خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

صدور 200 گواهینامه قرآنی در دشتستان

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ب.ظ

رئیس اداره تبلیغات دشتستان خبر داد:

صدور 200 گواهینامه قرآنی در دشتستان


%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-200-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b4%d8%aa%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86


گروه فعالیت‌های قرآنی:حجت‌الاسلام شیخی، از صدور اعطای 200 گواهینامه قرآنی به قرآن‌آموزان برازجانی خبر داد.




حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شیخی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در حاشیه نشست فعالان قرآنی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، گفت: بی‌برنامه‌ بودن فعالیت‌های قرآنی و تعداد زیاد متولیان از آفت‌های مهم این عرصه است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تجربه‌های مفید این نهاد در فعالیت‌های دینی و قرآنی، متولیان قرآنی نیز باید به تبلیغات اسلامی واگذار شود و حمایت از فعالیت‌های قرآنی در اولویت کاری این نهاد قرار گیرد چون ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

دین مبین اسلام بر علم‌آموزی تأکید کرده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان تصریح کرد: ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و همچنین تجلیل از فعالان این بخش است که لازم است همه نهادهای مذکور در این زمینه همکاری کنند.

شیخی با بیان اینکه نخستین آیه قرآن کریم با امر به خواندن بر پیامبر(ص) نازل شده است، افزود: علم‌آموزی از اهداف بعثت پیامبران و دلیل اصلی انتخاب رسول اکرم(ص) بوده است و دین مبین اسلام در آیات و احادیث فراوان بر اهمیت علم‌آموزی تأکید کرده است.

قرآن کریم جامع‌ترین پیام ملکوت اعلی برای بشریت است

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی در هنگام آفرینش انسان و حتی در کتاب قرآن به خود احسنت گفته است و این نشان از جایگاه انسان دارد و انسان‌هایی که مسیر عقلانیت را انتخاب می‌کنند سعادتمندان دنیا و آخرت هستند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: خداوند برای نشان‌ دادن مسیر صحیح به انسان رهبران دینی و کتاب‌های هدایت‌‌کننده‌ای را فرستاده که به درستی نقشی هدایت‌گرانه برای انسان دارند و قرآن کریم بزرگ‌ترین و کامل‌ترین برنامه هدایت‌گرانه پروردگار است که به سوی خاتم پیامبران بر امت مسلمان نازل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان به نقش سوره‌ها و معارف قرآن کریم در زندگی انسان‌ها اشاره و بیان کرد: قرآن به‌عنوان جامع‌ترین پیام از ملکوت اعلی برای بشریت است و آنچه که باید در زندگی امروز بر آن توجه جدی کنیم نظم در زندگی است و ما تا مادامی که بر این مسئله دقت لازم نداشته باشیم، نمی‌توانیم آنچنان که باید و شاید در برنامه‌ریزی‌هایمان موفق عمل کنیم.

فعالیت 17 مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در دشتستان

وی با اشاره به اینکه در دشتستان شاهد فعالیت مداوم و ارزشمند فعالان قرآنی و دینی هستیم اظهار کرد: در ماه‌های اخیر در این شهرستان 15 دوره کلاس قرآنی برگزار و 200 گواهینامه قرآنی به قرآن‌آموزان شهرستان اعطا شد که شامل دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی و تجوید بود که به همت سه مؤسسه و 14 خانه قرآنی شناسنامه‌دار انجام شد.

وی در پایان از فعالیت 17 مرکز قرآنی شناسنامه‌دار در شهرستان دشتستان خبرداد و تصریح کرد: به همت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتستان 200 گواهی‌ پایان دوره کلاس‌های قرآنی به قرآن‌‌آموزان برازجانی صدور و اعطا شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست هر یک از فعالان قرآنی مراکز و مؤسسات قرآنی شهرستان دشتستان گزارش عملکرد خود را ارائه کردند و در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر در مورد گزارش فعالیت‌های ارائه شده انجام گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی