خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

هفته فیلم و عکس در بوشهر آغاز به‌ کار کرد

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۲۳ ق.ظ

با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور؛

هفته فیلم و عکس در بوشهر آغاز به‌ کار کرد

%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af


گروه هنر: هفته فیلم و عکس بوشهر با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور و هنرمندان فیلم و عکس سینمای جوان استان در محل سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر آغاز به‌کار کرد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ایل‌بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور در آئین افتتاحیه و آغاز به کار هفته فیلم و عکس در بوشهر اظهار کرد: پردازش فرهنگ، هنر و افتخارات منطقه در تولید آثار می‌تواند ضمن ماندگاری آثار، موجب درخشش و موفقیت‌های بیشتر شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور افزود: آثاری که با هویت و دارای عیار فرهنگی یک منطقه باشد می‌تواند حمایت بیشتر مسئولان را جلب کرده و باعث شود در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب عنوان شود.

وی افزود: انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر از امکانات زیرساختی نسبتاً خوبی برخوردار است که در مقایسه با دفاتر انجمن سینمای جوان دیگر در سراسر کشور شرایط بسیار مطلوبی دارد و هنرمندان این استان با اینگونه پشتوانه‌ها، حمایت بیشتر مسئولان و موفقیت‌های چشم‌گیر در دوره‌های اخیر، می‌توانند تحولات خوبی را در حوزه فیلم و عکس رقم بزنند.
%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%88-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af
این مقام مسئول با اشاره به اینکه از مجموع 700 فیلم تولیدی توسط انجمن سینمای جوان درسال‌های 91 و 92 تنها 30 فیلم قابل دفاع است، افزود: بیشتر فیلم‌های تولیدی آپارتمانی، شهرنشینی و بی‌هویت شده و باید در آثار فیلم‌سازان طعم و مزه هر منطقه‌ای که فیلم‌ساز در آنجا فیلم ساخته احساس شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: تصویب طرح فیلم‌های هنرمندان جوان در مراکز استان‌ها و اولویت واگذاری امکانات فیلم‌سازی برای استعدادهای هنری از سیاست‌های این انجمن است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های انجمن سینمای جوان ایران بر اساس خرد جمعی تنظیم و تدوین شده است، یادآور شد: احیای هویت دفاتر انجمن سینمای جوانان در استان‌ها و تقویت جایگاه آن‌ها برنامه‌هایی است تا انجمن‌ها در استان‌ها بتوانند جایگاه در خور خود را به‎دست بیاورند.

ایل‌بیگی با بیان اینکه توجه به سینما باید در شهرها و حتی روستاها در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: با وجود امکانات موجود در انجمن‌ها، انجمن سینمای جوان پشتوانه خوبی برای سینمای ایران بوده است.

وی افزود: تلاش برای تأمین امکانات مورد نیاز در دفاتر انجمن با پیگیری از سوی مسئولان استانی در دستور کار است و دفاتر انجمن در مراکز استان‌ها شرایطی فراهم کنند تا کلاس‌های هنری در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

رئیس هیئت مدیر انجمن سینمای جوان کشور یادآور شد: امیدواریم با عنایت به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در این استان شاهد رونق و پیشرفت بیش از پیش فیلم و عکس در بوشهر بوده و بزودی زمینه بروز پدیده‌هایی جدید در عرصه فیلم و عکس استان بوشهر باشیم.

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر نیز اظهار کرد: روحیه تعامل و همکاری در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بوشهرمثال‌زدنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از مدیران انجمن سینمای جوانان در استان خواست تا استعدادها را در زمینه‌های فیلم‌سازی، پویانمایی و عکس شناسایی کنند و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال زمینه شکوفایی و افزایش معلومات آن‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد با مدیریت جهادی در خدمت هنرمندان استان باشیم و در حد توان به آن‌ها کمک کنیم، بیان کرد: توانمندی‌های نهفته‌ای در این استان داریم که برای رسیدن و پویایی این اندیشه و بهره بردن دیگران از آن، باید با استفاده از ابزار هنر مانند سینما آن را به دیگران عرضه کنیم.

همچنین، در این آئین پایگاه اطلاع‌رسانی جدید انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر با نشانی www.filmax.ir رونمایی شد.

تقدیر از سیدحسین صافی، عبدالرسول جمالی، فریماه بوشهری و کریم فائقیان به عنوان مسئولان قبلی دفتر بوشهر و همچنین، تجلیل از جواد رمضانی، علیرضا حسن‌زاده‌فرد، اعظم جامه‌بزرگ، حسین مظفری و دنیا اکرم‌زاده به عنوان افراد پیشکسوت، فعال و موفق در حوزه فیلم و عکس انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر از دیگر برنامه‌های جنبی آئین افتتاحیه هفته فیلم و عکس بوشهر بود.

یادآور می‌شود، پس از این آئین نمایشگاه عکس هنرمندان دفتر بوشهر با حضور مسئولان و هنرمندان گشایش یافت و هفته فیلم و عکس بوشهر از یکشنبه، 28 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سه‌شنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی