خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

سپاه پاسداران نماد ولایتمداری در عرصه حراست و صیانت از کشور است

%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%af-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b5%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با فرماندهان، مسئولان عقیدتی ـ سیاسی و جمعی از پرسنل سپاه امام صادق(ع)، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد ولایتمداری به معنای دقیق کلمه در تمامی عرصه‌های حراست، صیانت و حمایت از ولایت است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با فرماندهان، مسئولان عقیدتی ـ سیاسی و جمعی از کارکنان سپاه امام صادق(ع)، با بیان اینکه از صدر بعث رسول خدا(ص) با آغاز جبهه دین‌مداری، یک جبهه ضد دین و ضد ولایت نیز تشکیل شد، اظهار کرد: سردمداران این جبهه ضد دین کسانی بودند که به دنبال چپاول ثروت مردم، سلطه و قدرت بر مردم، ابتذال، انحطاط، انحراف، تحریف واقعیت‌ها، نابود کردن کرامت انسانی و سوءاستفاده از انسان برای اجرای مقاصد نفسانی خود مانند بنی‌امیه بودند.

وی تصریح کرد: این جریان در قبال علی بن ابیطالب(ع) نیز ادامه پیدا کرد و یک جبهه متشکل از چهار حزب قاسطین «قدرت‌طلب‌های به دنبال سلطه به هر قیمت»، ناکثین «پیمان شکن‌های دنیاگرا و ثروت‌طلب»، مارقین «ساده لوح‌های مقدس‌مآب» و ساکتین «انسان‌هایی که به دنبال دنیای خود بودند» تشکیل شد و در مقابل این امام بزرگوار قرار گرفته و آن فجایع تاریخی عظیم را به بار آوردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: ولایت‌ستیزی این گروه مقابل امام علی(ع)، جریان کربلا را ایجاد کرد و موجب شد که سرِ محبوب خدا به نیزه رود.

%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%af-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b5%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این جریان همیشه وجود دارد اما در تاریخ بشریت هیچ‌گاه جبهه ضد دین به این گستردگی که الان وجود دارد، نبوده است، بیان کرد: هم اینک نظام اسلامی با رهبریت مقام معظم رهبری و قبل از آن با رهبری امام عظیم‌الشأن، یک جبهه دینی و اسلامی برای طلوع مجدد دین به معنای واقعی کلمه تشکیل شده و باعث شده که اسلام وارد صحنه جامعه و در سطح جهان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت است که نقش صحابی ولایت مشخص می‌شود، اضافه کرد: همانطوری که علی بن ابیطالب(ع) اول پاسدار جهان اسلام در کنار پیامبر قرار گرفت و با جان از حریم ولایت دفاع کرد، در حال حاضر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همان کاری را انجام می‌دهد که امام علی(ع) برای پیامبر(ص) انجام می‌داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد ولایتمداری به معنای دقیق کلمه در تمامی عرصه‌های حراست، صیانت و حمایت از ولایت است و همانطور که بارها عرض کرده‌ام؛ حمایت از سپاه، واجب و تضعیف آن، حرام است.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خط مقدم دفاع مقدس ولایی و سنگر اول دفاع از نظام است به همین دلیل، بسیاری به دنبال شکست و تضعیف این سنگر هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: هر کس که سپاه را تضیف می‌کند نشان از اصحاب فتنه بودن این شخص دارد.

حجت‌الاسلام حسین دشتی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) نیز در ادامه اظهار کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند «من حقیقت زندگی و حیات انسانی را در دو چیز خلاصه می‌کنم، اعتقاد و عقیده و دوم جهاد در راه عقیده است».

وی افزود: اگر زندگی فارغ از این دو شد یعنی عقیده و مبارزه در راه عقیده، بدانید که این حیات مطلوب و انسانی نیست. شهید مطهری هم، نقدش همین جاست و می‌گوید؛ این اختصاص به مسلمان ندارد و همه انسان‌ها و ادیان حتی مسیحی‌ها و کمونیست‌ها به جهاد در راه عقیده خود، عقیده دارند.

دشتی بیان کرد: امام حسین(ع) به عنوان فرادین و بالاتر از اعتقاد اسلامی سخن گفتند و کل عالم را مخاطب قرار داده و می‌فرمایند «در هر دینی که هستید اگر می‌خواهید حقیقت انسانیت شما تفسیر شود بدانید که حقیقت انسانیت در دو کلمه عقیده و جهاد در راه عقیده است».

وی عنوان کرد: گروه‌هایی وجود دارند که عقیده برای آنها مفهومی ندارد و تنها لذت‌های مادی برایشان ارزش دارد و بحث عقاید برایشان اهمیت ندارد، این انسان‌ها دارای اکثریت هستند و مربیان باید این افراد را متحول کنند. در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانانی بودند که عقیده برای آنها مفهومی نداشت امام(ع) یک شبه آنها را عوض کرد و تمام خوشی‌های زندگی را رها کردند و در جبهه‌ها حضور یافتند و در آنجا نماز شب‌خوان شدند، این جوانان ما بعد از جبهه اهل مسجد و حسینیه شدند و تغییر کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) با اشاره به عقاید سکولارها، گفت: این افراد معتقدند که حوزه دین با زندگی جداست و کشورهای زیادی معتقد به این هستند که حوزه دین را از حوزه زندگی اجتماعی دور کنید.

وی افزود: این افراد می‌گویند دین از سیاست جداست و این یک دیدگاه خطرناکی است که در میان روشنفکران ما در حال نفوذ است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر در پایان بیان کرد: اگر زندگی عقیده و مبارزه‌ای در راه آن عقیده نباشد بدانید که این حیات، حیات انسانی و مطلوب نیست.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی