خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

فعالیت اصحاب رسانه منطبق با فقه باشد

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۷ ب.ظ

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد:

تقویت ولایت‌مداری رسانه با «دفاع مقدس رسانه‌ای»/ فعالیت اصحاب رسانه منطبق با فقه باشد


گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ولایت‌مداری رسانه‌ای جوهره تمامی حرکت‌های موفق در تاریخ بوده و این نوع ولایت‌مداری تنها حجت الهی و سیاسی ولایت‌مداری است که خود اولین گام در مسیر «دفاع مقدس رسانه‌ای» خواهد بود.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز، 27 آذر ماه در همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در مشهد با بیان اینکه تهاجم نرم برنامه راهبردی جهان سلطه، در تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علم و فناوری سلطه دارد، گفت: شناخت «فقه رسانه» یکی از الزمات هر رسانه انقلابی است و اصحاب رسانه باید  فعالیت‌های خود را با این مهم تطبیق دهند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: بسیاری از اصحاب رسانه به دلیل عدم تببین فقه رسانه، گاهی یک گناه رسانه‌ای مرتکب می‌شوند زیرا در برخی موارد، یک خبر صحیح بوده اما بیانش حرام است به همین دلیل لازم است تا فعالان حوزه رسانه بر فقه رسانه اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت دفاع مقدس رسانه‌ای برای مقابله با هجمه‌های سنگین استکبار جهانی گفت: «دفاع مقدس رسانه‌ای» یک فعل واجب در رسانه‌ها است که خود دارای شاخصه‌های مهمی همچون «ولایت‌مداری رسانه‌ای» است.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: ولایت‌مداری رسانه‌ای جوهره تمامی حرکت‌های موفق در تاریخ بوده و این نوع ولایت‌مداری تنها حجت الهی و سیاسی ولایت‌مداری است که خود اولین گام در مسیر «دفاع مقدس رسانه‌ای» خواهد بود.

وی با تأکید بر چرخش رسانه‌ها حول محور ولایت بیان کرد: هرگاه جامعه مسیر ولایت را در پیش گرفته موفق بوده است و هر گاه از حول محور ولایت فاصله گرفته، شکست خود را در آینده نه چندان دوری مشاهده کرده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به ولایت‌مداری به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ولایت‌پذیر نبودن برخی از خواص در زمان حضرت علی(ع)، خسارات بسیار زیادی را به وجود آورد.

وی با اشاره به ناراحتی‌های فراوان امیرالمؤمنین(ع) از برخی خواص به دلیل نبود ولایت مداری گفت: یکی از بهترین ولایت مداران تاریخ اسلام، عمار بود که همراه با ولایت‌مداری، همواره به بصیرت افزایی نیز مشغول بود به گونه‌ای که همه عمار را به عنوان یک رسانه می‌شناختند.

استاد حوزه علمیه قم، مجاهدت دانش‌بنیان رسانه‌ها را، راه حلی برای مقابله با تهاجم گسترده نظام سلطه دانست وافزود: پیشرفت رسانه‌ها در علوم دانش‌بنیان و همچنین شناسایی تاکتیک‌ها و نقشه‌های دشمن و در مقابل، ارائه راهکارهای مناسب برای خنثی کردن این توطئه‌ها، از وظایف انکار ناپذیر رسانه‌های انقلابی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: بصیرت رسانه‌ای مقوله‌ای است که تمامی رسانه‌ها با آن سر وکاردارند و به طور قطع، اگر رسانه‌ای دارای بصیرت نباشد به دام فتنه‌ها می‌افتد و نمی‌تواند بد و خوب را از یکدیگر تفکیک کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برای مقابله با دشمنان واستکبار جهانی، هوشمندی رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اصحاب رسانه از هوشمندترین افراد جامعه بوده و همواره در حال پایش جریان‌ها و امور جامعه هستند و می‌توانند با ورود به جریان‌های ملی و فرا ملی آن‌ها را شناخته و راهکارهای دقیق و جامعی در این باره ارائه دهند.

وی با تأکید بر افزایش نظام رسانه‌ای در کشور تصریح کرد: تولید منابع کارآمد و انقلابی و تربیت افراد با دانش و مؤمن می‌تواند کمک شایانی برای دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابله با تهاجمات استکبار جهانی باشد.

امام جمعه بوشهر، رسانه را مهم‌ترین ابزار برای مقابله با استکبار خواند و گفت: نبرد بسیار سنگینی علیه نظام اسلامی و به‌ ویژه انقلاب اسلامی به راه افتاده است، بر همین اساس رسانه‌ها باید دقت بسیار زیادی در این حوزه داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر چهره رسانه‌های دنیا گفت: امروزه کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از ابزارهای پیشرفته، جغرافیای جمعیتی بالا و تکنولوژی‌های روز، مورد هدف رسانه‌های جهان استکبار قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، پیدایش سیستم‌های نوین مخابراتی و پیشرفت روزافزون ماهواره و تلفن‌های همراه، تهاجم‌های دشمن را هم از جهت ابزار و هم از جهت پایگاه‌ها، گسترده‌‌تر کرده است.

وی یادآور شد: دگرگونی برنامه‌های معرفتی جامعه یکی از اهداف برتر و مهم استکبار جهانی در جنگ نرم بوده و در این راستا کشورهایی همچون گرجستان، رومانی و اوکراین از کشورهایی هستند که جنگ نرم را تجربه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه کشورهای غربی همواره به دنبال دور کردن کشورهای در حال توسعه ازعلم و فناوری هستند، گفت: توقف کامل کشورهای در حال توسعه در موضوع دانش‌های روز دنیا از جمله نانو و هوافضا، هسته‌ای و سلول‌های بنیادین از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

وی در پایان گفت: ما در شرایط کنونی در جغرافیایی قرار گرفته‌ایم که جهان سلطه با استفاده از ابزار پیچیده و با گستردگی عجیب، جهان اسلام و سرزمین های اسلامی را نشانه گرفته است زیرا کشور اسلامی در پرتوی ولایت و در راستای رهبری امام خامنه ای، نوری در مقابل تهاجم گسترده استکبار جهانی ایجاد کرده و توانسته نقشه‌های استکبار را نقش برآب کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی