خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری؛

رسانه از مقولات استراتژیک و بنیادین در حوزه های مختلف مدیریتی است

%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%82%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c%da%a9-%d9%88-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیداربا قائم مقام و مدیران مرکز بسیج سازمان صدا و سیمای کشور گفت: رسانه از مقولات استراتژیک و بنیادین در حوزه های مختلف مدیریتی است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیداربا قائم مقام و مدیران مرکز بسیج سازمان صدا و سیمای کشور جهان کنونی را جهان رسانه دانست و با بیان اینکه رسانه هم اینک از مقولات استراتژیک و بنیادین در حوزه های مختلف مدیریتی است، اظهار کرد: رسانه به ویژه در تهاجم نرم، ابر ابزار این تهاجم است و از آن طرف، ابر ابزار دفاع نیز محسوب می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: رسانه در شرایط کنونی نقش مهمی در مدیریت ملی و فراملی برای هر نظامی دارد به ویژه اگر یک نظام مورد تهدید نرم واقع شده باشد.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: دفاع مقدس فرهنگی که بخشی از دفاع مقدس نرم است با ابزار رسانه با محتوایی اصیل و مدلی کارآمد، قطعاً می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی قرار گیرد و موفق باشد و با ارائه اسلام و فرهنگ اسلامی به جامعه جهانی، نور اسلام را به تمام سرزمین ها از افق ایران اسلامی بتاباند.

بسیج رسانه، افسران ارائه فرهنگ اصیل اسلامی انقلاب به جامعه جهانی هستند

وی بیان کرد: بسیج رسانه بخاطر ویژگی های بسیج که همیشه خط مقدم جبهه بوده، خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی و افسران ارائه فرهنگ اصیل اسلامی انقلابی به جامعه ملی و فراملی هستند.

اتاق فکر نخبگانی با نگاه های مقام معظم رهبری تشکیل شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه اذعان کرد: بسیج رسانه می‌تواند با تشکیل اتاق فکر نخبگانی با کارشناسی و نگاه دانش بنیانی به شناخت موضوعات، موضوع شناسی، موضوع یابی و موضوع سازی با دیدگاه و نگاه های مقام معظم رهبری و طراحی برنامه و بعد از آن تولید برنامه و محصول، نقش مهمی در عرصه نگاه کلان ولایتمداری داشته باشد.

جهت دستیابی به تولید منابع انسانی کارآمد و مدیریت جهادی تلاش شود

وی با تأکید بر اینکه نباید به رسانه نگاه مقطعی شود، بیان کرد: با گسترش دانش فنآوری اطلاعات و ارتباطات و حوزه های الکترونیک، باید به حوزه سخت افزار و نرم افزار رسانه و تولید منابع انسانی کارآمد و طراحی برنامه های دانش بینان و مدیریت جهادی، نگاه ویژه ای شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر افزود: باید سند چشم انداز بسیج رسانه منطبق با نگاه مقام معظم رهبری طراحی شود و با کار کارشناسی در مدل و محتوا و در یک برنامه دقیق، به اهداف مورد نظر دست یافت.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان استان ولایتمدار بوشهر را استان مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: با وحدتی که در سایه ولایت در این استان وجود دارد، الحدالله همه مسئولین و نهادها در حال خدمت هستند و یکی از مراکزی که واقعاً در راستای ولایتمداری با نگاه مقام معظم رهبری در حال خدمت است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

  • حامد فکوری

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری؛

افق های آینده نظام نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان است

%d8%a7%d9%81%d9%82-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیدار با رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور گفت: افق های آینده نظام نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان با محوریت اندیشه های مقام معظم رهبری است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیداربا کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و منتخبی از مربیان و دانش‌آموزان دختر عضو قرارگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوشهر با اشاره به اهمیت نقش بانوان، اظهار کرد: از دیرباز نقش زنان در جامعه نسبت به نقش مردان، نقش ویژه و ممتازی بوده است چون یک بانو هم خود موضوعیت دارد و هم تأثیرگذاری بسیار زیادی بر جامعه مردان دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: دشمن بر روی بخش بانوان در عرصه تهاجم فرهنگی سرمایه گذاری ویژه‌ای کرده است چون می‌داند که اگر این اجتماع تخریب شود، کل جامعه دچار آسیب می شود.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در مقابل سرمایه گذاری و تهاجم ویژه دشمنان، ما نیز باید سرمایه گذاری و طراحی دفاع مقدس فرهنگی ویژه‌ای در عرصه بانوان داشته باشیم.

وی بیان کرد: افسران این دفاع مقدس فرهنگی در عرصه بانوان باید خود بانوان باشد چون به این جامعه نزدیک‌تر هستند، احساس آن تهاجم فرهنگی را بیشتر درک می کنند و هم تأثیر گذاری بسیار بالایی در جامعه دارند.

امام‌‌‌ جمعه بوشهر با بیان اینکه در این رابطه یکی از کارهای اساسی که باید صورت گیرد، آسیب شناسی جامعه بانوان است، گفت: باید آسیب های موجود و محتمل و عوامل و راهکارهای اعمال آن آسیب‌ها، شناسایی شود و بعد از آن، راهکار دفاع مقدس فرهنگی را طراحی و مدیریت کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه اظهار کرد: در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی، ما باید فرهنگ اصیل اسلامی را هم به جامعه ملی و هم به جامعه فراملی و جهانی ارائه کنیم.

وی همچنین بیان کرد: باید در دو بُعد دفاع مقدس فرهنگی و تبلیغ مقدس فرهنگی تلاش کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر وجود جاذبه در برنامه های فرهنگی را یک ضرورت دانست و افزود: دفاع مقدس فرهنگی باید با کارشناسی باشد و در ارائه برنامه نیز، برنامه‌ها دارای جاذبه و قدرت گیرایی بالا در مدل و محتوا باشند.

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این آئین گفت: باید در این برهه از زمان در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب با جنگ نرمی که علیه ایران شکل گرفته مقابل کنیم.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور ادامه داد: نرخ باروری در سال 90 به میزان 1.6 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در چهل سال آینده از هر 40 نفر  یک نفر سالمند باشند و با توجه به اینکه پیشرفت های علمی و ورزشی کشور مرهون جمعیت جوان کشور است باید تعادل وجود این نیرو در کشور حفظ شود.

وی تصریح کرد: بخشی از استان‌ها زیر خط جانشینی هستند و استان گیلان با توجه به شرایط زیست محیطی ایده‌آلی که دارد خط جانشینی آن 1.29 درصد است پیش‌بینی می‌شود از لحاظ نرم خط جانشینی در بیست و پنج سال آینده یک نفر گیلانی هم نداشته باشیم.

خزعلی اذعان کرد: از 77 میلیون جمعیت کشور 45 نفر در هر یک کیلومتر ساکن هستند و اگر می‌توانیم با دادن آموزش و لازم و تخصصی به جوانان وضعیت را بهبود ببخشیم.

اقتدار کشور در گرو تدابیر کنترل جمعیت است

وی بیان کرد: کشوری که در اقتدار است باید از لحاظ کنترل جمعیت تدابیر مناسبی را برای آینده خود بیاندیشید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشود.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور در پایان اظهار کرد: از جمعیت کشور 23.4 درصد کودک و نوجوان، 31.5 درصد جوان، میانسال 39.3 درصد و 5.7 درصد نیز سالمندان هستند.

یادآور می شود، در ابتدای این دیدار پس از ارائه گزارش مختصر مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوشهر، چند تن از مربیان و دانش آموزان، نکته نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در ادامه رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور در نشست هم‌اندیشی استادان گروه معارف و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد استان بوشهر که در سالن اجتماعات دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد، حضور یافت.

  • حامد فکوری
معصومه آباد، رونمایی شد
  • حامد فکوری

ابتکار عنوان کرد؛

توجه به مسایل زیست محیطی در تراکم طرح‌های صنعتی ضروری است

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با توجه به تراکم طرح‌های صنعتی درعسلویه توجه به مسایل زیست محیطی ضروری است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور وارد فرودگاه بین المللی بوشهر شد و مورد استقبال مصطفی سالاری، استاندار بوشهر و مسئولان استانی قرار گرفت.

وی در بدو ورود در فرودگاه این شهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و خبرنگاران از سواحل و وضعیت زیست محیطی بوشهر بازدید کرد وسپس در جلسه شورای اداری استان بوشهر که در سالن اجتماعات کوثر استانداری بوشهر برگزار شد، حضور یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این آئین با بیان اینکه با تاکید بر توجه به موضوعات زیست محیطی در منطقه صنعتی عسلویه اظهار کرد: با توجه به تراکم طرح‌های صنعتی درعسلویه توجه به مسایل زیست محیطی ضروری است.

ابتکار برجلوگیری از هدر رفت گاز از مشعل‌های پارس جنوبی و فرآورش آنها تصریح کرد: هم اینک بخشی از سرمایه کشوربه صورت گاز ازطریق مشعل‌های فازهای پارس جنوبی سوزانده و به هدر می‌رود که باید با برنامه‌ریزی لازم برای بازیافت و فراورش آنها انچام شود.

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه  به برنامه‌های زیست محیطی در عسلویه باید توجه ویژه شود، گفت: درمنطقه عسلویه برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی باید راه‌های مختلف و مناسبی اجرایی شود تا از تجربه تلخ چالش‌های زیست محیطی سال‌های گذشته فاصله بگیریم.
وی با بیان اینکه وزارت نفت علاقه‌مند به رعایت طرح‌های زیست محیطی است تاکید کرد: وزارت نفت توجه به شرایط زیستی سالم برای تمامی بخش‌ها دردولت نهادینه  کرده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تشکیل اتاق فکر زیست محیطی در استان‌ها خبرداد و بیان کرد: برای حضورموثر سازمان‌های مردم نهاد مدافع محیط زیست در برنامه‌ها  که منجر به توسعه پایدار می‌شود اتاق فکر زیست محیطی در استان‌ها تشکیل می‌شود.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز گفت: براساس برنامه جامع توسعه میدان گازی پارس جنوبی 29 فاز در میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه باید ساخته شود که بخش عمده‌ای از آنها اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در ابعاد متخلف از جایگاه مهمی برخوردار است اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس زمینه مناسبی را برای اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی به ویژه گردشگری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به منطقه صنعتی پارس جنوبی در عسلویه تصریح کرد: این منطقه گازی و صنعتی تحول مهمی در کشور ایجاد کرده است بگونه‌ای که اکنون  نقاط مختلف کشور ازتولیدات این میدان گازی بهره‌مند هستند.

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

مقام عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینکه اکنون فازهای مختلف میدان گازی پارس جنوبی اجرا شده از ساخت 29 فازگازی در میدان گازی پارس جنوبی خبرداد و خاطرنشان کرد: براساس برنامه جامع توسعه میدان گازی پارس جنوبی 29 فاز در میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه باید ساخته شود که بخش عمده‌ای از آنها اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

سالاری با بیان اینکه موضوع حفظ محیط زیست در استان بوشهر دارای ویژگی خاصی است تاکید کرد:هرچند توجه به  حفاظت محیط زیست برای همه مناطق کشور یک اصل است اما در استان بوشهر به سبب تراکم صنعت ضرورت توجه به این مهم دوچندان است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فرایند اجرای طرح‌های پارس جنوبی به سبب اجرایی شدن قابل برگشت نیست گفت:  طرح‌های زیست محیطی در پارس شمالی که هنوز شروع نشده است باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

وی با بیان اینکه همه مدیران استان بوشهر دغدغه زیست محیطی دارند افزود: نگاه حمایتی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ضمانت برنامه‌های این حوزه را افزایش می‌دهد.

استاندار بوشهر با تاکید برای ارائه راه حل میانی  برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در عسلویه گفت: برای حفاظت از محیط زیست عسلویه باید راه حل میانی پیدا کرد که هم صنعت به فعالیت خود ادامه دهد هم آلاینده‌های زیست محیطی کنترل شود.

سالاری با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت محیط زیست می‌توانند نقش مهم و تاثیر گذار داشته باشند گفت: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی متخصص و دلسوز که انگیزه کار دارند باید حمایت شود و مدیریت ارشد استان بوشهر نیز به این مهم توجه دارد.

حسین دلشب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه این جلسه با بیان اینکه خاموش شدن مشعل‌های فازهای پارس جنوبی ضروری است، اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در فروردین سال 90 به عسلویه خاموش شدن مشعل‌های فازهای پارس جنوبی بود که جلساتی تشکیل شده اما هنوز این مهم عملیاتی نشده است.

حسین دلشب افزود: هفت واحد پتروشیمی در فاز دو پارس جنوبی فعال شده است اما هنوز سیستم تصفیه ندارند که یک چالش جدی زیست محیطی به شمار می رود.

پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این آئین با بیان اینکه استان بوشهرمیهمان چندین قرن صنایع مختلف است اظهار کرد:  صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع در شهر زیبای بوشهر مهیمان ماندگاری بوده‌اند.

%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تدوین برنامه  زیست محیطی دریایی از اولویت این معاونت است تصریح کرد: معاونت محیط زیست دریایی با رویکرد ویژه زیست محیطی برای استان بوشهرساحلی و زیبای بوشهر بهترین طراحی زیست محیطی دارد.

وی با بیان اینکه رشد صنعت صدمات زیادی به منابع طبیعی استان بوشهر وارد کرده است، گفت:  توسعه صنعت سبب شده شکوفایی منابع طبیعی، انرژی‌های پاک و گردشگری در استان بوشهراز دست بدهیم و به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وابسته شویم.

فرشچی با تاکید بر توجه به طرح‌های زیست محیطی دریایی در استان بوشهر افزود:  در دولت تدبیر و امید باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طبیعی استان بوشهر به بهترین نحو استفاده شود و استعدادهای موجود استان را شکوفا کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: باید صنعت‌های طبیعی استان بوشهر جستجو کنیم و شکوفایی‌های اقتصادی دیگری وارد استان بوشهر کنیم.

وی در پایان با تاکید بر تدوین برنامه‌های زیست محیطی دریایی در برنامه ششم توسعه کشور گفت:  تجربه گذشته باید به ما نشان بدهد که برنامه‌های پنجم سال آینده چگونه برنامه‌ریزی کنیم ودر برنامه ششم توسعه ، جایگاه واقعی محیط زیست را در کشور تدوین و اجرایی کنیم.

یادآور می شود، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه جلسه امروز در نشست با فعالان و گروههای مردم نهاد حامی محیط زیست شرکت می کند و همچنین ساعت 16 نیز نشست خبری ابتکار در همین سالن برگزار خواهد شد و بعد از آن در همایش سالروز حماسه 24 خرداد و پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سینما بهمن بوشهر حضور می یابد.


  • حامد فکوری

دکتر عبدالکریم مشایخی:

40 بار نام خلیج فارس در نقشه‌ها و منابع دوران اسلامی آمده است

40-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%84%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اندیشه: رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر با بیان اینکه تاکنون ‪ ۲۹‬جلد کتاب در زمینه خلیج فارس در این شعبه به زیور طبع آراسته شده است، گفت: 40 بار نام خلیج فارس در نقشه‌های اسلامی و منابع دوران اسلامی آمده است.




عبدالکریم مشایخی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه درسال ‪ ۱۳۷۵‬بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر تأسیس شد  و تاکنون 49 جلد کتاب در این بنیاد چاپ شده  که از این شمار بیش از 29 کتاب مربوط به خلیج فارس است، اظهار کرد: قطعاً حمایت مالی مسئولان زمینه‌ساز برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی در زمینه خلیج فارس برای اثبات حقانیت خود در مورد این آبراه ضروری است.

وی یادآور شد: خلیج فارس به یک مسئله وحدت ملی نیز تبدیل شده است و پژوهشگران زیادی در اقصی‌نقاط کشور و جهان به این مهم می‌پردازند.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان بوشهر ‪ 937‬ کیلومتر با خلیج فارس نقطه مرز دریایی و همسایگی با کشورهای عربی دارد و این مسئله رسالت مسئولان این استان را در قبال پاسداری از هویت آن دو چندان کرده است.

وی گفت: در اینکه این آبراه به نام خلیج فارس در متون تاریخی ثبت و ضبط شده است، هیچ شکی نیست اما بذر فتنه عنوان این نام جعلی توسط انگیس پاشیده شد و بعداً برخی از حکام کشورهای عربی همسایه کرانه‌ای خلیج فارس ایران بنا به دلایل سیاسی به آن دامن زدند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر ادامه داد: اگرچه دریای پارس نام خود را از قوم پارس که در حدود 800 ق.م در خوزستان و سپس، فارس حکومت می‌کردند، گرفته است، اما برای نخستین بار نام این دریا در متن لوگال زاگسی LugalZagesi پادشاه اروک آمده است. «باسورث:1384»

مشایخی افزود: پیش از آنکه قوم آریایی بر ایران تسلط پیدا کنند، آشوری‌ها این دریا را در کتیبه‌های خود به نام نا مرتوNarmarratu که به معنی رود تلخ است، یاد کرده‌اند، احتمالاً این قدیمی‌ترین نامی است که از خلیج فارس باقی مانده است.

این پژوهشگر تاریخ و تمدن اضافه کرد: در تمدن ایلامی در هزاره سوم قبل از میلاد که از حدود جنوب این امپراتوری را در برمی‌گرفت و به بوشهر کنونی «لیان قدیم، به قول یونانیان مزامبریا» محدود می‌شد، سنگ‌نوشته‌هایی به دست آمد که بیانگر توجه ایلامی‌ها به سواحل خلیج فارس است و با تشکیل امپراتوری هخامنشی و تصرف فینیقیه و مصر، هخامنشیان به ضرورت توسعه و نفوذ خود در دریاها پی بردند و اقدام داریوش در شناسایی مسیرهای دریایی نشان می‌دهد که چگونه این پادشاه، به منطقه خلیج فارس توجه ویژه‌ای داشته است.

وی اظهار کرد: اگر چه رویکرد هخامنشیان بر کرانه‌های شمالی خلیج فارس به ویژه بنادر بوشهر از دوران کوروش آغاز می‌شود و وجود« کاخ زمستانی کورش» در منطقه چرخاب برازجان مؤید این نظر است، اما دیگر آثار دوره هخامنشی در منطقه دشتستان از جمله «کاخ بردک سیاه» در روستای درودگاه و «کاخ سنگ سیاه» در روستای جتوط در نزدیکی سعدآباد متعلق به دوران جانشینان کوروش و احتمالاً داریوش و خشایارشاه بوده و مجسمه سنگی مرمر سیاهی که در روستای درودگاه در اکتشافات باستان‌شناسی یغمایی از زیر خاک بیرون آمد، همگی دلالت بر آن دارد که پادشاهان متقدم آن سلسله عنایت ویژه‌ای به دریای پارس و نقش آن در مبادلات تجاری و بازرگانی داشته‌اند.«‌ر.ک: اتابک زاده:1373و فخرایی: 1383»

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر یادآور شد: در کتاب ارزشمند «وصف خلیج فارس در نقشه‌های تاریخی» که به همت بنیاد ایران‌شناسی و با نظارت شادروان حسن حبیبی در سال 1386 خورشیدی به چاپ رسیده، از اجماع جهانی درباره نام خلیج فارس سخن به میان آمده و در این باره چهل نقشه اسلامی ارائه شده که در آن نقشه‌ها نام خلیج فارس 22 بار به صورت بحر فارس، 9 بار به صورت دریای پارس، شش بار به صورت دریای فارس، دو بار به صورت خلیج فارس و یک بار به صورت نهر فارس آمده است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: همچنین، در 120 نقشه اروپایی که در این کتاب آمده، نام خلیج فارس «43 بار» به صورت سینوس پرسیکوس، «31 بار» به صورت پرشین گلف، «28 بار» به صورت گلف پرسیک، «9بار» به صورت مره پرسیکوس،«سه بار» به صورت فارس دکزی، «دو بار» به صورت بحرالفارس، « دو بار» به صورت خلیج فارس، «یک بار» به صورت مره پرسیکوس و «یک بار» به صورت پرسیس در آمده است.« گنجی: 1386»

40-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%84%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

مشایخی گفت: اگرچه نام دریای پارس به صورت مستند در آثار مورخان و جغرافی‌دانان یونانی آمده، اما در کتیبه‌ای که از داریوش هخامنشی در تنگه سوئز مصر یافته شد، عبارتی به این مضمون آمده که «درایه تی هچا پارسیا آئی‌تی» که زبان‌شناسان آن‌ را به این صورت معنی کرده‌اند «دریایی که از پارس می‌رود» (سر می‌گیرد)، چنان‌که ملاحظه می‌شود، از این دریا با عنوان دریای پارس یاد شده است.«مجتهد‌زاده : 1349»

رئیس بنیاد ایرا‌ن‌شناسی شعبه بوشهر عنوان کرد: بیش از 13 تن از مورخان و جغرافی‌دانان یونانی و رومی مانندهکاتائوس «480 ق.م»، ویکائرخوس «300 ق.م»، آراتستن «210 ق.م»، هیپارخوس«یاهیپارک» «130ق.م»، پوزیروتیوس «یک ق.م»، استرابو «یک ق.م»، پومپوتیوس ملا «یک میلادی»، کنت کورث «اول میلادی»، فلاریوس آریانوس «140 م»، بطلمیوس «قرن دوم میلادی»، پری اجب «300 میلادی» و اوروزیوس «400 میلادی» در آثار خود خلیج فارس را به صورت «سینوس پرسیکوس»، «پرسیکوم ماره» و « پرسیکون کاای تاس» آورده‌اند. «باسورث:1384»

این مورخ و پژوهشگر بوشهری ابراز کرد: تا قبل از نئارخوس «Nearchus 24  ـ 325 ق.م» برداشت‌های جغرافیایی از خلیج فارس مبهم بود و نویسندگان یونانی، خلیج فارس، ‌خلیج عدن و دریای سرخ را تحت عنوان دریای اریتره، نام‌گذاری کرده بودند. «چیت‌ساز:1384»

وی افزود: فلاویوس آریانوس Flavius Arrianus که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب معروف خود آنابازس Anabasis از سفر دریایی نئارک که به دستور اسکندر مأموریت داشت از رود سند به دریای عمان « دریای مکران» و خلیج فارس بگذرد و به مصب فرات داخل شود، سخن گفته و نام این خلیج را «پرسیکون کا ای تاس» PersikonKaitas نوشته که ترجمه تحت‌اللفظی آن خلیج فارس است.

مشایخی اضافه کرد: بطلمیوس معروف که از بزرگان علم هیئت و جغرافیای قدیم است و در قرن دوم قبل از میلاد زندگی می‌کرده در کتاب بزرگی که در علم جغرافیا به زبان لاتین نوشته از این دریا با عنوان «پرسیکوس سینوس» یاد می‌کند و بنابراین همان‌گونه که نوشتیم بسیاری از مورخان و جغرافی‌دانان مشهور یونانی و رومی نام این آبراه مهم را «دریای پارس» نوشته‌اند.

نام خلیج فارس در منابع دوران اسلامی

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر ادامه داد: در کتاب‌های معتبر جغرافیایی و تاریخی که در سده‌های نخستین اسلامی تألیف شده‌اند و به مناسبتی از دریای پارس نامی به میان آمده، از این دریا با نام «بحر فارس»، «البحرالفارسی»، «الخلیج الفارسی» و «خلیج فارس» یاد شده است و بعضی از جغرافی‌دانان اسلامی معتقدند که «بحرالفارسی» به گستره آبی بسیار وسیع اطلاق می‌شده است و محدوده‌ای که امروز به نام خلیج فارس شناخته می‌شود، تنها قسمتی از دریای پارس به شمار می‌رود.

مشایخی یادآور شد: ابوبکر احمد بن‌محمد بن‌اسحاق بن‌ابراهیم الهمدانی معروف به این فقیه که کتاب خود را با عنوان مختصر کتاب البلدان در سال 279 هجری تألیف کرد، از این دریا به صورت «بحر فارس» یاد کرده است و ابن‌رشید در کتاب الاعلاق‌النفیسه که در سال 290 هجری در اصفهان تألیف کرده و ابوالقاسم عبیدالله‌ بن‌عبدالله‌ بن‌احمد معروف به ابن خردادبه که در قرن چهارم هجری می‌زیسته در کتاب معروف المسالک والممالک و ابواسحاق ابراهیم بن‌محمد الفارسی الاصطخری در کتاب المسالک والممالک که در قرن چهارم هجری می‌زیسته است از این آبراه مهم با عنوان «البحرالفارسی» یاد کرده‌اند.

40-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%84%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

وی با اشاره به  اینکه اصطخری در این باره می‌نویسد «بدان که دریای پارس شعبه‌ای از دریای محیط است»، افزود: این دریا از صین«چین» بیرون می‌آید و از شهر واق‌واق می‌گذرد تا می‌رود بر حدود شهرهای سند و هند و کرمان تا آنجا که به پارس می‌رسید».«اصطخری:1340»

این پژوهشگر تاریخ و تمدن اضافه کرد: مؤلف کتاب حدودالعالم من‌المشرق الی‌المغرب پس از توضیح درباره حدود بحرالاعظم به پنج خلیجی اشاره می‌کند که یکی از آن‌ها خلیج پارسی است. وی در این باره می‌نویسد «و چهارم خلیج پارس خوانند که حد از پارس برگیرد با پهنای اندک تا به حدود سند رسد»‌. «مینورسکی:1372»

مشایخی ادامه داد: همچنین ابوالحسن علی‌ بن‌الحسین ‌بن‌علی المسعودی در دو کتاب مشهور خود مروج‌الذهب و معادن‌الجوهر و التنبیه و الاشراف و مقدسی در کتاب البدء والتاریخ و ابن‌حوقل در کتاب صورة‌الارض که آن‌ را به سال 367 هجری قمری به پایان رسانده، آن دریا را «بحر فارس» نامیده‌اند.

وی اظهار کرد: ابن‌بلخی در کتاب فارسنامه، یاقوت حموی در معجم‌البلدان، ابوعبدالله زکریا بن‌محمد بن‌محمود قزوینی در کتاب آثارالبلاد و اخبارالعباد و حمدالله مستوفی در کتاب نزهة‌القلوب و ده‌ها مورخ و جغرافی‌دان مسلمان دیگر این خلیج را خلیج فارس «بحر فارس» نامیده‌اند. «مشکور: بی تا»

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر گفت: محمدجواد مشکور در مقاله‌ای با عنوان «نام خلیج فارس» که به مناسبت برگزاری سمینار خلیج فارس آن‌را نوشته و اداره‌کل انتشارات و رادیو در جلد اول مجموعه مقالات خلیج فارس به چاپ رسانیده است، بیش از چهل کتاب و مأخذ معتبر معرفی می‌‌کند که نویسندگان آن آثار نام این دریا را خلیج پارس معرفی کرده‌اند. «خلیج العربی» در کتاب‌های تاریخی و جغرافیایی قدیم مطلقاً به دریای سرخ که بین تنگه باب‌المندب و ترعه سوئز قرار دارد، اطلاق می‌شد ‌و به مناسبت شنهای‌سرخ ساحل آن‌را به یونانی «اری‌تره» Erithree و به لاتین ماره‌روبروم Marerubrum یعنی دریای سرخ و بحر قلزم می‌خواندند. «همان: بی تا»

نقش سر چارلز بلگریو، در تغییر نام خلیج فارس

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: همان‌گونه که نوشتیم «خلیج‌العربی» نام دریایی است که در منابع جغرافیایی و تاریخی قدیم به نام دریای سرخ یا بحر احمر شناخته می‌شود. در سال 1955 م/ 1334 خورشیدی سرچارلز بلگریو Sir Charles Belgarave یکی از دیپلمات‌های انگلیسی که مدت سی سال در خلیج فارس اقامت کرده بود، در مقاله‌ای در مجله عربی‌زبان بحرین، فریبکارانه این جمله را نوشت «خلیج فارس که اعراب آن را خلیج‌العربی می‌گویند» و بدین‌وسیله بود که این سیاستمدار انگلیسی برای اولین بار بذر فتنه‌ای کاشت که در سال‌های بعد مورد استفاده ناسیونالیست‌های عرب قرار گرفت.

مشایخی اضافه کرد: در سال 1958 م/ 1377 هـ .ق این اصطلاح مورد استفاده عبدالکریم قاسم که با کودتایی در عراق به قدرت رسید، قرار گرفت. وی برای برانگیختن احساسات عمومی اعراب علیه ایران، نام خلیج عربی را به جای خلیج فارس به کار گرفت و تبلیغات «خلیج‌العربی» در بین عرب‌ها طرفداری پیدا نکرد و پس از عبدالکریم قاسم، جمال عبدالناصر، رهبر مصر که به‌شدت طرفدار پان‌عربیسم بود، این اصطلاح جعلی و هدفدار را به کار گرفت تا به واسطه اختلافاتی که با «محمدرضاشاه پهلوی» بر سر مسئله شناسایی اسرائیل از طرف ایران داشت، بهره برد.

وی در ادامه بیان کرد: اقدام ناصر چون با جریان ناسیونالیزم عرب همراه شده بود، اثرات منفی خود را در شیخ‌نشین‌های کرانه جنوبی خلیج فارس به جا گذاشت و در سال 1964 م/1384 هـ .ق اتحادیه عرب برای نخستین‌بار نام مجعول خلیج‌العربی را در یک سند رسمی ذکر کرد و به دنبال آن، تصمیم گرفت این نام را در برنامه‌های درسی کشورهای عضو اتحادیه عرب و مکاتبات رسمی به کار برد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر در پایان یادآور شد: در حال حاضر کشورهایی مانند امارات متحده عربی و قطر در مکاتبات و پژوهش‌های تاریخی و جغرافیایی خود با یکدیگر واژه «خلیج» به تنهایی و زمانی «خلیج‌العربی» را به کار می‌برند و این در حالی است که در تمام سازمان‌های بین‌المللی و اطلس‌های جهانی همواره نام تاریخی و واقعی خلیج فارس به کار می‌رود و برخی از اندیشمندان و دانشگاهیان کشورهای عربی نیز تغییر نام خلیج فارس به خلیج‌العربی را مورد تمسخر قرار داده و تلاش برای دگرگون کردن این نام را محکوم کرده‌اند.«مجتهدزاده : 1378»

یادآور می‌شود، عبدالکریم مشایخی در سال 1381 به ریاست این بنیاد منصوب شد که پیش از وی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن نبوی عهده‌دار این مسئولیت بوده است و مرحوم نبوی به مدت چهار سال مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و سه دوره نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی و یک دوره نماینده خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در کارنامه درخشان خدمتی خود دارد و  محل کنونی ساختمان بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر در «عمارت طبیب» واقع در خیابان خلیج فارس است.


  • حامد فکوری

اییک روزنامه صهیونیستی با نگرانی پیش بینی کرد پس از همراهی چین و روسیه با ایران در چالش هسته ای، فرانسه و آمریکا نیز مجبور به کوتاه آمدن شوند و اسرائیل تنها تر از گذشته شود.


هاآرتص در گزارشی نوشت: هدف ایران از برنامه هسته ای بر مذاکرات سایه انداخته است. برنامه هسته ای ایران دو هدف بیشتر نمی تواند داشته باشد، تولید سلاح هسته ای که ایرانی ها اذعان دارند به هیچ وجه هدفشان این نیست و دیگری سیاسی تا ضمن تثبیت موقعیت داخلی شان از لحاظ استراتژیک نیز صاحب جایگاه شوند. اگر هدف دوم را هدف ایران بدانیم باید بگوییم که ایران می خواهد با برخورداری از تکنولوژی پیشرفته هسته ای جایگاه منطقه ای خود به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان را تقویت کند. ایرانی ها حتی به فکر داد و ستد هسته ای هستند و می خواهند با تولیدات هسته ای خود درآمدهای سیاسی و اقتصادی کسب کنند. اگر واقعا هدف دوم هدف اصلی ایران باشد، باید گفت که اتفاق بسیار مهمی است. چرا که جامعه جهانی این همه سال تلاش می کرده که ایران به سوی سلاح هسته ای نرود، در حالی که ایران به روشنی صحبت از هدفش از دستیابی به تکنولوژی هسته ای می زند و به صراحت می گوید که به دنبال سلاح هسته ای نیست.
هاآرتص با بیان این که «زمانی نتانیاهو در قبال مواضع اسحاق رابین نخست وزیر می گفت حرف های وی برای بزرگنمایی تهدید ایران است اما اکنون خود وی ایران را تهدید جلوه می دهد» نوشت: پس از وتوی روسیه و چین و شاید در آینده فرانسه در شورای امنیت که هر کدام آنها سابقه طولانی در رقابت در عرصه سیاست جهانی و مخالفت با سیاست های آمریکا و بریتانیا دارند، آمریکا عملا پذیرفته است که پرونده هسته ای ایران از درجه «دشمن» تنزل یابد. این تنزل درجه باعث خشم رقیب سنتی ایران یعنی عربستان سعودی شده است. اگر ایران واقعا برخورداری از تکنولوژی هسته ای را وسیله ای برای نیل به اهدافش و نه خود هدف بداند(!؟) و جامعه غربی به این موضوع اعتراف کند باید انتظار داشت که در ماه های آینده شاهد تحولاتی شگرف در رویکرد نسبت به پرونده هسته ای ایران باشیم.
  • حامد فکوری

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

چند سالی ست که رسانه های جمعی و گروهی چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی، با استفاده از ابزار رسانه ای قوی و فراگیر به نابودی جهان در سال 2012 و اتفاقات ناگوار آن میپردازند؛ سال 2012 و بحث های پیرامون آن از مواردی ست که آگاهی از آن و ریشه یابی چیستی و چرایی آن بر همه، علی الخصوص منتظران مهدی موعود (عج) امری ضروری می نماید؛
دانش هر یک از ما در این باره، به آگاهی همه جانبه و نگاه درست به جهان پیرامون و سیاست های مزورانه استکبار در سلطه و استیلا بر جهان، منجر خواهد شد
کسب اطلاع از حواشی پیرامون تبلیغات عجیب و غریب، حول محور حوادث سال 2012 ، نقشه های شوم دشمنان و تلاشی که ایادی شیطان در به ثمر نشاندن حکومت غیر الهی و شیطانی دارند را بیش از پیش روشن کرده و همچنین وظایف سنگینی که بر عهده ما مسلمانان ، علی الخصوص شیعیان مهدی فاطمه سلام الله علیها نهاده شده است را هر چه بیشتر آشکار خواهد کرد؛
چیزی که در این بین بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده، بهره برداری های سودجویانه و فراگیر در این بین است؛ مجلات، کتابفروشان و هزاران وب سایت و بخصوص استودیوهای عمده فیلم، به صورت گسترده به این موضوع میپردازند؛
آیا پایان جهان از راه رسیده است؟
چرا صنعت سینما با محصولات خود به استقبال آن رفته است؟

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

مباحث مرتبط با آخرالزمان و نبرد نهایی خیر و شر از دهها سال قبل در جوامع غربی به شدت ترویج می شود که در آخرین نمونه ، مروجین مباحث آخرالزمان و پایان جهان بر روی سال 2012 تمرکز کرده اند ، البته در این میان سودجویی های بسیاری صورت میگیرد، از آن جمله میتوان به شرکتی آمریکایی اشاره کرد که به واسطه پیش بینی بیشتر بازار و اقتصاد، بیش از 10 سال است که اینترنت را توسط نرم افزار خزنده خود و عنکبوت وب، پویش می کنند و جالب اینکه یک سری از پیش بینی هایشان هم دقیقا درست از آب در آمده است!! مانند قضیه سونامی و ...
حال، "نرم افزار پیشگو" پیش بینی کرده که سال 2012 اتفاقی بزرگ رخ خواهد داد و سال ویژه ای در تاریخ بشریت خواهد بود!
باید توجه داشت که قطعا طرح چنین سناریو های از پیش طراحی شده و صرف هزینه های هنگفت برای ایجاد رعب فراگیر از این ماجرا توسط دشمنان و پرداختن بیش از حد به آن، حتما نمود بیرونی خواهد داشت و قطعا وقوع حوادثی چند، حتی الامکان برای به حقیقت پیوستن بعضی از حوادث مربوط به آن، دور از تصور نیست؛ و باید منتظر بود و دید!
نظریه های متفاوتی در مورد اتفاقات سال 2012 وجود دارد، که بعضا به صراحت در تائید آن بوده و برخی هم به شدت در نفی این قبیل اتفاقات می باشد؛

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

در برخی از این اظهارات گفته میشود که بخش بزرگی از نوع بشری به دلیل وقوع رویدادهای بزرگ و سهمگین مربوط به این سال نابود خواهند شد ، که از جمله آن هشدار ناسا با این مضمون که یک "توفان خورشیدی" که در سال 2012 به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود؛ گفته میشود در این تاریخ، طوفان مغناطیسی بسیار عظیمی در خورشید رخ خواهد داد و بر اثر انفجارهای بسیار شدید هسته ای سیل ذرات یونیزه شده به سوی کره زمین سرازیر خواهد شد و اختلالات گسترده ای در سیستم الکترو مغناطیسی زمین رخ می دهد؛
" تغییر جهت قطب های زمین" polar shift ، اتفاق دیگری ست که به آن اشاره میشود؛ این عمل خود در بردارنده تغییر در حرکت وضعی زمین (چرخش به دور خود) و بر عکس شدن آن میشود و در نتیجه، خورشید از مغرب طلوع، و در مشرق غروب می کند؛
خورشید ، اثرات قطبی و تشعشعی بسیار زیادی بر روی زمین ما می گذارد. به این صورت که کمترین تاثیرش به این شکل خواهد بود که جهت قطبین شمال و جنوب عوض می شود. که دانشمندان علم زمین شناسی به این اتفاق تغییر جهت قطبی میگویند ( POLAR SHIFT ) . یخهای قطبی به جهت قرار گرفتن در خط استوا به سرعت آب شده و بیشتر جهان را آب فرا خواهد گرفت و نقشه جهان از این تاریخ شکل تازه ای به خود می گیرد و موردی مانند طوفان نوح رخ خواهد داد.

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

در برخی موارد از سیاره‌ای ناشناخته( نیبرو) در راه برخورد با زمین سخن به میان آمده؛ چند سال پیش، تلسکوپ فضایی هابل تصویری بی‌نظیر از ستاره متغیر ۸۳۸ صورت‌فلکی تکشاخ را در فاصله بیست‌هزار سال‌نوری تهیه کرد که ستاره‌ای از نوع غول‌سرخ را همراه با غبار اطرافش نشان می‌داد؛ اما برخی پیدا شدند و گفتند این تصویر حاوی شواهدی از یک دنیای موهومی با نام سیاره ایکس و نیبیرو است و در مسیری واقع شده که تا سال ۲۰۱۲ به زمین اصابت خواهد کرد.

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

یا گفته شده مقارنه خورشید و کهکشان رخ خواهد داد که به محشر خواهد انجامید؛ برخی رصدگران آسمان باور دارند که سال ۲۰۱۲، مقارنه آسمانی بی‌نظیری روی خواهد داد که برای اولین بار در ۲۶هزار سال گذشته اتفاق می‌افتد. بر پایه این سناریو، مسیر خورشید در آسمان از نقطه‌ای می‌گذرد که قلب کهکشان راه‌شیری در آنجا قرار گرفته است. در طلوع آفتاب روز انقلاب زمستانی در سال ۲۰۱۲ میلادی، خورشید دقیقاً در شکاف سیاه راه شیری قرار خواهد گرفت و جهت طوری خواهد بود که حلقه کهکشان راه شیری در تمام نقاط افق دیده خواهد شد
برخی نگران آنند که نیروی گرانش خورشید و نیروهای ناشناخته و بسیار قدرتمند کهکشانی یکدیگر را تقویت کنند و مثلا با پدید آوردن یک جابجایی قطبی یا کشاندن زمین به داخل ابرسیاه‌ چاله ی فوق‌العاده عظیمی که در قلب کهکشانمان لانه گزیده، آخرین روز زمین را رقم بزند.

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

مورد جالب و قابل تامل دیگری که به آن پرداخته میشود حمله بیگانگان فضایی به زمین و نابود کردن انسانهاست!! این پدیده در ابتدا به موضوع بسیاری از آثار هنری علمی تخیلی تبدیل شد اما به تدریج محققان دریافتند که نگرانی از حمله بیگانگان به زمین رو به افزایش است و تعداد ادعاهای مشاهده یوفوها مؤید این نگرانی ست که قابل تأمل میباشد زیرا نشانه ها و مدارک زیادی از مشاهده این پدیده های عجیب و غریب ارائه شده است!!
انفجار ابر آتشفشان ها مورد دیگری ست که به آن پرداخته میشود؛ البته در این زمینه شواهد علمی غیر قابل انکاری وجود دارد
اما نکته مهم اینجاست که در بررسی علمی سال 2012 توسط ناسا هرگونه سرنوشت مرگبار برای زمین در 21 دسامبر 2012 میلادی دروغ و بی اساس شمرده شده است
ظاهرأ در پایان سال 2012 علاقمندی خاصی به اجرام آسمانی، موقعیت و مدار آنها وجود دارد، بنابراین اتفاقات نجومی دور از ذهن نخواهد بود و شواهد هم مؤید آنهاست. اما به گفته کارشناسان ناسا حتی خبر های تقلبی و دروغ به نقل از ناسا منتشر شده که در سال 2012 اتفاقات فضایی خاصی رخ میدهد! و اینگونه القاء میشود که این موارد واقعیت علمی نیز دارند؛ در حالی که اینگونه نیست.
به گفته یکی از محققان ناسا، نیبیرو نام یک سیاره تخیلی است که گفته شده در مسیر برخورد با زمین قرار دارد، اما به سادگی می گویم که چنین چیزی اصلأ وجود ندارد. هیچ شواهد معتبری بخصوص هیچگاه تلسکوپی یا دیگر ابزار نجومی وجود چنین جسمی را ندیده و وجود آن را رد می کند. حتی هیچ شواهدی دال بر اثرات گرانشی یا جاذبه ایی این جسم بر هیچ یک از اعضای منظومه شمسی ما دیده نشده و هیچ پیشگویی معتبری برای اتفاقات نجومی در سال 2012 میلادی وجود ندارد.
به گفته این کارشناس، فعالیت خورشید همیشه بصورت یک دوره 11 ساله بوده که دوره بعدی اوج فعالیت های خورشیدی بین سالهای 2010 تا 2012 می باشد. اما زمین بطور منظم این دوره های افزایش فعالیت خورشیدی را بدون هیچگونه اثرات نگران کننده ای تجربه نموده است. میدان مغناطیسی زمین به مثابه یک سپر خوب ذرات شارژ دار خورشید را همیشه دفع میکند.
اما بر اساس یک دوره زمانی حدود 400 هزار ساله این قطب ها جابجا می شوند. ولی هیچ شواهدی بر تکرار این گونه جابجایی در سال 2012 وجود ندارد.
حتی اگر قرار باشد این جابجایی چند صد هزار ساله میدان های قطبی آغاز شود، هیچگاه بر گردش زمین و یا بر جهت گردش محور زمین تأثیر نمی گذارد
تنها کشش گرانشی یا جاذبه ایی مهمی را که زمین تا امروز تجربه کرده و همیشه تحت تأثیر آن قرار دارد، نیروی جزر و مد میان زمین و ماه است.
در چند دهه آینده هم هیچگونه مقارنه کهکشانی میان سیارات پیش بینی نشده است و زمین هم در سال 2012 از میان صفحه کهکشانی عبور نمی کند. حتی اگر این گونه مقارنه ای اتفاق بیفتد، اثرات آن بر زمین بسیار کم و قابل چشم پوشی است.
هر ماه دسامبر زمین و خورشید تقریبأ با مرکز کهکشان راه شیری هم خط میشوند، اما این یک اتفاق سالانه است و هیچ پیامدی هم به دنبال ندارد.
به گفته این دانشمند سازمان فضایی ناسا، پیش بینی تغییرات شوم یا سرنوشت مرگبار برای زمین، در 21 دسامبر 2012 میلادی همه دروغ و بی اساس می باشد.
همچنین کانون ملی تاریخ و مردم شناسی مکزیک، هشدار داد که تفکرات نادرست سبب تحریف تمدنهای قدیمی مانند مایا شده است. محققان تمدن مایا که تلاش دارند هر نوع باور درباره توانایی این قوم برای پیش بینی سرنوشت جهان هستی را رد کنند، می گویند دلیلی برای نگرانی از آغاز سال 2012 وجود ندارد زیرا تا زمان پایان یافتن جهان زمان طولانی یا دست کم زمان نامشخصی باقی مانده است.
متخصصان تمدن مایا میگویند که مایاها بر این باورند که زمان بطور مداوم آغاز شده و پایان می یابد بدون هیچ اتفاقی که جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
در سال ۲۰۱۲ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
شروع ماجرا از اینجا بوده که ادعا میشود، در تقویم مایاها پیش بینی شده که سال 2012 انتهای دنیاست.

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

اما نکته در اینجاست؛ این تقویم که تمام ایام و ماه های تاریخ را به درستی و دقت در خودش گنجانده است، ناگهان در تاریخ بیست و یکم دسامبر سال 2012 به پایان می رسد!!! و همین حس کنجکاوی خیلی از مردم و دانشمندان را برانگیخته است که چرا تقویم مایاها در روز ذکر شده تمام می شود.
مایاها از اورانوس و نپتون اطلاع داشتند، تقویم مایا برای 400 میلیون سال استخراج شده است، سال خورشید و زهره را تا چهار رقم اعشار محاسبه کرده اند.
قومی که هزاران سال پیش معبد و هرمی را با 365 پله به تعداد روزهای سال ساخته اند. مایاها تمامی خسوف ها و کسوف ها را دقیقا تا سال 2012 ثبت کرده اند؛ چندین هزار سال پیش، عدد یک میلیون را کشف کرده بودند،هزاران سال پش در معابدشان تصاویری از سفینه ها و فضانوردان رو روی سنگ ثبت کرده اند!

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

بسیاری از پژوهشگران که شواهد پراکنده مقبره مایا را واکاوی می‌کنند، بر این عقیده اند که امپراتور به روشنی پیش‌گویی کرده که اتفاق ویژه‌ای در ۲۰۱۲ رخ خواهد داد.
مطابق توصیف نگاره مایاها؛ در صفحه پایانی متن تقریبا ۱۱۰۰ صفحه‌ای که به عنوان «دست‌نوشته‌های درسدن» به جای مانده است، جهان توسط یک سیل نابود می‌شود.
تقویم بدون تکرار مایا را به تجدید دوره سال نو خودمان تشبیه می‌کنند؛ دوره‌ای از فعالیت‌های پرآشوب و پراسترس به پایان ‌می‌رسد و دوره جدید مثل تولدی دوباره آغاز می‌شود که در آن بسیاری افراد تصمیم به بهبود زندگی خود می‌گیرند.
دوره سوم با آتش و دوره چهارم با سیل به پایان میرسد، لذا نظریه های زیادی مبنی بر اینکه دوره پنجم با زلزله از بین برود جاری ست.
حتی زمان سقوط قوم خودشان را پیشبینی کرده بودند و عجیب تر از همه جنگهای جهانی را نیز پیش بینی کرده اند!
پیش بینی های «مایا» تاکنون تقریباً درست درآمده است. از جمله جنگ جهانی دوم که پنج سال و چند ماه طول کشید و نتیجه اقدام افراد بود نه طبیعت، بیماری آنفلوآنزای جهانی پس از جنگ جهانی اول که 21 میلیون نفر را کشت، پیدایش بیماری ایدز و...
مایاها معتقد بودند که زمین از پنج دوره تشکیل شده است، و پایان هر دوره اتفاقی ناگوار رخ خواهد داد و در پی آن دوره جدید شروع خواهد شد. جالب اینجاست که 2012 پایان دوره پنجم است و ما وارد دوره ششم خواهیم شد؛ و تمدن حاضر از بین خواهد رفت تا دوره ششم شروع شود! البته گاها نگاههای مثبتی هم در این زمینه وجود دارد ...
علم سرشار مایا، بخصوص تسلط بر علوم نجومی، آنها را قومی آگاه و متمدن ساخته بود. البته دقت کنید که اتمام دنیا به این معنی نیست که همه چیز از بین برود، حتما شروعی خواهد بود، برای دوره ششم ...
قسمت جالب ماجرا اینجاست که، فقط در تقویم مایا نیست که چنین پیش بینی هایی شده و در دیگر موارد هم می توان ردپایی از این قضایا توسط پیش گویان سایر ملیت ها از زمان های بسیار دور دید.
تمدنهای جهانی دیگری در این عقیده مشترک هستند که سال ۲۰۱۲ سالی مصیبت بار برای جهان است. مثلا در آسیا در کتابهای منجمین چینی آمده است که مدت “امپراطوری شانج ” که از سال ۱۷۶۶ قبل از میلاد مسیح در چین حکومت می کرده اند بمدت ۳۷۷۸ سال و تا پایان جهان ادامه خواهد داشت و این تاریخ تقریبا مطابق با سال ۲۰۱۲ میلادی می باشد .
در فرانسه نیز بر اساس پیش گویی های نوستراداموس ” مستشار ملک شارل نهم ” آمده است که سیارات منظومه شمسی در پایان دو هزار سال دچار آشفتگی شده و پس از ۱۲ سال بعد از آن یعنی ۲۰۱۲ موجب ویرانی و نابودی حیات خواهند شد. این پیشگویی مجددا در سال ۱۹۸۰ در ژاپن قوت گرفت هنگامی که دانشمند ریاضیدان ژاپنی ” هایدو ایتاکاوا” بیان داشت که مجموعه سیارات منظومه شمسی در اگوست سال ۲۰۱۲ در یک پدیده ای نادر همگی در یک خط در پشت خورشید قرار خواهند گرفت و این موضوع سبب تغییرات شدید جوی و آب و هوایی در کره زمین و پایان حیات بر روی آن خواهد شد .
نکته عجیب تر اینکه ادیان سه گانه آسمانی در این موضوع که سال ۲۰۱۲ سالی توأم با حوادث خارق العاده همراه خواهد بود، اتفاق نظر دارند؛
محمد النجار یکی از تحلیل گران وقایع پیش رو، در یکی از مقالاتی که در سال ۱۹۹۴ به رشته تحریر درآورد پیش بینی کرده بود که آمریکا در سال ۲۰۰۸ داری یک رئیس جمهور سیاهپوست خواهد بود و چنانکه می بینیم امری بود که اتفاق افتاد .

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

از سویی دیگر حاخامها و جادوگران یهودی معتقدند که سرنوشت عالم مرتبط به سرنوشت و بقاء اسرائیل است و نابودی اسرائیل در سال ۲۰۱۲ به معنای پایان این جهان است .
فرقه ای از مسیحیان نیز معتقدند که مسیح در آخر الزمان ظهور خواهد کرد و ظهور مسیح به منزله نابودی جهان است . این افراد پیش بینی های خود را از منابعی همچون تورات و زبور اخذ کرده اند اما در ادیان و تمدنهای و فرهنگهای دیگر نیز شاهد این پیش بینی هستیم که پایان جهان در سال ۲۰۱۲ می باشد بدون اینکه این موضوع را به تاریخ نابودی اسرائیل مربوط بدانند.
در حالیکه قوم “مایا ” معتقد است که بشر در دوره های مساوی زمانی پنج هزار ساله عمر می کند ، همین نظریه را در تورات شاهد هستیم که معتقد است خلقت انسان از زمان پیدایش و بقای آن بر روی زمین پنج هزار سال طول خواهد کشید که انتهای آن بر اساس تورات سال ۲۰۱۲ می باشد . این پیشگویی موافق بسیاری از پیشگوییهای مسیحی می باشد که غالب آنها از کتب عهد عتیق و تورات برگرفته شده و بیشتر مسیحیان همانند ما مسلمانان اعتقاد به ظهور مهدی در اخر الزمان دارند.
بسیاری از مسیحیان بر اساس پیش بینی دانیال نبی در انجیل معتقدند که ظهور مهدی در تاریخ ۲۰۱۲ می باشد .
این در حالی است که برخی از دانشمندان اسلامی معتقدند که نابودی اسرائیل در سال ۲۰۱۲ شروع نابودی ظلم و شر در جهان بوده؛ اما لزوما به معنای نهایت و پایان این جهان نیست.
شیخ امین جمال الدین در کتاب ” عمر امت اسلام و نزدیکی ظهور مهدی علیه السلام ” می گوید : به نظر من سال ۲۰۱۲ سال نابودی دولت اسرائیل نیست بلکه سال شروع شکستها و نابودی اسرائیل به دست مهدی “عج” و یارانش خواهد بود و زوال پایان کیان اسرائیل به دست عیسی مسیح خواهد بود . مشابه این کلام را می توان در کتاب ” یوم الغضب” نوشته شیخ سفر الحوالی یافت انجا که می گوید:” سوال آخر و سخت این است که روز خشم خداوند کی فرا می رسد و خداوند چه وقت این جرثومه پلیدی ( اسرائیل) را از روی زمین محو خواهد کرد و چه وقت بیت امقدس از بند یهود آزاد خواهد شد… همانا پیش بینی دانیال صحیح است زیرا دوره بین سختی و فرج ۴۵ سال خواهد بود و لذا می گوییم با توجه به تاسیس این جرثومه پلیدی در سال ۱۹۶۷ می توان گفت که پایان و یا شروع زوال آن در ۴۵ سال بعد یعنی ۲۰۱۲ خواهد بود .
عده ای تصور می کنند که در واقع در این تاریخ یک تغییر کلی در ساختار دنیا اتفاق می افتد و دنیا به طور کل دگرگون خواهد شد. گروهی آن را خوشبینانه می پندارند و سمت و سوی زندگی بشر را به صلح و آرامش و معنویت، و گروهی دیگر این تاریخ را همزمان با یک سری گرفتاری های بزرگ برای بشر می دانند. مشکلاتی از قبیل یک جنگ اتمی، بلایای طبیعی بسیار وحشتناک و یا نابودی نسل بشر.
مکاشفات یوحنا در کتاب مقدس مسیحیان که در اواخر قرن اول میلادی برای اولین بار توسط یوحنای رسول نوشته شده است، نشان می دهد که قبل از ظهور مسیح (ع)، بشریت از جنگ های ویرانگر، بیماری های فراگیر، نزاع های مذهبی و قحطی در مقیاس جهانی رنج خواهد برد . بنابراین تمام فضاسازی های امروز، در اصل به این صورت نیست و کتاب مقدس مقدس مسیحیان به وضوح نشان می دهد که بشریت در سال 2012 یا هر سال دیگر شاهد انقراض نخواهد بود، بلکه با ظهور عیسی مسیح (ع ) در نهایت نجات پیدا خواهد کرد و حوادث آخرالزمانی ذکر شده در 2012 یا هر زمان دیگر به این صورت به نتیجه نخواهد رسید و در ابتدا بسیاری از رویدادهای دیگر پیشگویی شده در آغاز کتاب مقدس، باید تحقق یابد.
در تقویم مایاها، تقویمی که نوشتن آن از سال سه هزار و 114 قبل از میلاد آغاز شده و به دوره های 394 ساله به نام “باکتون” تقسیم شده، عدد 13 عددی مقدس است و قرار است در "سیزدهمین" باکتون جهان پایان گیرد.تقویم مایاها پایان چرخه پنج هزار و 126 ساله جهان را در تاریخی در حدود 12 دسامبر 2012 اعلام کرده است، تاریخی که در آن الهه جنگ و خلقت مایاها با نام “بولون یوکته” باز خواهد گشت.
“سون گرونمیر” محقق سمبلهای مایایی در دانشگاه تروب در استرالیا که برای رمزگشایی از تقویم مایاها تلاش فراوانی انجام داده است می گوید این روز پایانی که در تقویم مایاها مشخص شده در واقع نشان دهنده آغاز دوره گذار از یک دوران به دوران بعدی است که در آن به اعتقاد مایاها “بولون یوکته” بازخواهد گشت.
آیا به پایان رسیدن تقویم مایاها را می توان نشانه ای بر وقوع یک اتفاق خاص در جهان دانست؟!
آیا روز 21 دسامبر سال 2012 روزی است که قطعا جهان به پایان می رسد؟ یا آغاز دوره ای جدید خواهد بود؟
آیا دوره جدید میتواند ظهور مهدی موعود (عج) و برپایی حکومت حضرت و نو شدن زمین باشد؟ و نه پایان آن؟
اگرچه مایاها ستاره شناسان با استعدادی بودند ولی توانایی لزوما به این معنی نیست که پیامبران با استعدادی بودند.
این سوال مهم را باید پرسید که مایاها مفاهیم مذهبی و کیهان شناختی مربوط به تقویم خود را از کجا دریافته اند؟ و جواب مشخص این است که، این مفاهیم مطمئنا از جانب خدا نیامده است. در واقع، مایاها مراسمات مذهبی خاصی داشتند که به شدت در اسلام مذموم و ناپسند است، مانند قربانی کردن انسان و ...
بنابراین این باورها منشاء خدایی ندارند ، هرچند اگر نمود ظاهری و بیرونی آنها گاها درست از آب در آمده باشد؛
این ایده که، کسانیکه مشاهدات نجومی قابل توجهی دارند، در نتیجه واجد شرایط پیش بینی و پیش گویی وقایع آینده هستند کاملا بی اساس است؛ چون در صورت پذیرش، این مورد، قابل بسط به هر دوره ای از جمله دوره کنونی با تمام پیشرفت های صورت گرفته و افزایش علم و آگاهی ها در این بخش خواهد شد!
پس، ما می بینیم، که این ایده که تقویم مایاها پایان جهان را در سال 2012 پیش بینی کرده به سادگی قابل باور نیست!
ولی اینکه چرا با دو سال تخفیف از 2014 به 2012 تنزل یافته و آیا احتمال به تعویق افتادن این تاریخ همان گونه که قبلا نیز از سوی مطرح کنندگان آن مطرح شده، وجود دارد یا خیر، جای تامل دارد؛
2012 یکی از سالهای اعلام شده برای پایان دنیاست؛ که قبلا هم تاریخ های دیگری مشخص شده بود. شاید دلیلش این باشد که مردم با رسیدن این تاریخ ها خودشان را برای اتفاقی که برای این تاریخ برنامه ریزی شده است آماده کنند . گاها شنیده میشود، 2012 پایان دنیا نیست و فقط در سال 2012 اتفاقات جالب توجهی رخ می دهد که منشاء آن است و 2015 زمین به کلی نابود می شود و خدا می داند تاریخ بعدی را کی مشخص می کند
این انتخاب تاریخ های مختلف باعث نا امیدی مردم میشود . زیرا با رسیدن آن و مشاهده نکردن هیچ اتفاقی در این تاریخ ها دلسردی و ناامیدی را در پی خواهد داشت؛ که البته همه ی اینها قطعا برنامه ریزی شده است؛ ولی این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که متاسفانه، عموما این پیش بینی های شکست خورده، بهانه ای برای رد پیش بینی های روایات آخرالزمانی ما است؛
اما قدرت خداوند همیشه برتر بوده و هست و جبهه حق به زودی به رغم تمام تلاش شیطان و ایادی اش پیروز خواهد شد و مطمئنا پیشگویی های واقعی روایات آخرالزمانی ما، مانند پیش بینی های نادرست و مخدر 2012 نیست.
بله، 21 دسامبر 2012، خواهد آمد و خواهد رفت؛ 22 دسامبر خواهد رسید، و حیات در زمین ادامه خواهد یافت. و نظریه های جدیدی در مورد تاریخ دقیق پایان جهان داده خواهد شد!
ولی آنچه خداوند وعده داده قطعا و مسلما به زودی زود خواهد آمد.
انسان همواره و ذاتا به اطلاع از آینده خویش علاقمند بوده و هست؛ بخصوص اگر سرنوشتی نامشخص و مبهم و البته محتوم به او ارائه شود؛ فردایی تماما تاریک که همه چیز در آن رو به نابودی خواهد رفت و یا آینده ای که تماما زیبایی و سلامت خواهد بود؛ این مورد به وضوح در روایات و پرسش در مورد آینده، از ائمه سلام الله علیهما نیز مشهود است و اصحاب معصومین(ع) نیز از این قاعده مستثنی نبودند. اما معصومین علیهما السلام همیشه پیروانشان را از مشخص نمودن قطعی زمان ظهور نهى نمودند و زمان ظهور را همانند علم به قیامت در انحصار خداوند متعال دانسته و اغلب فقط درباره ظهور و زمان به ارث رسیدن زمین به صالحان و مستضعفان عالم باب سخن میگشودند و از علائم و حوادثی که در طول زمان رخ خواهد داد، آگاه می فرمودند.
نابودی شیطان نزدیک است و او آخرین تلاشهای خود را برای دست یافتن به مهلت بیشتر انجام می دهد، حکومت های شیطانی و ایادی شان با تعیین وقت به نفع خود و القاء آن در پی از میان برداشتن موانع برای دستیابی به اهداف غیر الهی خود هستند؛ پس ما منتظران مهدی عج نیز به تاسی از ائمه هدی علیهم السلام، و بنا بر اعتقاد مسلمانان به حقیقت قرآن و سنت، باید به تقابل با آنها برخیزیم و از افتادن در ورطه دام های شیطانی و پیشگویی هایی که شاید از اساس غلط باشند دوری گزینیم. و به این امر متذکر شویم که فریب دهندگان بسیاری در جهان وجود دارند؛
در واقع قرآن به ما می گوید که شیطان "هر آینه در زمین (باطل را) در نظرشان زینت می‌دهد (آنان را خواهد فریفت) و همگی‌شان را به راه هلاکت می‌برد؛ بر این اساس باید به شدت آگاه و هوشیار باشیم زیرا بسیاری از مردم تفسیر خاص خود را در مورد آینده دخیل می کنند، اما در این بین باید تنها راهنما قرآن و عترت باشد
بنابراین در تمام طول غیبت و بخصوص حال حاضر که اکثر نشانه های ظهور محقق شده و شرایط برای استقبال از منجی موعود کاملا مهیاست، بر همه ما مسلمانان، علی الخصوص شیعیان و منتظران مهدی فاطمه سلام الله علیها واجب است، با هوشیاری و آمادگی روز افزون و مقابله با جبهه شیطان، در جهت یاری جبهه حق ، هر روز آمادگی خود را افزایش دهیم و هر لحظه منتظر و آماده باشیم، تا با زمینه سازی ظهور منجی موعود، غلبه و استیلای شیطان را مانع شده و شکست هیمنه شان را با ظهور مهدی (عج) رقم بزنیم؛
قرآن و روایات به ما می گوید که آن واقعه شریف در حال آمدن است اما نه قطعاً در سال 2012، ولی شاید نه چندان فراتر از آن و اگر ما بخواهیم شاید زودتر از موعد مشخص شده توسط شیاطین عالم. که مسلما این امر پسندیده است؛
و چه خوب است اگر همه ما با گام نهادن در جهت فراهم کردن هر چه بهتر زمینه ظهور مهدی فاطمه سلام الله علیها ،به تقابل علیه توقیت کنندگان شیطانی برخیزیم و شیاطین عالم را از سلطه فراگیر بر عالم مأیوس کنیم و با نشان دادن لیاقت پذیرش مهدی عج و با امید به عنایت خداوند در بخشش باقی غیبت مولا و صاحبمان به زودی زود شاهد محقق شدن زیباترین روزهای هستی و محقق شدن آرزوی تمام صالحین و انبیاء و اولیاء باشیم
به راستی این روزها و نفس کشیدن در این لحظات نورانی را چه اندازه باید قدر بدانیم؟
انسان از زمان آغاز تاریخ بشریت، همیشه منتظر دنیایی بهتر و زندگی شرافتمندانه و سعادتمند بوده است. و میبینیم که این روزها به رغم القائات شیطانی و مسموم در تاریک و سیاه نمایندن آن آینده روشن، در حال آمدن است! نه آنگونه که گفته میشود؛ نه آنگونه که سعی در استیلای حکومت شیطان دارند؛ بلکه زمان به سرعت در حال نزدیک شدن به طلیعه جاوید است؛
زمانی که خداوند متعال و رحمان و رحیم، دین خود را به طور کامل، ظاهر خواهد کرد و آن را بر تمامی ادیان پیروز می گرداند. رایحه ظهور منجی موعود، مهدی فاطمه سلام الله علیها که همراه مسیح علیه السلام برای نجات بشریت از تسلط شیاطین خواهند آمد جهان را فرا گرفته است و نگاه های تیزبین و صاحبان اندیشه و خرد و ایمان به خوبی این عطر دل انگیز را استشمام کرده اند؛
و نشانه های آن روز بزرگ امروز در خاورمیانه و جهان به خوبی مشهود است...

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

تحولات عجیب و بی سابقه ای در خاورمیانه در حال وقوع است. به جرئت می توان گفت که تا چند ماه پیش هیچ تحلیل گر مسائل سیاسی قادر به پیش گویی چنین تحولات عظیمی نبود. چه کسی می توانست پیش بینی کند که رژیم مبارک که بیش از 30 سال حکومت دیکتاتوری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را داشته در مدت کمتر از یک ماه سرنگون شود. چه کسی پیش بینی می کرد که رژیم قذافی که 42 سال است بر گرده مردم لیبی جابرانه حکومت می کند اکنون با چنین وضعیتی روبرو شود. جهان عرب در حال پوست اندازی است. سونامی سیاسی که کشور های عربی با آن روبرو هستند بنیاد سیستم ها و نظام های سنتی این کشورها را هدف قرار داده است.
در جهان کنونی که وابستگی متقابل کشورها هر روز گسترده تر شده و چهره ای جدید به خود می گیرد، تغییرات سریع در جهت تحقق جامعه مدنی به عنوان خواست و مطالبات به حق مردم در جریان است.
تظاهرات ضد حکومت های دیکتاتوری در آسیا : تونس ، مصر ، لیبی ، یمن ، بحرین , مغرب, عمان ، اردن , آذربایجان , عربستان ،....
گسترش تظاهرات دولتی در اروپا : ایتالیا ، انگلیس ، فرانسه ، پرتغال ، یونان ، اسپانیا ، آلمان ، بلغارستان ، ایرلند
سقوط سران اروپا : یونان ، ایتالیا
سقوط پادشاهان عرب : تونس / مصر / لیبی / یمن / به زودی بحرین
انقلاب کشورها : تونس ، لیبی ، مصر

حوادث عظیم 2012 ؛ از پیش بینی صادقانه تا توطئه ی پیش دستانه

تظاهرات گسترده علیه نظام سرمایه داری ( وال استریت ) در آمریکا
تظاهرات در مادرید اسپانیا و تغییر نام یک میدان به میدان آزادی 2011
تظاهرات بی سابقه علیه دولت در بیش از 80 کشور دنیا 2011
خروج نظامیان آمریکا از کشور استراتژیک اسلامی ( عراق )
مرگ ولی عهد عربستان سلطان بن عبدالعزیز
پادشاه عربستان ، ملک عبدالله 88 ساله در بستر بیماری (ان شاء الله همان ملک عبدالله آخرالزمان باشد)
بلاهای طبیعی : فاجعه ی خشکسالی در سومالی ، سیل گسترده در ایتالیا
  • حامد فکوری


آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی؛

مهمترین هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) برانگیختن عقلانیت در جامعه است

%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a8%d8%b9%d8%ab%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%85-(%d8%b5)-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اندیشه: محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: مهمترین هدف مبعث پیامبر اکرم (ص) را برانگیختن عقلانیت در جامعه و تحقق آزادگی و آزادی انسان است.




آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی، فقیه عالی قدر، محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: بعثت یعنی تحولی بزرگ است که خداوند در دو مورد از واژه «بعثت» استفاده کرده است، یکی درباره بعثت انبیا و دیگری بعثت مردگان در روز قیامت یا همان «حشر» و هر‌دو تحولی بزرگ پیرامون انسان هستند.

تحول بزرگ قیامت مشاهده نتیجه اعمال انسان است

این محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه افزود: تحول بزرگ انبیا در این است که انسان را به سوی هدایت دعوت می‌کنند و تحول بزرگ قیامت، مشاهده نتیجه اعمال انسان است، اما آنچه مهم است تحول بزرگی است که پیامبران در تاریخ انسان در این جهان می‌آفرینند و عمده این تحول در فکر و روح انسان است.

امیرالمومنین امام علی (ع) بعثت را معنا بخشیده است

وی با بیان اینکه بهترین فردی که بعثت را معنا بخشیده، امام علی‌ ابن‌ ابیطالب (ع) است، اضافه کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خطبه یک نهج‌البلاغه می‌فرماید: «خداوند پیامبران را برانگیخت تا خردهای خفته را بیدار سازد».

قرآن کریم جهانی بودن رسالت پیامبر اسلام (ص) را مطرح نموده است

آیت الله حسینی دشتی گفت: قرآن کریم در آیات مختلف، جهانی بودن رسالت پیامبر اسلام (ص) را مطرح نموده است، از آن جمله در سوره اعراف و سبأ آمده است: «بگو ای مردم من فرستاده خداوند به سوی همه شما هستم» و نیز «و ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم».

%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a8%d8%b9%d8%ab%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%85-(%d8%b5)-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


محبان این خاندان از سرچشمه زلال قرآن و سنت رسول خدا (ص) سیراب می‌شوند


وی ادامه داد: قرآن کریم همچنین در سوره جمعه می‌فرماید: «او مبعوث به گروه دیگری از مومنان نیز هست که هنوز ملحق به این‌ها نشده اند»؛ یعنی اقوام دیگری نیز که بعد از پیامبر و یاران وفادارش و محبانش پا به عرصه وجود می‌گذارند و از سرچشمه زلال قرآن و سنت رسول خدا (ص) سیراب می‌شوند، در قلمرو بعثت پیامبر حضرت محمد (ص) قرار دارند.

این فقیه عالی قدر عنوان کرد: در همین رابطه، نقل شده هنگامی که پیامبر خدا (ص) این آیه را تلاوت می‌فرمود، سوال شد؛ این‌ها چه کسانی هستند؟ ایشان هم دست خود را بر شانه سلمان گذاشت و فرمود: «اگر ایمان در ثرّیا «ستاره‌ای دور دست» باشد، مردانی از این گروه «ایرانیان» بر آن دست می‌یابند».

آیت الله حسینی دشتی در پایان بیان کرد: هدف نهایی بعثت، به آزادی خرد انسانی بازمی‌گردد و عواملی که ممکن است خرد آدمی را به بند کشد باید زدوده شود، به عبارتی بعثت یعنی برانگیختن عقلانیت در جامعه و تحقق آزادگی و آزادی انسان در راه هدایت و عبادت خداوند است.

یادآور می شود، فقیه عالی قدر، آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی فرزند سید عبدالله در سال ۱۳۱۳ در روستای گنخک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی در استان بوشهر متولد شد. ایشان در ۱۴ سالگی به همراه پدر بزرگوارشان به منظور کسب علوم دینی به نجف اشرف مهاجرت نمود و درمدت ۱۸ سال در آن شهر به فراگیری علوم دینی از علمای آن شهر مشغول شد. سپس وی در نجف مراحل عالی دروس علمی را از آیت‌الله خویی فراگرفت وبه موطن خویش بازگشت. ایشان بنا به دستور آیت الله سید محسن حکیم به مدت یکسال ونیم در خورموج به تبلیغ دین اقدام نمود. در سال ۱۳۴۵ش به بندر بوشهر آمد و با همیاری عده ای از خیرین به مرمت مسجد جامع عطار پرداخت و تا کنون امام جماعت مسجد جامع عطار شهر بوشهر را عهده دار بوده است، ایشان در جهت دهی جریانات مربوط به شکل گیری انقلاب اسلامی در بوشهر نقش موثری را بر عهده داشت که همین امر موجب شد به شدت تحت نظر  سازمان ساواک طاغوت پهلوی ستمشاهی قرار گیرد و مهمترین و جاودان ترین آثار این محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه، ایشان «مجموعه دایره المعارف جامع اسلامی» تحت عنوان «معارف و معاریف» در ۱۰ جلد تالیفی شده است.

  • حامد فکوری

به همت اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر؛

نخستین گردهمایی «علمی - تخصصی روابط عمومی ها» در بوشهر برگزار شد

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c---%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d8%a7%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اندیشه: نخستین گردهمایی «علمی - تخصصی روابط عمومی ها» با حضور مصطفی سالاری، استاندار بوشهر و مدیران روابط عمومی ادارات در سالن کنفرانس خلیج فارس شهر بوشهر برگزار شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، به همت اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر نخستین گردهمایی «علمی - تخصصی روابط عمومی ها» که با حضور مصطفی سالاری، استاندار بوشهر و مدیران روابط عمومی ادارات در سالن کنفرانس خلیج فارس اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد، کریم جعفری، مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر اظهار کرد: روابط عمومی‌ها چشم و چراغ نهاد خود هستند و سازمان‌ها بدون روابط عمومی پویا هویتی نخواهند داشت چرا که امروزه ارتباط درون و میان سازمانی برعهده این بخش است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای قرار گرفتن روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود، افزود: متاسفانه روابط عمومی‌ها اکنون در جایگاه خود قرار ندارند و این یک حقیقت تلخ است،

وی تصریح کرد: هر چه مدیر یک دستگاه  اهمیت بیشتری برای روابط عمومی سازمان خود قائل شود شان و منزلت روابط عمومی مدیران و کارشناسان آن سازمان بالاتر خواهد رفت.

جعفری در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و ادامه داد: گردهمایی امروز بدون تبلیغات محیطی و تنها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین روابط عمومی برگزار شده است.

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c---%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d8%a7%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

وی عنوان کرد: روابط عمومی‌ها در ارتباط با یکدیگر همچنان ناهماهنگ عمل می‌کنند و بناشده روابط عمومی استانداری به عنوان یک روابط عمومی مرجع تبدیل شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر تاکید کرد: برای جمع آوری راه های ارتباطی روابط عمومی ها دچار مشکل هستیم و بعد از گذشت یک ماه برخی روابط عمومی‌ها هنوز همکاری خوبی را در این زمینه نداشته اند.

وی ضمن اشاره به سایت شورای روابط عمومی‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: با رونمایی از این خواهان انسجام در بین روابط عمومی‌ها، ارائه اطلاعات و مقالات تخصصی در این خصوص هستیم.

محمد راستاد، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آئین نیز گفت: بوشهر بعنوان بندری تجاری با قدمتی قابل توجه یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور است که با اجرای طرحهای مهم توسعه ای امروز ظرفیت این بندر تجاری به دو برابر افزایش یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: استفاده از منابع بخش خصوصی برای تقویت زیربناها و رو بناها برای توسعه بندر بوشهر امروز یکی از سیاستهای این سازمان است.

وی اظهار کرد: حضور روابط عمومی برای معرفی یک مجموعه تخصصی مانند اداره بندر و دریانوردی که سهم بسزایی در اشتغال و توسعه استان دارد بسیار مهم و چشم گیر است.

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c---%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d8%a7%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

راستاد یادآور شد: کار روابط عمومی تنها تبلیغات نیست بلکه معرفی سازمان و دستگاه اجرایی و برقراری روابط با مخاطبان بیرونی و داخلی سازمان از وظایف مهم روابط عمومی است.

وی گفت: همایش علمی و تخصصی روابط عمومی گامی موثر برای تعامل بیشتر مسوولان روابط عمومی و ایجاد زمینه ای برای معرفی توانمندیهای استان است.

عباس قلی پور، مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر نیز افزود: برخی از مدیران به روابط عمومی ها بعنوان یک فرد مزاحم و برخی دیگر تنها برای تبلیغات و تشریفات نگاه می کنند و به جایگاه تخصصی و مهم آن توجهی ندارند.

مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر با بیان اینکه نگاه اغلب مدیران دستگاههای اجرایی به روابط عمومی نگاه ابزاری است، اظهار کرد: نگاه مدیران به روابط عمومی ها باید خوشبینانه باشد.

قلی پور اظهار کرد: نبود جایگاه مناسب برای روابط عمومی ها یکی از مشکلات مهم این افراد است که امروز بیشتر روابط عمومی ها کارشناس یا کارشناس مسوول هستند و کمتر در جایگاه مدیر و مشاوری که حق رای داشته باشد قرار دارند.

وی تصریح کرد: بحث روابط عمومی در کشور بصورت حرفه ای نیست این درحالی است که روابط عمومی یک صنعت، فرهنگ و اندیشه است.

مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر افزود: مهمترین اصل در روابط عمومی این استکه از خدمات حرفه ای برخوردار باشد و بتواند از خدمات حرفه ای بیرون استفاده کند.

قلی پور با بیان اینکه روابط عمومی باید سخنگوی دستگاه اجرایی باشد اضافه کرد: مسوولان روابط عمومی باید پژوهش محور باشند این درحالی است که بیشتر آنها توجیه گر هستند.

وی یادآور شد: روابط عمومی بعنوان یک نهاد جامعه مدنی و مردم سالار عهده دار مردم داری و هدایت افکار عمومی است و تبلیغات برای آن بعنوان ابزار و وسیله به شمار می رود.

قلی پورگفت: روابط عمومی نهادی جوان، زاییده عصرجدید و نیاز جدید، سازمانی باز و مخاطب محور، زیرساز توسعه دانش بنیان و زاییده جامعه مدنی است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی در جایی توسعه می یابد که توجه به مخاطب اصل باشد چون روابط عمومی تبلیغات و اطلاع رسانی نیست بلکه مردم داری، رهبری سازمان و هدایت افکار عمومی است.

مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: مجموعه روابط عمومی ها باید بتوانند تدبیر، امید، توسعه و اعتدال را در جامعه توسعه دهند.

وی یادآور شد: مسوولان روابط عمومی بعنوان قلب سازمان پاکی، عشق، محبت، همدلی و همبستگی را به سازمان وارد و ناامیدی را از سازمان بیرون می برند.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در این آئین گفت: ابتکار، خلاقیت برای تاثیرگذاری و احترام به مردم و رعایت شان و جایگاه آنان از ویژگی های یک روابط عمومی موفق است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بخشداران و روابط عمومی ها ارتباط با رسانه ها را تقویت کرده و تعاملی دو طرفه ایجاد کنند.

وی یادآورشد: روابط عمومی ها باید با ایجاد تعاملی دوسویه بین دولت و مردم ضمن انعکاس اقدامات و برنامه های دولت، باید خواسته ها و مشکلات و دغدغه های مردم را نیز به دولت منتقل کنند و در این زمینه پاسخگوی خوبی باشند.

وی اظهار کرد: روابط عمومی ها رسالت سترگی بر عهده دارند و باید با سعه صدر به وظایف و تعهدات خود در برابر مردم و دولت عمل کنند و از تلافی نقدهای غیرمنصفانه خودداری کنند.

سالاری گفت: ارتقا جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها امری به حق است و از این امر حمایت می کنیم اما روابط عمومی ها باید بدانند که حفظ و ارتقا شان و جایگاه آنها به عملکرد، تعامل با مردم و سازمان ها و ابتکار و خلاقیت خودشان بستگی دارد.

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c---%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d8%a7%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید بگونه ای عمل کنند که مدیر سازمان به آنها احساس نیاز کند و به عنوان سخنگوی دستگاه ها بیش از پیش از توانمندی آنها بهره ببرد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر گفت: روابط عمومی ها از همه ظرفیت های اجتماعی به ویژه ظرفیت سازمان های مردم نهاد مرتبط برای ایجاد ارتباط با جامعه استفاده کنند و می توانند با نظارت بر عملکرد این سازمان ها بخش عمده ای از مسوولیت های دستگاه ها را بر عهده سازمان ها بگذارند.

وی افزود: در استان بوشهر معتقد به حذف، محدود و محروم کردن فرد یا حوزه ای نیستم و هیچ ورودی در این عرصه نداشته ایم و نخواهیم داشت و از هر کس که توان مدیریت داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

سالاری تصریح کرد: به دعواهای گروهی و جناحی کاری نداریم و این امر در تصمیم گیری ها هیچ تاثیر و دخالتی ندارد و با چتر گسترده نظام از ظرفیت همه منابع انسانی استان بهره می بریم.

وی اظهار کرد: مدیران از روابط عمومی ها حمایت جدی کنند و روابط عمومی ها نیز فعال تر، قوی تر و موثرتر و با برنامه تر و با بهره گیری هر چه بیشتر از تجهیرات و امکانات گام برداند به گونه ای که در این راستا فضایی شکل گیرد که اقدامات دولت به مردم و دغدغه های مردم به دولت به نحو مطلوی منتقل و منعکس شود.

علیرضا یزاف، مدرس رشته روابط عمومی در دانشگاه های استان بوشهر نیز در این آئین علمی - تخصصی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران اظهار کرد: ای افرادی که ایمان آورده اید به طور فردی و جمعی صبر کنید و با یکدیگر مرتبط باشید و از خدا پروا نمایید امید است رستگار شوید.

این مدرس رشته روابط عمومی در دانشگاه های استان بوشهر افزود: ریشه هر پیروزی مادی و معنوی صبر است و در برابر دشمنان به طور جمعی صبر و استقامت کنید وبا ایجاد ارتباط میان جامعه، مقابل حملات غافلگیرانه دشمنان خارجی و شیاطین از مرزهای اعتقادی، جغرافیایی و فرهنگی خود دفاع کنید و این فرامین آمیخته با تقوا، دوری از خودخواهی و ریاکاری همراه باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت آیت الله امام خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت  باید درخصوص اطلاع رسانی به مردم بیش از پیش تلاش کند، افزود: دولت باید حتماً این نقص را برطرف کند و روابط عمومی های بخش های مختلف دولت باید فعال شوند و با استفاده از رسانه ملی و روزنامه ها، اقدامات مختلف را با زبانی تأثیرگذار و قابل فهم، به اطلاع مردم برسانند.

یزاف بیان کرد: روابط عمومی تحلیل گر با توجه به فلسفه وجودی سازمانش برنامه ادواری منظم دارد و برای رویارویی با بحرانها و چالشها که ناگهان و خارج از اراده حادث می شود ، دارای طرح و برنامه در مدیریت بحران است. روابط عمومی تحلیل گر، روابط عمومی علمی، سیستماتیک، فعال، نوآور، قابل انعطاف و اثرگذار است.

%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%c2%ab%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c---%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%87%d8%a7%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر مدیریت بحران یکی از مهارت های اساسی «روابط عمومی » محسوب می شود، اضافه کرد: بحرانی که به خوبی اداره شود به جای لطمه وارد کردن بر حسن شهرت سازمان ، موجب ارتقای آن می شود. بحران های بالقوه راشناسایی و طرح های احتمالی مقابله با آنها را تهیه کنید تا در صورت وقوع حادثه خیالتان آسوده باشد.

علیرضا یزاف ادامه داد: از آنجا که هدف هر سازمان و تشکیلاتی دستیابی به توسعه پایدار به معنای رسیدن به سطوح جدیدی از نوآوری ، نظم و پیچیدگی است و رسیدن به این اهداف مستلزم گذر از تنگناها و تضادهای موجود است لذا توسعه ، خود فرآیندی بحران زاست و می توان گفت «هر سازمانی نه تنها با بحران مواجه است بلکه برای دستیابی به توسعه نیازمند مدیریت» است.

این مدرس رشته روابط عمومی در دانشگاه های استان بوشهر عنوان کرد: در زمان استانداری علی افراشته در بوشهر در دولت نهم، روابط عمومی ها به دوران دیوار نویسی به عقب برگشتند و این نوع مدیریت و تدبیر، خود بک نوع تهدید بزرگ و از دادن فرصت و لحظه های ناب و دوران طلایی است و برای دشمان نظام، این سبک مدیریت های افراشته گونه یک نوع فرصت بدون هزینه است.

وی در ادامه به درصد مقایسه میانگین آرا داوطلبین – کشورو استان بوشهر در انتخابات ریاست جمهوری ایران 1392 بر اساس جمعیت اشاره کرد و گفت: این پژوهش و تحلیل  را این حقیر برای نخستین بار در تاریخ 35 جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحلیل نموداری کرده ام و بر اساس این نمودار به نقطه زیبا می رسیم که در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، میزان درصد مردم استان بوشهر به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی 53/8 می باشد و در صورتی که میزان رای کشور به رئیس جمهور دولت تدبیر و امید 52/4 است و نتیجه می گیریم بالاترین رای را با احتساب جمعیت، بوشهری به دکتر روحانی دادند.

یزاف در پایان اظهار کرد: باید پذیرفت که روابط عمومی نتیجه اجتناب ناپذیر تحولات جامعه و سیستم ارتباطی است که نقش ارزنده در ارتقای فرهنگی ، اطلاع رسانی و بیداری افکار عمومی دارد. هم اکنون زمان آن رسیده که روابط عمومی با تحلیل و تفسیر روندها و مسائل محیطی ، باید حرفه ای و دائماً متغیر و متحول باشد تا بتواند کارکردهای مختلفی را ارائه دهد.

یادآور می شود، در پایان این آیین با حضور استاندار بوشهر تارنما و پایگاه اطلاع رسانی شورای روابط عمومی استان بوشهر به آدرس www.prbu.ir راه‌اندازی و فعالیت آن در استان آغازشد و همچنین از روابط عمومی های اداره کل ورزش و جوانان، پارس شمالی، بنادر و دریانوردی، جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت گاز استان بوشهر به عنوان روابط عمومی های برتر و خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین المللی قرآن در بوشهر تجلیل شد.


  • حامد فکوری

به گزارش ایکنا در بوشهر؛

«سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت کشور به بوشهر سفر کرد

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af


گروه اندیشه: سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه به منظور دیدار با امام جمعه و استاندار بوشهر و نشست با کارگزاران حج، صبح چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه، به بوشهر سفر کرد و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در این سفر ضمن دیدار با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، نشست با کارکنان سازمان بوشهر، نشست با کارگزاران حج استان در سالن نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس، بازدید از موزه سردار جنوب مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری و کارگاه محل ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، نیز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان حج زیارت استان بوشهر شرکت و سخنرانی کردند.

اوحدی در ابتدای این سفر در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: امسال سازمان حج و زیارت قیمت حج تمتمع را مدیریت و حفظ کرد و برای کمک به حجاج نیز برای نخستین بار وجوه حج در دو قسط پرداخت شد.
وی اضافه کرد: قسط اول دربهمن سال گذشته و قسط دوم نیز درهفته اول اردیبهشت امسال پرداخت شده است.
اوحدی اظهار کرد: کف قیمت حج تمتمع امسال همانند پارسال ۷۸ میلیون ریال و سقف آن نیز ۱۰۶ میلیون ریال است.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
وی یادآور شد: افزایش ایستگاه های پروازی برای این که بخش بیشتری از زائران ایرانی مدینه قبل باشند از ویژگی های حج تمتمع امسال است.
رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در گذشته زایران مدینه قبل فقط از ایستگاه پروازی تهران که شامل هشت استان سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم و مرکزی می شد اما امسال با اضافه کردن هشت ایستگاه پروازی دیگر از ۱۹ استان کشور بخش بیشتری از زائران ایرانی مدینه قبل مشرف می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین در حوزه پزشکی نیز پارسال ۱۶پزشک زن در کاروان ها در نظر گرفته شد با توجه به این که ۵۰درصد ظرفیت کاروان ها را زنان تشکیل می دهند امسال برای رفاه بانوان زائر ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص زن نیز به همراه کاروان ها به حج اعزام می شوند.
رییس سازمان حج و زیارت کشور درباره سفر زیارتی عمره مفرده گفت: امسال در عمره مفرده با مدیریت قیمت ولحاظ کردن کیفیت خدمات برای هر نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نسبت به سال گذشته صرفه جویی شده که در مجموع چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در این بخش صورت گرفته است.
وی بیان کرد: امسال براساس برنامه ریزی های انجام شده ۷۳۰هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند که نسبت به ۴۹۰هزار نفر پارسال ۶۸درصد افزایش داشته ایم .
اوحدی اضافه کرد: همچنین با مذاکراتی که با وزیر حج عربستان انجام شد برای نخستین بار در طول ۳۵سال گذشته به ایرانی ها اجازه داده شد که در ایام ماه صفر نیز افراد به عمره مشرف شوند.
وی درباره عتبات عالیات گفت: برای خدمات رسانی بهتر قرار است که شرکتی با عنوان توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه با همکاری سه بانک بزرگ کشور راه اندازی شود که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در بخش تقویت زیرساخت ها گام های خوبی برداشته شده است.
اوحدی اضافه کرد: درهمین ارتباط سوم خرداد امسال نیز عملیات اجرایی هتل شلمچه و زایر سرای چذابه آغاز می شود که عملیات اجرایی این زایرسرا باید تا اربعین به پایان برسد.
وی یادآور شد: امسال شمار زایران عادی عتبات عالیات یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر تعیین شده و در ایام اربعین حسینی نیز حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.
در ادامه این دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حج آیین معنوی بی بدیلی است که تعیین کننده و برای انسانها و جامعه اسلامی سرنوشت ساز است.
وی بیان کرد: به همین دلیل باید تلاش شود آیین حج هر سال پرمحتواتر از سال های قبل و به مانند حج نبوی، علوی و مهدوی باشد.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: حج منشا وحدت و بیانگر اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است.
آیت الله صفایی بوشهری گفت: با توجه به این که چنین تجمع عظیمی در یک شرایط خاص زمانی در هیچ دینی وجود ندارد به همین دلیل بسیاری از دین ستیزان به دنبال کم رنگ کردن این حرکت مهم مسلمانان هستند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده اند.

وی اظهار کرد: با لطف و عنایت خداوند این تجمع بزرگ مسلمانان هر سال باشکوهتر از سال قبل در کنار خانه خدا برگزار می شود و آثار و برکات آن نیز متوجه نظام جمهوری اسلامی می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حج یک عبادت جامع است و بسیاری از دشمنان از ابتدا خواستار کم اهمیت کردن حج بودند که در پاسخ هر ساله مسلمانان تجمع بزرگی را در موسم حج به نمایش می‌گذارند.
آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در سفر حج اشاره کرد و افزود: بخش فرهنگی حج تنها در زمان اعزام نباشد و بعد از حج نیز مراسمات فرهنگی برای حجاج برگزار شود.
امام جمعه بوشهر خواستار تقویت بخش فرهنگی سازمان حج و زیارت شد و بیان داشت: باید تلاش شود تا برنامه‌های فرهنگی ویژه حجاج در طول سال برگزار شود.
وی با بیان اینکه برنامه حج هر سال باید باشکوه‌تر و پربارتر از سال‌های قبل از آن برگزار شود، اضافه کرد: در هیچ دینی تجمع بزرگی چون سفر حج وجود ندارد که حجاج اینگونه در یک شرایط خاص برنامه‌های خود را اجرا کنند.
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به تلاش دین‌ستیزان برای کمرنگ‌کردن برنامه های حج، ادامه داد: دین‌ستیزان هرگز به این هدف خود نخواهند رسید و سفر حج همواره پربارتر از سال‌های قبل برگزار می شود.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
در پایان این دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، با اهدا تابلو تندیس و قرآن کریم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین سلمان بحرانی تکریم و از عبدالرسول رنجر، رئیس جدید سازمان حج و زیارت استان بوشهر تجلیل کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه در نشست با کارگزاران حج استان و مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان حج زیارت استان بوشهر در سالن نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس شهر بوشهر حضور یافت و گفت: برای اعزام زائران خانه خدا از طریق دریا مذاکرات اولیه با کشتیرانی والفجر برای ایجاد خط دریایی بندربوشهر و بندر دمام عربستان انجام گرفته اما نیازمند مجوزهایی از عربستان هستیم.
وی افزود: از طرف دیگر باتوجه به این که بندر دمام، بندری تجاری است و مسافربری نیست برای اعزام دریایی زائران باید زیر ساخت‌های لازم در آن بندر فراهم شود.
اوحدی درباره سفر زیارتی عمره مفرده گفت: امسال در عمره مفرده با مدیریت قیمت و لحاظ کردن کیفیت خدمات برای هر نفر حدود چهار میلیون و 500 هزار ریال نسبت به سال گذشته صرفه جویی شده که در مجموع چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در این بخش صورت گرفته است. 

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
وی گفت: امسال  730هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 68درصد افزایش داشته است .
اوحدی اضافه کرد: درهمین ارتباط سوم خرداد امسال نیز عملیات اجرایی هتل شلمچه و زائر سرای چزابه آغاز می شود که عملیات اجرایی این زایرسرا باید تا اربعین به پایان برسد.
رئیس حج زیارت یادآور شد: امسال شمار زایران عادی عتبات عالیات یک میلیون و200 هزار نفر تعیین شده و در ایام اربعین حسینی نیز حدود یک میلیون و 500 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: پذیریش مسئولیت در نظام اسلامی و کشور ما به منظور خدمت رسانی به آحاد جامعه است و ما  مسئولان و کارگزاران حج باید به بهترین نحو با اخلاق حسنه و حفظ ارزش ها اسلامی و آرمان های نظام خدمتگزار مهربان و پاسخگویی خوب برای تمامی زائرین و به خصوص مردم عزیز ایران باشیم.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند؛ من مبعوث نشدم مگر برای اینکه اهدافم را در جمع بشریت کامل کنم، افزود: یک همچنین ایامی، دروازه های نور، دروازه های هدایت و روشنی به سوی عالم بشریت و الی تا روز قیامت باز می شود.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
اوحدی اضافه کرد: آیات 128 و 129 بسیار زیبایی که خداوند در آخر سوره مبارکه توبه نازل کردند، قطعا براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است‏ شما در رنج بیفتید به «هدایت» شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است و پس اگر روى برتافتند بگو خدا مرا بس است هیچ معبودى جز او نیست بر او توکل کردم و او پروردگار عرش بزرگ است.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد و اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در خدمت به مردم سیرایی نداشت و نسبت به هدایت مؤمنان حریص و دلسوز مهربان بود و این بزرگترین الگو و سبک زندگی نبوی است که ما باید در ایام مبعث از حضرت محمد (ص) فرا بگیریم و در خدمت رسان زائرین و مردم مسلمان جامعه خود باشیم.
وی گفت: خداوند یک جایگاهی را به ما عنایت کرده به نام خادم، خادم مهمان همین پیامبری که خداوند در قرآن کریم در شان و منزلت آن آیاتی را آورده است.
این مقام مسئول بیان کرد: مراسم تودیع و معارفه یکی از خصوصیات آن، این است که یک ذره به خودمان بیاییم و ببینیم در مقامی که ما در آن قرار گرفته ایم، مخاطبین ما چه افرادی هستند؟، چه چیزی را و چه محصولی را می خواهیم به چه کسی عرضه بکنیم؟، آیا ما در مسئولیت مان می خواهیم در اینجا صنعت سنگین خودرو به مخاطبین عرضه بکنیم؟، ما که نمی خواهیم کامیون و خودروهای سنگین دیزل را به مخاطبین عرضه بکنیم، یا اینکه خداوند توفیق بزرگی داد که مثل امام سجاد (ع) در ایام موسم حج با لباس مبدل افتخار خادمی زوارش را داشت و نقل کردند که اگر کسی ایشان را شناسایی می کردند، سریع لباس خود را عوض می کردند و در کاروان دیگری به خادمی زائرین می پرداختند که شناسایی نشوند.
اوحدی افزود: این مراسمات تودیع و معارفه شاید یک اخطاری یا تلنگری باشد که در کجا قرار گرفته ایم و مخاطبین ما چه کسانی هستند و در این مسیر خدمت به زائرین چه ره توشه ای را برای آخرت خود جمع کرده ایم و یا چه چیز دیگری را جمع کرده ایم؟.
وی با بیان اینکه اگر پیامبر اسلام (ص) فرمودند؛ من برای بزرگداشت اخلاق مبعوث شدم، اضافه کرد: ما هم در سازمان حج و زیارت باید اخلاق مدار و الگو برای زائرین و کارگزاران باشیم و خداوند رحمت کند حجت الاسلام ابوترابی که اسوه و الگو تقوا بود، اشاره داشت؛ پاک باش و خدمتگزار باش و این عبارت بسیار ساده و جمله در معنا بسیار سنگین است، یعنی اگر می خواهی ادعای خدمت به مردم بکنی باید زمینه و ضروریات اولیه را در خودت ایجاد بکن و آن پاک بودن است و کار خدمتگزار و کارگزاران حج، نگه داشتن حرمت و کرامت انسان ها و زائرین است.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
در ادامه این آئین محمدرضا حاجی علیزاده، سرپرست سازمان حج زیارت استان و سپس عبدالرسول رنجبر، رئیس جدید  سازمان حج زیارت استان بوشهر سخنرانی کردند و در پایان این مراسم که با حضور محمدحسن پرآور، معاون سیاسی ــ امنیتی استاندار بوشهر و رئیس سازمان حج و زیارت کشور، ائمه جمعه و کارگزاران حج و جمعی از مردم و مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد، عبدالرسول رنجبر، به عنوان رئیس جدید  سازمان حج زیارت استان بوشهر معرفی شد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیئت همراه نیز در دیدار با استاندار بوشهر اظهار کرد: سهمیه حج تمتع براساس مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی تعیین می‌شود امسال هر چند به سبب اجرای طرح توسعه فضای مسجد الحرام سهمیه همه کشورها 20 درصد کاهش یافت اما سهمیه کشورمان مانند سال‌های گذشته 64 هزار نفر تعیین شد و تغییری نکرد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با پایان یافتن طرح توسعه فضای مسجدالحرام سهمیه کشورمان در حج تمتع 120 تا 150 هزار نفر افزایش یابد و ما ثبت نام را سه ماه زودتر از 22 بهمن سال گذشته شروع کردیم.
رئیس سازمان حج و زیارت در زمینه سهمیه عمره مفرده نیز گفت امسال سهمیه عمره 68 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.
وی ادامه داد: کشور عراق در بحث سفر عتبات عالیات برای ما محدودیت های گذاشته بود که در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر و نوری مالکی داشتیم موجب تاسیس شرکت زیارتی نور زائر با سرمایه یک میلیارد تومانی در بحث عتبات، کربلا و نجف ثبت شد.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
اوحدی از ساخت هتل شلمچه و زائر سرای چزابه خبر داد و گفت: ساخت این زائر سراها مورد مطالبه مقام معظم رهبری است که در مجموع زحمات همکاران، مشارکت خیرین و دوستان در کشور است.
مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه امروز خیلی خوشحال هستم که در جمع مسئولان حج زیارت و کشور و شما یادگاران جنگ و آزادگان قرار گرفته ام برای من یک سعادتی بزرگ است، گفت: امروز باید مطالبات مردم در زمینه سفرهای زیارتی و فرهنگی را جوابگو باشیم و وضعیت امنیتی زائران را بیشتر مورد توجه قرار بدهیم.
مقام عالی دولت در استان بوشهر افزود: از همه کسانی که به مردم به دور از  سیاست زدگی، خدمت می کنند کمال تشکر را دارم و سازمان حج و زیارت تنها جایی که تا کنون سیاسی نشده است و برای ما بوشهری ها موجب افتخار است که عبدالرسوال رنجبر، برادر شهیدان رنجبر، به عنوان ریاست جدید حج و زیارت استان بوشهر معارفه شد.
سالاری در پایان اظهار کرد: هر گاه مردم متوجه می شوند که ظرفیت ها در مجموعه ها بالا رفته، سطح توقعات بالا می رود و ما هم بهترین برنامه ریزی ها و خدمات را نسبت به خواسته های مورد مطالبه مردم جامعه باید انجام بدهیم.
در ادامه رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیئت همراه در نشست با کارکنان سازمان حج و زیارت استان بوشهر که در سالن اجتماعات این سازمان با حضور عبدالرسول رنجبر، رئیس جدید  سازمان حج زیارت استان بوشهر برگزار شد، اوحدی سازمان حج و زیارت را به مثابه یک خانواده مطرح نمود و اظهار کرد: همه باید در این سازمان و خانواده با هم صمیمی باشیم و نسبت به مطالبات یکدیگر توجه کنیم و بیشترین توجه ما باید نسبت به تکریم زائران معطوف باشد و این مهم بسیار ارزشمند و ثواب دارد.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه ما در مرکز بیشتر از دیگران به مطالبات پرسنل اشراف و دقت کامل داریم، افزود: در جلسه ای که با نوبخت، معاون رئیس جمهور داشتیم، سعی کردیم در خصوص نحوه جذب و چارت سازمانی و افزایش ویژه حقوق پرسنل سازمان برای اولین بار اقداماتی صورت گرفت.
اوحدی ادامه داد: مجوز 12 اداره کل را در 12 استان گرفتیم و در شهرستا ن ها به صورت دفاتر مستقل عمل می کنند و این یک اتفاق جدید است که در زمان این حقیر با پیگیری ها و همکاری مجموعه همکاران در تهران دنبال کردیم.
وی در پایان اضافه کرد: جدیدا با مجوزی که گرفته شد، از این به بعد مرکز علمی – کاربردی حج و زیارت به عنوان یک موسسه مستقل به فعالیت خود ادامه می دهد و در رشته های علوم قرآنی و سایر رشته ها دانجشو پذیرش و ثبت نام خواهد کرد.

%c2%ab%d8%b3%d8%b9%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%88%d8%ad%d8%af%db%8c%c2%bb-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
یادآور می شود، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، اسماعیلی، مسئول بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و هیئت همراه در موزه سردار جنوب مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری در بندر دلوار حضور یافتند و سپس با همراهی عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و حامد فکوری، خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآن شعبه بوشهر از کارگاه محل ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر بوشهر بازدید به عمل آوردند.


  • حامد فکوری