خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

دکتر سالاری:

وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه می‌شود

%d9%88%d9%82%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اجتماعی: استاندار بوشهر در نشست با مسئولین استانی اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: توجه به وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه خواهد شد.




به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر امروز، 29 آذرماه در نشست با مسئولین اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تبریک هفته وقف و با بیان اینکه گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه امری لازم است که مردم و مسئولان باید در این راستا اهتمام ورزند، اظهار کرد: اگر با تدبیر و برنامه‌ریزی در وقف گام برداشته شود عمده مشکلات مردم به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت مرتفع خواهد شد که استان بوشهر در این راستا گام‌های بزرگی برداشته است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به اینکه بقاع متبرکه با زندگی دینی و فرهنگی مردم پیوند جدایی ناپذیر دارد که باید در مرمت و بهسازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد، تصریح کرد: موقوفات ویژه‌ای در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری در استان بوشهر وجود دارد که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد و اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در امر بهداشت، طرح مهر تحصیلی و مرمت اماکن متبرکه اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.


لزوم افزایش مدت زمان قراردادها و کاهش اجاره املاک وقفی  در بوشهر

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ وقف از تمام ظرفیت استان بوشهر استفاده خواهیم کرد، افزود: توجه کردن به وقف باعث تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی جامعه خواهد شد و در صورت امکان نسبت به افزایش مدت زمان قراردادهای وقفی تجدید نظر انجام پذیرد و سعی شود شیب اجاره ها املاک و اماکن بالا نرود و زیرا منشا برپایی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهادی خیریه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر نیز در این نشست که با حضور خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر برگزار شد، گفت: هفته وقف امسال از 29 آذر تا 5 دی خواهد بود که در این راستا برنامه‌هایی نظیر همایش وقف و رسانه، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم و پنج خیمه معرفت در امامزادگان استان با حضور روحانیون اعزامی از قم اجرا خواهد شد و در حال حاضر 2 هزار مسجد و اماکن مذهبی در استان بوشهر وجود دارد و همچنین امسال در 50 بقاع متبرکه مرمت و بهسازی از محل هدایای مردمی و نذورات انجام شده است.


فعالیت فرهنگی اوقاف در 377 بقعه و 287 امامزاده استان بوشهر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه ما از وجود 461 موقوفه منفعتی و 2 هزار و 200 موقوفه انتفاعی و 377 بقعه که در 287 امامزاده است برخورداریم، تصریح کرد: در سال جاری 15 پروژه مهم استانی از طریق موقوفات با سرمایه‌گذاری مردم و صندوق راسخون استان بوشهر در دست راه‌اندازی است که سه پروژه آن با مساحت 15 هکتار در بخش کشاورزی است.

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون 32 برنامه فرهنگی در استان بوشهر اجرایی شده و در طرح مهر تحصیلی سه هزار بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است و همچنین 200 برنامه روضه خوانی، عزاداری و جشن در بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار شد که در کنار آن 30 هزار بسته غذایی در مناسبات فرهنگی و مذهبی توزیع شد و توزیع پنج هزار جلد قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی در 6 شهرستان برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی