خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

با حضور فرهیختگان بسیجی و نخبگان جهادگر؛

همایش «نقش مردم در ترویج فرهنگ علوی» در بوشهر برگزار شد

%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%c2%ab%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%84%d9%88%db%8c%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af


گروه اندیشه: نخستین همایش «نقش مردم در ترویج فرهنگ علوی و حمایت از مدیریت جهادی» با حضور فرهیختگان بسیجی و نخبگان جهادگر در مجتمع شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، نعمت‌الله سبحانی، رئیس بنیاد فرهنگی توسعه اندیشه و سازندگی امام علی(ع) و دبیر این همایش به تشریح روند تاسیس بنیاد مذکور و اهداف برگزاری این همایش پرداخت.

رئیس بنیاد فرهنگی توسعه اندیشه و سازندگی امام علی(ع) گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را به نام اقتصاد،  فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کرده‌اند، این تشکل که دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای به‌ویژه در بُعد نیروی انسانی کارآمد است، فرصت را غنیمت دانست تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به مدیریت استان نخستین همایش نقش مردم در ترویج فرهنگ علوی و ضرورت حمایت از مدیریت جهادی را برگزار کند.

وی در ادامه به حضور مردم در عرصه‌های مختلف و با یادآوری تجربه‌های اول انقلاب و تشکیل نهادهای مردمی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی نظیر بسیج مستضعفین، جهاد سازندگی به نقش مؤثر آنان در دفاع مقدس و سازندگی کشور و مقایسه پنج سال اول انقلاب با پنجاه سال دوره حکومت پهلوی اشاره کرد.

سبحانی تصریح کرد: مدیریت جهادی همچون سال‌های آغازین انقلاب نیازمند عزم و اراده ملی است، لذا ابتدا دولت‌مردان باید به این تفکر اعتقاد داشته باشند و مدیریت جهادی را به عنوان یک فرهنگ در ساختار کشور نهادینه کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی بنیاد متبوعش برای همکاری با مدیریت ارشد استان، اظهار کرد: مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم در مدیریت جهادی را فراهم کنند.

سبحانی در پایان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود به منظور استفاده از توان، تجربه و مشارکت مردم به‌ویژه نخبگان، اطاق‌های فکر در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است و حضرت آقا برخلاف دیگر سال‌ها، استراتژی رسیدن به اهداف شعار امسال را نیز تعیین کرده‌اند که همان مدیریت جهادی و عزم ملی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر سال انتخاب مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر در شعار سال را برعهده نخبگان می‌گذاشتند، افزود: امسال دو مؤلفه عزم ملی و مدیریت جهادی توسط ایشان مطرح شده است و ما باید راهکارها را بر این اساس طراحی کنیم، این موضوع به گفتمان غالب جامعه تبدیل شده و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقداماتی در راستای شعار آن سال صورت می‌گرفته است، یادآور شد: این اقدامات سطحی بود و امسال باید تلاش کنیم تا شاهد اقدامات عملی در این زمینه باشیم.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: باید کارهای صورت گرفته در سال‌های قبل را روی میز بگذاریم و آن‌ها را مطالعه  و آسیب‌شناسی کرده، نواقص آن را بیرون بیاوریم و آن‌ها را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به مقوله عزم ملی پرداخت و بیان کرد: اینکه حضرت آقا از تعبیر عزم ملی استفاده کرده‌اند به این منظور است که عزم و اراده دولت‌ها برای رسیدن به اقتصاد پویا در سطح جامعه وجود دارد و هیچ دولتی نمی‌خواهد که عملکردی ضعیف داشته باشد، قدرت دولت‌ها نیز در ایجاد اقتصادی پویا است ولی رسیدن به این مهم نیازمند یک عزم ملی است.

وی ادامه داد: برای اینکه دولت برای رسیدن به اقتصاد پایدار موفق باشد، باید همه مسئولان و مدیران ارشد کشور و همچنین، مسئولان استانی و شهرستانی در کنار مردم بخواهند که این اتفاق بیفتد تا بتوانیم شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم این عزم ملی را ایجاد کنیم، اظهار کرد: باید یک وحدت و همدلی و انسجام ملی بین مردم و دولت‌مردان ایجاد شود.

موسوی‌نژاد در ادامه بر لزوم استفاده از مدیریت جهادی برای رسیدن به اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: هرگاه صحبت از مدیریت جهادی می‌شود به یاد مدیریت در دوران دفاع مقدس می‌افتیم.

وی اضافه کرد: مدیریت دوران دفاع مقدس را که می‌گوئیم به این معنا نیست که سلاح به دست داشته باشیم و به جنگ برویم؛ نوع مقاومت و فرهنگ حاکم بر مدیران دفاع مقدس مد نظر است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: در آن زمان مشکلات بسیاری وجود داشت و امکانات و تجهیزات کمی داشتیم و مشکلات بسیاری در زمینه نظامی و سیاسی و اقتصادی داشتیم ولی با همه این مشکلات به پیروزی رسیدیم چون مدیریت و تدبیر جهادی بر اساس رویکرد صحیح حکم‌فرما بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه مدیریت جهادی داشته باشیم باید تشریفات و بروکراسی و کاغذبازی و از این دست کارها را کنار بگذاریم و درب اتاق خودمان را بر روی همه مردم باز بگذاریم و خواسته‌های مردم را به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به نوع حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) تأکید کرد: آن حضرت با دست‌درازان به بیت‌المال مقابله می‌کرد و همواره کمک و یاور نیازمندان بود و در مقابل افرادی که ادعای بزرگی داشتند موضع می‌گرفت و به فقرا اهمیت بسیار زیادی می‌داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در مدیریت جهادی نباید با سر و صدا و داد و بیداد و جنجال‌ها کوتاه بیائیم، باید شب و روز تلاش کنیم و بر روی اعتقادات و ارزش‌های انسانی و اسلامی ایستادگی کرده و نگاه‌مان به آرمان‌ها باشد و با رفع موانع برای رسیدن به هدف گام برداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت‌هایی که بر اساس عقلانیت نباشد شکست می‌خورد، افزود: مدیریت جهادی رکود نمی‌پذیرد و کار کردن در این فضا انسان را خسته نمی‌کند.

وی در ادامه به تشریح مقوله فرهنگ پرداخت و اظهار کرد: در بحث فرهنگ نباید بگوئیم که باید فضا را باز بگذاریم که هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد، همان‌گونه که اجازه نمی‌دهیم کسی در فضایی که حضور داریم گاز خردل پخش کند و یا اینکه فضای اطراف ما را آلوده کند، در فضای فرهنگی نیز نباید چنین اجازه‌ای بدهیم.

موسوی‌نژاد با تأکید بر لزوم سالم‌سازی فرهنگ، اضافه کرد: نباید خودمان منشأ تولید فرهنگ آلوده باشیم و بارش فرهنگی در جامعه باید بارش‌های اسلامی برای انسان‌های جامعه باشد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش باید سالم‌ترین فضاها را داشته باشیم، این فضا باید محیطی برای شکل‌گیری انسان‌های سالم و توانمند باشد و نباید در مقابل انتخاب مدیر و معلم در نظام آموزشی بی‌تفاوت باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در مدارس تربیت سالمی صورت نگیرد مشکلات بسیار زیادی خواهیم داشت، گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید انسجام خود را بیشتر کنیم.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در این آئین ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این همایش مردمی اظهار کرد: در طول سالیان انقلاب اسلامی هر مقدار حضور مردم در عرصه‌ها بیشتر بوده نظام از توفیق و توانایی بیشتری برخوردار بوده است.

استاندار بوشهر با اشاره به عنوان همایش و تشریح ویژگی‌‌های امیر مؤمنان(ع)، تصریح کرد: فرهنگ علوی پاک‌ترین و مقدس‌ترین و مردمی‌ترین فرهنگ تاریخ بشریت است که اگر به درستی تبیین و اجرا شود می‌تواند جامعه اسلامی را از هر گونه آسیبی ایمن کند.

وی امام علی‌(ع) را نخستین حاکم اسلامی بعد از پیامبر اسلام(ص) دانست که هیچ‌گونه سهم‌خواهی برای خود نداشت و بر خلاف دیگر حاکمان حتی به نزدیکان خود سهم بیشتری از قدرت و بیت‌المال نداد.

سالاری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو عنصر تأثیرگذار در توسعه و فرآیند پیشرفت کشور هستند که چنانچه با عزم ملی حمایت و به‌وسیله مدیریت جهادی پیگیری شوند زمینه‌ساز تحولی عظیم در جامعه است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر در پایان نقش مردم در عرصه‌های مورد اشاره رهبری را یک ضرورت دانست و افزود: استانداری بوشهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید با مشارکت بیشتر مردم به‌ویژه جوانان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه توسعه همه جانبه استان را فراهم آورند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی