خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

257 برنامه همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در بوشهر برگزار می‌شود


257-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d9%85%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af


گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از برگزاری 257 برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت زن در این استان خبر داد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر امروز، 30 فروردین‌ماه در آغازین روز از هفته زن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی که در دامان خود شیرمردانی مانند امام حسن مجتبی(ع) و سیدالشهدا امام حسین(ع) و شیرزنانی همچون زینب کبری(س) پرورش داد و حضرت فاطمه(س) در میدان شجاعت و مبارزه با ظالمان عصر خود همچون همسرش حضرت علی(ع) می‌درخشید و زندگی ساده‌اش بهترین سرمشق ساده‌زیستی و تأمین عدالت اجتماعی، مواسات و مساوات بود.

وی بیان کرد: مصحف حضرت زهرا(س) نشانگر این است که مقام علمی حضرت زهرا(س) با علم بشریت که درباره آن صحبت می‌شود، قابل مقایسه نیست و این بانوی بزرگوار نسبت به خدمت به هم‌نوعان و دعا در حق مردم زبانزد عام و خاص است و اگر این امر سنت و سیره قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات حل می‌شد و امروز امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام‌کلثوم(س) به عنوان تربیت‌شدگان حضرت چراغ هدایت در عالم وجود هستند و به برکت وجود حضرت زهرا(س) به این منزلت و جایگاه رسیدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نسبت به مسائل سیاسی عکس‌العمل از خود نشان می‌داد، ولی سیاست‌زده نبود. وی در زمینه مسائل سیاسی ساکت نبود و صدمات و ضرباتی که به حضرت وارد می‌شد، درباره حمایت از ولایت، امامت، روشنگری و افشاگری نقشه‌های منافقان بود، مردم باید به فرهنگ فاطمی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، خانه و خانواده توجه کنند.

دهقانی افزود: برگزاری مراسم «تجلیل از بانوان استعدادهای برتر» در رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این هفته گرامیداشت است و این برنامه‌ها شامل 100 همایش و جشن، 20 کارگاه آموزشی و نشست تخصصی در حوزه زنان، 25 مسابقه و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و اطلاع‌رسانی، بازدید از نمایشگاه و کارگاه فعال زنان کارآفرین، کارگاه‌های آموزشی با محوریت زن، بازدید از تعاونی‌های فعال حوزه زنان و تجلیل از مادران دیروز و امروز است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی تأکید شده که برای زنان روستایی و مناطق محروم و دورافتاده برنامه‌هایی متناسب با شأن و منزلت آنان نظیر در نظر گرفته شود و یکی از برنامه‌های امسال ستاد بزرگداشت اعزام متخصصان زنان و زایمان به مناطق مختلف استان و مناطق محروم و روستایی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با سلامت زنان یادآور شد: در ویژه‌برنامه‌های امسال تلاش شده است همه زنان استان در سطوح مختلف دیده شوند. این برنامه‌ها برای قشر و یا گروه خاصی نیست و برنامه‌ها در هر منطقه‌ای متناسب با همان منطقه پیش‌بینی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی