خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

استاندار بوشهر:

اهداف عالیه انقلاب اسلامی با حمایت ملت و رهبری امام(ره) محقق شد

%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85%d9%84%d8%aa-%d9%88-%d8%b1%d9%87%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85(%d8%b1%d9%87)-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82-%d8%b4%d8%af


گروه اجتماعی: استاندار بوشهر در آئین نمادین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه راهنمایی سهام خیام شهر بوشهر گفت: اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی ملت و رهبری امام(ره) محقق شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر صبح امروز، همزمان با ساعت ورود امام راحل(ره) به میهمن اسلامی در 2100 مدرسه در شهرها و روستاهای استان ولایت‌مدار بوشهر نوای آیات قرآن کریم طنین‌انداز شد و سپس، زنگ انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر با حضور مسئولان محلی در دبستان شهید سهام خیام نواخته شد.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در آئین نمادین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه راهنمایی سهام خیام شهر بوشهر با اشاره به اینکه اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی ملت و رهبری امام راحل (ره) محقق شده است، اظهار کرد: استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران است که با رهبری امام راحل (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری به آنها دست یافته ایم و هرچند هدف از استقلال حذف وابستگی است اما به معنای قطع ارتباط و عدم تعامل با دنیا نیست و وظیفه دانش آموزان در این بخش بسیار سنگین است که با درس خواندن و یاد گرفتن می توانیم به این هدف انقلاب نزدیک شویم.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر در ادامه افزود: همان طور که دانش آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته اند، امروز نیز در رسیدن به استقلال ایفاگر نقش مهمی هستند و اگر بتوانیم از ظرفیت خودمان به نحو مطلوب استفاده کنیم به استقلال واقعی دست می یابیم و مردم ایران با شرکت در انتخابات های متعدد سرنوشت خود را رقم می زنند و این بیانگر آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری انتخابات و مشارکت در سرنوشت خود از برکات آزادی است که جمهوریت نظام را محقق می کند و تا آنجایی که امکان دارد ازحوزه آموزش و پرورش دفاع می کنیم و تلاش می کنیم تمام مسایل و دغدغه های مدارس و دانش آموزان را حل کنیم تا دانش آموزان نیز با درس خواندن آینده بی بدیل را برای جامعه رقم بزنند.

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه «کتاب فجر انقلاب» درمدرسه امیر کبیر شهر بوشهر

اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین گفت: طی 35بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، برای نخستین بار در سال جاری، تمام بودجه مصوب آموزش و پرورش استان بوشهر تخصیص یافته است و از  استاندار بوشهر برای همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت تشکر می کنم و انتظار داریم در بودجه سال 94 علاوه بر افزایش سهم استان از بودجه، اعتبارات این اداره کل تا نیمه نخست سال 94 محقق شود و همچنین سیزدهمین نمایشگاه «کتاب فجر انقلاب» در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب امروز مدرسه امیر کبیر شهر بوشهر به افتتاح می شود و این نمایشگاه امسال با 4000عنوان کتاب در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی به ویژه با محوریت آموزشی با 200عنوان نرم افزار رشته های مختلف درسی برگزار می شود و 15 الی 25 درصد تخفیف برای عموم بازدیدکنندگان و برای تجهیز کتابخانه های مدارس، 40 درصد تخفیف در این نمایشگاه اعمال می شود.

در ادامه مهمانان این آئین، از نمایشگاه دانش آموزان مدرسه شهید سهام خیام بازدید کردند و نیز رژه موتوری مردمی از فرودگاه بین المللی این شهر به سمت گلزار شهدای بهشت صادق (ع) انجام شد و همچنین مراسم محوری این جشن شکوهمند با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری استانی در حال برگزاری است.

سیدمحمدحسن باستی، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر در حاشیه مراسم سالروز ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر که در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد، در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری ایکنا شعبه بوشهر که آیا در مورد موضوع جابه‌جایی فرودگاه بین المللی بوشهر برنامه ریزی و مطالعات اساسی صورت گرفته است؟ اظهار داشت:‌ این موضوع در حاشیه دوازدهمین سفر هیئت دولت «تدبیر و امید» مطرح شد و توافقات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است و این کار هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند که در فاصله زمانی کوتاه تامین نقدینگی آن سخت بود اما تدابیری اندیشیده شد تا از محل فروش اراضی متعلق به فرودگاه بوشهر منابع مورد نیاز فرودگاه جدید تامین شود و جانمایی فرودگاه جدید بوشهر انجام شده و مشاور نیز مشغول انجام مطالعات و طراحی آن است ضمن اینکه برای فرودگاه جدید باید ظرفیت‌هایی پیش‌بینی کنیم که پاسخگوی خدمات در 50 سال آینده برای بوشهر باشد و فرودگاه فعلی بوشهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا به صورت تدریجی جابه‌جایی انجام شود اما بر‌اساس توافقی که با شرکت فرودگاه‌های کشور و نیروهای نظامی انجام شده این جابه‌جایی صورت خواهد گرفت.

373 میلیارد تومان اعتبار عمران شهری به شهرداری‌های بوشهر اختصاص یافته است

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد آزادسازی اراضی نظامی در بوشهر ‌گفت: این موضوع از مباحث مهم و اولویت‌دار استاندار و بنده در حوزه عمرانی است تا ‌استفاده مطلوبی از ظرفیت اراضی که در اختیار پایگاه هوایی و دریایی کنیم و توافقات فوق‌العاده‌ای در این زمینه صورت گرفته که بخشی از آن توافق با منطقه دوم نیروی دریایی ارتش برای آزادسازی 200 هکتار اراضی نظامی در بوشهر است که برای کاربری خدمات عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با پایگاه ششم شکاری بوشهر نیز توافقات خوبی انجام شده و منتظریم مقدمات اجرایی شدن آن انجام و زمینه آزادسازی اراضی در این پایگاه نیز فراهم شود و با حسن نظری که مسئولان نظامی در استان بوشهر و کشور دارند امیدواریم این توافقات را عملی کنیم و این اتفاق و تحول بزرگی را در سطح استان بوشهر به دنبال خواهد داشت.

باستی با بیان اینکه 373 میلیارد تومان اعتبار عمران شهری در استان بوشهر بوده که در سال 93 به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، اعلام کرد: 108 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری‌ها بوده و 265 میلیارد تومان دیگر نیز از سایر منابع به شهرداری‌ها اختصاص دادیم و 500 پروژه در 36 شهر استان در حال اجرا است و نیز در 10 ماهه امسال 156 میلیارد تومان اعتبار از عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرهای استان کمک کردیم.

سرهنگ پاسدار علی غضنفری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار ایکنا بوشهر در حاشیه این آئین با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما آشنا کردن نسل چهارم انقلاب با دهه فجر، دفاع مقدس و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای آزادی خواهان دنیا شده است و کشورهای اسلامی که در عرصه بین‌المللی خودی نشان می‌دهند برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران همان عزت و احترامی است که به برکات نظام در جهان بوجودآمده است و این انقلاب با رهبری‌ها و هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروز عامل اتحاد، انسجام و همبستگی اسلامی در همه ابعاد آن درتمام است و چشم انداز، نگرش و تدبیر امام(ره) این بود که روزی انقلاب اسلامی به دنیا صادر شود که فرمودند این پیروزی نهایی نیست، پیروزی نهایی زمانی است که این حکومت اسلامی همه ابعاد آن در تمام دنیا پیاده شود و امروز صدای انقلاب به تمام جهان رسیده است یادآور شد: حضرت امام (ره) فرمودند که حفظ انقلاب از خود انقلاب واجب‌تر و مشکل‌تر است و همه کسانی که امروز خواهان نظام اسلامی در کل دنیا هستند مخاطب حضرت امام(ره) هستند.

آغاز عملیات چند پروژه بسیج سازندگی شهرستان دشتی در دهه فجر

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی نشست نهضت روشنگری، گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه، افتتاح و آغاز عملیات چند پروژه بسیج سازندگی، نشست سرگروه‌های صالحین، همایش پیاده رویی، همایش طب اسلامی، همایش آسیب شناسی انقلاب اسلامی، کوهپیمایی بسیجیان و نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر قسمتی از برنامه‌های سپاه دشتی در ایام دهه فجر عنوان کرد و افزود: تقویت همگانی از سوی همه گروه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید فضا را در دهه فجر به سمت و سویی ببریم که دشمن بداند مردم انقلابی ایران با شکوه‌تر از گذشته در صحنه‌ها حضور دارند و باید برنامه‌های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با کیفیت برگزار شود و تمام بسیجیان در رده‌های محتلف به همراه امت اسلامی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

طرح تحول نظام سلامت موجب تحول در سلامت مردم مناطق محروم می شود

قاسم قائدی، فرماندار شهرستان دیلم در پاسخ به این پرسش که مناطق محروم این شهرستان تا چه میزان از مزایای طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شده‌اند؟ گفت: باید بخش عظیم فعالیت‌ها درحوزه پیشگیری به فرهنگ‌سازی و آموزش که متاثرترین برنامه‌هاست برگردد و امیدوار بودیم دردهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب بخش بستری، اتاق عمل و زنان و زایمان بیمارستان دیلم به بهره‌برداری برسد ولی این چنین نشد و این مهم در ماه‌های آتی اتفاق می‌افتد و در توسعه یک کشور یکی ازشاخص‌ها بهداشت که خوشبختانه با عملکرد دولت درطرح نظام سلامت این مهم در حال محقق شدن است و طرح تحول نظام سلامت موجب تحول در سلامت مردم درکشور و به‌ویژه مناطق محروم شده و رضایت آنها را در پی داشته است و این طرح درحد شعار نبوده و در عمل اجرا آن موفق بوده و بسیاری از مناطق محروم از مزایای این طرح استفاده کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی، نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا شعبه بوشهر در آغاز سی و ششمین دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: 22بهمن نقطه عطف و یادآور حرکت متفکرانه و عظیم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و سرآغاز دوران جدیدی برای ملت ایران و تمام مسلمین جهان است و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقطه پایان حیات سلطه‌گران و نقطه شروع حاکمیت صالحان در عصر حاضر به شمار می‌رود که درخت تناور آن با خون بهترین فرزندان این دیار آبیاری شده است و ملت بصیر ایران در سایه روشنگری‌های امام راحل و با تبعیت از فرامین راه گشای رهبری فرزانه، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و نیز ملت ایران با ایستادگی تمام‌عیار مقابل تحریم‌ها، توانسته است‌ با تکیه بر ایمان و خودباوری به پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف به ویژه در مسایل علمی و فن‌آوری، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، هوا فضا، اکتشافات دارویی، نانو، بهداشت ودرمان و... دست یابد.

بیداری اسلامی در انسان های آزادی خواه غرب و شرق نشأت گرفته از انقلاب ایران است

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر پس از گذشت 36 سال از پیروزی شکوه‌مند انقلاب، ایران اسلامی با تکیه بر«اقتصاد مقاومتی»و«توان داخلی» در دنیای پرتلاطم امروز همچون ساحل آرامشی نقش آفرین معادلات جهانی است، تصریح کرد: بیداری اسلامی امروز را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و امید دهنده انسان های آزادی خواه غرب و شرق است و این آهنگ دلنشین اسلام، دنیا را به تکاپو وا داشته است تا جاییکه نشریه فرانسوی، این نفوذ اسلام را بر نمی تابد و بعد از 36 سال جهاد و تحمیل هشت سال جنگ نابرابر و سالهای متمادی تحریم، روز به روز شاهد رشد شتابان شجره طیبه انقلاب هستیم. باید تمامی متفکران و دانشمندان دنیا دست به قلم برده و در این رابطه بنویسند تا بدانند که ایمان به خدا، تمسک به قرآن و اهل بیت، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و خودباوری می تواند منجی ملت های مظلوم باشد.

تفاهم‌نامه آموزشی منابع انسانی با نیروگاه و صنایع نفت و گاز در بوشهر منعقد شد

عبدالرسول کازرونیان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در طی گزارشی از عملکرد این اداره کل به خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر بیان کرد: در سفر رئیس جمهور دو تفاهم‌نامه جدید برای آموزش نیروهای مورد نیاز در نیروگاه و صنایع نفت و گاز به امضا رسید و بر‌اساس یکی از این دو تفاهم‌نامه، نیروگاه اتمی در مدت 5 سال، هشت هزار ‌نیروی مورد نیاز‌ برای اشتغال در دو نیروگاه جدید بوشهر را آموزش می‌دهد و اجرای این طرح از اول مهرماه سال آینده خواهد بود و یکی از شرایط اصلی برای افراد بومی ‌است و این طرح به صورت مشارکتی بین نیروگاه اتمی و فنی و حرفه‌ای استان بوشهر انجام خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز نیز از سوی این دو نهاد تامین ‌می‌شود و ضمانت اشتغال افراد آموزش دیده قطعی نیست اما با توجه به تاکید رئیس جمهور، اولویت جذب نیرو با افراد بومی استان بوشهر است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در مورد تفاهم‌نامه آموزش فنی با وزارت نفت نیز گفت: در پنج سال آینده پیش‌بینی 18 تا 20 هزار نفر نیرو برای اشتغال در صنایع نفت و گاز استان بوشهر شده ‌که قرار است وزارت نفت رشته‌های مور نیاز برای آموزش را اعلام کند و همچنین تفاهمنامه‌ای هم با شرکت‌های دانش بنیان و افرادی که توانایی ایده، خلاقیت و نوآوری دارند اما فضای کار برای آنان وجود ندارد داریم که بر اساس آن آمادگی داریم کارگاه‌های خود را برای اجرای ایده‌های آنان در اختیارشان بگذاریم و هر چند برای آموزش نیروهای مورد نیاز برای اشتغال در نیروگاه‌های بوشهر بخش خصوصی هم می‌تواند وارد عمل شود و از این ظرفیت نیز استفاده می‌کنیم.

پیام انقلاب اسلامی ایران در دهه «پیشرفت و عدالت» تا قلب اروپا پیش رفته است

سرهنگ پاسدار محمد‌علی ملاکی، فرمانده سپاه امام علی شهرستان تنگستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا در بوشهر از برگزاری بیش از 70 برنامه توسط رده‌های مقاومت این شهرستان در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: ما به عنوان بسیجیان بیشترین مسئولیت را در قبال انقلاب اسلامی داریم و برای پاسداری از میراث امام و شهدا آماده‌ایم و انقلاب اسلامی ما در پیدایش، تداوم و نفوذ بر قلب مردم جهان منحصر به فرد بوده است و اهمیت انقلاب اسلامی به این است که توانست دنیا را مورد توجه خود قرار داد و در زمانی به پیروزی رسید که هیچ تئوریست سیاسی شکست حکومت شاهنشاهی را پیش‌بینی نمی‌کرد و در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است توانسته‌ایم پیام انقلاب ایران خود را تا قلب اروپا به پیش ببریم  و همه موفقیت‌های مردم ایران اسلامی در این 36 سال عمر انقلاب در سایه قدرت معنوی بوده است و باید قدر این قدرت را که زمینه حضور ایران در عزت و اقتدار جهانی را فراهم آورده است بدانیم و پاسداران به پاسداری خود به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند و وظیفه بسیج و تک تک بسیجیان در قبال انقلاب بسیار سنگین است و به نوعی ما بیشترین مسئولیت را داریم و با قدرت و تلاش شبانه‌روزی و غیر‌محافظه‌کارانه از حریم انقلاب و دستاوردهای آن دفاع خواهیم کرد.

زکیه امیرپور، دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر با بیان اینکه نمایش عروسکی «من وارونه نیستم» از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر اجرا خواهد شد، یادآور شد: کارگردان این نمایش عروسکی حمیده ناجی و کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر است و در این نمایش عروسکی المیرا خرمایی، لیلا منصوری‌نژاد، حجت حسینی، علی پهلوان و سارا فاله به عنوان عروسک‌گردان و علی بهزادی به عنوان طراح شخصیت فعالیت دارند و این نمایش علی بهزادی، لیلا منصوری‌نژاد، محمد علی یزدانشناس و سحر پاسیار ساخت عروسک‌ها را بر عهده دارند و طراحی و ساخت دکور این نامیش را هم محمد علی یزدانشناس و محمد درخشانیان بر عهده دارد و نمایش عروسکی به مناسبت دهه فجر در دو سانس صبح ساعت 8:30 و 10:30 ویژه مدارس و مهد کودک‌ها و عصرها ساعت 18 ویژه عموم اجرا خواهد شد.

بوشهر رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور را دارد

محمدتقی منوچهری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید گندم در استان بوشهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ ابراز کرد: در استان بوشهر 115 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم داشتیم که 20 هزار هکتار گندم آّی و 95 هزار هکتار نیز گندم دیم را شامل می‌شود و با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی و تاخیر 72 روزه بارندگی در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود برداشتی از مزارع گندم و جو دیم در استان نداشته باشیم و به همین دلیل نیز مزارع آبی گندم استان نیز 35 تا 40 درصد خسارت دیدند و35 تا 40 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر در سال زراعی جاری تولید و برداشت خواهد شد و وضعیت تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر نیز با بیان اینکه 14 هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه در استان بوشهر داریم و با توجه به کاهش بارندگی پیش‌بینی تولید 600 هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان می‌کنیم ضمن اینکه تاکنون 420 هزار تن گوجه از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است و در مورد قیمت گوجه هم پیش‌بینی می‌شود نیمه دوم بهمن ماه و اوایل اسفندماه قیمت گوجه پایین بیاید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور را داراست، گفت: استان بوشهر بعد از فارس رتبه دوم در تولید گوجه فرنگی در مزارع کشاورزی را داراست، ضمن اینکه 400 میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی در بوشهر تولید می‌شود و توسعه کشاورزی نیازمند توجه به عوامل مختلف از قبیل تامین مالی، نهادسازی، بازاریابی، نظام اطلاعات مدیریتی و برنامه‌ریزی جامع برای پیوند بین آنها است وتامین مالی و ابزارهای آن یکی از مهم‌ترین عوامل ان بشمار می‌روند و با توجه به نقش بخش کشاورزی از نظر تولید، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی، کشورهای مختلف جهان اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه به طرق گوناگون این بخش را مورد حمایت قرار می‌دهند و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، علاوه بر اینکه موجب رشد تولید و اشتغال، در این بخش می‌شود با توجه به ارتباطات پسین و پیشین این بخش با دیگر بخش‌ها، به رشد تولید و اشتغال در بخش‌های دیگر نیز کمک می‌کند و با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های کشاورزی در مناطق روستایی انجام می‌شود، گسترش سرمایه‌گذاری در این بخش موجب ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

ایجاد مسیر پشتیبانی دیتا از شمال بوشهر موجب پایداری بیشتر شبکه می شود

علی سملیان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا از 623 روستای استان بوشهر، 565 روستا دارای ارتباط اینترنتی هستند خبرداد و اظهار کرد: 90 درصد روستاهای این استان را شامل می‌شود و 169 دفتر ITC روستایی در استان بوشهر فعالیت می کنند و 83 دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخش فناوری استان بوشهر فعال است و خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند و همچنین یک میلیون و سیصد هزار مشترک تلفن همراه در استان بوشهر داریم که 93.1 درصد مشترک اپراتور همراه اول و 89.21 درصد هم مشترک ایرانسل است و پهنای باند در استان بوشهر با رشد 3 برابری نسبت به سال گذشته از 1.3 گیگ به 4 گیگ رسیده و کاربران اینترنت نیز از 536 هزار نفر به یک میلیون و 80 هزار نفر رسیده‌اند و در استان بوشهر 27 شرکت خصوصی پروانه توزیع پهنای باند را دارند و اقدام به توزیع پهنای باند به مشترکان خود می‌کنند و یکی از برنامه‌های مهم انجام شده در استان بوشهر ایجاد مسیر پشتیبانی دیتا از شمال استان بوده که موجب پایداری بیشتر شبکه شده است.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 70 نفر در بخش صنایع دستی
ابراهیم فروزانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر که وضعیت طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری در چه مرحله ای قرار دارد؟ مطرح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه بافت قدیمی شهر بوشهر که میراثی گرانبها برای ماست، اجرای طرح فاضلاب در این منطقه از ضروریات است و این که بگوییم اجرای فاضلاب در بافت قدیمی بوشهر کاری سخت و پیچیده است بی‌فایده است لذا باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که فاضلاب بافت قدیم شهر بوشهر در سال آینده اجرایی شود و سه برنامه در سال آینده میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر در حال تدوین است و با توجه به درخواست‌های نهادهای مختلف ازجمله خانه مطبوعات برای حضور در بافت قدیم بوشهر و استقرار محل خانه مطبوعات در این محل، پای قولی که به اهالی رسانه دادیم هستیم و اعتبار مصوب اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان 11 میلیارد تومان از اعتبارات استانی است که شامل دو درصد اعتبارات عمرانی مصوب استانی است که از این رقم امسال 50 درصد تخصیص یافته است و کل اعتبار گردشگری استان بوشهر 24 میلیارد تومان است که این اعتبار در دستگاه‌های مختلف متفاوت است اما در مجموع 24 میلیارد تومان اعتبار در زمینه گردشگری برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است.بر این اساس و با توجه به اعتبار ذکر شده، تمام شهرها باید طرح موضوعی مصوب برای گردشگری داشته باشند و یکی از نقاط ضعف مربوط به صنایع دستی است که توجهی کافی نشده اما تلاش کردیم به بخش تولید صنایع دستی توجه شود و در این راستا 270 نفر آموزش صنایع دستی را فرا گرفتند و تسهیلات مشاغل خانگی به 70 نفر پرداخت شد پرونده 70 نفر دیگر نیز در بانک داریم و به 13 کارگاه صنایع دستی نیز تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است و در همین راستا پس از سه سال نمایشگاه صنایع دستی در استان برگزاری شد و در یکسال گذشته در 16 نمایشگاه صنایع دستی در کشور شرکت کردیم و تا پایان سال در 3 نمایشگاه دیگر نیز شرکت خواهیم کرد.

راه اندازی چهار کارگزاری رسمی در شهرستان های بوشهر

عبدالحمید رازه، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر از راه اندازی چهار کارگزاری رسمی در شهرستان های بوشهر خبرداد و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده بدنبال اخذ مجوز برای راه اندازی کارگزاری های رسمی در شعب یک بوشهر و شهرهای برازجان ، بیدخون و گناوه هستیم که که موافقت هایی اصولی برای راه اندازی آنها در سال آینده انجام شده است و کارگزاریهای رسمی سازمان تامین اجتماعی با الهام از سیاست عمومی دولت مبنی بر کاهش ورود در عرصه تصدی گری و ارتقاء امر نظارت و بهبود فرآیندها و سهولت دسترسی به خدمات سازمان بوجود آمده که عمده ترین هدف آن روان سازی امور و فعالیتهای جاری و سهولت دسترسی بیمه شدگان و کارفرمایان به خدمات سازمان تامین اجتماعی است  و ارتقاء رضایت مندی مخاطبین از خدمات سازمان تامین اجتماعی  و تقلیل امور جاری در شعب و واحدهای اجرایی سازمان و فرصت برای شعب به منظور تقویت امور حاکمیتی و مهم از دیگر اهداف ایجاد کارگزاری ها است و هدف از برگزاری این همایش تقویت وصولی حق بیمه ، ایجاد وحدت رویه و یک سان سازی امور ، ارتقاء سطح دانش همکاران ، استفاده از ایده های جدید و نو برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و برنامه ریزی جهت محقق شدن بخش نامه های ابلاغی و وصول بدهی ها است .

مدیرکل  تامین اجتماعی استان بوشهر با اعلام تعداد 358 هزار و 836 بیمه شده اصلی در سطح استان بوشهر بیان کرد: از این تعداد  316 هزار و 360 نفر با 89 درصد به عنوان بیمه شده اجباری ،10 هزار و 765 نفر با حجم 3 درصد در مشاغل ازاد و اختیاری و 28 هزار و 706 نفر بیمه شده با 8 درصد در گروه های توافقی و خاص قرار دارند  و پراکندگی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر وضعیت خاصی دارد که 29 درصد در شهرستان عسلویه ، 21 درصد در کنگان ، 30 درصد در بوشهر ، 7 درصد در دشتستان و 13 درصد در سایر شهرستان های استان قرار دارند  و بخش عمده ای از بیمه شدگان در شهرستان عسلویه و بخش خارگ قرار دارند  و نیز با توجه به این که قریب به اتفاق خانواده این بیمه شدگان در استان های دیگر به سر می برند خدمات تعهدات بلند مدت و بیمه بیکاری را در استان های محل اقامت دریافت می کنند .

وی در یک مقایسه عملکردی سازمان متبوعش در قبل از انقلاب و وضعیت فعلی اعلام کرد: در قبل از انقلاب 2 هزار بیمه شده ، 32 پرونده مستمری بگیر ، 45 کارگاه فعال ، 15 نفر پرسنل و 2 شعبه اصلی و بدون شعبه اقماری و کارگزاری وجود داشت که این تعداد در حال حاضر در حوزه بیمه شدگان عدد 358 هزار نفر بیمه اصلی ، 18 هزار 831 پرونده مستمری بگیر، 18 هزار و 50 کارگاه فعال ، 465 نفر نیروی انسانی ، 15 شعبه اصلی ، 14 شعبه اقماری و 3 کارگزاری را در برمی گیرد و نیز بر اساس آخرین صورت حساب صادره از کارفرمایان و پیمانکاران تا شهریورماه امسال میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر از مشتریانش 5 هزار و 600 میلیارد ریال است و از این میزان 92 درصد آن مربوط  به سه شهرستان استان است و همچنین راه اندازی شعب اقماری در بندر امام حسن و عالی شهر ، راه اندازی کارگزاری رسمی در شعب دو بوشهر ، راه اندازی کانون کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی استان ، راه اندازی هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات در استان برای جلوگیری از تحمیل هزینه مالی برای مراجعه به مرکز ، ارتقاء شعب دو بوشهر ، برازجان ، دیلم و خارگ ، دریافت 25 هزار فقره لیست غیرحضوری و اینترنتی و ابلاغ الکترونیکی یک هزار و 500 فقره احکام مطالباتی از عمده ترین برنامه های اجرا شده در سال جاری بوده است.
خدمت به مردم یکی از وظایف اصلی مدیران دانشگاه علوم پزشکی است

علیرضا رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه خدمت به مردم و صیانت از حقوق افراد و کارکنان دانشگاه یکی از وظایف اصلی همه مدیران دانشگاه است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه توسعه‌ در حوزه بهداشت و درمان جزو خانواده‌های پرجمعیت دستگاه‌های اداری استان است و هر چه جمعیت بیشتر باشد نیاز به مراقبت و حساسیت بیشتری وجود دارد و تمام افرادی که در حوزه سلامت در حال خدمت‌رسانی هستند به دلیل حساسیت شغلی خود، باید برای دیگران الگو باشند به همین علت افرادی که وارد این خانواده بزرگ می‌شوند باید انسان‌هایی متعهد، متخصص، دلسوز بوده و نیاز است که از تعهد و تخصص آنها مراقبت کافی انجام شود.

وقف یک باب مغازه به ارزش دومیلیارد ریالی توسط واقف خورموجی در دهه فجر

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر با اشاره به اینکه هدف دشمنان اسلام ایجادتفرقه بین مسلمانان است که اقدامات دشمنان ایجاد فرقه های مختلف نظیر داعش، وهابیت وبهاییت می باشد، گفت: فجر انقلاب اسلامی به همه تاریکی های حکومت های ستم شاهی و طاغوتی شاه خائن پایان بخشید و ایران با حضور مجاهدگونه امام خمینی (ره) و همراهی مردم انقلابی در درخشید و هم اکنون کشور ما با رهنموده های رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله امام خامنه ای جهت به ثمر رسیدن دستاوردهای بومی و نخبگانی با رویگرد فرهنگی و دینی به سمت مسیر توسعه و پیشرفت در عرصه بین المللی در حال حرکت و فتح قلل افتخارات جهانی است و در این ایام یک باب مغازه به مساحت 94مترمربع واقع درشهر خورموج به ارزش 2میلیارد ریال به نیت کمک به مسجد امیرالمومنین (ع) خورموج ومراسمات هیات رزمندگان اسلام توسط واقف نیک اندیش آقای ابراهیم فربود وقف شد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی