خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

«کانون امام هادی (ع) با تخصص ولایت» در مصلای جمعه بوشهر راه‌اندازی شد


%c2%ab%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-(%d8%b9)-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b4%d8%af


گروه اندیشه: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر از راه‌اندازی «کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) با تخصص ولایت» در مصلای جمعه بوشهر خبر داد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علی‌اکبر مزارعی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر در جلسه دبیرخانه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مطالبه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، کانون امام هادی(ع) ستاد مصلای نماز جمعه بوشهر با تخصص ولایت راه‌اندازی شد که محور تحقق مساجد طراز در استان بوشهر خواهد بود.

رمز موفقیت اقتصاد و سیاست یک کشور در فرهنگ نهفته است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر افزود: مهمترین وظیفه این کانون تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای، در مورد مسجد طراز اسلامی و مطالبه نماینده ایشان آیت‌الله صفایی بوشهری، در مورد ایجاد فرهنگ ولایت‌مداری، روحیه جهادی و ارتقای بصیرت در استان است و کانون امام هادی(ع) محور فعالیت تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری استان برای تحقق مطالبات رهبری و نماینده ایشان است و با راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی این کانون فرهنگی، دسترسی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری برای عضویت میسر خواهد شد.

مزارعی در ادامه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر 356 کانون فرهنگی، 117 کتابخانه، 300 کتابخانه باز، 17 کانون تخصصی، در استان بوشهر در حال فعالیت هستند و 960 طرح تلاوت نور هم در استان اجرا شده و امیدواریم امسال تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به 400 کانون برسد و طبق برنامه پنجم توسعه یک چهارم مساجد باید دارای کانون فرهنگی و هنری باشند که ما هم اکنون به این برنامه رسیده‌ایم.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری 70 طرح چهره به چهره در استان بوشهر، بیان کرد: 170 واحد بانوان راه‌اندازی کرد‌ه‌ایم که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کار فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند همدلی است

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین گفت: رهبر انقلاب اسلامی با دوراندیشی امسال را با نام اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری کردند و رمز موفقیت در اقتصاد و سیاست در فرهنگ یک کشور نهفته است و با این پیام بر تمام ملت ایران به ویژه مدیران لازم است تا با تمام توان خود تلاش کنند تا علاوه بر داشتن سیاست اقتصادی، همدلی فرهنگی را نهادینه کنند و در شرایط فعلی جامعه نیاز به هم‌فکری و همدلی که تفکری ارزشی و فرهنگی در دین اسلام است، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در واقع رهبری با این نام‌گذاری هم به نقش مدیران هم مردم و هم شیوه مدیریتی و همین‌طور دو موضوع اقتصاد و فرهنگ که لازم و ملزوم یکدیگر هستند را مطرح کردند و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در سال‌های اخیر ارتباط بسیار خوبی را با جوان‌ها برقرار کردند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد به تحقق شعار امسال بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری در سال جدید و انتخاب شعار سال وظیفه سنگینی بر عهده مجریان فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گذاشته است، افزود: کار فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و حساسیت آن نیازمند وحدت و همدلی و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و هم‌اندیشی است، تا موفقیت‌های چشم‌گیری در توسعه پایدار این استان را رقم زند.

ماحوزی در پایان با بیان اینکه کارشناسان این اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها باید با خبرگزاری‌های تخصصی و فرهنگی در تعامل باشند، عنوان کرد: تمامی کارشناسان این اداره‌کل و رؤسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها و به‌ویژه کارشناس قرآن و عترت، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری و مجتمع‌های فرهنگی و آئینی باید ضمن داشتن تعامل و ارائه گزارش از روند برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته، از ابتدای سال چشم‌انداز و اهداف برنامه‌های تدوین شده امسال را نیز در قالب خبر به خبرگزاری بین‌المللی قرآن، مهر، فارس، تسنیم و دیگر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و نشریات محلی و ملی جهت عموم مردم ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی