خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

ماحوزی عنوان کرد:

احیا موسیقی‌های مذهبی در جامعه بر اساس فرهنگ اسلامی ــ ایرانی

%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%82%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b0%d9%87%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%80%d9%80-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c


گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی لازم در سایر مناسبت‌های مختلف نهایت بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود ببریم و هنرمندان نقش موسیقی‌های مذهبی و آئینی را در جامعه بر اساس فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی ترویج و احیا کنیم.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست هم‌اندیشی با اهالی موسیقی استان بوشهر، اظهار کرد: با عنایت به مقررات موجود به‌زودی انجمن موسیقی بوشهر با هیئت مدیره جدید آغاز به‌کار خواهد کرد و اگرچه از اعتبار دو ساله انجمن فعلی چند ماهی باقی مانده است، اما نظر به مذاکراتی که با رئیس انجمن موسیقی کشور داشتم و توافق رئیس کنونی انجمن موسیقی بوشهر مبنی بر تسریع در تغییرات اعضا هیئت مدیره، به‌زودی برابر مقررات اعضا جدید انتخاب خواهند شد و راه‌اندازی خانه موسیقی نیز از اولویت‌های کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که به‌زودی برابر مقررات مقدمات راه‌اندازی آن فراهم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه این اداره‌کل از کنسرت‌های موسیقی دارای مجوز حمایت لازم را خواهد کرد، افزود: بنده از طرفداران ویژه موسیقی هستم و معتقدم این هنر مورد قبول جامعه و مردم است و ارزش ویژه‌ای دارد، وقتی ما از برخی پتانسیل‌ها همچون سالن، هنرمند خوب، استاد موسیقی، مخاطب علاقه‌مند بهره‌مند هستیم، چرا از این ظرفیت استفاده صحیح نکنیم؟ قطعا بهتر است از اینکه خدای ناکرده، هنرمند ما در مسیری سوق داده شود، که همراه با لهو و لعب و مسائل دیگر است.

وی در مورد نوع مجوزها، تأکید کرد: گروه‌های موسیقی خارج استان که متقاضی اجرا در استان هستند باید دارای مجوز وزارت باشند و همچنین گروه‌های دارای سبک پاپ و سایر گروه‌های موسیقی مذهبی و آئینی در درون استان نیز جهت اجرا در داخل استان باید دارای مجوز از تهران باشند و گروه‌های فعال در استان که دارای سبک موسیقی بومی بوده مجوز آنها جهت اجرا در استان و یا سایر استان‌ها از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صادر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن مخالفت با تفکیک جنسیتی در سالن‌های موسیقی، عنوان کرد: من تفکیک جنسیتی در سالن‌های تماشای موسیقی را توهین به کیان و قداست خانواده می‌دانم و با آن مخالفت صریح دارم.

%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%82%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b0%d9%87%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%80%d9%80-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c

ماحوزی در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت و پشتیبانی استاندار از برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه موسیقی، این توفیق را ارزشمند برشمرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی لازم در سایر مناسبت‌های مختلف نهایت بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود ببریم و هنرمندان نقش موسیقی‌های مذهبی و آئینی را در جامعه بر اساس فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی ترویج و احیا کنیم.

وی در پاسخ به پرسش تعدادی از هنرمندان مبنی بر کمبود فضا و مکان لازم برای تمرین موسیقی، اظهار کرد: سالن اجتماعات اداره‌کل در روزهایی که فاقد برنامه است در اختیار هنرمندان خواهد بود که امیدوارم به‌زودی جهت تأمین فضای بهتر و بیشتر تمهیداتی اتخاذ شود و تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین انسجام درونی هنرمندان و گروه‌های موسیقی را از عوامل موفقیت در کار هنری ذکر و خواستار همکاری بیش از پیش هنرمندان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

یادآور می‌شود، در این نشست مظفری، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کروبی، مشاور عالی مدیرکل، طی سخنانی بر لزوم همدلی و حضور بیشتر هنرمندان در فعالیت‌های هنری تأکید و خواستار دخالت و همکاری هنرمندان در کاهش چالش‌های حوزه موسیقی شدند.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی