خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

کلید توسعه و پیشرفت جوامع به دست آموزش و پرورش است

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۱۳ ب.ظ

آیت‌‌الله صفایی‌ بوشهری:

کلید توسعه و پیشرفت جوامع به دست آموزش و پرورش است

%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%88-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اندیشه: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با مدیرکل، شورای معاونان و رؤسای مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: کلید توسعه و پیشرفت جوامع به دست آموزش و پرورش است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهردر دیدار با مدیرکل، شورای معاونان و رؤسای مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت شهادت استاد مطهری و روز معلم، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تبریک به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین بخش در عرصه مدیریت زیرساختی جامعه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه همواره انسان‌ها در جامعه از کانال آموزش و پرورش عبور می‌کنند، افزود: اگر کسی می‌خواهد شخصیت موفقی داشته باشد باید در این عرصه، دوران موفقی داشته باشد و اگر کسی در این دوران موفق نباشد قطعاًًَ در آینده دارای شخصیت مؤثری در جامعه نخواهد بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه تولید انسان‌های نخبه است و ارزش یک نظام به ارزش منابع انسانی آن جامعه بستگی دارد، بیان کرد: اساس یک جامعه، منابع انسانی است و رشد این منابع انسانی در آموزش و پرورش است. کلید توسعه و پیشرفت جوامع به دست آموزش و پرورش است.

وی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را یک وزارت بسیار مهم، بنیادین و مؤثر دانست و تصریح کرد: اگر ما دارای آموزش و پرورش موفقی باشیم، به دنبال آن، جامعه موفقی خواهیم داشت. در عرصه آموزش و پرورش باید اندیشه‌های بسیار قوی داشته باشیم، همچنین در این عرصه دانش‌آموزان باید هم به‌صورت همگانی رشد داده شوند و هم افراد مستعد برحسب استعداد با ایجاد فضاهای ویژه آموزش تخصصی و نخبگانی، رشد داده شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها در عرصه آموزش و پرورش، تأکید کرد: استان بوشهر با جمعیت اندک نسبت به سایر استان‌ها و جوان بودن آن، نباید در عرصه‌های زیرساختی آموزش و پرورش مشکلی داشته باشد. در این رابطه، اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس باید یک برنامه‌ریزی دقیق، طراحی و در یک برنامه زمان‌بندی شده، آن را اجرایی کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم استان بزرگی داشته باشیم باید آموزش و پرورش و مدارس بزرگی داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت نفت باید یک مدرسه بسیار بزرگ با بخش‌های تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و نانو با استانداردهای به‌روز و بین‌المللی در استان بوشهر داشته باشد.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ارزش اساتید و معلمان بسیار فراتر از امور مادی است و باید به آن‌ها در عرصه‌های تکریم و تجلیل عنایت شود، گفت: دانش‌آموزان، مدیران و بزرگان آینده هستند و باید حریم آن‌ها حفظ شود و باید طوری تربیت شوند که بتوانند آینده نظام و کشور را مدیریت کنند و با این نگاه باید به آن‌ها نگاه کرد.

وی در پایان با اشاره به ضعف‌های موجود در کتاب‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: کتاب‌های آموزش و پرورش باید با آخرین و مؤثرترین مدل‌های آموزش و با غنای محتوایی، تحول اساسی پیدا کنند.

اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: اسلام تأکید بسیار زیادی بر لزوم حرکت در مسیر تعلیم و تعلم دارد و لازم است که همه افرادی که توانمندی لازم را دارند در این مسیر گام بردارند و در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک به مناسبت هفته معلم به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با شأن و مقام معلم اشاره کرد و افزود: معلمان نقش بسیار مهمی در ساخت آینده کشور دارند و سعادت ملت در گرو فعالیت این قشر است.

وی با اشاره به برخی از کمبودهای استان بوشهر در زمینه فضاهای آموزشی بیان کرد: به 87 مدرسه جدید در استان بوشهر نیاز مبرم داریم که البته 45 واحد نیمه‌تمام داریم و 43 واحد نیز هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

حصیری با تأکید بر اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز دستگاه تعلیم و تربیت نیست، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش برای رفع کمبودهای آموزشی نیاز مبرمی به کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی دارد و امیدواریم شاهد مشارکت افراد حقوقی و حقیقی برای تکمیل این طرح‌ها باشیم و مبلغ 100 میلیارد ریال از اعتبارات سال 91 و 55 میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته به آموزش و پرورش استان بوشهر تخصیص یافته که جوابگوی نیازهای آموزشی این استان نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته از سوی خیّران 45 مدرسه را به‌صورت نیمه‌تمام ساخته است، افزود: برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام استان بوشهر به 830 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: تاکنون یک‌ هزار و 940 کلاس درس مدارس استان بوشهر هوشمندسازی شده است و نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته‌ایم و هر ساله برای توسعه این بخش آموزشی یک میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز است.

وی ادامه داد: دو هزار و 300 مدرسه و هفت هزار و 800 کلاس درس در استان بوشهر داریم که تعداد 730 مدرسه مربوط به مقطع ابتدایی و مابقی مربوط مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال کتاب‌های پایه چهارم ابتدایی  تغییر پیدا می‌کند و بر اساس برنامه درس ملی تألیف می‌شود و همچنین، اشکالات کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی تصحیح می‌شود. امسال نیز کتاب درس تربیت بدنی به پایه چهارم اضافه می‌شود که تألیف این کتاب به استان بوشهر واگذار شده است.

وی از دیدار 300 نفر از معلم نمونه کشوری با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خبرداد و بیان کرد: معلمان نمونه کشوری در 16 اردیبهشت‌ماه با دکتر روحانی و دکتر لاریجانی دیدار می‌کنند و در روز 17 اردیبهشت‌ماه نیز دو هزار نفر از معلمان نمونه مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور با آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت که 40 نفر از استان بوشهر اعزام شده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی