خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام محمدیان:

نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف هستیم

%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%87%d8%b1-%da%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88%d9%82%d9%81-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%85


گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف بوشهر با بیان اینکه معرفی وقف توسط رسانه‌ها یک فرهنگ عمومی است، افزود: نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستیم.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌السلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر دوشنبه، 24 آذرماه در نشست خبری هفته وقف با اصحاب رسانه با بیان اینکه وقف یکی از دستورات دینی و الهی است، اظهار کرد: طبق احکام شرعی وقف از بین رفتنی نیست و همیشه اثر آن در جامعه باقی است و امسال نیز از 29 آذر تا 5 دی ماه به عنوان هفته وقف نام گذاری شده است که در این هفته برنامه‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه امروزه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری بخش قابل توجهی از اقتصاد بر پایه وقف استوار است، ادامه داد: وقف را نمی‌توان از بین برد و وقف امری است که برای از بین بردن آن مشکل شرعی و قانونی وجود دارد و کسی حقی در اموال وقفی ندارد و افراد زیادی از راه وقف به درجات بالای علمی رسیده‌اند و موقوفات هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و اگر این جایگاه در میان افراد جامعه مشخص شود بخش قابل توجهی از معضلات جامعه حل خواهد شد و این مهم نیازمند توجه و تبلیغ رسانه‌ها بر روی این سنت حسنه است.


توزیع نذورات وقفی در موکب‌های ایرانی و عراقی مراسم اربعین حسینی

وی با بیان اینکه توزیع تمامی نذورات و پذیرایی‌ها موکب‌های ایرانی و عراقی در مراسم اربعین حسینی، وقف مجلس امام حسین(ع) بوده است، بیان کرد: فرهنگ وقف در جامعه تأثیر بسیار زیادی دارد و در بدنه جامعه شاهد موقوفاتی همانند «بنیاد قلم چی» هستیم که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: احداث بیمارستان توسط واقفین می تواند کمک رسان طرح تحول سلامت در سطح کشور باشد که اینچنین نیز بوده است و همه اسناد بیانگر این مهم است که وقف برطرف کننده معظلات در جامعه به سمت مسیر مطلوب پیشرفت علمی است و کشور اسلامی ایران همیشه به عنوان محور اطلاعاتی برای کشورهای جهان است وباید رسانه ها صادر کننده و مروج فرهنگ های ناب اسلامی باشد.


تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در 10 بقعه بوشهر

حجت السلام محمدیان برگزاری وقف همایش وقف و رسانه، برگزاری ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی خیمه گاه معرفت در سطح استان با حضور 19 روحانی از قم، انتشار بسته های فرهنگی در خصوص معرفی«امامزادگان – بقاع – واقفین» در شهرها و روستاها، تجمع بزرگ «لبیک یا رسول الله» در 10 بقعه و سخنرانی مسئولان اوقاف در شهرستان ها پیش از خطبه های نماز جمعه و تجلیل از واقفین جدید در همایش یاوران وقف بخشی از برنامه های هفته اوقاف در استان بوشهر عنوان کرد.


سنت حسنه وقف یک امر تخصصی است

وی با بیان اینکه معرفی وقف توسط رسانه‌ها یک فرهنگ عمومی است، افزود: وقف یک امر تخصصی است و جامعه از تبلیغ حوزه فرهنگ و سنت حسنه وقف به دور بوده است و نیازمند تعامل هر چه بیشتر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستیم و عموما کار رسانه ها خدمت و اطلاع رسانی به اقشار جامعه است و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تلاش دارد تمامی مناسبت های عزاداری و شادی را به سمت مراسمات بومی و محلی در بقاع متبرکه ببرد و باید در زمینه وقف نگاه دیگری داشته باشیم و افکار عمومی را به سمت خوبی ها و فرهنگ اسلام ناب محمدی سوق دهیم.


گسترش موقوفات حوزه قرآن و عترت در اولویت اوقاف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در پایان تاکید کرد: گسترش موقوفات قرآنی به واسطه فعال نمودن حوزه قرآن و عترت در جامعه را اولویت کاری این اداره کل است و سعی بر این شده است که کلیه فعالیت ها در بقاع و مساجد باشد و مسجد برای جذب تمامی ادیان الهی است و در حال حاضر بیش از 2218 مسجد در استان بوشهر به ثبت رسیده است که احکام هیات امنا این امکان برای مدت سه سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی