خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۳۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری

ایکنا:منافقین حتی پیش از انتخابات نیز در ستادهای برخی کاندیداها حضور داشتند و برخی معتقدند که توهم تقلب، نانی بود که چنین افراد نفوذی در دامان موسوی و کروبی گذاشتند.




به گزارش ایکنا، اقدامات فتنه‌‌انگیزان داخلی در سال ۸۸ که در پوشش اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دهم صورت گرفت، محملی مناسب برای گروهک‌هایی به وجود آورد که سالهاست با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در جنگ بودند. گروهک تروریستی منافقین که از سال ۱۳۶۰ اعلام نبرد مسلحانه با جمهوری اسلامی کرده و در ۸ سال دفاع مقدس نیز کمک‌های بسیاری به رژیم صدام علیه ملت ایران کرده بودند، در پی ضربات سهمگین از مردم ایران در ناامیدی محض قرار داشتند اما به خیابان خواندن مردم توسط موسوی و کروبی و اغتشاشات متعاقب آن، فرصتی مناسب برای منافقین به منظور ضربه زدن به ملت ایران فراهم کرد.


منافقین حتی پیش از انتخابات نیز در ستادهای برخی کاندیداها حضور داشتند و برخی کارشناسان معتقدند که توهم تقلب، نانی بود که چنین افراد نفوذی در دامان کاندیداهای شکست‌خورده‌ای همچون موسوی و کروبی گذاشتند و آنها را به رودررویی با نظام و انقلاب کشاندند.

آنچه در ذیل می‌آید گزارشی است از حضور برخی اعضای گروهک منافقین در اغتشاشات ۸۸ و علی الخصوص حضور در ستاد مهدی کروبی از کاندیداهای شکست‌خورده سال ۸۸ که در کیفرخواست متهمان در دادگاه‌های فتنه ۸۸ از آن سخن به میان آمده است:


مأموریت عضو گروهک نفاق برای حضور فعال در اغتشاشات

رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس متهم است که به ‏واسطه برقراری ارتباط با گروهک تروریستی منافقین علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده است. متهم مزبور به ‏صورت غیرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‏ های مختلف آموزشی نظامی و جمع آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است.

از دیگر اتهامات وی جذب نیرو برای گروهک منافقین و اعزام آن‌ها به عراق است. متهم هم‏چنین در دوران انتخابات اقدامات تبلیغی متعددی به ‏نفع منافقین از جمله هوا کردن بالن با عکس سرکردگان گروهک منافقین و نصب تراکت و بیانیه در تهران نموده است. وی با ناصر عبدالحسینی، محمد نوری و حسین شیرمحمّدی از دیگر اعضای منافقین در ارتباط بوده است و اقدام به جمع آوری پنهان اخبار و گزارش‏ های مربوط به اغتشاشات پس از انتخابات و حضور فعال در تجمعات غیرقانونی نموده است.


دستگیری عضو گروهک نفاق هنگام پرتاب کوکتل مولوتف به‏ سمت نیروهای انتظامی

خانم عذرا سادات قاضی میرسعید فرزند حسن دارای سابقه محکومیت کیفری و عضویت در سازمان منافقین است. اتهام وی محاربه و افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت مؤثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین و همکاری با این سازمان است. دستگیری متّهمه در صحنه ارتکاب جرم و پس از شناسایی وی به‏ عنوان یکی از عوامل اصلی اغتشاش توسط مأمورین امنیتی حین پرتاب کوکتل مولوتف صورت گرفته است.

متّهمه در سال ۸۳ در بمب‌گذاری تهران مشارکت داشته و در انتخابات اخیر اقدام به توزیع اعلامیه به ‏نفع گروهک تروریستی منافقین و جمع‌آوری و ارائه اخبار و اطلاعات به این گروهک کرده است. سوابق سیاسی و حزبی متّهمه از جمله اقرار وی به عضویت در سازمان منافقین در سال ۱۳۷۹ و فعالیت‌‏های وسیع متّهمه در جهت اهداف سازمان مورد اشاره محرز است.


حضور عضو گروهک نفاق در ستاد آقای کروبی و جمع‏‌آوری اطلاعات برای منافقین

ناصح فریدی فرزند محمّد، از طریق تلفن و اینترنت با گروهک منافقین وصل می‌‏شود و سپس با شرکت فعال در تجمعات دانشجویی و صنفی، اقدام به تهیه و ارسال عکس و فیلم و اخبار به گروهک نفاق می‌‏کند. متهم مزبور هم‏چنین مأموریت داشته است اخبار و اطلاعات زندانیان گروهک نفاق را پیگیری واین اطلاعات را به خانواده‏‌های آنان و گروهک منافقین ارسال نماید. وی با حضور دراغتشاشات و تشویق دانشجویان به حضور در تجمعات غیرقانونی، اطلاعات این تجمعات و آشوب‏‌ها را برای منافقین ارسال می‌‏کرده است.

متهم ضمن ارتباط‌گیری با خانواده زندانیان و مصاحبه با آنان، نوارهای مصاحبه را برای سیمای آزادی، صدای آمریکا، رادیو فردا و… ارسال کرده است. وی هم‏چنین خانواده شبنم مددزاده از اعضای گروهک را به سرپل منافقین وصل نموده است. متهم مزبور در ستاد انتخاباتی آقای کروبی حضورداشته است.


دستگیری اعضای گروهک نفاق در جلسه سامان‏دهی آشوب‏‌ها

آقای امیرحسین فتوحی فرزند حسن، از عناصر فعال گروهک منافقین است که در اغتشاشات اخیر نقش مؤثری داشته و در جلسه تشکیلاتی گروهک دستگیر شده است.

آقای مهدی شیرازی فرزند احمد از دیگر اعضای گروهک تروریستی منافقین است که در جلسه سازمان‏دهی اعضای گروهک منافقین جهت دامن زدن به آشوب‏‌ها و اغتشاشات دستگیر شده است.


همکاری و ارتباط با اعضای گروهک منافقین در اغتشاشات اخیر

آقای حسام سلامت فرزند محمّد، متهم به همکاری و ارتباط داشتن با ضیاء نبوی از عناصر مرتبط با گروهک منافقین در داخل کشور است. وی هم‏چنین ارتباط نزدیکی با شورای محرومین از تحصیل دارد که این شورا تحت نفوذ و هدایت منافقین می‌‏باشد. متهم مزبور از فعالین و محرکین شرکت در تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات ریاست جمهوری بوده است و اخبار و گزارش‏‌های مربوط به اغتشاشات را از طریق مجید دری که از سرپل‏‌های منافقین در داخل است، برای رسانه‏‌های بیگانه و منافقین ارسال کرده است.


منبع/تسنیم

  • حامد فکوری
ایکنا: پاسدارانی که در کنار آیت الله امام خامنه ای دیده می شوند، نیروهای «گردان دوم از پادگان ولی عصر(صلوات الله علیه)» هستند که در آن زمان مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند و این تصویر که پیش رو دارید، در حدفاصل سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ ، در یکی از راهروهای ساختمان سابق «مجلس شورای اسلامی» به ثبت رسیده است.



عکسی منتشر نشده از «آقا» قبل از جانبازی

  • حامد فکوری

مجمع اساتید قرآنی در بوشهر آغاز به‌کار کرد

%d9%85%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%aa%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: به همت دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی و با حضور تعدادی از اساتید و صاحبنظران قرآنی استان مجمع اساتید قرآنی استان بوشهر آغاز به‌کار کرد.




عبدالحسین ناصری، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ‌در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: ‌به همت دارالقرآن و با حضور تعدادی از اساتید و صاحب‌نظران قرآنی استان مجمع اساتید قرآنی استان بوشهر کار خود را رسماً آغاز کرد و سیاست‌های سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کشور جهت تشکیل این مجامع اساتید قرآنی در استان‌ها به‌منظور هم‌افزایی افکار و استفاده از ظرفیت و توان فکری اساتید، پیشکسوتان، صاحبنظران و فعالان قرآنی استان‌ها تشکیل شده و راه‌اندازی آن در استان می تواند موجبات رونق فعالیت‌های قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان را فراهم کند.


لزوم توسعه و تحقق آموزه‌های قرآنی مطابق با چشم‌انداز در بوشهر
مسئول دارالقرآن اداره‌‌‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر محور و مرکز ثقل فعالیت‌های قرآنی استان را اداره‌کل تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: اگر‌چه تعدادی از دستگاه‌ها در طول سال و به‌صورت مقطعی حجمی از فعالیت‌های قرآنی را در برنامه‌های خود می‌گنجانند، اما دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مطابق با برنامه‌ها و چشم‌انداز مشخص به‌دنبال رشد و توسعه و تحقق آموزه‌های قرآنی در استان است و در طول سال بیش از ۴۰ عنوان فعالیت قرآنی در سطوح مختلف طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این فعال قرآنی در پایان یادآور شد: جلسات در این مجمع به‌صورت هفتگی با حضور سیدمحمد جعفری، سیداسدالله حسینی، سیدغلامحسن نساوند، عبدالله محبوبی و عباس هاشمی از اساتید و صاحبنظران برجسته استان پیرامون توسعه کمی و کیفی جلسات مجمع، تشکیل کمیته داوران، ارتقا سطح داوران استان و تمهیدات لازم جهت برگزاری مرحله استانی مسابقات تسنیم و تلاوت در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار می شود.

  • حامد فکوری

دکتر سالاری:

وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه می‌شود

%d9%88%d9%82%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اجتماعی: استاندار بوشهر در نشست با مسئولین استانی اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: توجه به وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه خواهد شد.




به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر امروز، 29 آذرماه در نشست با مسئولین اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تبریک هفته وقف و با بیان اینکه گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه امری لازم است که مردم و مسئولان باید در این راستا اهتمام ورزند، اظهار کرد: اگر با تدبیر و برنامه‌ریزی در وقف گام برداشته شود عمده مشکلات مردم به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت مرتفع خواهد شد که استان بوشهر در این راستا گام‌های بزرگی برداشته است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به اینکه بقاع متبرکه با زندگی دینی و فرهنگی مردم پیوند جدایی ناپذیر دارد که باید در مرمت و بهسازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد، تصریح کرد: موقوفات ویژه‌ای در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری در استان بوشهر وجود دارد که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد و اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در امر بهداشت، طرح مهر تحصیلی و مرمت اماکن متبرکه اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.


لزوم افزایش مدت زمان قراردادها و کاهش اجاره املاک وقفی  در بوشهر

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ وقف از تمام ظرفیت استان بوشهر استفاده خواهیم کرد، افزود: توجه کردن به وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه خواهد شد و در صورت امکان نسبت به افزایش مدت زمان قراردادهای وقفی تجدید نظر انجام پذیرد و سعی شود شیب اجاره ها املاک و اماکن بالا نرود و زیرا منشا برپایی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهادی خیریه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر نیز در این نشست که با حضور خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر برگزار شد، گفت: هفته وقف امسال از 29 آذر تا 5 دی خواهد بود که در این راستا برنامه‌هایی نظیر همایش وقف و رسانه، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم و پنج خیمه معرفت در امامزادگان استان با حضور روحانیون اعزامی از قم اجرا خواهد شد و در حال حاضر 2 هزار مسجد و اماکن مذهبی در استان بوشهر وجود دارد و همچنین امسال در 50 بقاع متبرکه مرمت و بهسازی از محل هدایای مردمی و نذورات انجام شده است.


فعالیت فرهنگی اوقاف در 377 بقعه و 287 امامزاده استان بوشهر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه ما از وجود 461 موقوفه منفعتی و 2 هزار و 200 موقوفه انتفاعی و 377 بقعه که در 287 امامزاده است برخورداریم، تصریح کرد: در سال جاری 15 پروژه مهم استانی از طریق موقوفات با سرمایه‌گذاری مردم و صندوق راسخون استان بوشهر در دست راه‌اندازی است که سه پروژه آن با مساحت 15 هکتار در بخش کشاورزی است.

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون 32 برنامه فرهنگی در استان بوشهر اجرایی شده و در طرح مهر تحصیلی سه هزار بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است و همچنین 200 برنامه روضه خوانی، عزاداری و جشن در بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار شد که در کنار آن 30 هزار بسته غذایی در مناسبات فرهنگی و مذهبی توزیع شد و توزیع پنج هزار جلد قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی در 6 شهرستان برگزار شد.

  • حامد فکوری

امام‌جمعه موقت بوشهر؛

پیام جریان عاشورا ریشه در رسالت خاتم انبیاء(ص) دارد

%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%86%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%a1(%d8%b5)-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af


گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر گفت: پیام جریان عاشورا ریشه در رسالت خاتم انبیاء(ص) دارد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی، امام‌جمعه موقت بوشهر 28 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر با بیان اینکه اولین پیام این پیاده روی قدرت مردم مسلمان و اسلام را نشان داد که منجر به آشنایی افکار عمومی جهان با ماهیت ظلم ستیزی حضرت ابا عبدالله حسین(ع) شد، اظهار کرد: اربعین امسال و جلوه گیری اربعین گویای این حقیقت است که عاشورا سرآغاز جریانی است که هرگز وقفه و ایستایی ندارد و جریان عاشورا که ریشه در رسالت خاتم انبیاء و انبیاء الهی و ریشه در جریان غدیر و فریاد های مظلومانه صدیقه طاهره حضرت زهراء (س) دارد که این پیام اربعین بود.


پیام اربعین ولایتمداری و وحدت جهانی مسلمانان بود

امام‌جمعه موقت بوشهر افزود: تکرار شکوهمند اربعین از جمله راهکارهای ورود انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت الله  امام خامنه ای به مباحث مهم و راهبردی آینده منطقه و جهان با رویکرد آماده سازی زمینه های ظهور و وحدت جهانی مسلمانان دارد و این پیام اربعین امسال بود و اربعین امسال نشان داد که تازه شروع کار است.

وی در ادامه بیان کرد: این گردهمایی باعت شگفتی جهانیان و نشان دهنده شور حسینی بود که توانست حدود 20 میلیون جمعیت را در یک نقطه از دنیا با آن اوضاع امنیتی خاص و ناامنی های عراق در طی 3 تا 4 روز جمع کند که همه جهان را به تعجب وا داشت و اربعین امسال پیام روشنی به تکفیری ها بود که باید بدانند جنایاتشان کوچکترین تاثیری بر دل و قلب شیعیان جهان  نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه این شکوه و عظمت  در اربعین سه رکن ارزشمند داشت  اضافه کردند: این جریان  نشان دهنده رابطه حسنه دولت ها و مرجعیت عراق و ایران و مشاوره های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران به دولت عراق بوده است.


وقف یک سنت حسنه الهی و صدقه جاریه است

وی با گرامیداشت 29 آذر بعنوان روز وقف و آغاز هفته وقف اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه الهی و صدقه جاریه است واگر فردی موقوفاتی در این دنیا داشته باشد بعد از مرگ نیز ثواب آن را خواهد برد و فرهنگ وقف را در شرایط کنونی که کشور ما نیاز به اقتصاد مقاومتی دارد را یکی  از راههای تقویت و تجلی اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت ایام سوگواری رحلت حضرت رسول(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) تاکید کرد: عزادارن حسینی در این ایام با شور درمحافل اهل بیت (ع)و در روز 28 ماه صفر با شرکت در زیارت رسول اکرم(ص) حضور گسترده ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان با گرامیداشت میلاد حضرت مسیح(ع) در روز پنجشنبه چهارم دی امسال بیان کرد: حضرت مسیح با عظمت و طرفدار مظلومان و عدل الهی بوده است ولی هم اینک کسانی که پیرو مسیح هستند بزرگترین جنایات را در دنیا در حق بشریت روا می دارند.

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
ستاد بازسازی عتبات عالیات
  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد:

تقویت ولایت‌مداری رسانه با «دفاع مقدس رسانه‌ای»/ فعالیت اصحاب رسانه منطبق با فقه باشد


گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ولایت‌مداری رسانه‌ای جوهره تمامی حرکت‌های موفق در تاریخ بوده و این نوع ولایت‌مداری تنها حجت الهی و سیاسی ولایت‌مداری است که خود اولین گام در مسیر «دفاع مقدس رسانه‌ای» خواهد بود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز، 27 آذر ماه در همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در مشهد با بیان اینکه تهاجم نرم برنامه راهبردی جهان سلطه، در تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علم و فناوری سلطه دارد، گفت: شناخت «فقه رسانه» یکی از الزمات هر رسانه انقلابی است و اصحاب رسانه باید  فعالیت‌های خود را با این مهم تطبیق دهند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: بسیاری از اصحاب رسانه به دلیل عدم تببین فقه رسانه، گاهی یک گناه رسانه‌ای مرتکب می‌شوند زیرا در برخی موارد، یک خبر صحیح بوده اما بیانش حرام است به همین دلیل لازم است تا فعالان حوزه رسانه بر فقه رسانه اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت دفاع مقدس رسانه‌ای برای مقابله با هجمه‌های سنگین استکبار جهانی گفت: «دفاع مقدس رسانه‌ای» یک فعل واجب در رسانه‌ها است که خود دارای شاخصه‌های مهمی همچون «ولایت‌مداری رسانه‌ای» است.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: ولایت‌مداری رسانه‌ای جوهره تمامی حرکت‌های موفق در تاریخ بوده و این نوع ولایت‌مداری تنها حجت الهی و سیاسی ولایت‌مداری است که خود اولین گام در مسیر «دفاع مقدس رسانه‌ای» خواهد بود.

وی با تأکید بر چرخش رسانه‌ها حول محور ولایت بیان کرد: هرگاه جامعه مسیر ولایت را در پیش گرفته موفق بوده است و هر گاه از حول محور ولایت فاصله گرفته، شکست خود را در آینده نه چندان دوری مشاهده کرده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به ولایت‌مداری به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ولایت‌پذیر نبودن برخی از خواص در زمان حضرت علی(ع)، خسارات بسیار زیادی را به وجود آورد.

وی با اشاره به ناراحتی‌های فراوان امیرالمؤمنین(ع) از برخی خواص به دلیل نبود ولایت مداری گفت: یکی از بهترین ولایت مداران تاریخ اسلام، عمار بود که همراه با ولایت‌مداری، همواره به بصیرت افزایی نیز مشغول بود به گونه‌ای که همه عمار را به عنوان یک رسانه می‌شناختند.

استاد حوزه علمیه قم، مجاهدت دانش‌بنیان رسانه‌ها را، راه حلی برای مقابله با تهاجم گسترده نظام سلطه دانست وافزود: پیشرفت رسانه‌ها در علوم دانش‌بنیان و همچنین شناسایی تاکتیک‌ها و نقشه‌های دشمن و در مقابل، ارائه راهکارهای مناسب برای خنثی کردن این توطئه‌ها، از وظایف انکار ناپذیر رسانه‌های انقلابی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: بصیرت رسانه‌ای مقوله‌ای است که تمامی رسانه‌ها با آن سر وکاردارند و به طور قطع، اگر رسانه‌ای دارای بصیرت نباشد به دام فتنه‌ها می‌افتد و نمی‌تواند بد و خوب را از یکدیگر تفکیک کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان واستکبار جهانی، هوشمندی رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اصحاب رسانه از هوشمندترین افراد جامعه بوده و همواره در حال پایش جریان‌ها و امور جامعه هستند و می‌توانند با ورود به جریان‌های ملی و فرا ملی آن‌ها را شناخته و راهکارهای دقیق و جامعی در این باره ارائه دهند.

وی با تأکید بر افزایش نظام رسانه‌ای در کشور تصریح کرد: تولید منابع کارآمد و انقلابی و تربیت افراد با دانش و مؤمن می‌تواند کمک شایانی برای دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابله با تهاجمات استکبار جهانی باشد.

امام جمعه بوشهر، رسانه را مهم‌ترین ابزار برای مقابله با استکبار خواند و گفت: نبرد بسیار سنگینی علیه نظام اسلامی و به‌ ویژه انقلاب اسلامی به راه افتاده است، بر همین اساس رسانه‌ها باید دقت بسیار زیادی در این حوزه داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر چهره رسانه‌های دنیا گفت: امروزه کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از ابزارهای پیشرفته، جغرافیای جمعیتی بالا و تکنولوژی‌های روز، مورد هدف رسانه‌های جهان استکبار قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، پیدایش سیستم‌های نوین مخابراتی و پیشرفت روزافزون ماهواره و تلفن‌های همراه، تهاجم‌های دشمن را هم از جهت ابزار و هم از جهت پایگاه‌ها، گسترده‌‌تر کرده است.

وی یادآور شد: دگرگونی برنامه‌های معرفتی جامعه یکی از اهداف برتر و مهم استکبار جهانی در جنگ نرم بوده و در این راستا کشورهایی همچون گرجستان، رومانی و اوکراین از کشورهایی هستند که جنگ نرم را تجربه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه کشورهای غربی همواره به دنبال دور کردن کشورهای در حال توسعه ازعلم و فناوری هستند، گفت: توقف کامل کشورهای در حال توسعه در موضوع دانش‌های روز دنیا از جمله نانو و هوافضا، هسته‌ای و سلول‌های بنیادین از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

وی در پایان گفت: ما در شرایط کنونی در جغرافیایی قرار گرفته‌ایم که جهان سلطه با استفاده از ابزار پیچیده و با گستردگی عجیب، جهان اسلام و سرزمین های اسلامی را نشانه گرفته است زیرا کشور اسلامی در پرتوی ولایت و در راستای رهبری امام خامنه ای، نوری در مقابل تهاجم گسترده استکبار جهانی ایجاد کرده و توانسته نقشه‌های استکبار را نقش برآب کند.

  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
خبرنگار قرآنی ایکنا
  • حامد فکوری
حامد فکوری عنوان کرد
  • حامد فکوری
حوزه علمیه قم
ایکنا
  • حامد فکوری
پژوهشگاه حوزه قم
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری
  • حامد فکوری

حجت‌الاسلام محمدیان:

نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف هستیم

%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d8%b1-%da%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88%d9%82%d9%81-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85


گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف بوشهر با بیان اینکه معرفی وقف توسط رسانه‌ها یک فرهنگ عمومی است، افزود: نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستیم.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌السلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر دوشنبه، 24 آذرماه در نشست خبری هفته وقف با اصحاب رسانه با بیان اینکه وقف یکی از دستورات دینی و الهی است، اظهار کرد: طبق احکام شرعی وقف از بین رفتنی نیست و همیشه اثر آن در جامعه باقی است و امسال نیز از 29 آذر تا 5 دی ماه به عنوان هفته وقف نام گذاری شده است که در این هفته برنامه‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه امروزه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری بخش قابل توجهی از اقتصاد بر پایه وقف استوار است، ادامه داد: وقف را نمی‌توان از بین برد و وقف امری است که برای از بین بردن آن مشکل شرعی و قانونی وجود دارد و کسی حقی در اموال وقفی ندارد و افراد زیادی از راه وقف به درجات بالای علمی رسیده‌اند و موقوفات هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و اگر این جایگاه در میان افراد جامعه مشخص شود بخش قابل توجهی از معضلات جامعه حل خواهد شد و این مهم نیازمند توجه و تبلیغ رسانه‌ها بر روی این سنت حسنه است.


توزیع نذورات وقفی در موکب‌های ایرانی و عراقی مراسم اربعین حسینی

وی با بیان اینکه توزیع تمامی نذورات و پذیرایی‌ها موکب‌های ایرانی و عراقی در مراسم اربعین حسینی، وقف مجلس امام حسین(ع) بوده است، بیان کرد: فرهنگ وقف در جامعه تأثیر بسیار زیادی دارد و در بدنه جامعه شاهد موقوفاتی همانند «بنیاد قلم چی» هستیم که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: احداث بیمارستان توسط واقفین می تواند کمک رسان طرح تحول سلامت در سطح کشور باشد که اینچنین نیز بوده است و همه اسناد بیانگر این مهم است که وقف برطرف کننده معظلات در جامعه به سمت مسیر مطلوب پیشرفت علمی است و کشور اسلامی ایران همیشه به عنوان محور اطلاعاتی برای کشورهای جهان است وباید رسانه ها صادر کننده و مروج فرهنگ های ناب اسلامی باشد.


تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در 10 بقعه بوشهر

حجت السلام محمدیان برگزاری وقف همایش وقف و رسانه، برگزاری ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی خیمه گاه معرفت در سطح استان با حضور 19 روحانی از قم، انتشار بسته های فرهنگی در خصوص معرفی«امامزادگان – بقاع – واقفین» در شهرها و روستاها، تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در 10 بقعه و سخنرانی مسئولان اوقاف در شهرستان ها پیش از خطبه های نماز جمعه و تجلیل از واقفین جدید در همایش یاوران وقف بخشی از برنامه های هفته اوقاف در استان بوشهر عنوان کرد.


سنت حسنه وقف یک امر تخصصی است

وی با بیان اینکه معرفی وقف توسط رسانه‌ها یک فرهنگ عمومی است، افزود: وقف یک امر تخصصی است و جامعه از تبلیغ حوزه فرهنگ و سنت حسنه وقف به دور بوده است و نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستیم و عموما کار رسانه ها خدمت و اطلاع رسانی به اقشار جامعه است و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تلاش دارد تمامی مناسبت های عزاداری و شادی را به سمت مراسمات بومی و محلی در بقاع متبرکه ببرد و باید در زمینه وقف نگاه دیگری داشته باشیم و افکار عمومی را به سمت خوبی ها و فرهنگ اسلام ناب محمدی سوق دهیم.


گسترش موقوفات حوزه قرآن و عترت در اولویت اوقاف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در پایان تاکید کرد: گسترش موقوفات قرآنی به واسطه فعال نمودن حوزه قرآن و عترت در جامعه را اولویت کاری این اداره کل است و سعی بر این شده است که کلیه فعالیت ها در بقاع و مساجد باشد و مسجد برای جذب تمامی ادیان الهی است و در حال حاضر بیش از 2218 مسجد در استان بوشهر به ثبت رسیده است که احکام هیات امنا این امکان برای مدت سه سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می گردد.

  • حامد فکوری