خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان است

%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%b2%d9%87%d8%b1%d8%a7(%d8%b3)-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان اسلام و کل بشریت است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر با گرامیداشت روز 29 فروردین‌ماه، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک به همه نظامیان، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی است که در تاریخ ایران و تاریخ منطقه و در تاریخ ارتش‌های جهان دارای شکوه و جلال بزرگی شده است و ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار و عزت ایران و مانع تجاوز بیگانگان و کوهی استوار برای دفع تهاجم جهان سلطه است.

وی در ادامه عبادت را بر دو قسم دانست و افزود: عبادت نیایشی است که عبارت از نماز، دعا و نیایش با خدا و رفتاری که عبارت است از کسب و کار و شغل انسان که می‌تواند عبادت باشد و عبادت به  هر دو معنا اگر در راه خدا باشد، کل زندگی انسان عبادت است، حتی خواب او هم عبادت می‌شود و به همین خاطر خدا در قرآن کریم می‌فرماید «شما را نیافریدیم مگر برای عبادت و بندگی».

صفایی بوشهری در ادامه با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به بیان فضائل و حدیثی گهربار از آن حضرت پرداخت و اضافه کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند «هرکس در زندگی تمامی ابعاد زندگی‌اش عبادت خالصانه باشد خداوند بهترین مصلحت و خیر برای او نازل می‌کند».

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بوشهر بیان کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف می‌تواند برای جامعه بشری مرد و زن به‌ویژه بانوان، الگو باشند و در این زمینه باید ما الگوسازی کنیم، در ایمان و تقوا و اخلاق الگو هستند، اگر ما بخواهیم صراط‌‌‌‌ المستقیم زندگی خود را بشناسیم، باید حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین الگو باشد و حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی و رفتاری برای بانوان جهان اسلام و کل بشریت است و چرا ما در زندگی مشکل داریم و در برخی مواقع می‌گوئیم دعای‌مان اجابت نمی‌شود؟ برخی از آن‌ها به‌خاطر سوءمدیریت ماست که یا در نیایش‌مان، نیایش نمی‌کنیم و با اخلاص و یا در صحنه زندگی و عمل مرتکب خلاف می‌شویم.

استاد اخلاق و تفسیر حوزه علمیه بوشهر گفت: لذا شما در قرآن کریم می‌خوانید کسی که خدایی زندگی کند و گناه نکند، خداوند دست او را می‌گیرد و هر کس تقوی را مراعات کند خداوند راه برون‌رفت از مشکلات را برای او قرار می‌دهد و در فضای سخت زندگی خداوند برای او زندگی را آسان قرار می‌دهد و این راهکاری است که حضرت زهرا(س) بیان کردند و ما باید از ایشان پیروی کنیم.

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: ارتشی که در تاریخ ایران و تاریخ منطقه و در تاریخ ارتش‌های جهان دارای شکوه و جلال بزرگی شده است و شاخه‌های ایمان الهی، تقوا در تمامی ابعاد، ولایت‌مداری، استقلال و عدم وابستگی به کشورهای سلطه‌گر با مدیریت نظامی و حضور در حوزه‌های عملیاتی نظامی‌، دفاعی و مجاهدت و تلاش در صیانت از اسلام و ایران و امتحان در صحنه‌های سخت جنگ این امور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی بی‌نظر ساخته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با تشکر از نیروهای نظامی به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استان ولایت‌مدار بوشهر به داشتن نیروهای مسلحی چنین به خود می‌‌بالد و مردم ایران اسلامی و استان، ارتش، سپاه و بسیج را از خود می‌دانند و با تمام توان از آنان حمایت و دفاع می‌کنند.

صفایی بوشهری در ادامه با یادآوری روز سه‌شنبه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 و همچنین، اعلام انقلاب فرهنگی در سال 59 گفت: سپاه یکی از ارکان اقتدار نظام است و در تمامی عرصه‌های سخت و نرم، فعال، کوشا و پرتلاش و موفق و مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب فرهنگی نیز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران است، به همین خاطر مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند.

خطیب جمعه بوشهر در پایان بیان کرد: باید  ما در عرصه  فرهنگ با برنامه‌ریزی دقیق و داشتن سند چشم‌انداز، نقشه راه، مطالعات ملی و بومی و منطقه‌ای و فراملی و جذب منابع و تولید منابع انسانی کارامد و مدیریت جهادی و هماهنگی و همراهی مردم در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی دشمن بایستیم و فرهنگ اسلامی را به جامعه جهانی معرفی کنیم و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ریزی خود تحول و یک تغییر جدی ایجاد کنند چراکه ما با این همه نهادهای فرهنگی و اعتبارات فرهنگی باید بیش از این تأثیرگذار باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی