خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت استان دارند

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷ ب.ظ

آیت‌الله صفایی بوشهری:

شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت استان دارند

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d9%87%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر یک استان بین‌المللی است و شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت استان دارند.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی، همسایگی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، همجواری با 4 استان کشور، قدرت تأثیرگذاری بسیار بالا در اقتصاد، سیاست و فرهنگ  دارد.

وی افزود: قدرت تأثیر بر محیط پیرامونی، قدرت بالای نظامی و دفاعی، توانایی و ظرفیت‌های بالای سرزمینی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی، دارای جغرافیای فوق‌العاده ویژه‌ای است، همچنین خود استان بوشهر نیز دارای یک جغرافیای بین‌المللی و فوق‌العاده ویژه است و تمام صنایع استراتژیک و ژئواستراتژیک نیز در این استان مستقر است.

استان بوشهر با شرایط جغرافیایی موجود گنج ایران است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در ادامه اظهار کرد: استان بوشهر با این جغرافیا و شرایط، گنج ایران است اما متأسفانه شهرستان‌های استان بوشهر از جهات مبلمان شهری، آب، برق، گاز، مراکز فرهنگی، مراکز کشاورزی و صنایع زودبازده، دچار مشکلات بسیار زیادی هستند و استان بوشهر با داشتن این همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی در عرصه تأمین خزائن مالی ایران، سهم فوق‌العاده کمی از توسعه و پیشرفت کشور دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از علت‌های عدم پیشرفت و توسعه استان بوشهر در برخی زمینه‌ها، عدم مطالبه دانش بنیان و فنی با برنامه‌ریزی و کارشناسی داخلی است و در استان بوشهر باید دارای یک سیاست راهبردی توسعه و پیشرفت دانش بنیان و فرهنگی باشیم.

امام‌‌جمعه بوشهر در ادامه اذعان کرد: یکی از مشکلات استان بوشهر، عدم عمق‌نگری تاریخی، دانش بنیانی و فوق‌ روز دیدن استان و نگاه کوتاه و سطحی است و استان بوشهر نباید با دیگر استان‌ها بلکه باید با کشورهای حوزه خلیج فارس و فراتر از آن با کشورهای اروپایی مقایسه شود چون این استان، یک استان بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه همزمان با رشد صنایع در استان، باید استان نیز رشد کند، ادامه داد: در استان با داشتن این همه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه اتمی، نباید در عرصه رفع صنایع آلایندگی، توسعه شهری، رفع فقر و اشتغال مشکلی وجود داشته باشد و اگر در استان بوشهر از توسعه و پیشرفت صنعت عقب بمانیم و نتوانیم آن را مدیریت کنیم؛ صنایع، ما را مدیریت می‌کنند.

بوشهر نیازمند نهضتی با نگاه بین‌المللی و مدیریت جهادی است

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان تأکید کرد: در استان بوشهر نیازمند یک نهضت احیای اندیشه دانش بنیان توسعه و پیشرفت بر اساس کارشناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و فوق روز با نگاه بین‌المللی و مدیریت جهادی هستیم و اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نتوانند فضاهای شهری را مدیریت کنند، فشارها و تهاجم‌های صنعتی و غیر از آن، ما را مدیریت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار، هر یک از اعضای شورای اسلامی استان بوشهر به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی