خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بوشهر تشکیل جلسه داد

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۱۴ ب.ظ

با حضور مسئولان کمیسیون ها؛

شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بوشهر تشکیل جلسه داد

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%af


گروه فعالیت های قرآنی: طی آئینی مسئولان کمیسیون های شورای توسعه فرهنگ قرآنی به منظور بررسی منشور و نخستین سند جامع راهبردی و ماموریت های دستگاه های قرآنی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تشکیل جلسه داد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، روز گذشته، عصر سه شنبه چهاردهم بهمن ماه، رضا نجفی، مسئول کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی، سید اسدالله حسینی، مسئول کمیسیون توسعه آموزش عمومی، ابراهیم کامران، مسئول کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی، زهرا کشاورزنیا، مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآن و عترت استان بوشهر، ابراهیم مرادی، مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآنی – مردمی استان بوشهر، حامد فکوری، دبیر استانی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه بوشهر به عنوان زیر گروه سازمان جهاد دانشگاهی، در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که با حضور حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به منظور بررسی منشور و نخستین سند جامع راهبردی و ماموریت های دستگاه های قرآنی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برگزار شد.

ابراهیم کامران، کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این جلسه به تشریح وظایف کمیسیون ها منطبق بر اساس مصوبات منشور توسعه فرهنگ قرآنی و نخستین سند جامع راهبردی امور قرآنی کشور پرداخت و گفت: این منشور حاصل یک دهه تلاش علمی کشور است و هماهنگی و ساماندهی و گسترش فعالیت های قرآنی در تمامی عرصه های کشور از وظلایف این کمیسیون های تخصصی است.


حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه جشن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدوارم که کمیسیون های شورای توسعه فرهنگ قرآنی به موجب دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منشا خیر و برکات باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در نشست تخصصی و برنامه ای که با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، ایشان بر اجرایی و فعال شدن بیش از پیش این کمیسیون ها بر محور تصمیم گیری دانش بنیان جهت نهادهای متخصص و همکار تاکید داشتند و این مجمع باید قدم های مثبتی در ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی بردارد تا شاهد بهتر برنامه ها نسبت به گذشته باشیم و این رخداد نیازمند مدیریت جهادی فعالان و خادمان قرآنی در موسسات و مراکز قرآنی استان بوشهر می باشد.


آموزش عمومی قرآن اولین گام در منشور توسعه فرهنگ قرآنی است
سید اسدالله حسینی، مسئول کمیسیون توسعه آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مسئول اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست هم اندیشی و برنامه ریزی با بیان اینکه بر جامع نگری در کارها و فعالیت های قرآنی تاکید کرد و افزود: آموزش عمومی قرآن اولین گام در منشور توسعه فرهنگ قرآنی است و همدلی و همراهی همه اتحادیه و موسسات فعال در بحث قرآن و عترت می توان موج هم افزایی و تجلی در این امر خواهد شد و در این عرصه باید به سمت پژوهش های با محتوای دانش پایه با موئلفه های قرآنی گام برداریم و باید با جامع نگری و نیازسنجی، این فرهنگ قرآنی را گسترش بدهیم.

مسئول اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در بحث آموزشی هشت هدف در منشور توسعه فرهنگ قرآنی مشخص شده است، بیان کرد: باید در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی به سمت آموزش عمومی برویم و در این راستا با مسئولان قرآنی آموزش و پرورش مناطق هفده گانه برگزار کرده ایم و در طرح آموزش عمومی قرآن«میزان، اهداف، گروه هدف، اعتبارات» نیازسنجی شده و این برنامه در اجرای اهداف آموزش عمومی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ منشور توسعه فرهنگ قرآنی باید موجب جلوگیری از موازی کاری در برنامه های قرآنی گردد، اعلام کرد: اولین دوره تربیت مربی قرآنی ویژه همکاران فرهنگی و معلمان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار خواهد شد و در پایان این دوره از سوی دارالقرآن الکریم استان بوشهر جهت آموزگاران شرکت کننده گواهی صادر می شود.

سید اسدالله حسینی اظهار کرد: هنوز نیازسنجی علاقمندی فعالیت های قرآنی در بین آحاد کشور صورت نگرفته است و نیاز است این فرهنگ در بین مردم ترویج و گسترش یابد.


راه اندازی نخستین مرکز فعالیت های پژوهش های قرآنی مهحور در دانشگاه خلیج فارس بوشهر
رضا نجفی، مسئول کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در این آئین که با حضور کارشناسان کارگروه های شورای توسعه هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: در کمیسیون های باید جهت توسعه فعالیت های قرآنی باید طرح و برنامه جامع و موثر ارائه گردد و شناسایی نیازهای فعالیت های امور قرآنی در جامعه اولین حرکت تحول آفرین در این عرصه خواهد بود و ما برای نخستین بار مرکز فعالیت های پژوهش محور قرآنی را در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با همکاری رئیس این دانشگاه راه اندازی کردیم.


رشته علوم قرآنی نیز در بین رشته های علوم انسانی مهجور است
این پژوهشگر تالیفات قرآنی در ادامه با بیان اینکه رشته علوم انسانی در بین رشته های دانشگاهی مظلوم مانده و رشته علوم قرآنی نیز در بین رشته های علوم انسانی مهجور تر است، افزود: بعضی از کارهای بنیادین در این حوزه بر روی زمین مانده است و علل ضعف قرآن خوانی اساتید دانشگاهی و فعالان قرآنی باید مورد بررسی قرار گیرد و سرمایه گذاری در بحث پژوهش های قرآنی کلید مشکل گشای این قفل است.

وی پژوهش های قرآنی را محصول فعالیت های قرآنی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم که خیلی بهتر از قبل نسبت به پژوهش های قرآنی جهت ترویج و گسترش این فرهنگ عظیم گام برداریم و همچنین باید آسیب شناسی و برنامه ریزی آموزشیدر تمامی فعالیت ها در این شورا مصوب شود و تا به عنوان پایه تصمیم سازی و تصمیم گیری در کارها باشد و نیز سمینار کاربردی، اتاق فکری جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و برگزاری این سمینار ملی با حضور صاحب نظران و فعالان این عرصه در بوشهر رهگشای بسیار مفید و علمی است و تالیف کتاب شیوه های تعلیم و تحفیظ قرآن کریم در 20 کشور اسلامی موید این عملی این طرح ملی است.

مسئول کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی ادامه داد: بعد از گذشت پانزده سال و برگزاری دوره های مختلف قرآنی، نباید شاهد این باشیم که سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی است و این نهاد انقلابی باید جهادی و جلوتر از همه متولیان این عرصه باشد.

ابراهیم مرادی، مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآنی – مردمی استان بوشهر با اشاره به اینکه باید نسبت به نتایج طرح و برنامه های قرآنی دقت کارشناسی صورت بگیرد، بیان کرد: کمیسیون ها باید به افق و چشم انداز این سند جامع و منشور توسعه فرهنگ قرآنی را اجرایی و از متولین و دیگر دستگاه ها فرهنگی مطالبه کنند و تاکید می کنم که توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه باید از کانون خانواده ها آغاز شود.


برگزاری کارگاه آموزشی سراسری قرآن در بوشهر
مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآنی – مردمی استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی سراسری قرآن ششم و هفتم اسفندماه سالجاری در بوشهر خبرداد و افزود: امسال طرح 1448 در شش کلاس در سطح استان بوشهر برگزار شد و عمده ترین مشکلات موسسات و مراکز قرآنی شهری و روستای کمبود اعتبارات و نقدینگی جهت اجرای طرح و برنامه ها است و در ایام دهه فجر 41 محفل قرآنی با همکاری این موسسات و مراکز قرآنی انجام شده است و در این اتحادیه 61 طرح جهت اجرا در 250 موسسه، مرکز و خانه قرآنی شهری و روستایی تدوین شده که با کمبود اعتبار مواجه شده ایم.


آموزش عمومی قرآن، تبلیغ و پژوهش لازمه هر انسان در جامعه است
زهرا کشاورزنیا، مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآن و عترت استان بوشهر با بیان اینکه آموزش عمومی قرآن، تبلیغ و پژوهش را نیاز و لازمه هر انسان در جامعه است، اظهار کرد: همه موسسات قرآنی و محتوای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باید در این مسیر الهی حرکت کنند و در گذشته آموزش و پرورش یک طرح با سند چشم انداز سه ساله و شش ساله انجام گرفته است و نیاز جامعه ما در این راستا بیش از پیش در این عرصه احساس می شود.


لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف با رویکرد قرآنی در بوشهر
مسئول اتحادیه تشکل ها و موسسات قرآن و عترت استان بوشهر  در ادامه نیاز سنجی با محور تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی، پژوهش، اولویت بندی بر اساس نیاز خانواده ها و نقشه قرآنی استان، ایجاد نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در بوشهر، اعتماد و واسپاری فعالیت های قرآنی به موسسات، رفع کمبود اعتبارات، برگزاری دوره تربیت داوری و تلاش جهت افزایش جامعه حفاظ را از موانع و مشکلات فعالیت های قرآنی در جامعه برشمرد و گفت: باید با بصیرت قرآنی این فعالیت ها را در خانواده ها گسترش بدهیم و جامعه قرآنی باید برای اقشار مختلف برنامه ریزی کنند و نیز ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف با رویکرد قرآنی از نیازهای فعلی و مهم استان بوشهر است و همچنین در اجرای طرح و برنامه ها، مطابق با فرمایشات رئیس جمهور دولت تدبیر و امید با به موسسات  قرآنی و غیردولتی اعتماد کنیم و کارهای اجتماعی و ارتباط با مردم جامعه را به آنها بسپاریم و با ارائه طرح و برنامه ها و اختصاص اعتبار از سوی این کمیسیون ها جهت چابوکی، پویایی و احیا فعالیت های قرآنی موسسات کمر همت را ببندیم و باید موسسات قرآنی در مناطق خاص استان بوشهر مورد حمایت ویژه قرار بدهیم.

حامد فکوری، دبیر استانی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه بوشهر نیز در پایان این نشست هم اندشی و برنامه ریزی با اشاره به اینکه در این عصر باید جامعه هنری بر محور ترویج فرهنگ و معارف قرآنی فعالیت کنند، اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا با تخصص در حوزه قرآن و عترت به عنوان بازوی توانمند موسسات و شورای توسعه فرهنگ قرآنی می باشد و جهت معرفی چهرهای قرآنی و انعکاس فعالیت ها نیازمند حمایت این رسانه قرآنی از سوی این شورا و اتحادیه در عرصه جامعه است.


گزارش تصویری بر یــــکــــ کلیک کنید


  • حامد فکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی