خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

اییک روزنامه صهیونیستی با نگرانی پیش بینی کرد پس از همراهی چین و روسیه با ایران در چالش هسته ای، فرانسه و آمریکا نیز مجبور به کوتاه آمدن شوند و اسرائیل تنها تر از گذشته شود.


هاآرتص در گزارشی نوشت: هدف ایران از برنامه هسته ای بر مذاکرات سایه انداخته است. برنامه هسته ای ایران دو هدف بیشتر نمی تواند داشته باشد، تولید سلاح هسته ای که ایرانی ها اذعان دارند به هیچ وجه هدفشان این نیست و دیگری سیاسی تا ضمن تثبیت موقعیت داخلی شان از لحاظ استراتژیک نیز صاحب جایگاه شوند. اگر هدف دوم را هدف ایران بدانیم باید بگوییم که ایران می خواهد با برخورداری از تکنولوژی پیشرفته هسته ای جایگاه منطقه ای خود به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان را تقویت کند. ایرانی ها حتی به فکر داد و ستد هسته ای هستند و می خواهند با تولیدات هسته ای خود درآمدهای سیاسی و اقتصادی کسب کنند. اگر واقعا هدف دوم هدف اصلی ایران باشد، باید گفت که اتفاق بسیار مهمی است. چرا که جامعه جهانی این همه سال تلاش می کرده که ایران به سوی سلاح هسته ای نرود، در حالی که ایران به روشنی صحبت از هدفش از دستیابی به تکنولوژی هسته ای می زند و به صراحت می گوید که به دنبال سلاح هسته ای نیست.
هاآرتص با بیان این که «زمانی نتانیاهو در قبال مواضع اسحاق رابین نخست وزیر می گفت حرف های وی برای بزرگنمایی تهدید ایران است اما اکنون خود وی ایران را تهدید جلوه می دهد» نوشت: پس از وتوی روسیه و چین و شاید در آینده فرانسه در شورای امنیت که هر کدام آنها سابقه طولانی در رقابت در عرصه سیاست جهانی و مخالفت با سیاست های آمریکا و بریتانیا دارند، آمریکا عملا پذیرفته است که پرونده هسته ای ایران از درجه «دشمن» تنزل یابد. این تنزل درجه باعث خشم رقیب سنتی ایران یعنی عربستان سعودی شده است. اگر ایران واقعا برخورداری از تکنولوژی هسته ای را وسیله ای برای نیل به اهدافش و نه خود هدف بداند(!؟) و جامعه غربی به این موضوع اعتراف کند باید انتظار داشت که در ماه های آینده شاهد تحولاتی شگرف در رویکرد نسبت به پرونده هسته ای ایران باشیم.
  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی