خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری؛

افق های آینده نظام نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان است

%d8%a7%d9%81%d9%82-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیدار با رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور گفت: افق های آینده نظام نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان با محوریت اندیشه های مقام معظم رهبری است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر در دیداربا کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و منتخبی از مربیان و دانش‌آموزان دختر عضو قرارگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوشهر با اشاره به اهمیت نقش بانوان، اظهار کرد: از دیرباز نقش زنان در جامعه نسبت به نقش مردان، نقش ویژه و ممتازی بوده است چون یک بانو هم خود موضوعیت دارد و هم تأثیرگذاری بسیار زیادی بر جامعه مردان دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: دشمن بر روی بخش بانوان در عرصه تهاجم فرهنگی سرمایه گذاری ویژه‌ای کرده است چون می‌داند که اگر این اجتماع تخریب شود، کل جامعه دچار آسیب می شود.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در مقابل سرمایه گذاری و تهاجم ویژه دشمنان، ما نیز باید سرمایه گذاری و طراحی دفاع مقدس فرهنگی ویژه‌ای در عرصه بانوان داشته باشیم.

وی بیان کرد: افسران این دفاع مقدس فرهنگی در عرصه بانوان باید خود بانوان باشد چون به این جامعه نزدیک‌تر هستند، احساس آن تهاجم فرهنگی را بیشتر درک می کنند و هم تأثیر گذاری بسیار بالایی در جامعه دارند.

امام‌‌‌ جمعه بوشهر با بیان اینکه در این رابطه یکی از کارهای اساسی که باید صورت گیرد، آسیب شناسی جامعه بانوان است، گفت: باید آسیب های موجود و محتمل و عوامل و راهکارهای اعمال آن آسیب‌ها، شناسایی شود و بعد از آن، راهکار دفاع مقدس فرهنگی را طراحی و مدیریت کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه اظهار کرد: در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی، ما باید فرهنگ اصیل اسلامی را هم به جامعه ملی و هم به جامعه فراملی و جهانی ارائه کنیم.

وی همچنین بیان کرد: باید در دو بُعد دفاع مقدس فرهنگی و تبلیغ مقدس فرهنگی تلاش کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌ جمعه بوشهر وجود جاذبه در برنامه های فرهنگی را یک ضرورت دانست و افزود: دفاع مقدس فرهنگی باید با کارشناسی باشد و در ارائه برنامه نیز، برنامه‌ها دارای جاذبه و قدرت گیرایی بالا در مدل و محتوا باشند.

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این آئین گفت: باید در این برهه از زمان در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب با جنگ نرمی که علیه ایران شکل گرفته مقابل کنیم.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور ادامه داد: نرخ باروری در سال 90 به میزان 1.6 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در چهل سال آینده از هر 40 نفر  یک نفر سالمند باشند و با توجه به اینکه پیشرفت های علمی و ورزشی کشور مرهون جمعیت جوان کشور است باید تعادل وجود این نیرو در کشور حفظ شود.

وی تصریح کرد: بخشی از استان‌ها زیر خط جانشینی هستند و استان گیلان با توجه به شرایط زیست محیطی ایده‌آلی که دارد خط جانشینی آن 1.29 درصد است پیش‌بینی می‌شود از لحاظ نرم خط جانشینی در بیست و پنج سال آینده یک نفر گیلانی هم نداشته باشیم.

خزعلی اذعان کرد: از 77 میلیون جمعیت کشور 45 نفر در هر یک کیلومتر ساکن هستند و اگر می‌توانیم با دادن آموزش و لازم و تخصصی به جوانان وضعیت را بهبود ببخشیم.

اقتدار کشور در گرو تدابیر کنترل جمعیت است

وی بیان کرد: کشوری که در اقتدار است باید از لحاظ کنترل جمعیت تدابیر مناسبی را برای آینده خود بیاندیشید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشود.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور در پایان اظهار کرد: از جمعیت کشور 23.4 درصد کودک و نوجوان، 31.5 درصد جوان، میانسال 39.3 درصد و 5.7 درصد نیز سالمندان هستند.

یادآور می شود، در ابتدای این دیدار پس از ارائه گزارش مختصر مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوشهر، چند تن از مربیان و دانش آموزان، نکته نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در ادامه رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور در نشست هم‌اندیشی استادان گروه معارف و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد استان بوشهر که در سالن اجتماعات دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد، حضور یافت.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی