خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

دکتر امرالله شیخیانی در گفتگو با گام نیوز؛

ایادی استکبار به دنبال حذف فرهنگ دینی از جوامع اسلامی هستند

 http://idoido.persiangig.com/1.jpg

گام نیوز: این استاد جامعه شناس با بیان اینکه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی عین عقلانیت است و وجود امام و ولایت در جامعه مثل وجود عقل و قلب در بدن انسان است، تصریح کرد: ایادی استکبار به دنبال حذف فرهنگ دینی از تمامی ابعاد جوامع اسلامی هستند.

 

امرالله شیخیانی، کارشناس عالی امور سیاسی و بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی گام نیوز گفت: ایادی استکبار با اهداف مخرب و منفی غربگرایانه خود به دنبال حذف فرهنگ دینی از تمامی ابعاد جوامع اسلامی هستند و تاریخ ملل جهان، گواه این می دهد که آنها همیشه مجری پروژه های اسلام هراسی و مجری طرح های ترور، تهدید، تحریم و تجاوز به مرزهای سرزمینی کشورهای مسلمان بوده اند و برای همه ملت آشکار است که تا کنون طراحی اکثر این تهاجمات به دست آمریکا و اسرائیل رقم خورده است.

مهمترین عامل برای اصلاح جامعه باور اعتقادی به معاد است

این استاد جامعه شناس با اشاره به اینکه مهمترین عامل برای اصلاح جامعه باور اعتقادی به معاد است، اظهار کرد: شهید روحانی حجت‌الاسلام سیدمحمد بهشتی و شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری بزرگ عالم انقلابی در بوشهر، شهید خلبان عباس بابایی، شهید دکتر مصطفی چمران، شهید نادر مهدوی، شهید حجت الاسلام صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران در پاکستان و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مسیر و سبک زندگی‌شان را خودشان انتخاب کردند و نیز مردم ولایتمدار، مبارز و با تدبیر ایران در سال 57 حکومت قرآن را انتخاب کردند و جایگزین حکومت ظلم و طاغوت نمودند و با آمدن فجر انقلاب به رهبری امام راحل و پایداری و ایستادگی ملت و جاری شدن حکومت قرآن در جامعه، باعث پیشرفت روزافزون ایران در همه عرصه‌ها و صحنه‌های بین‌المللی شد.

وی ادامه داد: موضوع قرآن هدایت انسان است و اساس قرآن هدایت‌زایی است و قرآن در رابطه با هدایت است و این نور الهی، انسان را هدایت می‌کند و باید اینطور اشاره کنم که تمام جهان مطابق با فرمایش خدا حرکت می‌کند و باید زندگی انسان با قرآن مسلح بشود و بالا برود که سقوط نکند و رتبه و فضل قرآن نسبت به دیگر کلمات، مثل برتری خدا بر بندگانش است.

امرالله شیخیانی با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرمودند«بی‌رغبتی به دنیا، بزرگترین آسایش است»، عنوان کرد: آسایش و امنیت مردم در جامعه با عمل به قرآن کریم و پیروی از ولایت فقیه در سایه وحدت به دست می‌آید.

وجود امام و ولایت در جامعه مثل وجود عقل و قلب در بدن انسان است

این نخبه سیاسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آیت الله امام خامنه ای فرمودند«اصلی‌ترین عنصر اقتدار، ایمان است»، افزود: دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی عین عقلانیت است و وجود امام و ولایت در جامعه مثل وجود عقل و قلب در بدن انسان است و از این عصر باید تلاش کنیم که آتش عشق حسینی و بصیرت علوی و حکمت نبوی و عزت فاطمی را در سینه نسل‌های آینده روشن کنیم.

این فعال فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: این دو بال همزمان و این دو مبارزه توأمان، یعنی هم مبارزه با پدیده جاهلی و مستبدان و هم مقابله با استعمارگران خارجی، هر دو یک حرفی است که از دین، قرآن کریم، سیره پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گرفته شده است و اساس آن مال انبیا و اولیا الهی است، بنابراین انقلاب اسلامی ایران، یک حقیقت اسلامی و جهانی است.

مبارزه با پدیده جاهلی و مقابله با استعمارگران خارجی پیام انقلاب اسلامی ایران است

وی در ادامه عنوان کرد: از همین رو، شعارهای انقلاب از ابتدا، به عنوان شعارهای جهانی شکل گرفت و انقلاب اسلامی، پیامش« مبارزه با پدیده جاهلی و مقابله با استعمارگران خارجی » برای کل بشریت بوده است، بنابراین، این شعارها به طور طبیعی در بین مردم منطقه، گسترش و رواج و طرفدار و خریدار پیدا می‌کند.

شیخیانی تصریح کرد: این اصول و ارزش‌ها، یک اصول و ارزش‌های عام و همگانی است و مخصوص مردم ایران و یا قوم خاصی نیست، بلکه اصول و ارزش‌هایی است که همه بشر به دنبال آن هستند. شما امروزه می‌بینید شعار «هیهات من الذله» مخصوص شیعه که از زبان حضرت امام حسین(ع) صادر شده، شعاری است که مردم در آلمان، فرانسه، انگلستان و حتی در خود آمریکا هم می‌دهند.

وی اضافه کرد: زیرا این شعار، یک شعار همگانی، انسانی و الهی است و اینکه انسان‌ها به دنبال پیشرفت خود هستند و کشورها به دنبال استقلال، آقایی، سربلندی و سرافرازی خود هستند و اینکه ملت‌ها به دنبال پیشرفت و توسعه و احیای حقوق خودشان باشند، اینها چیزی نیست که مخصوص ما و یا قوم ما و یا منحصراً به کشور ما مربوط بشود. بلکه اینها یک چیزهای جهانی است و آنچه که ما تعبیر می‌کنیم از او به صدور انقلاب اسلامی و صدور این حرف‌هاست.

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این حرف‌ها هرگز مخصوص یک نگاه جریانی خاص، یک گروه، یک حزب و یک جمعیت محدود و حتی مخصوص یک کشور خاصی نیست، حرف‌های پندآمیز و جهانی است و از این رو چون این حرف‌ها پایه مشروطیتش از اسلام، آیات قرآن، سیره رسول خدا(ص) و معصومین(ع) و روایات و احادیث آنها گرفته شده است.

شیخیانی بیان کرد: بنابراین صدور انقلاب به این معنا کاملا مشروع، قرآنی و دینی است و از این جهت هم کسی نمی‌تواند جلوی فکر، ایمان، اعتقاد و ارزش‌ها را بگیرد و اینها چیزهایی است که به طور طبیعی در ذهن بشر رواج دارد و از انقلاب ما هم به دلیل انطباقش با فطرت انسان‌ها، در بین انسان‌ها رونق گرفته و طرفدار پیدا کرده و به تعبیر مخالفان خارجی با آرمان ها و ارزش های کشور ما، انقلاب اسلامی صادر شده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمانشاه فرمودند «گسترش یک تحول، گسترش یک فکر، گسترش نفوذ یک مصلح اجتماعی، وابسته به این است که با مردم چقدر ارتباط داشته باشد و هر چه ارتباط او و آن جریان و آن جنبش و تحول با مردم بیشتر باشد، امکان موفقیت آن بیشتر است و اگر از مردم منقطع شد، دیری نخواهد پایید و کاری نخواهد کرد». الحمدالله انقلاب کشور ما به محوریت و به رهبریت علمای دینی و توکل به خدا و حفظ وحدت به ثمر نشست و امروز این انقلاب با هدایت‌های مدبرانه و مواضع هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی)، در بهترین شرایط خود قرار دارد و همه آحاد و اقشار جامعه مکلفانه باید این یوم‌الله دهه فجر را که اساس پیروزی انقلاب اسلامی ایران است را گرامی بدارند.

این استاد جامعه شناس با اشاره به اینکه شعار «به کوری چشم شاه، زمستون هم بهاره»، یکی از زیباترین شعارهای انقلابی بود که مردم موحد ایران سر می‌دادند، گفت: حکومت شاه، حکومتی فرعونی بود و یکی از روش‌های قرآن کریم، طاغوت‌شکنی یا به تعبیر دیگر «بت‌شکنی طاغوتی» است و سخن از فرعون‌ها، نمرودها و حتی قبل از آن سخن از قابیل‌ها که هابیل را به شهادت رساندند و تا به دوران پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) که عصر نزول قرآن کریم است و سخن ابوثفیان‌ها به میان آمده است، جنبه‌های حکومتی، طاغوتی را بیان کردند.

حکومت حکام جور پهلوی یک حکومت استکباری بود

امرالله شیخیانی بیان کرد: برای نمونه، یکی از آن نمونه‌ها استکبار است، همانطور که فرعون و فرعونیان سخن از استغفار می‌زدند، خودشان را قیم و حاکم مطلق مردم می‌دانستند و مردم را برده خودشان می‌کردند و می‌گفتند «انا ربکم الاعلی». رژیم منفور پهلوی که در رأس آن شاه بود، همین طرز تفکر را داشت و لذا گاهی به صورت مرموز حرفش این بود که «خدا، شاه و میهن» و این سه تا تصنیفی بود که نوعاً بر بالای سر حکام جور پهلوی قرار داشت. یعنی بعد از خدا، اینها هیچ چیزی را بالاتر از خودشان نمی‌دانستند و این هم نشان از استکباری آنها است، که در رأس و سرسلسه استکبار شیطان قرار دارد و که او امام المتعصبین است.

این تحلیل‌گر و نخبه سیاسی در ادامه تصریح کرد: باید نسبت به هم محبت بیشتری داشته باشیم که در این صورت پیش خدا جایگاه بهتری هم داریم. طبق روایتی از امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) که فرمودند «بر شما باد که پیوستن به یکدیگر و با هم ارتباط داشته باشید و بذل و بخشش به همدیگر داشته باشید ...» نباید نسبت به هم غافل شویم.

قرآن ما را به اخوت، همدلی و همگرایی ایمانی دعوت کرده است

وی با اشاره به اینکه نامه پیامبر گونه اخیر آیت الله امام خامنه ای به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی با پیام رجوع به قرآن و حرکت در مسیر سیره رسول الله (ص) بود، بیان کرد: قرآن ما را به اخوت، همدلی و همگرایی ایمانی دعوت کرده و نسبت به آن تأکید کرده است و این برای این است که هر چه آدم‌ها در جامعه به هم نزدیک‌تر باشند، آن جامعه ایمانی‌تر است و آن انسان‌ها مؤمن ترند و یک جامعه مؤمنانه، یک جامعه رو به رشدتر است.

این نویسنده و پژوهشگر فعال اجتماعی اضافه کرد: به هر حال بحث همدلی و وحدت جزء موفقیت‌هایی است که اگر به آن نائل شویم، بدون تردید خیلی از فضائل و خوبی‌های اخلاقی دیگر را می‌توانیم به راحتی به دست بیاوریم.

وی با اشاره به بحث عدم مشارکت و ضعف کار جمعی که از تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خراسان شمالی بود، اظهار کرد: بعضی مواقع در یک کار گروهی همدیگر را قبول نداریم و یکدیگر را تخریب می‌کنیم، نطق‌های غیرکارشناسی انجام می‌دهیم، دل هم را خالی می‌کنیم و نسبت به آن چیزی که باید رو به پیش باشد، ما بعضاً حرکتش را کند می‌کنیم و گاهی اوقات مانعی ایجاد می‌کنیم و باید این ضعف را در خودمان برطرف کنیم.

شیخیانی بیان کرد: ما میراث دار یک سرمایه گرانبهایی به نام انقلاب اسلامی هستیم، که محصول وحدت و همدلی و یک خون دل خوردن و یک رنج کشیدن دست جمعی خیل عظیمی از خوبان و صالحان بودند و نکند که یک وقت خدایی نکرده، پاسداشت خوبی از این چیزی که در اختیار ما هست، نداشته باشیم.

وی گفت: همدلی و همیاری یکی از جنبه‌های مطلوبی است که در چشم و دل خدا و اولیا خدا همیشه برجسته بوده و ما مؤمنین و مسلمان‌ها هم، برای ایجاد این همدلی که سرمایه بزرگ ایمانی و حتی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای ما است، باید تلاش کنیم و اگر مانعی در این مسیر پیشرفت بود، برداریم.

پشتیبان اصلی انقلاب ایران، اجرای تعالیم اسلامی در بین مردم جامعه است

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آموزه‌های دینی و اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران غیر قابل انکاراست، تأکید کرد: اجرای تعالیم اسلامی در بین مردم جامعه، پشتیبان اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه هدف اصلی انقلاب را اجرای فرامین و تعالیم دینی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی زمانی ماندگار و اثربخش می‌شود که پشتیبان آن دین باشد و انقلاب اسلامی ایران نوری است که اکنون تمام دنیا را با هدف عالی خود یعنی گسترش اسلام ناب محمدی (ص) روشن کرده است و جهانیان به ماهیت اصلی آن پی برده‌اند.

شیخیانی با بیان اینکه در مکتب اسلام چند چیز تشبیه به نور شده است که از آن جمله می‌توان به تشبیه خداوند، قرآن، دین و نماز به نور نام برد، افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را انفجار نور دانستند به معنای آنکه این انقلاب الهی است، پشتیبان آن خداوند است و براساس تعالیم قرآن و سیره عترت شکل گرفته است.

انقلاب ایران زمینه‌ساز موج بیداری اسلامی در جهان بوده است

این کارشناس عالی امور سیاسی و بین الملل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز موج بیداری اسلامی در جهان بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده شگفت‌انگیز قرن حاضر بود که توازن تمامی قوای جهان را به هم ریخت و مهمترین عامل آن رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) به انقلاب اسلامی و وجود امت واحد بود و ایشان معمار کبیر انقلاب اسلامی بر اساس سه عامل «ایدئولوژی اسلامی، آموزه‌های دینی، فرهنگ ولایت و ولایت‌مداری» موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی به ولایتمداری مردم ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و ولایت‌مدار ایران اسلامی در زمان انقلاب با پیروی از آیت الله امام خمینی(ره) و بعد از ایشان با تبعیت از مقام معظم رهبری آیت الله امام خامنه ای و پذیرفتن ولایت فقیه موجب سرافکندگی روز به روز دشمنان اسلام و نظام شده‌اند.

ولایت فقیه سر منشأ حکومت الله است

این تحلیل‌گر سیاسی و پژوهشگر جامعه شناس به خصوصیات معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره نمود و عنوان کرد: شجاعت، دلیری، ساده زیستی، مبارزه برای خدا، داشتن استراتژی واحد از خصوصیات بارز معمار کبیر انقلاب اسلامی آیت الله امام خمینی (ره) بود که موجب شد با وجود امت واحد، انقلاب اسلامی را به سر مقصد الهی برساند و ولایت فقیه سر منشأ حکومت الله است و از مهمترین ترفندهای دشمنان قسم خورده نظام در حال حاضر دور کردن مردم ایران اسلامی از اصل ولایت فقیه است.

استقلال کشور مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

امرالله شیخیانی در ادامه تولید دستاوردهای بومی و نخبگانی «ماهواره ملی فجر و پهپاد RQ۱۷۰ تماماً ایرانی» را به مردم و مسئولان نظام تبریک گفت و اضافه کرد: استقلال کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نخبگانی و نظامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و مردم ایران با رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) با هم متحد شدند و در برابر استکبار ایستاده و دست سلطه‌گران را از کشور کوتاه کردند.

 

 

تبیین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهبری جزء وظیفه ما در دهه فجر است

وی تصریح کرد: بهمن‌ماه یادآور خاطرات زیادی از رشادت‌ها و حماسه‌های مردم در تداوم حرکت انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) است، که به سرنگونی رژیم ستم‌شاهی که متکی بر استکبار جهانی بود انجامید و وظیفه ما در دهه فجر شناساندن مبانی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای نظام به نسل جوان و به ویژه تبیین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهبری در جامعه است.

دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دهه فجر زمان وحدت همه نیروهای دلسوز انقلاب اسلامی ایران است و باید با محوریت حول ولایت فقیه به شعارهای سال 57 بازگردیم و حرکت در مسیر انقلاب و پیروی از راه امام به شناخت زمان و بصیرت نیاز دارد و علت اینکه بعضی از قافله انقلاب اسلامی جا مانده‌اند، بی‌بصیرتی و نشناختن لحظه‌ها بوده است و تنها راه رهایی از دام فتنه‌گران، شناخت لحظه و زمان و داشتن بصیرت بوده که بهترین فرصت برای کسب این آگاهی‌ها، دهه فجر است.

ایفا کردن نقش روحانیان، حفاظت از انقلاب اسلامی و فرهنگ مردم از وظایف روحانیت است

وی افزود: ولایت فقیه یعنی ایفا‌ کردن نقش روحانیت در صیانت و حفاظت انقلاب و فرهنگ مردم؛‌ بنابراین همیشه روحانیت در صحنه حاضر بوده است. اگر روزی دشمن بخواهد به اهداف شوم خود برسد اولین هدف او محو و بی‌اثر کردن نقش علما و روحانیت است. ایفا کردن نقش روحانیان و حفاظت از انقلاب اسلامی و فرهنگ مردم از وظایف روحانیت به شمار می‌رود.

این استاد جامعه شناس ادامه داد: روحانیت آگاه و تأثیر‌گذار در جامعه یک نعمت است و باید در همه عرصه‌ها حضوری جدی و فعال داشته باشند و نقش روحانیت‌ در تاریخ اسلام همواره روشنگری و دعوت به احکام و دستورات دینی بوده و مرزبانان فرهنگ و اندیشه هستند و همچنین نقش و هدایت روحانیت به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی، آیت الله امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست، زیرا نقش یک رهبر اند‌یشمند و آینده‌نگر می‌تواند تمام نقشه‌های مخالفان را از بین ببرد و برای رسیدن به پیروزی در میان مردم دلگرمی ایجاد کند.

شیخیانی اضافه کرد: محرم و فلسفه عاشورا همواره در‌ تاریخ در نزد ملت‌های آزاده به‌ویژه شیعیان و مسلمانان، جایگاه بسیار مقدس داشته و مردم همواره از فداکاری‌های سیدالشهدا‌(ع) الهام می‌گیرند و این نظام مورد توجهات امام زمان حضرت مهدی موعود(عج) و رهبری پیامبر‌گونه مقام معظم رهبری است و هیچ گزندی به آن نخواهد رسید و ایران اسلامی با تدابیر آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) جایگاه تأثیرگذاری در دنیا دارد و این در حالی است که سردمداران دنیای غرب در بین ملت‌های خود از اعتبار اندکی برخوردارند.

نقش ولایت فقیه در خیزش‌ها و انقلاب‌های اجتماعی از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است

این تحلیل‌گر و نخبه سیاسی مهمترین تفاوت انقلاب مصر با ایران را فقدان رهبری واحد در کشور مصر دانست و عنوان کرد: حتی برخی از مسئولان این کشورها نیز وقتی با ما مواجه می‌شوند می‌گویند که شما کسی را دارید که مردم از او تبعیت و اطاعت می‌کنند ولی ما چنین فردی را نداریم.

این نویسنده و پژوهشگر فعال اجتماعی و سیاسی در پایان بر نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: نقش حساس رهبری در شکل‌گیری نهضت اسلامی در دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی بر هیچکس پوشیده نیست و به نظر همه کارشناسان اجتماعی و سیاسی، نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به دیگر اضلاع شکل‌گیری خیزش‌ها و انقلاب‌های اجتماعی از جایگاه و اهمیت ویژه و قابل توجه‌ای برخوردار است.

لازم به ذکر است: مرحوم عبدالحسین باباخوانی، شهید هندی‌زاده، عبدالله فاتحی، امرالله شیخیانی، حاج سیدعلی هاشمی‌پیکر و افراد بسیار دیگری از شهرها و روستاهای استان بوشهر و دیگر استان‌های همجوار بودند که با شهید انقلاب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری بر علیه «رژیم حکام پهلوی» همکاری و فعالیت می‌کردند و شیخیانی، پژوهشگر جامعه شناس و نخبه سیاسی که با کارنامه بسیار عالی و درخشان و ولایتمدارانه در وزارت کشور بازنشسته شد و در حال حاضر به عنوان دبیرکل حزب مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت پژوهشگری در عرصه جامعه شناسی در مراکز علمی و اجرایی می باشد.

  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی