خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷ ب.ظ

معاون فرهنگی قوه قضائیه مطرح کرد:

فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است

%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام صادقی در دیدار با امام‌جمعه بوشهر گفت: مدیران دستگاه‌های قضایی باید با مدیریت جهادی نهایت سعی و تلاش خود را در حل و فصل کردن پرونده‌های مدت‌دار به کار بگیرند و فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌ جمعه بوشهر با تأکید بر اجرای منویات رهبری اظهار کرد: اقتصاد بدون فرهنگ زیان‌بار است و اگر پیشرفت اقتصادی با پیشرفت فرهنگی همراه نشود اقتصاد به وادی‌های خطرناک وارد می‎‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و تأکید ایشان در سال‌های اخیر بر مقوله فرهنگ، هر طرح بزرگی که اجرا می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

صادقی یادآور شد: قوه قضائیه در سال گذشته شروع به تشکیل معاونت فرهنگی کرد تا در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی گام بردارد و این موضوع همواره با تأکید رئیس قوه قضائیه نیز همراه بوده است.

رسانه‌ها پیشگامان فرهنگی هستند

وی افزود: با اجرای برنامه‌ها در سطح فرهنگ دینی، موجبات افزایش کارآمدی و رضایتمندی ارباب رجوع فراهم خواهد شد و افزایش پژوهش و تحقیات در فرهنگ پایه‌ای می‌تواند اخلاق حرفه‌ای در سازمان قضایی را تقویت کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ارتباط با مأموریت‌های بیرون از سازمان قوه قضائیه بیان کرد: فرهنگ عمومی در مسائل قضائی باید با همت رسانه‌ها دیداری و شنیداری و از جمله نهادهای فرهنگی نظیر حوزه و دانشگاه ترویج پیدا کند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در ارتباط با پیشگیری از جرائم نیز معاونت فرهنگی برنامه‌هایی را تدارک دیده و به عنوان مثال اگر بتوانیم در این زمینه مردم را با فرهنگ قانون مداری آشنا کنیم طبیعی است که تخلف کمتر صورت می‌گیرد و میزان جرم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت آشنا شدن مردم با تکالیف خود نسبت به یکدیگر اختلافات کاهش پیدا می‌کند و دستگاه‌های قضائی نیز با پرونده‌هایی قضائی کمتری مواجه خواهند بود.

وی در ارتباط با اهمیت فرهنگ یادآور شد: وقتی مردم در ارتباط با راه‌های مختلف کلاهبری افراد سودجو آشنا شوند و در مدارس نیز اقدامات آموزشی این‌چنینی صورت بگیرد بدون شک در نسل‌های آینده هم تخلف کاهش خواهد داشت.

کاهش جرائم، مستلزم نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه است

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه کار شورای حل اختلاف نیز یک کار فرهنگی است، بیان کرد: هرچه این حوزه پرونده‌هایی به صلح و سازش منتج می‌شود و این خود اقدامی فرهنگی است.

وی گفت: در بسیاری از قبائل نزاع‌ها به درگیری ختم می‌شود و در این راستا دستگاه قضائی توانسته با استفاده از ریش‌سفیدان و معتمدان محلی صلح و سازش را برقرار کند و به اختلافات آنها پایان دهد.

اخلاق اسلامی نقش مهمی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد

صادقی در ارتباط با کارهای فرهنگی صورت گرفته در دستگاه‌های قضائی نیز بیان کرد: دستگاه قضائی با اعزام 4 هزار نفر از کارکنان خود به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس توانسته گام مفیدی در راستای اقدامات فرهنگی بردارد و این موضوع با استقبال مناسب کارکنان دستگاه قضایی همراه شده است.

وی با بیان اینکه حکومت ما حکومتی اسلامی است، اضافه کرد: اگر فرهنگ اسلامی اجرا نشود از اهداف تشکیل حکومت دور شده‌ایم و خون شهدا صرف این نشده که تنها تعدادی از انسان‌ها جابه‌جا شوند و فرهنگ اسلامی در همه جا از جمله ادارات و بین مردم حاکمیت پیدا کند.

صادقی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را به تعالیم فرهنگی برسانند تا بتوانند خدمات‌شان را به نحو مطلوب‌تری به مردم ارائه کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تأکید کرد: وقتی تعالیم فرهنگی و اخلاقی در یک دستگاه اجرا شد، مردم بهتر از خدمات آن دستگاه بهره می‌برند.

وی، اخلاق و فرهنگ را مهم دانست و متذکر شد: امروز در تمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اخلاق اسلامی نقشی مهم در تمام عرصه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد.

فرهنگ آسمانی ریشه تمام خیرات و برکات است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌ جمعه بوشهر در این آئین اظهار کرد: بی‌تردید اگر فرهنگ به معنای خاص خود، برنامه‌ریزی و مدیریت شود و بازتولید پروژه‌های فرهنگی متناسب با زمان و مکان صورت گیرد، قطعاً تمامی ابعاد نظام، تحت تأثیر مبانی فرهنگ اسلامی قرار می‌گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه اگر فرهنگ، آسمانی باشد ریشه تمام خیرات و برکات است، افزود: اگر فرهنگ دچار آسیب باشد و معماری آن اسلامی نباشد، قطعاً بسیاری از اموری که مترتب بر فرهنگ است مانند اقتصاد، سیاست، علم و فنآوری و حتی حوزه‌های امنیتی و نظامی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و به سمت و سویی می‌رود که ایستگاه آن، خواست‌های غیر از اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اضلاع مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه است، گفت: مرتبط بودن این قوه با ولایت را دلیل بر اهمیت بسیار زیاد این قوه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه تأکید کرد: به دلیل مرتبط بودن قوه قضائیه با ولایت و رهبری و حرکت، قضاوت و مدیریت در این مسیر، باید این قوه در یک بستر کاملاً فرهنگی، دینی و ولایی قرار داشته باشد.

امام‌جمعه بوشهر در پایان، زندگی با فرهنگ اسلامی را زندگی متناسب با حیات انسان توصیف و بیان کرد: هر چقدر فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود، آمار وقوع جرائم بسیار پائین آمده و به دنبال آن، حجم بسیار بالای پرونده‌های قضایی کاملاً کم می‌شود.

تعامل رسانه‌های بوشهری با دستگاه قضا همیشه سازنده بوده است

حیدر بحرانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان بوشهر از شرایط لازم برخوردار هستند و نقدها و پیشنهادات آنها نیز در راستای تحقق مسئولان قضائی استان بوشهر همیشه سازنده و کارا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در پاره‌ای از مواقع در رسانه مشاهده می‌شود که مطالبی غیر معمول نوشته می‌شود ولی باز هم با راهنمایی‌های مسئولان قضائی استان این موضوع به حداقل رسیده است و رسانه‌های استان بوشهر به‌طور کلی در جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

این مسئول قضائی ادامه داد: در استان بوشهر امنیت کامل برقرار است و با نگاهی به آمار در دشتستان می‌بینیم که در سال 85 تعداد 52 قتل صورت گرفته در صورتی که این آمار در سال 92 به 13 قتل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر عاملان سرقت بوشهر بومی استان نیستند، اظهار کرد: یکی از موضوعات نگران‌کننده در بوشهر موضوع سرقت است به طوری که در سال گذشته سه هزار مورد سرقت وجود داشته و دستگاه‌های پلیسی و قضایی با عزم جدی تلاش دارند با این موضوع برخورد جدی کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه موضوع مواد مخدر در استان بوشهر تا حدودی مهار شده است، تصریح کرد: موضوع برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی نیز در دستور کار دستگاه قضائی استان بوشهر قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین حجت‌الاسلام ساطیان‌نژاد به عنوان معاون فرهنگی دادگستری‌کل استان بوشهر معرفی و منصوب شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی