خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

ارتش ایران نماد اقتدار و ولایت‌مداری است

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴ ب.ظ

آیت‌الله صفایی بوشهری:

ارتش ایران نماد اقتدار و ولایت‌مداری است

%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ایمان، تقوا،اقتدار، توانمندی در حوزه نظامی و ولایت‌مداری است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین رژه یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری و اعضای شورای تأمین و ادای احترام به تمثال شهدای والامقام ارتش آغاز شد و با تلاوت آیات قرآن کریم توسط سیداحسان حسینی، قاری ممتاز مراسم ادامه پیدا کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌جمعه بوشهر، 29 فروردین‌ماه در مراسم روز ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده و با داشتن شاخص‌های والا و بالای نظامی یکی از نیروهای مسلح توانمند در طول تاریخ در جهان هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: ایران اسلامی با توانمندی متخصصان داخلی به پیشرفت‌های عظیمی در عرصه تجهیزات نظامی دست یافته و همواره در مسیر پیشرفت نیز حرکت می‌کنند و استقلال نیروهای مسلح و عدم وابستگی به صنایع نظامی بیگانه و توانمندی مدیریت در حوزه عملیاتی، این ارتش را در جغرافیای ارتش‌های جهان ممتاز کرده است.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ایمان، تقوا، اقتدار، توانمندی در حوزه نظامی و ولایت‌مداری است و مردم ایران اسلامی، ارتش، سپاه و بسیج را از خودشان می‌دانند و از آ‌ن‌ها دفاع می‌کنند.

دریادار دوم محمدرضا عباسیان، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش و ارشد آجا در استان بوشهر در ادامه پیام امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده‌ کل ارتش به‌ مناسبت فرارسیدن 29 فروردین‌ماه، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: «درود به روح پرفتوح امام راحل(ره) و ارواح طیبه شهدا و سلام به رهبر مسلمانان جهان و فرماندهی معظم کل قوا، آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و سلام و درود بیکران به دلاورمردان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران و ملت سرافراز ایران اسلامی و تمام آنانی که در آزمون عهد، وفادار ماندند و در راه صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سر و جان دادند.

بیست و نهم فروردین‌ماه، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ‌ساز امام(ره) به این نیروی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پیام انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان نقطه آغاز خیزش تفکر اسلامی تا دورترین کرانه‌های این کره خاکی ارسال کنند.

صدور پیام تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در بیست و هشتم فروردین‌ماه 1358 و حمایت قاطعانه ایشان از ارتشیان که موجب خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه مخالفان نظام در انحلال ارتش شد، همچون پیکانی زهرآگین بر قلب تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست و روحیه‌ای دوچندان به فرزندان ملت بخشید. روحیه‌ای که زمینه‌ساز ظهور تفکر خودباوری و خوداتکایی در نیروهای مسلح شد و ایرانی مستقل و مقتدر را با محوریت فرهنگ اسلامی به جهانیان عرضه داشت.

اینک و به فضل الهی همان ارتشیانی که با خلق صحنه‌های ناب همراهی و همدلی با امام و مردم در دوران انقلاب، ایثار و شهادت در دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند، امروز و در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزمی راسخ و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تکیه بر جوانان مؤمن و متعهد، حماسه 35 سال حضور مستمر و خستگی‌ناپذیر خود را که با تقدیم بیش از 48 هزار شهید حاصل شده، ادامه خواهد داد و ضمن تأکید بر آمادگی روحی و رزمی و ارتقا و گسترش سطح کیفی و کمی سامانه‌های دفاعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، همچون گذشته حضوری گسترده و مؤثر در حوزه جنگ نرم و فعالیت‌های فرهنگی خواهد داشت.

اینجانب ضمن تبریک هفته بزرگداشت ارتش به تمام همسنگرانم، به‌ویژه فرماندهان و کارکنان حماسه‌ساز و غیور نیروی زمینی قهرمان، یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام، سپهبد علی صیاد شیرازی را گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام شهیدان و شهدای والامقام انقلاب و جنگ تحمیلی، به‌ویژه شهدای گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران که جان بر سر بیعت و پیمان گذاشتند تا به مدد خداوند، حافظ کیان نظام مقدس اسلامی و منتظران حضرتش باشند درود می‌فرستم و عزت و عظمت بیش از پیش کشور عزیزمان را در پرتو عنایات یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی مدبرانه و دوراندیشانه نایب بر حق آن حضرت، مقام معظم فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز مسئلت می‌‌کنم».

یادآور می‌شود، جنگنده‌های پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی شهید خلبان سیدعلیرضا یاسینی بوشهر به سمت آسمان حرم مطهر امام خمینی(ره) پرواز کردند و در پایان نیروهای مسلح نداجا، نهاجا، دریابانی، ناجا، سپاه و بسیج، ندسا و پدافند هوایی جنوب کشور مستقر در این آئین از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی خودشان را نمایش دادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی