خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

وحدت کلمه ‌رمز پیروزی مسلمانان ‌مقابل ایادی استکبار است

%d9%88%d8%ad%d8%af%d8%aa-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-%e2%80%8c%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%b3%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86-%e2%80%8c%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر در مراسم بزرگداشت روز بسیج طلاب گفت: وحدت کلمه و دفاع مقدس ‌رمز پیروزی مسلمانان جهان ‌مقابل ایادی استکبار است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر روز گذشته، دوم آذرماه در مراسم بزرگداشت روز بسیج طلاب که در مسجد حوزه علمیه امام خمینی‌(ه) این شهر برگزار شد با تبرک هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج به تعبیر من هفته اسلام ناب محمدی‌(ص) است و علی(ع) برای پیامبر(ص) یک فرمانده بسیجی بود و با تمام وجود در کنار پیامبر(ص) بود و از اسلام دفاع می‌کرد.


دفاع از نظام فرهنگی و اسلامی امری واجب است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در رابطه با طبقه‌بندی ارزش‌گذاری یک طلبه افزود: بسیجی بودن برای یک طلبه، یک امتیاز ساده نیست، بلکه یک امتیاز فوق‌العاده است و افتخار می‌کنم یک روحانی بسیجی هستم و اگر در یک جایی از ایران کوچک‌ترین تعرضی شود نخستین کسی که از بوشهر به آنجا می‌رود، بنده هستم و همه باید بسیجی باشند و جوهره فقه اسلامی حکم می‌کند که تمام روحانیت و مردم بسیجی باشند و باید کلاً روحانیت ایران بسیجی باشند، زیرا هم دفاع از نظام فرهنگی اسلام و هم دفاع نظامی امری واجب است، بنابراین همه باید بسیجی باشند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر ادامه داد و بیان کرد: حوزه علمیه بوشهر باید نماد بسیج باشد؛ استاد و غیر‌استاد، یعنی طلاب ما در مقام دفاع فرهنگی خط مقدم باشند، اگر دفاع مقدس شود، تمام حوزه‌های علمیه استان بوشهر را تعطیل می‌کنیم و می‌گوییم همه بروید جبهه، همان جا هم درس بخوانید و هم دفاع نظامی کنید و شفاف و به صراحت می‌گویم، تمام حوزه‌های علمیه استان بوشهر به فرمان مقام معظم رهبری هستند و طلاب و روحانیت استان سربازان و بسیجیان جان بر کف مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه وحدت کلمه و دفاع مقدس فرهنگی رمز پیروزی مسلمانان جهان ‌مقابل ایادی استکبار است، اظهار کرد: طلبه باید در کنار تمام مسائل معارفی روحیه دفاع فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی و نظامی داشته باشد و طلاب و سپاه و بسیج در کنار هم دیگر هستند و اگر در جغرافیای ملی ایران اسلامی، جریان، حزب و یا گروهی بخواهد فتنه‌ای به پا کند، روحانیت، سپاه و بسیج استان بوشهر برای نابودی آن‌ها کفایت می‌کند.

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج استان بوشهر میراث داران سردار شهید رئیسعلی دلواری و مرحوم  آیت الله علامه بلادی هستند که این دو گروه با هم در تاریخ حماسه‌ها آفریدند و انگلیس و ابر قدرت‌ها را شکست دادند.


جانثاری در راه ولایت فقیه، یکی از وظایف بسیجیان است
فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در گردهمایی طلاب و روحانیان بسیجی با بیان اینکه بسیج چکیده و عصاره ملت است، گفت: مردم باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر سعی کنند تا وضعیت و شرایط بسیج بهتر شود و وجود بسیج مایه افتخار و عزت ملت در عرصه‌های گوناگون نظام است، زیرا هر جا که بسیج حضور داشته باشد آنجا پیشرفت بوده و تمام کاستی‌ها از بین خواهد رفت و بسیجیان به همگان یاد داده‌اند که می‌توان با روحیه و منش بسیجی در همه عرصه‌ها قله‌های افتخار را کسب کنند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر  در پایان یکی از وظایف بسیجیان را جانثاری در راه ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: امروز بسیج هر زمانی اراده کند می‌تواند جمعیت چند هزار نفری را فراهم کند و بسیج در ابعاد گوناگون از لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کرده و بسیجیان برای رشد و تعالی هر چه بیشتر آن باید کوشش و تلاش بیشتری داشته باشند و هر مقدار در جهت فعالیت‌های دینی، مذهبی، مراسمات، قرآن و اهل بیتی هزینه شود، ماندگار خواهد بود و باید در معنویت‌افزایی و معرفت‌افزایی بسیجیان تلاش کرد و بسیج باید کلاس‌های مدیریت علمی که باعث رشد و شکوفایی بسیجیان می‌شود را بیشتر برگزار کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی