خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

برگزاری نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» در بوشهر

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

برگزاری نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» در بوشهر


%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%c2%ab%d9%82%d9%84%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه فضای مجازی: کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در بوشهر خبر داد.




عبدالله رئیسی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با اشاره به اینکه نخستین جشنواره «قلم‌های آسمانی» با حضور صاحبان قلم و اندیشه دینی در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف حمایت از آثار مکتوب و مجازی حوزه دین و در پنج بخش پایان‌نامه‌های دینی، تألیفات دینی، تحقیقات دینی، نشریات دینی، و وبگاه‌های دینی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره برای جوانان یک عامل مهم انگیزشی برای ارائه کار بهتر و با‌کیفیت‌تر است و مجالی است برای اینکه توان بالقوه جوانان فیلم‌ساز به فعلیت دربیاید و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کیفی و مطلوب جشنواره انجام شده و در بخش نشریات، آثاری که در قالب مقاله، مصاحبه، شعر، عکس و گزارش در نشریات محلی طی 2 سال گذشته چاپ شده باشند به دبیرخانه توسط صاحبان آثار و یا مدیران مسئول نشریات ارسال می‌شود و به سه اثر برتر هر بخش جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

رئیسی به بخش وبگاه‌های دینی این جشنواره اشاره کرد و در این رابطه افزود: در این بخش، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که با موضوع مسائل دینی و مذهبی در فضای مجازی منتشر می‌شوند، پس از ثبت نام مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از سه اثر برتر حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ظرافت مقوله فرهنگ و اطلاع‌رسانی خواستار افزایش عقلانیت معرفتی در سطح جامعه شد و اظهار کرد: معطوف کردن توجه مسئولان به اهمیت جایگاه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی، بررسی مشکلات آن‌ها، ارج نهادن به زحمات این افراد پرتلاش و چهره‌های خدوم به انقلاب و رهبری از جمله اهداف این جشنواره است و تلاش این قشر با بهره‌گیری از ابزار عملی و اطلاع‌رسانی در مورد نهادینه کردن الگوها و آموزه‌های دینی برای دیگر اقشار جامعه است.

رئیسی در پایان با اشاره به اینکه تحقق آرما‌ن‌های معنوی در نظام اسلامی منوط به استفاده از ابزارهای مناسب و منطبق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است، بیان کرد: تحقق آرمان‌های معنوی در نظام اسلامی منوط به استفاده از ابزارهای مناسب و منطبق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است و فرهنگ، میراث گرانبهای هزاران سال کار و تلاش فکری، هنری و صنعتی نسل‌های گذشته ملت‌ها است.

وی ادامه داد: در مجموع هر نسل از جامعه منتقل‌کننده اندوخته‌های فرهنگی و تجارب رندگی زمان خود به آیندگان است و جامعه ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، در جوامع دینی تلاش می‌شود آنچه اندوخته می‌شود رنگ و بوی دینی و معنوی داشته باشد و در مجموع فرهنگ‌سازی بر اساس قرآن و معارف اهل بیت(ع) و معرفی و ترویج زندگی دینی در راستای تربیت اسلامی مهمترین مأموریت دین و نظام اسلامی به شمار می‌رود و خانواده‌ها، والدین و مراکز تعلیم و تربیت به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌توان با توجه ویژه به آن‌ها و هدایت آن‌ها به سوی معنویت در جهت تحقق آرمان‌های دینی گام برداشت. باید از رسانه‌های گروهی مجازی و مکتوب نیز به عنوان عوامل تأثیرگذار بر اقشار مختلف مردم در جهت توسعه فرهنگ دینی و معنوی ساماندهی و از نظرات اصحاب رسانه و مطبوعات در این زمینه استفاده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی