خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

با حمایت دولت تدبیر و امید؛

اشتغال روستائیان سهم بالایی در پیشرفت اقتصاد کشور دارد

%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%a6%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af


گروه اجتماعی: بسیج سازندگی، پله ترقی اقتصاد کشور است و اشتغال هر چه بیشتر روستائیان در این زمینه را باعث شده است که این خود نشان از پیشرفت عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و سهم بالای این طرح‌ها در پیشرفت اقتصاد کشور دارد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد پویا و سایر کلماتی که این روزها ورد زبان اکثر اقتصاددانان و آن‌هایی که به حال این اقتصاد دل می‌سوزانند بسیار می‌چرخد و با وجود چنین شعارهایی کام تولیدکنندگان و صاحبان کارگاه‌های کوچک زودبازده و همچنین، خیل عظیم بیکاران که جوانان‌ها عضو اصلی این گروه بزرگ هستند را هر چه بیشتر شیرین و شیرین‌تر می‌کند.

اقتصاد مقاومتی که بر پایه زنده نگه‌داشتن مشاغل خانگی و کارگاه‌های زودبازده بنا شده است و شالوده اصلی آن بر پایه کمک به اقتصاد خانوارها بنا شده است، کم‌کم دارد در فرهنگ اقتصاد ایران جای خود را باز می‌کند و پیشرفت آن نیز با توجه به کوچک بودن طرح‌ها و همچنین، سنخیت آن‌ها با وضعیت اقتصادی خانوارها، دور از دسترس نیست.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در شهرستان دشتی با محوریت بسیج سازندگی دشتی شروع به کار کرده است، روزهای خوبی را برای احوال ناخوش اقتصاد در این شهرستان نوید می‌دهد و وجود طرح‌هایی مانند پرورش قارچ خوراکی که حالا با قبضه کردن بازارهای این شهرستان و حتی استان توانسته نامی برای خود دست و پا کند نشان از نفوذ بالای این طرح‌ها به داخل روستاها و اشتغال هر چه بیشتر روستائیان در این زمینه‌ها دارد که این خود نشان از پیشرفت عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و سهم بالای این طرح‌ها در پیشرفت اقتصاد کشور دارد.

%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%a6%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af

سیداحمد نظامی، اهل روستای میانخره دشتی یکی از نمونه‌های بارز کشاورزانی است که پس از استفاده از این طرح‌ها توانسته تحول عظیمی در اقتصاد خانواده خود و حتی روستا ایجاد کند.

وی که با همکاری برادر و پسر عمویش و همچنین، استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی 30 میلیون تومانی توانسته در عرصه تولید قارچ خوراکی مجموعه‌ای 60 مترمربعی را ایجاد کند که در یک دوره پرورش می‌تواند بالغ بر1.5 تن قارچ را وارد بازار مصرف کند و با احتساب 5 دوره پرورش در هر سال وی می‌تواند بازار مصرف این شهرستان را کامل تأمین کند.

نظامی، نماد کامل رشد بالای اقتصاد مقاومتی و ضریب نفوذ بالای این طرح‌ها در حاشیه شهرها و روستاها است و شهرستان دشتی نیز در سایر عرصه‌های اقتصاد مقاومتی مانند پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، پرورش دام سبک و سنگین و ایجاد گلخانه‌های کوچک سرآمد سایر شهرستان‌های استان شده است.

امید است مسئولان دولت تدبیر و امید و در رأس آن‌ها وزیر جهاد کشاورزی با عنایت هر چه بیشتر به این طرح‌ها و همکاری بیشتر با بسیج سازندگی زمینه اشتغال هر چه بیشتر جامعه بیکاران کشور را که رو به افزایش است را فراهم کند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی