خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در بوشهر، آغاز ماه مهر را جشن گرفتند

%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-19-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%e2%80%8c%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%8c-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d9%85%d9%87%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%d8%ac%d8%b4%d9%86-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86%d8%af


گروه اجتماعی: همزمان با سراسر کشور، ۱۹۹۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در بوشهر با برگزاری جشن روز شکوفه‌ها سال تحصیلی خود را آغاز کردند.




به گزارش ‌خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، جشن شکوفه‌های کلاس اولی‌ها در بوشهر با حضور دانش‌آموزانی که شاخه‌های گل و پرچم مقدس ایران اسلامی را در دست داشتند و با استقبال جمعی از مسئولان استانی آموزش و پرورش و آموزگاران فرهنگی از زیر قرآن کریم و اسپند گذشتند، شروع شد، به این ترتیب سال تحصیلی 94 – 93 در دبستان پسرانه سعادت شهر بوشهر کلید خورد و اولین صبحگاه با پیام اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر آغاز شد، که متن این پیام آمده است: 
«به نام خداوند مهر آفرین
واژه‌نگاران دفتر دانایی، دوستی و دینداری‌، دانش‌آموزان دیار مهربانی‌، معلمان منادی محبت و مدارا، همکاران هم باور، نرم نرمک می‌رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار، خوش به حال روزگاری که دانشوری چون شما را به میزبانی فرا خوانده است.

خوشا به حال پاییز که با شکوفه‌های شادمانی حضور شما، فروردینی رنگارنگ و بهاری زیبا را به یادمان آورده است. خوشا به حال مدرسه‌ای که با گام‌های شما جانی دوباره می‌گیرد و به زیستن ایمانی دوباره می‌بخشد.
آغاز مهر، ماه مهربانی، ماه رویش، جوشش و کوشش ذهن و ضمیر و جان و روان و بیان و زبان جویندگان طریقت دانایی، معرفت و محبت آغاز پیمان ماست با خردمندی خدا باورانه و میثاق دوباره‌ای است با اندیشه‌های همیشه باور. ماهی که با دفاع مقدس و پایمردی سلحشوران و مریدان پیر خمین عجین و قرین شده است.
در سالی که بر پیشانی آن شعار شور انگیز عزم ملی و مدیریت جهادی می‌درخشد و با ملتی که مؤمنانه و ولایت باورانه می‌رود تا حماسه‌ای حقیقی را در فصل فرهنگ و اقتصاد بیافریند.
اینک که فرزندان فردای فروزان ایران اسلامی می‌روند تا با تدبیر و امید بر ستیغ قله‌های دانش و بینش دست یازند روا و به جاست که برای پاسداشت نام و یاد شهیدانی که که ژرف‌ترین پیام‌ها را بر صحیفه هستی نگاشتند میثاق ببندیم که برای اعتلای  اسلام و ایران و آبادانی استان سربلند و دیار دوست‌داشتنی نخل و خلیج و موج مجاهدت کنیم و در مسیر تحقق اهداف ناب دستگاه تعلیم و تربیت و شعارهای استراتژیک آن یعنی ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی ، عملیاتی کردن بودجه و توسعه مشارکت‌ها و تمرکززدایی حرکت کنیم.

باری من به‌عنوان یک معلم خدمت‌گزار تبریک از بن جان خود را نثار دانش‌آموزان، معلمان، فرهنگیان، اولیا و تمامی مردم فهیم و دانش‌دوست استان می‌کنیم و در آغاز فصل جدید دانایی و فرهنگ از شما دعوت می‌کنم تا برای شکوفایی استعدادهای نونهالان و نو جوانان و نو جوی این دیار پای بفشریم تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت و آسیب‌ها و ضعف‌ها را به قوت بدل نماییم.

سپس اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: تقارن روز شکوفه‌ها با نخستین روز از هفته دفاع مقدس به ما این تکلیف را یادآور شد که نسل این آب و خاک را با حماسه دفاع مقدس آشنا کنیم

وی افزود: انتظار داریم اولیای دانش‌آموزان در کنار معلمان بتوانند سال تحصیلی خوب و پرباری را برای فرزندان خود رقم بزنند و هم‌اکنون تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی 180 هزار و 734دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان اندیشیده شده است.

عبدالکریم جمیری، منتخب مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اول مهر ماه آغاز پاییز و خزان جهل و بی‌سوادی، سرآغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت، فرصت مغتنمی است تا مراتب قدردانی خود را از طلایه‌داران علم و ادب، معلمان شریف و متعهد و عموم فرهنگیان بصیر و سختکوش اعلام کنم.

وی ادامه داد: دون تردید معلمان عزیز خود نیز عصاره ارزشمند تعلیم و تربیت و سرچشمه‌های جوشان دانایی و خردورزی که محور پیشرفت توسعه پایدار است محسوب می‌شوند و بازگشایی مدارس سرآغاز تلاش جدی دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان عزیزی است که انتظار است قدر دوران پر برکت تحصیلی را بدانند و شاکر نعمت‌های پروردگار متعال، به‌ویژه نعمت هدایت معلمان و مربیان دلسوز خود باشند. همچنین با توکل به خدا و اعتماد به نفس و جدیت در فراگیری علم و دانش راه خود را به‌سوی آینده درخشان ترسیم کنند و آنان باید پیوسته برای تزکیه نفس از خداوند سبحان یاری بجویند و خودشان را به دو بال علم و ایمان مجهز کنند، زیرا که این دو بال لازمه پرواز موفق خواهد بود.

وی بیان کرد: تحقق این مهم در سایه تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران ممکن خواهد بود و آنان با هر پست و مقام وظیفه دارند نقش خود را در تعلیم و تربیت نسل آینده به‌خوبی ایفا کنند، شایسته است تمام نهادهای اجرایی در کنار آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان عزیز، این سرمایه حقیقی جامعه اسلامی مصروف دارند و اینجانب به نمایندگی از مردم قدرشناس و مؤمن وظیفه دارم فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت، آغاز به فعالیت دوباره مدارس، هنگامه تجلی زیبای مهر و محبت و ایثار معلمان سرافراز را به صاحبان خرد و اندیشه، به‌ویژه فرهنگیان گرانقدر پرتلاش، دلسوز و متعهد ، دانش‌آموزان عزیز و به همه رهپویان علم و معنویت تبریک و تهنیت عرض کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی