خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

به مناسبت روز نکبت؛

انتشار بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b6%d8%b9-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه سیاسی: بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر به مناسبت روز نکبت منتشر شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در این بیانیه آمده است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم/ بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه (چهاردهم ماه مه) روز نکبت ملت فلسطین است. 66 سال پیش در چنین روزی دو سوم جامعه فلسطین یعنی 750 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری آن، زیر آتش سنگین توپخانه و کشتارهای دسته‌جمعی به سه کشور هم‌جوار یعنی لبنان، سوریه و اردن رانده شدند. سپس، در طول زمان از آن‌جا به ده‌ها کشور جهان پراکنده شدند.

این وقایع رنج و محنت مجدد مردم فلسطین را به وجدان بشری یادآور شده است و این ملت در تبعید، همچنان در انتظار راه‌حل است و شرافت انسانی ایجاب می‌کند که همه ملل جهان در یافتن راه‌حلی برای آنان باشند.

این نکته که رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت غرب و قدرت نظامی و نظام سیاسی بین‌المللی مبتنی بر قدرت، قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و از بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود جلوگیری می‌کند، صحنه قابل تحمل برای امت اسلامی نمی‌تواند باشد. جامعه فلسطین به جامعه‌ای تعلق دارد که جمعیت آن بیش از یک میلیارد و 60 میلیون نفر است و از امکانات مختلف نظامی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی برخوردار است و قطعاً اگر اراده باشد، می‌تواند غرب را و بلکه نظام بین‌المللی را فلج کند.

سکوت جهان اسلام در برابر بحران فلسطین، نمی‌تواند در هیچ معیاری قابل قبول باشد. امروزه فلسطین صحنه آزمون جهان اسلام است و اگر پای این بحران بایستد، غرب و قدرت‌های جهانی حساب خود را خواهند کرد و اگر در آن‌جا سکوت کند باید منتظر تهاجم همه جانبه غرب باشد. پدید آمدن بحران و ناامنی در عراق، لبنان، یمن و ده‌ها کشور اسلامی دیگر نتیجه این سکوت هست و خواهد بود.

ما بسیجیان استان بوشهر اعلام میداریم که مسئله فلسطین دقیقاً مسئله خود ماست و عزت خود را در عزت مردم مظلوم فلسطین می‌دانیم و ذره‌ای کوتاهی از آرمان مقاومت را از سوی هیچ فرد، جریان و یا گروهی به هر بهانه‌ای تاب نخواهیم آورد. قاطعانه از تمامی کسانی که حاضر به معامله بر سر عزت مسلمین، آرمان فلسطین، آزادی قدس شریف، بازگشت آوارگان، و برچیدن بساط دولت نژادپرست اسرائیل، حمایت می‌کنیم و بار دیگر فریب‌خوردگان و وادادگان داخلی و خارجی را از افتادن در دام مسامحه‌کاری و چشم‌پوشی برحذر داشته و هشدار می‌دهیم که سرنوشت آنان چیزی جز ضلالت و ذلت نبوده و نخواهد بود «إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ».

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی