خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها


آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی؛

مهمترین هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) برانگیختن عقلانیت در جامعه است

%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a8%d8%b9%d8%ab%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%85-(%d8%b5)-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اندیشه: محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: مهمترین هدف مبعث پیامبر اکرم (ص) را برانگیختن عقلانیت در جامعه و تحقق آزادگی و آزادی انسان است.




آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی، فقیه عالی قدر، محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: بعثت یعنی تحولی بزرگ است که خداوند در دو مورد از واژه «بعثت» استفاده کرده است، یکی درباره بعثت انبیا و دیگری بعثت مردگان در روز قیامت یا همان «حشر» و هر‌دو تحولی بزرگ پیرامون انسان هستند.

تحول بزرگ قیامت مشاهده نتیجه اعمال انسان است

این محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه افزود: تحول بزرگ انبیا در این است که انسان را به سوی هدایت دعوت می‌کنند و تحول بزرگ قیامت، مشاهده نتیجه اعمال انسان است، اما آنچه مهم است تحول بزرگی است که پیامبران در تاریخ انسان در این جهان می‌آفرینند و عمده این تحول در فکر و روح انسان است.

امیرالمومنین امام علی (ع) بعثت را معنا بخشیده است

وی با بیان اینکه بهترین فردی که بعثت را معنا بخشیده، امام علی‌ ابن‌ ابیطالب (ع) است، اضافه کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خطبه یک نهج‌البلاغه می‌فرماید: «خداوند پیامبران را برانگیخت تا خردهای خفته را بیدار سازد».

قرآن کریم جهانی بودن رسالت پیامبر اسلام (ص) را مطرح نموده است

آیت الله حسینی دشتی گفت: قرآن کریم در آیات مختلف، جهانی بودن رسالت پیامبر اسلام (ص) را مطرح نموده است، از آن جمله در سوره اعراف و سبأ آمده است: «بگو ای مردم من فرستاده خداوند به سوی همه شما هستم» و نیز «و ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم».

%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a8%d8%b9%d8%ab%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%85-(%d8%b5)-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%ae%d8%aa%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


محبان این خاندان از سرچشمه زلال قرآن و سنت رسول خدا (ص) سیراب می‌شوند


وی ادامه داد: قرآن کریم همچنین در سوره جمعه می‌فرماید: «او مبعوث به گروه دیگری از مومنان نیز هست که هنوز ملحق به این‌ها نشده اند»؛ یعنی اقوام دیگری نیز که بعد از پیامبر و یاران وفادارش و محبانش پا به عرصه وجود می‌گذارند و از سرچشمه زلال قرآن و سنت رسول خدا (ص) سیراب می‌شوند، در قلمرو بعثت پیامبر حضرت محمد (ص) قرار دارند.

این فقیه عالی قدر عنوان کرد: در همین رابطه، نقل شده هنگامی که پیامبر خدا (ص) این آیه را تلاوت می‌فرمود، سوال شد؛ این‌ها چه کسانی هستند؟ ایشان هم دست خود را بر شانه سلمان گذاشت و فرمود: «اگر ایمان در ثرّیا «ستاره‌ای دور دست» باشد، مردانی از این گروه «ایرانیان» بر آن دست می‌یابند».

آیت الله حسینی دشتی در پایان بیان کرد: هدف نهایی بعثت، به آزادی خرد انسانی بازمی‌گردد و عواملی که ممکن است خرد آدمی را به بند کشد باید زدوده شود، به عبارتی بعثت یعنی برانگیختن عقلانیت در جامعه و تحقق آزادگی و آزادی انسان در راه هدایت و عبادت خداوند است.

یادآور می شود، فقیه عالی قدر، آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی فرزند سید عبدالله در سال ۱۳۱۳ در روستای گنخک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی در استان بوشهر متولد شد. ایشان در ۱۴ سالگی به همراه پدر بزرگوارشان به منظور کسب علوم دینی به نجف اشرف مهاجرت نمود و درمدت ۱۸ سال در آن شهر به فراگیری علوم دینی از علمای آن شهر مشغول شد. سپس وی در نجف مراحل عالی دروس علمی را از آیت‌الله خویی فراگرفت وبه موطن خویش بازگشت. ایشان بنا به دستور آیت الله سید محسن حکیم به مدت یکسال ونیم در خورموج به تبلیغ دین اقدام نمود. در سال ۱۳۴۵ش به بندر بوشهر آمد و با همیاری عده ای از خیرین به مرمت مسجد جامع عطار پرداخت و تا کنون امام جماعت مسجد جامع عطار شهر بوشهر را عهده دار بوده است، ایشان در جهت دهی جریانات مربوط به شکل گیری انقلاب اسلامی در بوشهر نقش موثری را بر عهده داشت که همین امر موجب شد به شدت تحت نظر  سازمان ساواک طاغوت پهلوی ستمشاهی قرار گیرد و مهمترین و جاودان ترین آثار این محقق و استاد سطوح عالی حوزه علمیه، ایشان «مجموعه دایره المعارف جامع اسلامی» تحت عنوان «معارف و معاریف» در ۱۰ جلد تالیفی شده است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی