خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

ظرفیت منابع الهی در دریا، یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های اقتصادی است

%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a7%d9%84%d9%87%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%8c-%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%87%d9%85%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و اما‌م‌جمعه بوشهر در نشست با استاندار و معاونان استاندار بوشهر گفت: ظرفیت منابع الهی در دریا یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های اقتصادی است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در نشست با استاندار و معاونان استاندار بوشهر با بیان اینکه ‌بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ و بی‌نظیری است اظهار کرد: ظرفیت‌های استان بوشهر جامع است و قابل قیاس با هیچ استان و منطقه‌ای نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به  اینکه ظرفیت منابع الهی دریایی یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های اقتصادی است تصریح کرد: برخی از کشورهای تا 83 درصد تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی خود را از طریق دریا به‌دست می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه  اقتصاد کرانه‌ای و دریایی جامع‌ترین اقتصاد است که استان بوشهر از این موقعیت برخوردار است، گفت: استان بوشهر در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، تجارت، کشاورزی، صید و صیادی در کشور دارای قابلیت‌های بی‌نظیری است که تاکنون به نحو مطلوب از این قابلیت‌ها در راستای توسعه استان استفاده نشده است.

%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a7%d9%84%d9%87%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%8c-%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%87%d9%85%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

صفایی بوشهری بر تدوین برنامه کوتاه، متوسط و بلندمدت در توسعه و استفاده از قابلیت‌های استان تأکید و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه اقتصاد، نظامی، دفاعی، فرهنگی و سیاسی در کشور تعیین‌کننده است.

امام‌‌جمعه بوشهر، وفاق، همدلی، اتحاد‌، ولایت‌مداری و اخلاق‌مداری در استان بوشهر بی‌نظیر دانست و افزود: استان بوشهر با داشتن قابلیت‌های یاد شده و ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاق‌مداری و وحدت سبب شده نگاه دولت به استان نگاه ویژه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آرامش و وحدت حاکم در استان بوشهر زمینه توسعه و پیشرفت همه‌جانبه را فراهم کرده، بیان کرد: با وجود همدلی که در استان بوشهر وجود دارد آینده درخشانی برای استان فراهم است که باید مسئولان بیش از پیش برای رساندن استان به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر یک محرومیت تاریخی دیده، افزود: عملکرد رژیم‌های گذشته از زمان قاجار تا عصر پهلوی در استان بوشهرنشان از محروم نگه داشتن آن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهربا بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های فراهم شده برای توسعه استان استفاده کرد، گفت: اکنون بانک توسعه اسلامی برای بخش‌های گوناگون استان بوشهر اعلام آمادگی کرده که تنها در یک بخش گردشگردی، یک سرمایه‌گذار با تسهیلات اعتباری از این بانک برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های گردشگری دارد.

وی بهره جستن از امکانات یونسکو را از دیگر موارد دانست و افزود: یونسکو دارای ظرفیت مهمی است که باید از آن برای توسعه و برطرف کردن مشکلات استان استفاده کرد.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه توسعه استان دریامحور است اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم دریایی است که توسعه استان بوشهر با دریا پیوند می‌خورد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه حوضچه‌های پرورش میگو در استان بوشهر تا یک سال آینده به دو برابر فعلی افزایش می‌یابد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی استان بوشهر، ۱۰ طرح پرورش ماهی در دریا و چهار مورد پرورش ماهی در قفس از سوی سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است که با اجرایی شدن آنها زمینه رونق اقتصادی این طرح‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در سد رئیسعلی دلواری اجرایی می‌شود، اظهار کرد:  برای این منظور سرمایه‌گذار بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی تا دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند که تحول شگرفی در این بخش ایجاد می‌شود.

سالاری از اجرای طرح گلخانه‌ای ۴۰۰ هکتاری خبرداد و گفت: سرمایه‌گذار این طرح در صدد است با استفاده از این ۴۰۰ هکتار، ۸۰ هکتارآن در طرح‌های کشت گلخانه‌ای اجرا کند و ۳۲۰ هکتار دیگر نیز در قالب مدرسه کشاورزی، ساختمان آموزشی و واگذاری اراضی به دیگر سرمایه‌گذاران آموزش دیده واگذار کند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری فاضلاب بوشهر از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تکمیل می‌شود، عنوان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح معطل مانده در بوشهر نشستی به زودی برگزار می‌شود و راه‌های تأمین اعتبار طرح فاضلاب بوشهر بررسی می‌شود.

وی از نوسازی شبکه آب‌رسانی بوشهر خبرداد و تصریح کرد: میزان هدررفت آب شهر بوشهر بیش از ۴۰ درصد است که با نوسازی شبکه آب‌رسانی این مشکل برطرف می‌شود و ضمن اینکه آب مطمئن در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد از اجرای طرح‌های خطوط آب‌رسانی جدید با هزینه‌های فراوان جلوگیری می‌شود.

استاندار بوشهر از تدوین شناسایی اعتبارات ملی  خبرداد و گفت: با شناسایی این اعتبارات ظرفیت‌های جدید اعتباری که اکنون در اختیار وزارتخانه‌هاست به استان بوشهر تزریق می‌شود و تحول خوبی در استان ایجاد می‌شود.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی