان کرد: این دوره با هدف آشنایی طلاب با چالش‌های زندگی و مهارت‌های مقابله با آن برگزار می‌شود و امیدواریم که پس از برگزاری این دوره خلأهایی که در زندگی طلاب وجود دارد با ارائه بینش و دانش‌افزایی مرتفع شود.

  • حامد فکوری

حسین پور بیان کرد؛

نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نیازمند مدیریت جهادی است

%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه فعالیت های قرآنی: رئیس دفتر امام جمعه کنگان در آئینی تجلیل از مربیان موسسات قرآنی این شهرستان گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده ها نیازمند مدیریت جهادی است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ابوذر حسین‌پور، رئیس دفتر امام جمعه کنگان، 27 مهرماه در آئین تجلیل از مربیان مؤسسات قرآنی کنگان و بنک با بیان اینکه پیام دهه ولایت و عید بزرگ غدیر، تمسک و توسل به قرآن و عترت برای کمال و قرب الهی است، اظهار کرد: جامعه امروزی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ قرآنی با مدیریت جهادی است و همه اعم از مردم به‌ویژه خانواده‌ها و دستگاه‌ها بویژه نهادهای فرهنگی و آموزشی بایستی با تقویت موسسات و مراکز قرآنی بستر را برای تحقق نهضت بزرگ قرآنی که از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است فراهم کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد و بیان کرد: مربیان قرآنی باید در کنار آموزش روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، ترتیل و ... به موضوع مفاهیم برای کودکان و تفسیر بر اساس کتب متقن تفسیری برای بزرگسالان توجه و اهتمام جدی ورزند.

حسین‌پور در پایان بیان کرد: دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه با ابتکار امام جمعه این شهر تاکنون چند طرح و مسابقه بزرگ قرآنی را برگزار و در تابستان امسال نیز ضمن حمایت مادی و معنوی با همکاری برخی مؤسسات قرآنی کلاس های قرآنی را در برخی مؤسسات بصورت رایگان جهت نوآموزان قرآنی برگزار کردند.

یادآور می‌شود، در این آئین از تلاش مؤسسات قرآنی نورالزهرا( س)، نسیم وحی، جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) کنگان و مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) بنک و دارالقرآن علم‌الهدی حوزه علمیه بانوان این شهرستان با اعطای هدایایی تجلیل شدند.

  • حامد فکوری








گوشه هایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم :
دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند؛
برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید.
شیعه باید
مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.






معرفی نرم افزار شمیم یار 1393
نرم افزار تقویم شمیم یار به عنوان اولین تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با محتوایی جامع و مفید طراحی و چند سالی است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
با استقبال گسترده و چشمگیر کاربران فضای مجازی، حدود 200 هزار نسخه از این تقویم زیبا و کارآمد در سال 91 و بیش از 320 هزار نسخه در سال 92 فقط از طریق سایت انجمن گفتگوی دینی دانلود گردیده است.
همچنین اکثر سایت های بزرگ دانلود نرم افزار ، سایتهای مهم دینی ، وبلاگ ها و فروم های دینی و مذهبی اقدام به انتشار این نرم افزار نموده اند که از آمار دانلود نرم افزار در آنها اطلاع دقیقی در دسترس نیست.
لذا بر آن شدیم برای سال 1393 شمسی ، ضمن تلاش گسترده و استفاده از نیروهای متخصص و به کارگیری دانش کارشناسان فنی و دینی، تقویمی با محتوای جامع تر ، مفیدتر و با امکانات ویژه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
همچنین با توجه به تماس ها و پیام های الکترونیکی بسیار زیادی که دریافت کردیم، اوقات شرعی را از 310 شهر کشور به بیش از 1200 شهر کشور افزایش داده و همچنین به دلیل استقبال عزیزان فارسی زبان خارج از کشور، اوقات شرعی بیش از 2500 شهر خارج از کشور را نیز تهیه و به تقویم اضافه نمودیم.
امکانات این برنامه عبارتند از : تقویم روزانه و ماهانه به همراه رویدادهای ملی و مذهبی ، هر روز شامل محتواهایی در قالب قرآن ، اهل بیت ، حدیث ، احکام ، شهدا ، مشاوره و تربیت ،نمایش اوقات شرعی و یادآوری و پخش اذان ، اعمال عبادی، امکان ثبت یادداشت روزانه ، امکان ثبت یادآوری ، ویترین نرم افزارهای انجمن گفتگوی دینی ، پیامک پاسخگو و تازه های سایت
از امکانات جدید این برنامه می توان به نمایش خورشید و هلال واقعی ماه در گوشه دسکتاپ، امکان تعویض تم صفحه اصلی، امکان انتخاب سه اذان متفاوت برای صبح، ظهر و مغرب ، بهبود سرعت و عملکرد تقویم، امکان تغییر مکان تقویم در راست یا چپ صفحه ویندوز و ... اشاره کرد.
امیدواریم با استفاده از این محصول و رضایت داشتن از آن ، ضمن دعای خیر برای همه دست اندرکاران تولید این نرم افزار ، در انتشار رایگان آن بین دوستان و آشنایان خود و در مدارس و دانشگاه ها و ... کوشا باشید.

هزینه استفاده از این نرم افزار هدیه 14 صلوات به روح مطهر بانوی دو عالم ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد




نسخه ای که در بالا قرار داده شده نسخه جدید تقویم به شماره ورژن 1.3 می باشد
عزیزانی که نسخه را قبلا دریافت کرده اند برای آگاهی از شماره نسخه خود
و روش ارتقا به نسخه جدید به اینجا مراجعه فرمایند.
سوالات و مشکلات خود را می توانید در همین تاپیک مطرح کرده و یا با ایمیل زیر تماس بگیرید.
nashriat@askdin.com





قابلیت های تقویم شمیم یار:

نمایش تقویم به صورت روزانه با قابلیت جابجایی بین روزها
نمایش تقویم شمسی ، قمری یا میلادی و اوقات شرعی در کنار دسکتاپ ویندوز
نمایش کامل رویداد های ملی و مذهبی و میلادی (جامع تر از تقویم های رسمی)
نمایش تقویم گرافیکی با طرح جدید مناسبتی ماهانه با قابلیت مشاهده رویدادهای هر روز
نمایش اوقات شرعی روز برای شهر دلخواه با قابلیت نمایش و چاپ اوقات شرعی کل سال
پخش اذان در هنگام اذان به صورت خودکار با قابلیت انتخاب 18 اذان دلخواه
هشدار دهنده اذان با قابلیت تنظیم بین 1 تا 30 دقیقه قبل از اذان
هر روز حاوی آیات گلچین شده قرآن کریم همراه با ترجمه و پخش آنلاین و تفسیر
هر روز حاوی مطالب اهل بیت علیهم السلام جهت شناخت زندگی ائمه اطهارعلیهم السلام
هر روز حاوی یکی از احادیث زیبای معصومین همراه با ترجمه
هر روز حاوی یکی از احکام شرعی با نظر مراجع مختلف
هر روز حاوی یکی از جملات زیبای شهدا ، وصیتنامه ، خاطره و ...
هر روز حاوی مطالب مشاوره و تربیتی کاربردی برای همه اقشار جامعه
هر روز حاوی یک بیت شعر پیرامون امام زمان(عج) به علاوه یک صوت مهدوی در روزهای آدینه
نمایش اعمال عبادی سال (ذکر ادعیه و نماز و اعمال مخصوص مناسبت ها)
امکان ثبت یادآوری برای روزهای دلخواه جهت هشدار دادن به شما
امکان ثبت یاداشت های روزانه در هر روز دلخواه
اجرای خودکار تقویم با هر بار اجرای ویندوز بدون ایجاد کندی در سیستم
قابلیت پنهان کردن تقویم و استفاده مجدد در هر بار نیاز تنها با یک کلیک
نمایش خودکار سر خط مطالب و رویدادهای هر روز بدون باز کردن تقویم
امکان ارسال پرسش های دینی و دریافت جواب به صورت پیامک
امکان جستجوی پرسش و پاسخ در جستجوگر جواب
نمایش تعطیلات رسمی با رنگ و آیکون مشخص
نمایش تازه های انجمن گفتگوی دینی در حالت آنلاین
معرفی مراکز پاسخگو جهت دریافت هر گونه مشاوره و معرفی تولیدات انجمن گفتگوی دینی



قابلیت های اضافه شده در نسخه جدید :
اضافه شدن اوقات شرعی 1200 شهر مختلف ایران
اضافه شدن اوقات شرعی 2500 شهر خارج از کشور
نمایش خورشید و هلال ماه واقعی در گوشه صفحه ویندوز
ظاهر کاملا متفاوت با قابلیت انتخاب دو پوسته گرافیکی متفاوت برای تقویم
اضافه شدن بخش ویترین جهت سهولت در یافتن و اجرای سایر نرم افزارهای انجمن
قابلیت انتخاب اذان های جداگانه برای صبح، ظهر و مغرب
قابلیت تنظیم نمایش تقویم دسکتاپی در راست یا چپ صفحه
رفع مشکل نمایش فایل Downloader در ویندوز سون





  • حامد فکوری


یا حیدر
...................................


ای همه ی هستی ما، یا حیدر یا حیدر
جان نبی،‌ دست خدا، یا حیدر یا حیدر

حیدر نفس پیغمبر، روحش زهرای اطهر
یا حیدر

حضرت آدم، حضرت خاتم، کل عالم
نوح پیمبر، کلیم داور، پور مریم
خلیل رحمن، هود و سلیمان
هرب و ایمان
دست توسل زده به حیدر جان قرآن

خدا در هرجا به دست مولا رسولانش را نماید یاری
تو هم ای احمد به نزد سرمد به نام حیدر توسل داری



  • حامد فکوری


پیامبر صلى ا‏لله‏ علیه ‏و ‏آله :





حقّ على بر این امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش.

  • حامد فکوری


قـائـم مـقـام احـمـد مـرسـل ولـی عـصــر


ای از قـیـامـت تـو قـیـامـت بـپـا بـیـا


در انـتـظار تـوسـت «حیاتی»‌به روزگار


ای مـشـعـل هـدایـت ای رهـنـمـا بیا


  • حامد فکوری
  • حامد فکوری

پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه


شهید زین الدین در ساختن افراد و شکوفا کردن استعدادهای نهفته در وجودشان توان عجیبی داشت. درست مثل یک معلم اخلاق و عرفان عمل می کرد.


در یکی از سخنرانیهایش در مقر انرژی اتمی اهواز می گفت: «بچه ها! من نیمه شبها می آیم از نزدیک نگاه می کنم، می بینم نماز شب خوانها بسیار اندکند!»


آنگاه تاسف می خورد که چرا سرباز امام زمان (ع) نسبت به نماز شب باید این قدر بی تفاوت باشد.


بینش عمیقی نسبت به تک تک نیروها داشت. با یکی دو برخورد می فهمید فلان نیرو به درد چه واحدی می خورد. گاه نیروی خاصی را می گزید، همه جا با خود همراهش می کرد، آن وقت بعد از چهارده، پانزده روز می دیدی حکمی برایش زده است به عنوان مسوول فلان واحد. یعنی در این مدت رویش کار می کرد، او را مورد ارزیابی قرار می داد و کاملا به نقاط قوت و ضعفش آگاه می شد.


پس از شهادت آقا مهدی، تا آخر جنگ، تعبیر دوستان در لشگر این بود که ما هر چه خوردیم از جنگ خوردیم. یعنی هر چه نیروی با کیفیت و کارآمد در طول جنگ داشتیم، حاصل زحمتهای شهید زین الدین بود.

راوی:احمد حاجی زاده


  • حامد فکوری

همایش «ستایشگران حرم» در برازجان برگزار شد

%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%c2%ab%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ad%d8%b1%d9%85%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: چهارمین همایش «ستایشگران حرم» از سوی کانون بسیج مداحان دشتستان در کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شیخی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در چهارمین همایش «ستایشگران حرم» که با حضور مداحان، پیرغلامان و نوغلامان حسینی و شاعران آئینی بیست و ششم مهرماه در کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد، با اشاره به اینکه 320 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در شهرستان دشتستان فعالیت می‌کنند، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی، تبیین آسیب‌ها، انحرافات و تحریف‌ها در مدیجه‌سرایی برای اعتلای فرهنگ مداحی و ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه از مهمترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه است.

سرهنگ نعمت‌الله غلام پور، فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان نیز در این همایش با بیان اینکه یک مداح سفیر انتقال پیام اهل بیت (ع) به جامعه مدنی و مردم است، اظهار کرد: مداح می تواند با گفتار و هنر خود مردم جامعه را به خیر خواهی و دوری از اختلافات راهنمایی کند و از ویژگی های مهم مداحان را متانت در گفتار، استفاده از جملات خوب و صحیح، رعایت عفت و تقوای الهی درمداحی و داشتن بصیرت در گفتار و عمل است.

فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان ادامه داد: مداحان به عنوان ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید دقت کافی در بیان مطالب و اشعار را به عمل آورند و یک مداح باید راه و مسیرش با نظام جمهوری اسلامی و تقویت دین خدا و انقلاب و آرمان های انقلاب و ولایت باشد و ذاکران این صنف آئینی و دینی باید منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند و مجالس را با شور همراه با شعور برگزار کنند و تا موجب رضایت خداوند و این خاندان پیامبر اسلام (ص) قرار گیرد.

فرهنگ ایثار برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است

وی از اعزام نخستین کاروان 440 نفری دانش آموزان دختر راهیان نور شهر برازجان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبرداد و بیان کرد: یکی از اهداف مهم اعزام کاروان راهیان نور به مناطق هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تحقق ارتش 20 میلیونی ، به منظور آشنایی این نسل با فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگریهای رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس که برگرفته از سیره اهل بیت خاندان پیامبر خدا (ص) است و درمجموع دوهزار نفر دانش آموز دختر شهرستان دشتستان درپنج مرحله تا سوم آبان از مناطق عملیاتی جنوب بازدید خواهند کرد.

نوشاد نوشادی، مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان دشتستان نیز در این همایش با اشاره به اینکه امسال برای برگزاری هرچه بهتر مراسم ایام محرم و صفر یکهزار و سیصد هیئت مذهبی کد دار و شناسنامه دار در استان بوشهر ساماندهی شده است، تصریح کرد: هویت شیعی ما در ماه محرم و صفر شکل می گیرد و برنامه ها و مراسمی که در این ایام اجرا و برگزار می شود باید حافظ این هویت باشد و مردم مذهبی استان بوشهر توجه خاصی به مراسم محرم و صفر دارند و در این ایام مجالس و محافل گوناگونی در استان بوشهر برنامه ریزی شده است که در آستانه ماه محرم اجرا می شود و هدف از تاکید بر ثبت هیات های مذهبی ساماندهی برگزاری مراسم عزاداری حسینی و جلوگیری از بروز برخی بدعت ها در مناطق مختلف استان است.

برگزاری همایش سراسری هیئت‌های مذهبی کشور در بوشهر

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان دشتستان از برگزاری همایش سراسری با حضور هیئت های مذهبی کشور دیماه سالجاری به میزبانی استان بوشهر خبرداد و افزود: همایش میثاق عاشورائیان در شهرهای مختلف استان بوشهر، برپایی محفل کرسی های تلاوت قرآن کریم در هیئت های مذهبی، همایش شیرخوارگان حسینی و تجمع بزرگ عزارداران حسینی در تاسوعا و عاشورا و به خصوص نماز جماعت ظهر عاشورا از جمله ویژه برنامه های دهه محرم که در ده شهرستان استان بوشهر برگزار خواهد شد.

یادآور می‌‌شود، در این مراسم در رثای شهادت امام حسین‌(ع) و شهدای کربلا مدیحه سرایی و سوگواری کردند و در پایان چهارمین همایش «ستایشگران حرم» همچنین آقای جواد قاسم‌پور به‌عنوان مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان دشتستان منصوب و معرفی شد.

  • حامد فکوری

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد تأکید کرد:

لزوم هدفمندسازی آموزش در عرصه تعلیم و تعلم

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%85%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%aa%d8%b9%d9%84%d9%85


گروه اندیشه: منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برازجان گفت: هدفمند کردن آموزش در عرصه تعلیم و تعلم ضروری است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با حضور حجت‌الاسلام رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر، زارع، فرماندار شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام موسوی نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، محمد شیخیانی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و اساتید و دانشجویان این مرکز آموزش عالی، شامگاه شنبه بیست و ششم مهرماه افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

علی اکبر مولایی، رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر در این آئین با تعریف جداگانه ی واژه های دانشگاه و فرهنگ، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی - اسلامی ما ریشه ای پنج هزار ساله در ایرانیت ما دارد و با تابش نور حقیقت، شکل ایرانی - اسلامی به خود گرفته است و حال واژه ای به این تقدس را به افرادی که می خواهند نسل های آینده ی این جامعه را بسازند هدیه می کنیم، به نام فرهنگیان.

رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی استان بوشهر در ادامه با اشاره به سیر قهقرایی واژه ی فرهنگی و معلم در سال های اخیر، بیان کرد: در این سال ها معلم از یک فرهنگی به یک درس آموزنده تقلیل یافته و امیدواریم با رویکرد جدید به دانشگاه فرهنگیان، این باور در جامعه پیش بیاید که هنوز ما فرهنگیان خود را برای باورهای اجتماعی جامعه مسئول می دانیم و اگر خللی در جامعه است یا جرم و جنایت و قتلی صورت می گیرد به این خاطر است که ما فرهنگیان کارمان را درست انجام نداده ایم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، به دلایل مختلف و نیاز به استخدام بیشتر، ما صد هزار معلم را که اغلب فارغ التحصیل تربیت معلم بودند، پیش از موعد بازنشسته کردیم و در همان زمان 116 هزار نفر را استخدام کردیم که از دانشگاه ها آمده بودند و آموزش تدریس و معلمی ندیده بودند و هر چند به دلایلی سیر آموزشی کُند شده بود ولی این اقدام وضع را بدتر کرد و تربیت معلم ها کارشان مختل شد و نتیجه این شد که آموزش و پرورش فعلی ما با چند مشکل مواجه شده است.

مولایی با بیان اینکه ما فعلا نیروی انسانی مورد نیاز را نمی توانیم تامین کنیم، افزود: با وجود 180 هزار دانش آموز و سیزده هزار فرهنگی، با مشکل شدید کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و تربیت نیروی انسانی لازم، زمان بر است و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و برای حل این مشکل کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه ی آموزش و پرورش در سال های آینده، افتتاح دانشگاه عالی فرهنگیان در شهرستان دشتی، همزمان با شهرستان دشتستان انجام می شود و آموزش تکمیلی معلمین فعلی را نیز در کنار تربیت نیروی انسانی جدید در برنامه خواهیم داشت.

وی با تقدیر از همه کسانی که برای احیای این دانشگاه تلاش کرده‌اند، اضافه کرد: کاری را که ما در مدت چهار ماه برای پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر انجام دادیم، در برازجان در مدت یک ماه انجام شد که جای تقدیر دارد و این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در دو رشته ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی در مقطع کارشناسی، دانشجو پذیرش می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد، منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از همه ی مسئولین دست اندر کار افتتاح دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه با همکاری مسئولین کنونی افتتاح شده که نشان دهنده ی نگاه عدالت محوری آنان به آموزش و شهرستان دشتستان می باشد و باید به سمتی برویم که بتوانیم استقلال یابیم و این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش نیز در میان گذاشته ایم و قرار است از استقلال این دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان این که توسعه ی این مرکز اثرات مثبتی در شهرستان خواهد داشت، اظهار کرد: ما امروزه در بحث معلمین در آموزش و پرورش مشکل جدی داریم و تعطیلی مراکز آموزش عالی فرهنگیان باعث شد به نوجوانان و دانش آموزان خیلی ظلم شود و خلا آن را احساس کردیم و هدفمند کردن آموزش در عرصه تعلیم و تعلم به خصوص در حوزه ی ابتدایی و متوسطه لازم و ضروری است و امیدواریم که افتتاح این دانشگاه شروع خوبی بوده و اهتمام جدی نیز برای استقلال آن صورت گیرد.

منشأ پیشرفت کشورها، توسعه دانش در تمامی حوزه‌هاست

ارسلان زارع، فرماندار شهرستان دشتستان نیز در افتتاح دانشگاه آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان، گفت: مطالعه ی فرآیند توسعه یافتگی همه ی کشورهای پیشرفته ی جهان، ناشی از توسعه ی دانش، آگاهی و حوزه ی مختلف علوم بوده است که نشان می دهد نظام های آموزشی آن کشورها، نقش بنیادین و اساسی در توسعه یافتگی جامعه، ملت و کشور آنها داشته اند و بعد از پیروزی شکوهمند نظام انقلاب اسلامی ایران، آموزش عالی ایران به شکل بی سابقه و فوق العاده ای توسعه یافته است و ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در ابعاد متعدد شاخص های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، لیاقت دارد که پس از سپری کردن چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران، در همه ی این شاخص ها یکی از کشورهای توسعه یافته ی دنیا باشد.

وی ابراز کرد: مهم ترین رکن این توسعه یافتگی قطعا در حوزه ی دانش، علم، آموزش، پرورش و آموزش عالی است، به همین جهت همه بایستی به نوبه ی خودمان ذی نقش باشیم و کمک کنیم تا شرایط توسعه ی کشورمان را فراهم کنیم و ما خوشحالیم که در دشتستان این نگاه و اعتقاد بین مسئولین شهرستان، مردم عزیز، نمایندگانشان در شورای اسلامی شهرها و روستا ها و مجلس شورای اسلامی، ائمه ی محترم جمعه و ... فارغ از هر نگرشی به اهمیت تمام وجود دارد.

فرماندار دشتستان با تشکر از همه ی کسانی که در افتتاح این دانشگاه فرهنگیان سهم داشته اند به خصوص دکتر علی اکبر مولایی و دکتر محمد شیخیانی، افزود: ما هم انتظار داریم این دانشگاه فرهنگیان در آینده استقلال یابد و قول می دهم در صورت افزایش دانشجویان این دانشگاه در سال آینده، از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای شهرستان برای توسعه ی آن به هر میزانی که نیاز باشد مبلغی مصوب نمایند و ما همچنین شرایط ارتقای کیفی دانشکده ی کشاورزی و منابع طبیعی وابسته به دانشگاه خلیج فارس که در دشتستان است را نیز فراهم آورده ایم.

یادآور می شود، در پایان این مراسم که مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، از نبوی زاده، رئیس این دانشگاه و برخی فعالان راه اندازی و احیای دانشگاه آموزش عالی فرهنگیان شهید رجایی برازجان تقدیر و تجلیل شد.

  • حامد فکوری

دکتر ولایتی:

هدف اصلی در جوانمردی و فتوت رسیدن به درجات عرفان و معرفت است

%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%85%d8%b1%d8%af%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%aa-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی:مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با توجه به برگزاری میراث فرهنگی «معنوی» ناملموس گفت: هدف اصلی در جوانمردی و فتوت رسیدن به درجات عرفان و معرفت است، فتوت و جوانمردی در حقیقت بستری برای آماده‌سازی روح است تا به سمت پهلوان اخلاقی و معرفتی حرکت کند.




به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، به نقل ازواحد اطلاع رسانی دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، دکتر علی اکبرولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: میراث فرهنگی ناملموس ایران تنها منحصر به میراث اسلامی و ایرانی نیست بلکه میراث انسانی نیز بخش عظیمی از این میراث را شامل می شود.

ولایتی در نشست تخصصی با موضوع «فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» و «آیین فتوت و جوانمردی» اظهار کرد: میراث فرهنگی ناملموس ایران، تنها میراث اسلامی و ایرانی نیست بلکه یک میراث انسانی است که طیف عظیمی از انسان ها را از غرب تا شرق در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی «معنوی»ناملموس ایران تنها به کشور و جهان اسلام تعلق ندارد بلکه متعلق به همه جهان است، بیان کرد: لازم است از این فرصت پیش آمده استفاده و با نگاه عمیق تر به میراث فرهنگی ناملموس خود توجه و آن را به جهان معرفی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید تمدن بیش از هفت هزار ساله ایران را با شناخت بیشتر به مردم تمام اقوام و ملت ها شناساند و ایران را مرکز فرهنگ و تمدن به دنیا نشان داد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اضافه کرد: میراث فرهنگی ناملموس اصفهان به اندازه ای زیاد است که هنوز به شمارش درنیامده است.

ولایتی با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی ناملموس ایران، اظهار کرد: دلیل اینکه موضوع حفظ میراث فرهنگی ناملموس بارها و بارها تکرار می شود این است که با نگاه به گذشته و با توجه به این میراث، چشم اندازی بهتر برای آینده داشته باشیم.

وی افزود: در اسلام و ایران بخش بسیار مهمی از فرهنگ ناملموس ما فرهنگ فتوت و جوانمردی است و ایران اسلامی همواره پیشتاز و پرچمدار فرهنگ جوانمردی و فتوت بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام افزود: جوانمرد در حقیقت به انسانی گفته می‌شود که مزین به آداب نیکو و خصلت‌های ارزشمند انسانی چون گذشت، ایثار، فداکاری و سخاوت باشد.

ولایتی اظهار کرد: هدف اصلی در جوانمردی و فتوت رسیدن به درجات عرفان و معرفت است، فتوت و جوانمردی در حقیقت بستری برای آماده‌سازی روح است تا به سمت پهلوان اخلاقی و معرفتی حرکت کند.

وی یادآور شد: آثار مکتوب در خصوص فتوت و جوانمردی در ایران زیاد است که از معروف‌ترین آن می‌توان به فتوت‌نامه سلطانی اشاره کرد.

  • حامد فکوری
با گسترش شهرنشینی و تلاش جوانان و بانوان برای به اصطلاح به روز بودن و مُد زدگی حاصل از آن، لباس و کفش هایی در میان جوانان رواج میابد که بیش از آنکه تصور شود خطرات و مضرات بسیاری را به بدن متحمل می کند.
 


به گزارش ایکنا  پوشش یکی از شئون انسانی است و این شأن انسان به خصوصیات متفاوت فردی، اجتماعی وی مربوط می‌شود و می‌توان گفت که لباس پرچم وجود آدمی است که از اعتقادات و فرهنگ و آداب و رسوم وی سخن می‌گوید. ظاهر آدم و طرز لباس پوشیدن می‌تواند جلوه ای از شخصیت فرد باشد. گاهی پیش می‌آید که نمی‌توانیم تشخیص دهیم چه لباسی را کجا باید بپوشید و به خودمان بگوییم جایی می‌روم که آدم‌های زیادی هستند و همه هم بالاخره چیزی خواهند پوشید.
 
هر قدر هم که تلاش کنید، مورد پسند همه سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرید. پس اضطرابِ «چه بپوشم» را کنار گذاشته و با آرامش، لباسی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید؛ زیرا که جسم و روح تاثیرگذار بر روی هم دارند. برای دانستن بیشتر در این حوزه، سراغ دکتر حکمت رفتیم تا برایمان در این حوزه، بیشتر صحبت کند. در این گفت‌وگو سعی شده است که به مباحث مطرح در خصوص لباس و تأثیرات آن در سلامت جسم و روح لباس پرداخته شده است.
 
برای شروع صحبت تأثیرات لباس بر سلامت جسمی و روحی انسان را برای  هفته نامه استان آذربایجان غربی شرح می‌دهید؟
می‌توان گفت که لباس به نوعی همزاد انسان بوده، همچنین یک نماد فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ملی برای انسان به حساب می‌آید که بیانگر روحیات فرد پوشنده لباس است و تأثیری که پوشیدن لباس در زندگی انسان‌ها و تمدن‌های گذشته داشته بیانگر اهمیت آن بین اقوام و ملل از گذشته تا زمان حال است. به نوعی پوشش هر قوم و ملت، نشان دهنده فرهنگ آن قوم است.
 
لباس از جنبه‌های متفاوتی بر افراد تاثیرگذار است مثل تأثیرات اخلاقی، جسمی، روانی و اجتماعی و دینی... که از جنبه روانی می‌توان گفت که حس برتری و برتری طلبی که در انسان وجود دارد راهنمایی برای انتخاب لباس در افراد می‌باشد تا با پوشیدن آن احساس برتری بردیگران را ابراز و حس برتری خود را راضی نگه دارد. به دلیل اینکه افراد به هیچ وجه دوست ندارند دیگران عیوب جسمی آن‌ها با خبر شوند ممکن است به وسیله لباس بعضی از کاستی‌های خود را بپوشاند.
 
همچنین در قرآن کریم در سوره اعراف آمده است که لباس را به شما ارزانی داشتیم تا عیوب خود را بپوشانید و زینت شما باشد که می‌توان با استناد به این دو هدف را برای لباس بیان کرده «عیب پوشی، خودآرایی» و هر دو به منشأ روانی پیدایش لباس مربوط می‌شود، چون آشکار شدن عیوب، عامل از بین رفتن شخصیت انسان و آراستگی عامل بازیابی شخصیت او می‌باشد.
 
حال اگر بخواهیم تأثیر لباس از نظر جسمانی بر فرد را بررسی کنیم می‌توان گفت که پوشش انسان را از عوارض بد طبیعی و غیرطبیعی حفظ می‌کند. همچنین نگهبان جسم و جان انسان است ولی اگر به نکاتی در انتخاب لباس مثل سایز، جنس، راحتی و نکاتی از این قبیل دقت نکرد همین محافظ در صورت درست انتخاب نشدن باعث صدمه به جسم فرد می‌شود.
 
اگر بخواهیم وارد جزئیات بشویم، بفرمائید کفش‌های پاشنه بلند چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟
از سال‌ها پیش کفش پاشنه بلند در بین خانم‌ها محبوبیت زیادی داشته و هنوز نیز این محبوبیت وجود دارد، اما همیشه پزشکان در مورد پی‌آمدهای احتمالی آن برای سلامتی هشدار داده‌اند. وقتی خانم‌ها از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند راحتی خود را فدای مد می‌کنند و به طبع پاشنه‌های بلند پا را زیباتر نشان می‌دهد ولی تأثیر تدریجی و صدمات غیر قابل جبران که به دلیل بالا بودن پا از حالت صحیح و نادرست آن بیشتر از آنچه که انتظار دارید خود را نشان می‌دهد. وقتی فرد کفش پاشنه بلند می‌پوشد مهم است بداند که دقیقاً چه چیزی را دارد برای زیبایی فدا می‌کند.
 
alt
 
این نوع کفش قد را بلندتر می‌کند و به برخی حس اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد، اما در زمان پوشیدن این تو کفش‌ها آناتومی صحیح بدن دچار تغییر می‌شود و چون عضلات پا از حالت عادی کشیده‌تر می‌شود مشکلاتی مثل کمر دردهای شدید و همین طور واریس و پیچ خوردگی و شکستگی مچ و زانو را ایجاد می‌کند.
 
حتی اگر تمام عمر روی پاشنه ۱۰ یا ۱۵ سانتی‌متر راه بروید و زمین هم نخورید، گرفتار سایر عوارض این کفش خواهید شد. یکی از این عوارض کوتاه شدن طول عضلات پشت ساق پاست. یعنی اگر خانمی بیش از ۶ ماه به طور مداوم کفش پاشنه بلند بپوشد، طول عضلات پشت ساق پایش کوتاه می‌شود و نتیجه این عارضه کج شدن پا و کوتاه شدن قد نیست که برخی افرادی که از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کنند می‌گویند، عضلات پای ما که کوتاه نشد. بلکه محصول این پدیده از بین رفتن قوس کف پاست.
 
البته معمولاً خود فرد متوجه کف پای صافش نمی‌شود، ولی حتماً کمر دردهای ناشی از آن آزارش خواهد داد. یکی دیگر از عوارض کفش پاشنه بلند، فشار بیشتر به زانوهاست. کفش‌های دارای پاشنه بلند و پهن، ۲۶ درصد میزان فشار روی زانوی فرد را افزایش می‌دهند. همچنین کفش‌هایی با پاشنه بلند و نازک، ۲۲ درصد فشار روی زانو را افزایش می‌دهند. از طرفی سلامت غضروف بین استخوان‌های مفصل زانو، به مایع مفصلی زانو بستگی دارد. چرا که تغذیه این غضروف از طریق همین مایع صورت می‌گیرد. وقتی فشار روی مفصل زیاد شود، هم غضروف فشار بیشتری را تحمل می‌کند و هم تغذیه آن از مایع مفصلی دچار اشکال می‌شود، به مرور زمان این پدیده باعث بروز آرتروز مفصل زانو می‌شود. وقتی خانمی پاهایش در کفش پاشنه بلند لیز می‌خورد به سرعت تعادل خود را از دست می‌دهد و به سختی راه می‌رود. پاشنه کفش ممکن است باعث رگ به رگ شدن یا پیچ خوردن قوزک پا یا زانو شود.
 
وزن بدن روی پاشنه و پنجه به صورت مساوی تقسیم می‌شود تا به تعادل لازم برسد. اگر کف پا این وزن درست تقسیم نشود نمی‌توانید تصور کنید که چه آسیب‌هایی به بدن خواهد رسید. بدن به سمت جلو تغییر جهت پیدا می‌کند، یعنی نوک انگشتان و جایی که تحمل این همه فشار را ندارد، که باعث می‌شود فشار این تغییر را زانوها تحمل کنند. کفش پاشنه بلند فشار زیادی را هم به جلو و هم به پشت زانو وارد می‌کند؛ پوکی استخوان در زنانی که در بزرگ‌سالی و جوانی کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند رایج‌تر از افرادی است که از کفش‌های تخت یا طبی استفاده کرده‌اند و در بعضی از خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند تنها زمانی دچار مشکل خواهند شد که تصمیم به پوشیدن کفش تخت بگیرند.
 
تاندون آشیل آن‌ها هنگام راه رفتن با کفش تخت به شدت کشیده می‌شود و احساس ناخوشایندی را در پا ایجاد می‌کند. اما به افرادی که علاقه به پوشیدن این نوع کفش‌ها دارند توصیه می‌شود که برای پیشگیری از عوارض چون کمردردهای مقطعی یا پا درد به تمرین‌های کششی بپردازند. اما زمانی وضع وخیم‌تر می‌شود که علاوه بربلند بودن پاشنه کفش از کفش‌هایی با پنجه باریک نیز استفاده شود. به هر دلیل این روزها درمیان خانم‌ها و نیز آقایان، پوشیدن کفش‌هایی که نوک باریک دارند، مد شده است. کفش‌هایی که در کوچه و خیابان پای خیلی‌ها می‌بینی اولین چیزی که به خاطر می‌آورد این است که پای بیچاره این همه فشار را چگونه تحمل می‌کند؟ اما زمانی که پای صحبت افرادی که از نوع کفش‌ها استفاده کرده‌اند می‌نشینید می‌بینید که چه دردهایی را تحمل کرده‌اند.
 
فرو رفتن ناخن به داخل گوشت، یکی از عوارض پوشیدن کفش‌های تنگ و نوک باریک و ضایعه شایعی است که بیشتر برای شست پا پیش می‌آید. در این بیماری به دلیل فشار فیزیکی، معمولاً بافت حاشیه ناخن شست پا به سمت ناخن فشرده می‌شود و در نهایت ناخن به داخل بافت کناری فرو می‌رود. این عارضه معمولاً دردناک است و کم کم عفونت هم به آن اضافه می‌شود.
 
فرو رفتن ناخن به گوشت تنها عارضه دردناک کفش‌های نوک باریک نیست و بسیاری از کسانی که به پوشیدن این کفش‌های خطرناک عادت دارند، دچار عارضه‌ای می‌شوند که به مراتب پر دردسرتر از قبلی است. این عارضه در واقع انحراف دائمی انگشت شست پا به سمت انگشت دوم است، که می‌توان به طور قطع گفت که ۸۱ درصد از افرادی که از کفش‌های نوک باریک استفاده می‌کنند دچار این عارضه می‌شوند. به غیر از این دو عارضه کفش‌های نوک باریک عوارض متعدد دیگری نیز به همراه دارند که می‌توان به پینه، میخچه و کج شدن و خمیدگی انگشتان اشاره کرد. درنهایت می‌توان به جرات گفت پوشیدن کفش‌هایی با نوک باریک و پاشنه‌های بلند، صرف‌نظر از مد بودنشان اصلاً به صلاح پاهای شما نیست.
 
در قدیم استفاده از کلاه و دستار بسیار مرسوم بوده است، علت این استفاده چه بوده است؟
در گذشته کلاه علاوه بر کاربرد تزئینی، شغل، نژاد و طبقه اجتماعی افراد را نیز نشان می‌داد. گاهی کلاه مطابق با مراسم و تشریفات و آیین‌های مذهبی خاص پوشیده می‌شد. اما در کنار همه این‌ها در قدیم از کلاه به عنوان محافظی برای سر در برابر سرما استفاده می‌کردند، به دور از اینکه توجهی به شکل و ظاهر آن داشته باشند. دستارها را می‌توان از گروهی شال‌ها دانست که برای محافظت از ناحیه سر مورد استفاده قرار می‌گرفتند که به دور سر و گردن پیچیده می‌شد. دستارها برخلاف کلاه‌ها بیشتر توسط نوکرها، کنیزان و ندیمه‌ها پوشیده می‌شد. امروزه اقوامی همچون کردها نوعی کلاه بر سر می‌کنند که شبیه دستار پیچیده می‌شود. مردم برای پوشاندن سرشان از کلاه و دستار استفاده می‌کردند. به این ترتیب ناحیه سینوس‌ها از آسیب‌های احتمالی مصون می‌ماند. خانم‌ها پارچه‌هایی به سرشان می‌بستند و روسری را روی آن به سر می‌کردند. این روش محافظت، مانع از بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.
 
ما همچنان هنوز هم این روش‌ها را برای محافظت از بدن توصیه می‌کنیم چون آدم‌ها و بیماری‌ها نسبت به گذشته فرقی نکرده‌اند. به دلیل اینکه امروزه مردم از این روش‌ها کمتر استفاده می‌کنند، شیوع بعضی بیماری‌ها بیشتر شده چون سنت‌ها فراموش شده‌اند. علت دیگری که افراد از این نوع پوشش سر باز می‌زنند اعتقاد به شکیل نبودن این نوع پوشش دارند و فکر می‌کنند که ظاهری زیبا بهتر از سلامت آن‌هاست؛ اما بهتر است افرادی که به هر دلیل ضعفی در بدنشان دارند از جمله بچه‌های کوچک، افراد مسن و خانم‌های باردار جزو گروه‌هایی هستند که به تقویت بدنشان نیاز دارند و بهتر است از دستار یا به صورت امروزی آن هد بندها و گذاشتن کلاه کمک بگیرند. در مجموع می‌توان گفت افرادی که به هر دلیلی ضعیف، در معرض خطر، قصد سفر دارند یا مجبور به کار زیاد هستند با این روش‌ها می‌توانند از بدنشان محافظت کنند. مشکلاتی چون سردردها، سینوزیت‌ها، دردهای دست، کمردردها، پادردها و انواع واریس را می‌توان با کمک و استفاده از کلاه و دستار از بروزشان پیشگیری و جلوگیری کرد. البته این روزها می‌توان برای بستن از وسایل جدیدتری کمک گرفت. برای مثال می‌توان به جای دستار و کلاه‌های نمدی روزگار گذشته از شال گردن، هد بند و کلاه‌های بافتنی و چرمی استفاده کرد. به هر حال، می‌توانید جایگزین‌هایی برای این کار پیدا کنید.
 
برای مشاهده اینفوگرافی روی تصویر کلیک نمایید
alt
 
در قدیم شال گردن وجود نداشت و ادامه دستار دور گردن هم پیچیده می‌شد. خانم‌ها هم دنباله روسری را به عنوان مثال استفاده می‌کردند اما این روزها شال گردن‌ها جایگزین این شیوه قدیمی شده‌اند و همان کار دستارها را انجام می‌دهند اما عیبشان این است که گوش‌ها را نمی‌پوشانند و فقط از ناحیه گلو محافظت می‌کنند. در نتیجه فقط می‌توانند از گلودرد پیشگیری کنند.
 
آیا لباس‌های تنگ مانند شلوار جین موجب مشکلات در سیستم بدن خواهد شد؟
گاهی تاثیرگذاری در اندازه لباس است که اگر تنگ و چسبان باشد باعث بسته شدن راه ترشح غدد و چربی و بروز حساسیت و عرق سوز شدن به ویژه در فصل گرما می‌شود. لباس‌های تنگ همیشه در ذهن تداعی کننده این است که خیاط همیشه پارچه کم می‌آورد. اما این لباس‌های تنگ اگر محصول جبر زمانه نباشند، حاصل مد که هستند. اما این مد برای سلامت بدن خطرناک است.
 
لباس تنگ، عروق پوست را تحت تأثیر قرار داده و در قسمت‌هایی مانع گردش صحیح خون می‌شود، به خصوص اگر تنگی لباس در ناحیه لگن،‌ زانو، سینه و حلقه آستین‌ها باشد. همین اختلال جریان خون باعث همان عارضه شایع لباس‌های تنگ می‌شود، یعنی احساس کوفتگی و خستگی. البته گاهی این تنگی به حدی زیاد می‌شود که قسمت‌هایی از پوست کبود می‌شود یکی دیگر از مشکلات لباس‌های تنگ مشکلات گوارشی است. همچنین پوشیدن لباس زیر تنگ، باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت مثانه در خانم‌ها می‌شود.
 
alt
 
از عارضه‌های دیگر این لباس‌ها، نوعی کهیر به نام کهیر فشاری است. این نوع کهیر در اثر فشار موضعی بر بدن ایجاد می‌شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ در بلند مدت، احتمال گسترش تومورهای سرطانی را در بافت سینه افزایش خواهد داد. یکی از شایع‌ترین عارضه‌های پوشیدن شلوار جین تنگ این است که باعث عفونت مثانه می‌شود. چون در این لباس‌ها امکان تبادل هوا وجود ندارد، شانس رشد قارچ‌ها افزایش می‌یابد. آنجا محیطی تاریک، مرطوب برای رشد سریع قارچ‌ها در کشاله ران است که خودشان را با خارش و سرخی نشان می‌دهند.
 
اما از مهم‌ترین عارضه‌هایی که به آن توجه نمی‌شود این است که پوشیدن این نوع شلوار با فاق‌های کوتاه بر باروری و سلامت بدن تأثیر زیادی دارد. در بررسی‌های اخیر پزشکان مشخص شده است پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون را مختل می‌کند و همین امر یکی از عواملی است که در دهه‌های اخیر باعث بروز ناباروری در جوانان شده است.
 
آیا جنس لباس‌ها نیز موجب تأثیر بر سلامت روحی و جسمی ما را دارد؟ با در نظر گرفتن این امر که در این روزها لباس‌هایی با جنس پلاستیکی بیشتر استفاده می‌شود...
اگر پوست حساسی داشته باشید حتماً پوشیدن بعضی از لباس‌ها با اینکه جنس خوب و مرغوبی دارند، باعث بروز حساسی‌هایی در پوست شما می‌شوند که علت آن رنگ یا نوع بافت و یا جنس پوشاکی است که مورد استفاده شما قرار گرفته است. الیاف طبیعی مانند ابریشم و پشم از پروتئین ساخته شده‌اند و الیافی مانند کتان از سلولز گیاهان تهیه می‌شوند.
 
پلیمرهای مصنوعی شامل نایلون، پلی‌استر، فایبرگلاس و چرم است. همه انواع الیاف‌های طبیعی و مصنوعی موجب بروز حساسیت‌های تماسی یا تحریک پوست می‌شوند، اما نوع آلرژیک به ندرت دیده می‌شود. برای مثال بعضی از افراد ممکن است به الیاف پشمی حساس باشند در این افراد با استفاده از این لباس‌ها حالت آلرژیک و افزایش حساسیت ایجاد نمی‌شود.واکنش‌های آلرژیک یا تحریکی ممکن است به علت استفاده از لباس‌هایی از جنس چرم، رزین‌های فرمالدئید، مواد افزودنی شیمیایی، رنگ‌های گوناگون، چسب‌ها و عوامل تیره کننده که در روند ساختن لباس وجود دارد، مشاهده شود.
 
در فصل تابستان از لباس‌هایی از جنس کتان و نخ که رنگ سفیدی دارند و باعث حساسیت نمی‌شوند، استفاده کنید، لباس‌های از جنس پلی استر، مواد مصنوعی، نایلونی، چرمی می‌تواند بر روی پوست اثر بگذارند و باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. لباس‌هایی که از جنس الیاف مصنوعی با رنگ و بوی خاص هستند ممکن است باعث شروع آلرژی شوند. سعی کنید لباس‌هایتان از جنس الیاف طبیعی باشد یا حداقل لباس‌های زیرتان از جنس نخی و سفید باشد.
 
لباس ممکن است علت اصلی حساسیت‌ها باشد، گاهی جنس لباس باعث بیماری نیست ولی همان طور که در سؤال قبلی گفتم اندازه لباس مثلاً لباس‌های تنگ و چسبان، با بستن راه ترشح غدد چربی و عرق باعث عرق سوز شدن مخصوصاً در فصل گرما می‌شود که بعضی این عارضه را به جنس لباس مربوط می‌کنند.
 
آیا غرب نسبت به پوشش ایرانیان برنامه ریزی کرده است و برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته است؟
امروزه جوامع غربی به کمک فناوری نوین تلاش می‌کند تا با نام تجدد، دمکراسی و گسترش آزادی و حقوق بشر، و تساوی و برابری حقوق زنان و مردان، فرهنگ غرب را در همه کشورها گسترش دهد. فضای جهانی امروز، بستری را ایجاد کرده است که در آن هویت فرهنگی تمامی ملل در معرض تغییرات اساسی قرار گرفته است. سینما، رسانه‌ها، اینترنت، ماهواره و حتی کالاهای غربی هجمه‌ای وسیع و همه جانبه ای به فرهنگ کشورهای جهان سوم آغاز کرده‌اند تا در مبانی اعتقادی و فکری آن‌ها تردید و تشکیک ایجاد کرده و زمینه نابودی ارزش‌ها، آداب و سنن آن‌ها را به وجود آورند. ارزش‌ها و هنجارهای خود را جایگزین کنند و زمینه همگرایی با فرهنگ غرب را پدید آورند.
 
فرجام این روند بحران هویت است که اولین نمود آن تقلید و پیروی از الگوهای لباس – مد غربی است. بحران هویت اساسی‌ترین بحرانی است که گریبان گیر جوامع در حال نوسازی است، زیرا با ورود طرز فکر جدید و بروز تحولات و تغییرات سریع در جامعه، ارزش‌های سنتی به شدت در معرض خطر و تهدید قرار می‌گیرند.
 
alt
 
در ایران نیز تبلیغات مد لباس و لوازم آرایشی که به وسیله وسایل ارتباط جمعی مورد تبلیغ قرار می‌گیرند مورد استقبال جوانان واقع شده است. با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، علاوه بر تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای بر نحوه نگرش جوانان به مسائل سیاسی، ما شاهد تغییر در الگوهای فرهنگی جوانان کشور نسبت به بسیاری مسائل از جمله مدل لباس و آرایش نیز هستیم. یکی از دلایل پررنگ شدن این موضوع، علاوه بر رفاه اقتصادی، گسترش روزافزون استفاده از ماهواره در خانواده‌ها است
 
. از این نکته نیز نباید غافل شد که جامعه ما یک جامعه در حال رشد است و در این میان موجی که بر طبقه بالا و متوسط تأثیر می‌گذارد، طبقات پایین جامعه را هم متأثر می‌کند، به طوری که ما در جوانان طبقات پایین جامعه هم میل به تغییر در نوع لباس و آرایش را مشاهده می‌کنیم، هر چند مسائل مالی، آن‌ها را در ابراز این نوع کنش اجتماعی دچار محدودیت می‌کند. در جامعه جوانی چون ایران، انتخاب نوع پوشش و سبک آرایش، بی‌تأثیر از برنامه‌های ماهواره نیست.
 
سخن پایانی... 
می‌توان بحث را این گونه تمام کرد که در کشور ما جوانان از پوشیدن لباس – مدهای غربی منع می‌شوند اما الگوهایی لباس ایرانی ارائه و معرفی نمی‌شوند و اگر هم نمایشگاهی در خصوص پوشش‌های اسلامی ایرانی برگزار شود مدل‌ها به اندازه‌ای جذاب و گیرا نیست که جوانان را تشویق به استفاده از آن بکند.
 
الگوی فعلی لباس در کشور ما خود الگویی وارداتی و غربی است و با مدهای جدید لباس که خاستگاه غربی دارد، سنخیت و قرابت دارد و این رویه نوجوانان و جوانان را دچار سردرگمی می‌کند. از یک سوی از تقلید از الگوهای لباس بیگانه منع می‌شوند و از سوی دیگر با خلأ الگوهای لباس ملی مواجه هستند. بنابراین باید با مهندسی فرهنگی و تعامل صحیح با شرایط نوین و حفظ هویت دینی و ملی و متناسب با ارزش‌ها و هنجارها و در نظر گرفتن نوع پوشش در سلامت روح و جسم و شرایط مختلف جامعه و نیاز سنجی اقشار مختلف الگوی لباس اسلامی - ایرانی که از جذابیت نیز برخوردار باشد را طراحی کنند.
  • حامد فکوری

آغاز آموزش قرآن ‌در مدارس استان بوشهر آغاز شد

%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%e2%80%8c%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر از آغاز به کار جشن آموزش قرآن کریم ویژه پایه اول ابتدایی مدارس مناطق هفده گانه این استان خبر داد.




عباس غلامپور، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه جشنواره‌ الگوهای برتر تدریس به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت‌های مربیان و دبیران و در راستای توسعه و تعمیق شبکه تجربیات آنان است، اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی فرصت مناسبی است تا مربیان، مشاوران و دبیران این درس با شیوه‌های موفق و فعال تدریس آشنا شوند و جشنواره یاد شده در راستای اجرای راهکار هفتم و یازدهم سند تحول بنیادین ابلاغ و اجرا می‌شود و این راهکار مبتنی بر توسعه ی زمینه ی پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمرعلمی و تحقیقاتی و مطالعاتی و برگزاری جشنواره های الگوهای تدریس برتر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار در حوزه ‌مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم برگزار خواهد شد، افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌بایست تا اول دیماه 93 طرح درس خود را در قالب word و pdf و عکس به معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان و منطقه خود تحویل دهند و ویژگی های طرح درس مکتوب و نیز تدریس عملی در قالب فرم های شماره دو و سه دستورالعمل اجرایی جشنواره ارایه شده است و از هر شهرستان و منطقه 3 الگوی تدریس برتر انتخاب شده و هیأت داوران با حضور در مدرسه و کلاس درس آنان، نفر برتر را تا 25 دی ماه سال جاری برای حضور در مرحله ‌استانی برمی‌گزینند.

وی بیان کرد: با تصویربرداری از شیوه ‌تدریس نفر برتر، این فیلم در قالب لوح فشرده به اداره‌کل ارسال و به‌دنبال آن، هیئت داوران با بررسی شیوه‌های تدریس نفرات منتخب مناطق 17 گانه ‌استان، 2 تدریس برتر را به تفکیک پایه های هفتم و هشتم انتخاب و تا 17 بهمن ماه امسال به مرحله ی کشوری معرفی می کنند و نفرات برتر شهرستان ها و مناطق استان در هفته ی تربیت اسلامی که اسفندماه خواهد بود، مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

تأسیس مدارس قرآنی یکی از عملکردهای خوب آموزش و پرورش است

غلامپور با بیا اینکه رسمی شدن آموزش قرآن کریم زمینه ساز آشنایی و انس دانش آموزان با آیات و کلام الله است، گفت: یکی از کارها و عملکرد خوب آموزش و پرورش تاسیس مدارس قرآنی است که زمینه پیوند دانش آموزان با دین و اسلام را محکم می کند و آموزگاران باید زمینه ای را فراهم نمایند که آموزش قرآن کریم از شیرین ترین خاطرات دانش آموزان باشد، زیرا هر کس با قرآن باشد گزندی به او نخواهد رسید.

وی از اجرای کلاس های ضمن خدمت و افزایش توان آموزگاران استان بوشهر خبرداد و افزود: ان‌شاءلله امسال به اهداف مهم و اساسی درس قرآن کریم بیش از پیش دست خواهیم یافت و جشن آموزش قرآن کریم ویژه پایه اول ابتدایی مدارس مناطق هفده گانه این استان آغاز شده است و در این راستا هدایایی به  دانش آموزان قرآنی پایه اول ابتدایی اهدا شده است.

اعزام دانش‌آموزان نخبه قرآنی بوشهر به کربلای معلی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان یادآور شد: سازمان دانش آموزی این اداره کل به منظور ایجاد تحول پایدار در نوجوانان و تربیت و آماده سازی انسانهای مخلص اقدام به اعزام دانش آموزان به عتبات نموده است و در اولین مرحله دانش آموزان با اولویت نخبه قرآنی، تشکلهای دانش آموزی، فرزندان شهدا و ایثارگران و آزادگان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)در قالب سه کاروان در آبان ماه سالجاری و از راه زمینی به کربلای معلی و زیارت حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) اعزام خواهند شد و در این مرحله والدین دانش آموزان نیز در صورت تمایل می توانند فرزندان خود را در این سفر معنوی همراهی نمایند و در حال حاضر از این سه کاروان، یک کاروان زیارتی جهت دانش آموزان پسر و دو کاروان برای دانش آموزان دختر در نظر گرفته شده است و هر کاروان متشکل از سی و پنج دانش آموز و پنج نفر عوامل «مدیر، مربی و روحانی» می باشد.

  • حامد فکوری

کتاب خاطرات «جنگ تکاوران بوشهر در خرمشهر» به‌زودی منتشر می‌شود

%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%c2%ab%d8%ac%d9%86%da%af-%d8%aa%da%a9%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%b1%c2%bb-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%b2%d9%88%d8%af%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اندیشه: امیر دریادار عباسیان از انتشار کتاب خاطرات «جنگ تکاوران بوشهر در خرمشهر» به کوشش و تألیف ‌سیدقاسم یاحسینی‌ با روایتی نو و تازه از تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار خبر داد.




امیر دریادار محمدرضا عباسیان، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: دریا، آینه آسمان بر زمین و نشانه عظمت و قدرت پروردگار است و دریانوردان و مردان شجاع نیروی دریایی، شیفتگان زیبایی‌ها و افق بلند و بیکران دریا و مبهوت عظمت و ابهت این آیت بزرگ الهی و آفرینش شگرف خداوندی‌اند، آنان که به ‌شواری‌ها دریا به دیده حکمت و نعمت می‌نگرند و در راه دفاع از دین، استقلال و تمامیت ارضی میهن و عزت و شرف ملت، دریا را در سیطره اراده خویش درآورده‌اند و با شجاعت، سینه آب‌ها را در‌می‌نوردند و پا به پای آن، با سخت کوشی و پای مردی، جهانی را مبهوت هنرنمایی خویش ساخته‌اند.


دریا، آینه آسمان بر زمین و نشانه عظمت و قدرت پروردگار است

فرمانده منطقه دوم نداجا با بیان اینکه دریا یکی از نشانه‌های بزرگ آفریدگار تواناست که آب را عنصر حیات و بقای انسان مقرر کرد، افزود: او که در قرآن کریم از دریا و برکات آن، کشتی‌رانی و بازرگانی دریایی مکرر سخن گفته و بر فواید و عواید دریا بارها تأکید کرده است و در بخشی از سوره جاثیه آمده است: «خدا آن کسی است که دریا را برای شما رامکرد تا کشتی ها به فرمان او بر آن روند و شما از نعمتش بهره جویید. باشد که سپاسگزار باشید» و چنان که از این آیه بر‌می‌آید، خداوند به بندگان خود دستور می‌دهد از دریا که او برای بندگانش رام کرده است برای حمل و نقل و تغذیه استفاده کنند و می‌توان گفت این آیه یکی از کهن‌‌ترین اسناد آسمانی است که آزادی دریا برای کشتیرانی و بهره‌مندی انسان‌ها از دریا و دریا نوردی را برمی‌شمارد، البته در آیات دیگری از قرآن کریم نیز به دریا و برکات آن اشاره شده است و در جایی دیگر از مصحف شریف آمده است.

وی بیان کرد: به همین ترتیب قرآن در موارد متعددی دریا را از نعمتهای خداوند به شمار می‌آورد که توجه به ماهیت و کیفیت استفاده از آن، انسان را به عظمت و قدرت پروردگار عالم آشنا می‌سازد و در آیات 28 و 29 سوره مؤمنون دعایی آمده است که خداوند به حضرت نوح آموخت تا از توفان نجات یابد «پس از آن که تو و همراهانت در کشتی قرار گرفتید بگو: ستایش، خدایی را سزد که ما را از قوم ستمکاران رستگاری بخشید، و بگو: پروردگارا مرا در فرودگاه و پایگاه خجسته‌ای فرو آور که تو بهترین فرود آورندگان هستی».

امیردریادار عباسیان افزود: ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران بعد از جدا شدن از اسکله بوشهر از بندرعباس، دریای عمان، کریدورخلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه، مکه و مدینه عبور کرده است و ناوهای جنگی نداجا به منظور حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی درآبهای بین المللی و دوردست با پیام صلح و دوستی کشتی های تجاری و نفتکش را اسکورت می کند و در این مأموریت‌ها بیش از 10 مورد عملیات اسکورت و مبارزه با دزدان دریایی انجام داده‌ایم و بدون ایراد و مشکل فنی هزاران مایل دریایی را طی کرده‌ایم.


اهتزار پرچم ایران در آبراه‌های بین‌المللی موجب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی شده است

وی با بیان اینکه حضور ناوشکن های نیروی دریایی ارتش ایران در آبراه های بین المللی همیشگی است، اظهار کرد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی و اهتزار پرچم ایران در آبراه های بین المللی و دور دست باعث آبرو، عزت، افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی شده است و دزدان دریایی به تصور اینکه کشتی های تجاری بدون محافظ هستند به این کشتی ها حمله می کردند که با حضور تکاوران توانمند نداجا مواجه شده و بارها شکست خورده اند.

فرمانده ارشد آجا در استان بوشهر در ادامه گفت: این کتاب به کوشش سیدقاسم یاحسینی، نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاطرات شفاهی جناب سروان «اکبر پیرپور» یکی از تکاوران قدیمی و رزمنده در خرمشهر پرداخته است و تدوین این کتاب به اتمام رسیده است و این تالیف دارای حدود 200 صفحه است که امیدوارم ظرف دو هفته آینده آن انتشارات «سوره مهر» به زینت چاپ آراسته خواهد شود.

عباسیان در پایان خاطرنشان کرد: آقای پیرپور، در کتاب خاطرات جنگ تکاوران منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرمشهر برای نخستین بار از رنج‌ها و زحمات ناگفته و روایت ناشده تکاوران نداجا در خلال مقاومت در خرمشهر،‌ استقرار در جاده آبادان به ماه‌شهر، حضور در عملیات آزادسازی خرمشهر در خرداد سال 1361، و همچنین مأموریت‌های دریایی چون حفاظت کاروان‌های کشتی‌های ایرانی حامل کالا و حفاظت از سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، پرده برداشته است، و جان آفرینی‌های تکاوران را در هشت سال دفاع مقدس با زبانی بسیار ساده و بی‌تکلف روایت شده است و در این تالیف حدود هفتاد عکس منتشر نشده از تکاوران نیروی دریایی در مراحل مختلف جنگ به چاپ خواهد رسید.

  • حامد فکوری