خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

جلسه ستاد بزرگداشت «سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر» در بوشهر برگزار شد

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%c2%ab%d8%b3%d9%88%d9%85-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%81%d8%aa%d8%ad-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: جلسه ستاد بزرگداشت «سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر» با حضور مسئولان استانی به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، احمد موحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودان نیروهای مسلح در استان بوشهر این روز مهم و تاریخی اظهار کرد:  حماسه فتح خرمشهر یکی از پرافتخارترین مقطع دوران دفاع مقدس است که با  نصرت الهی، مقاومت در سایه وحدت و همدلی مردم ، سپاه، ارتش و بسیج رقم خورد و سبب شکست سنگین  دشمن شد.

وی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر مسیر دفاع مقدس تغییر یافت تصریح کرد: عملیات الی بیت المقدس ساعت 30 دقیقه بامداد دهم اردیبهشت سال 61 آغاز شد و 25 روز به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات شش هزار کیلومتر از سرزمین تصرف شده آزاد شد، گفت: در این عملیات 16 هزار و 500 تن از دشمنان کشته و زخمی شدند و 19 هزار نفر اسیر شدند.

موحد با بیان اینکه در عملیات الی بیت‌القدس 700 رزمنده از استان بوشهر حضور داشت، گفت: در این عملیات غرورآفرین 144 تن از رزمندگان استان بوشهر مجروح شدند، 26 نفرآزاده و 87 نفر شهید شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در استان بوشهر با بیان اینکه امسال برنامه‌های فتح خرمشهر با میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 500 برنامه در استان بوشهر تدارک دیده شده است.

وی برگزاری صبحگاه مشترک، گردهمایی رزمندگان، صبحگاه نیروهای مقاومت بسیج، تجلیل از رزمندگان پیشکسوت 65 سال به بالا، غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار از خانواده شهدا عملیات الی بیت‌المقدس، برپایی نمایشگاه عکس، فیلم، و بیان خاطرات رزمندگان از این عملیات از جمله برنامه‌های حماسه فتح خرمشهر در استان بوشهر است.

موحد از جانمایی ایجاد موزه دفاع مقدس در بوشهر خبر داد و گفت: 10 هزار مترمربع زمین پایگاه ششم شکاری بوشهر با همکاری فرمانده این نیرو تعیین شده که به زودی عملیات ساختمانی موزه دفاع مقدس در استان بوشهر ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رزمجو، مدیرکل جدید امور اجتماعی استانداری بوشهر در این آئین با گرامیداشت سوم خرداد، حماسه فتح خرمشهررا نقطه عطف دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: این روز نماد مقاومت و ایثار مردم ایران در مقابل دشمنان اسلام است.

وی حماسه آزادسازی خرمشهر را فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت مردم به ویژه جوانان دانست و تصریح کرد: هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه‌های متعددی پیش رو دارد که سخت‌ترین این گردنه‌ها و در عین حال ماندگارترین آنها دفاع از استقلال، ‌تمامیت، شرف و به ویژه اندیشه‌ها و باورهای ملت‌ها است.

وی بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و جانفشانی‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جدید تأکید کرد و با اشاره به اثرات فرهنگی حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر، گفت: نسل جوان امروز ما  از نزدیک دوران دفاع مقدس را ندیدند و باید واقعیت‌های دفاع مقدس با سرمایه گذاری از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای جوانان بازگو شود.

حجت‌الاسلام رزموجو با اشاره به پیامدهای  حماسه بزرگ سوم خرداد سال 61 تصریح کرد: بی‌تردید شفاف‌سازی و تبیین همه‌جانبه علل، اهداف، بسترها و زمینه‌های آغاز جنگ تحمیلی، ضمن خنثی کردن سناریوهای دشمنان اسلام و نظام می‌تواند درس‌ها ی آموزنده هشت سال دفاع مقدس را برای همیشه تاریخ سرلوحه حرکت نسل‌های این مرز و بوم قرار دهد.

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%c2%ab%d8%b3%d9%88%d9%85-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%81%d8%aa%d8%ad-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

امام جمعه اسبق بوشهر با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی با تمام کشورهای غربی و شرقی در جنگ بود افزود: طول هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با رژیم بعثی عراق نبود بلکه با تمام قدرت‌های استکباری و کشورهای غربی و شرقی بود.

وی با بیان اینکه مردم با ایمان ما همراه امام(ره) در مقابل این هجوم ناجوانمردانه مردانه تا پای جان ایستادند، تأکید کرد: در نخستین روز از  هشت سال دفاع مقدس 150 جنگنده پاسخ قاطعی به دشمنان دادند که تا کنون از یاد نبرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به عملیات بیت المقدس افزود: عملیات بیت‌المقدس با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و ارتش جمهوری اسلامی با فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام شد و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس دشمن 16 هزار کشته و زخمی داشت، گفت: 19 هزار نفر از دشمنان در این عملیات توسط رزمندگان اسلام اسیر شدند و این عملیات آغاز نوینی بود که اقتدار ایران نمایان گشت.

وی بر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حماسه فتح خرمشهرباید به صورت ویژه به آن پرداخته شودو آنها به عنوان تاریخ پرافتخار ملت ایران در ثبت و ضبط شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهربر مشارکت تمام آحاد جامعه در مراسم فتح خرمشهر تأکید کرد و افزود: مراسم سالگرد عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر امسال باشکوه خاصی در استان بوشهر برگزار می‌شود که لازم است تمام آحاد جامعه دراین مراسم مشارکت کنند.

بابک امینی، جانشین منطقه دوم نیروی دریایی ارتش نیز در ادامه با بیان اینکه منطقه دوم نیروی دریایی ارتش برنامه‌های ویژه‌ای در سالروز فتح خرمشهر دارد، اظهار کرد: در این روز ضمن تجلیل از خانواده شهدا حماسه فتح خرمشهر، برنامه‌های ویژه‌ای در خور شأن این روز برگزار می‌شود.

جانشین منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از برپایی صبحگاه مشترک را از دیگر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر دانست و گفت: غبارروبی از قبور مطهر شهدا و تجلیل از رزمدگان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت‌المقدس از دیگر برنامه‌های سوم خرداد است.

وی با بیان اینکه همزمان با سوم خرداد ناوگروه صلح‌ و دوستی از آب‌های پاکستان به بوشهر باز می‌شود، تصریح کرد: ناوگروه صلح و دوستی ایران که با هدف توسعه روابط دیپلماسی با کشورهای همسایه به آب‌های پاکستان اعزام شده بودند همزمان با سوم خرداد در اسکله منطقه دوم دریایی ارتش پهلو می‌گیرند.

امینی با بیان اینکه در اعزام ناوگروه صلح و دوستی شش ناو از ایران به پاکستان اعزام شدند گفت: این ناوگروه‌ها شامل ناوموشک اندازهای خنجر و فلاخن‌، ناوهای پشتیبانی هندیجان و دیلم و زیر دریایی کلاس غدیر است که دو واحد شناور آن شامل فلاخن و هندیجان از منطقه دوم نیروی دریایی ارتش است.

جانشین منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ماموریت این ناوگروه را 11 روز اعلام کرد و گفت: ناوگروه صلح و دوستی ایران 360 مایل دریایی مسافت را تا بندر کراچی طی کردند و اقتدار دریایی و رساندن پیام صلح و دوستی ایران به دیگر نقاط جهان اعلام کردند.

نصرالله غزنوی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این آئین با بیان اینکه سوم خرداد نماد عزت و بزرگی ملت ایران است، اظهار کرد: ملت ایران در فتح خرمشهر با توکل بر خدا و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل درس بزرگی به دشمنان تا بن دندان مسلح داد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه  فتح خرمشهر مربوط به یک گروه خاص نبود، تصریح کرد:  در این حماسه ماندگار همه اقشار ایران اسلامی از تمامی طوایف و قبایل حضوری چشمگیر داشتند و آن متعلق به یک قوم و طایفه نیست بلکه هویت ملی همه ایرانیان است.

وی افزود: دلاوری رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس هیچ‌گاه از اذهان ملت بزرگ ایران اسلامی پاک نمی‌شود و ما امروز وظیفه داریم بیش از گذشته آموزه‌های دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر را به نسل جوان منتقل کنیم.

غزنوی با تأکید بر انتقال  فرهنگ ایثار و شهادت در عملیات فتح خرمشهر به نسل جدید گفت: یکی از زوایای مهم فتح خرمشهر پایداری و استقامتی بود که از بدو تهاجم عراق به کشور توسط مردم و رزمندگان ما صورت گرفت که جای تأمل و تشکر از این غیورمردان دارد.

وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی سالروز فتح خرمشهر را به عنوان یک روز مهم و سرنوشت‌ساز در تقویم تاریخ خودش قرار داده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به نقش مهم فرماندهی در عملیات بیت‌المقدس، گفت: در فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی و تاکتیکی دشمن به هم ریخت و جهان مبهوت بزرگ و دلاوری رزمندگان ایران شد.

غزنوی با بیان اینکه در برنامه‌های حماسه سوم خرداد از پیشکسوتان بسیجی تجلیل می‌شود گفت: در مراسم سالروز عملیات فتح خرمشهر بیش از دو هزار برنامه در سطح نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی نشست‌های بصیرتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: حلقه‌های صالحین که رویکرد جدید بسیج است برنامه‌های فتح خرمشهر با همکاری حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز در ادامه با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از الطاف الهی بود که در کارنامه ملت قهرمان و حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی ثبت شد، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر به عنوان یک روز بزرگ در کارنامه درخشان ملت ایران ثبت است و این روز می‌تواند به‌عنوان الگویی راهبردی در جهان و مراکز آموزشی علمی باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دلاورمردی و ایثارگری رزمندگان و شهدای راه حق در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همانطور که امام راحل مان فرمودند، دست غیب الهی و خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

تشکری با تأکید برفرهنگ‌سازی و ترویج سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر تصریح کرد: فرهنگ سازی فتح خرمشهر سبب می‌شود که انقلاب و جامعه ما بیمه شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظام مقدس است و خاک ایران اسلامی خاکی تبرک یافته است.

وی از برگزاری سه برنامه ویژه این روز در شهر بوشهر خبر داد و گفت: آماده سازی فضاهای گلزار شهدا برای برگزاری مراسم غبارروبی و گل‌گذاری قبور شهدا، سرکشی و دیداربا خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان و تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس از جمله برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه از خانواده شهید و جانباز عملیات بیت‌القدس در بوشهرتجلیل می‌شود، تصریح کرد: در برگزاری سالروز حماسه فتح خرمشهر از 29 خانواده شهید و هشت جانباز عملیات الی بیت‌المقدس در شهربوشهر تجلیل و از خانواده‌های دیگر شهدا سرکشی می‌شود.

محمدحسن پرآور، معاون سیاسی _ امنیتی استاندار بوشهر در این آئین با تبریک سالروز عملیات غرورآفرین الی بیت‌المقدس اظهار کرد:  فتح خرمشهر، فتح بخشی از خاک یک کشور نبود بلکه فتح ارزش‌ها و پیروزی رزمندگان اسلامی در مقابل کفر بود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه در فتح خرمشهر اتفاق مهمی رخ داد، تصریح کرد: رزمندگانی که درآن عملیات حضور داشتند به یاد دارند که موانعی که دشمن در خرمشهر ایجاد کرده بود به خیال دشمن بعثی امکان نفوذ و حمله برای باز پس گیری خرمشهر نبود.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر پس از 500 روز اشغال آزاد شد، خاطرنشان کرد: آزادسازی سرزمین اشغال شده توسط رژیم بعث در فکر هیچ تئوریسین‌های نظامی و سیاسی خطور نمی‌کرد ولی امام راحل با درایت فرمان آزادی این سرزمین دادند که با فرماندهی جوانان این مرزوبوم و با اتحاد سپاه و ارتش خرمشهر عزیز در چهار مرحله عملیاتی آزاد شد.

پرآور با بیان اینکه در فتح خرمشهر ناگفته‌های فراوانی وجود دارد گفت: برخی از وقایع عملیات فتح خرمشهر در سینه‌های رزمندگان باقی  و بازگو نشده است که باید در برنامه‌های مختلف این رزمندگان به بازگویی این عملیات مهم بپردازند و نسل جوان و نوجوان استان بوشهر را از طریق رسانه‌ ملی صدا و سیما آگاه کنند.

وی انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان را  مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی این فرهنگ به نسل سوم و چهارم که جنگ درک نکرده منتقل شود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه وحدت و توکل به خدا مهم‌ترین عامل پیروزی رزمندگان بود، افزود: درعملیات‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هرگاه اتحاد و توکل بر خدا بود رزمندگان به اهداف خود دست می‌یافتند که حماسه فتح خرمشهربا توکل بر خدا و اتحاد رزمندگان سپاه و ارتش محقق شد.

پرآور نقش زنان در این عرصه مهم دانست و گفت: با توجه به نقش زنان در همه عرصه‌ها به ویژه هشت سال دفاع مقدس لازم است همه دستگاه‌ها با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهربرای این روز برنامه‌ریزی کنند.

وی با تأکید بر تدوین برنامه‌های فرهنگی حماسه فتح خرمشهر بیان کرد: نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس عملیات الی بیت‌المقدس، حماسه فتح خرمشهر است که باید برنامه‌های این روز در قالب برنامه فرهنگی تدوین و برگزار شود.

عبدالله یونسی، مشاور استاندار بوشهر در امور جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا در پایان اظهار کرد: تعداد 68 نفر آزاده و جانباز، 87 نفر شهید مربوط به عملیات بیت‌المقدس فتح خرمشهر از استان بوشهر است.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی