خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

بخشدار جزیره خارگ مطرح کرد؛

صدور فرهنگ ایرانی از طریق کارکنان نفتکش‌های جزیره خارگ به جهان


%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%81%d8%aa%da%a9%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%da%af-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86


گروه سیاسی: بخشدار ویژه جزیره خارگ گفت: فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی را می‌توان از طریق کارکنان خارجی نفتکش‌های مستقر در جزیره خارگ به سراسر جهان صادر کرد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علی قاسمی، بخشدار ویژه جزیره خارگ در نشست کتابخانه‌های عمومی خارگ، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش همه مسئولان، بستر فرهنگ عمومی به ویژه فرهنگ اسلامی را در جامعه ایجاد کنیم.

بخشدار ویژه جزیره خارگ افزود: حضور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، در جزیره مقاوم خارگ، می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت فرهنگی در این جزیره باشد و فرهنگ برخاسته از خارگ می‌تواند هم فرهنگ مقاومت باشد و هم فرهنگی برخاسته از فرهنگ ائمه(ع) و معصومان(ع) و انتظار همه جوانان ما این است که بستر فرهنگی در این جزیره ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند از این طریق در راه توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جزیره و کشور گام بردارند.

امیرکبیر مؤسس و پایه‌گذار کارهای فرهنگی در کشور بود

قاسمی بیان کرد: امیدوارم مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان، خارگ را به چشم دیگر و به‌صورت ویژه ببینند تا شاهد آن باشیم که کتابخانه‌های موجود در سطح جزیره ارتقا پیدا کند و بتوانیم به نحوی مطلوب‌تر آن را در اختیار مردم قرار دهیم و سایر دشمنان به این جزیره نگاهی ویژه دوخته‌اند و سعی دارند از طریق این جزیره به نظام ضربه بزنند و این قضیه در 8 سال دفاع مقدس به خوبی عیان بود، لذا بر ماست که بتوانیم برای مقابله با دسیسه‌های دشمن، برنامه‌های فرهنگی مناسبی اجرا کنیم.

بخشدار ویژه جزیره خارگ اضافه کرد: در عصری که دشمن با وجود صدها شبکه ماهواره‌ای و تبلیغات مجازی و رسانه‌ای سعی در انتشار فرهنگ غربی در کشور ما دارد، باید بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی ایران را از این جزیره به سایر دنیا ترویج دهیم و این مسئله به خوبی با حضور افراد زیادی که از ملت‌های مختلف و با نفتکش‌های خارجی به این جزیره تردد می‌کنند، قابل اجراست.

صدرالله محتشم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور یک نهاد مستقل دولتی است که وابسته به هیچ ارگان خاصی نیست و خدمت‌رسانی عمومی در حوزه فرهنگ را انجام می‌دهد و نحوه تأمین بودجه این نهاد بدین شکل است که یا طبق قوانین از طریق نیم درصد سهم درآمد سالانه شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و یا از طریق بودجه‌هایی که از محل برنامه‌ریزی بودجه در استان به عنوان تملک دارایی‌ها مرسوم است، تأمین می‌شود و شناسایی نقاط مستعد و مطلوب و همچنین نقاط آفت‌خیز و ایجاد کتابخانه‌های عمومی در آن محل‌ها و تجهیز آن، از وظایف عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

آغاز انقلاب اسلامی ایران یک حرکت فرهنگی بوده است

محتشم بیان کرد: 455 دستگاه فرهنگی در سطح کشور وجود دارد و قطعاً بودجه‌ای که نصیب این نهاد می‌شود، در میان این همه دستگاه‌های فرهنگی، بودجه‌ای ناچیز می‌شود که در زمینه ترویج برنامه‌های فرهنگی و امر کتابخوانی به ما اختصاص می‌گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه اگر دستگیری و کمک سایر نهادها نباشد ما در اجرای امر کتابخوانی موفق نخواهیم بود، گفت: هیچ نهاد و فردی نمی‌تواند خود را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دور کند و هر سیستم اجتماعی یک سری پیش نیازهای کاربردی برای پیشبرد اهداف خود دارد و فرهنگ از جمله این پیش نیازهاست، حفظ ارزش‌ها یکی از گونه‌های پیشبرد اهداف فرهنگی است و قدرت فرهنگ بر تمام نهادها گسترده خواهد بود و به عنوان یک قدرت ملی هر جامعه شناخته می‌شود و تأثیر فرهنگ در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی که رهبر نیز امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده‌اند، فراوان است.

ارتقای کتابخانه‌های موجود در سطح جزیره خارگ

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اشاره کرد: عدم مصرف‌گرایی، افزایش تولید داخلی، صرفه‌جویی، میل به نوع‌دوستی و میهن‌پرستی و بسیاری دیگر از موارد، از راه فرهنگی بهتر می‌تواند ترویج پیدا کند، به خصوص در کشور ما که آغاز انقلابش یک حرکت فرهنگی بوده است و امیرکبیر پایه‌گذاری کشور را بر اساس کارهای فرهنگی تنظیم کرد، چراکه عقب‌ماندگی کشور را به لحاظ فقر فرهنگی دید و برای ساختن یک کارخانه کمتر از چهار سال زمان لازم است اما برای یک انسان لااقل 20 سال زمان لازم خواهد بود و اگر نیروها تعالی یابند، تمامی زمینه خود به خود روند مطلوبی در پیش خواهد گرفت و باید این کار از خود ما آغاز شود و آحاد ملت نیز در آن وارد شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی