خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

اختصاص بیش از 25 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۴ ب.ظ

اختصاص بیش از 25 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش

%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-25-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4


گروه اجتماعی: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز سنجش کشور گفت: بودجه آموزش و پرورش سهم عمده‌ای از بودجه کشور است که بیش از 25 درصد از بودجه عمومی کشور را به آموزش عمومی تخصیص داده شده است.




عبدالرسول عمادی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: امیدوارم همه ما معلمان، همانگونه که معلمان ما سرمشق های خوبی برای ما بودند ما نیزسرمشق‌های خوبی برای شاگردان‌مان باشیم.

اختصاص بیش از 25 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش

وی با بیان اینکه در این دولت چهار راهبرد اساسی در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان شده است، افزود: بودجه آموزش و پرورش سهم عمده‌ای از بودجه کشور است که بیش از 25 درصد از بودجه عمومی کشور را به آموزش عمومی تخصیص داده‌اند.

عمادی ادامه داد: از آنجایی که مردم اهتمام ویژه‌ای به هزینه در بُعد آموزشی فرزندان خود دارند، سالانه هزینه‌هایی از این طریق وارد وزارت می‌شود که با ساماندهی و عملیاتی‌سازی آن می‌شود کارهای بزرگی انجام داد.

ورود راهبردی بخش خصوصی به منظور پیشرفت در امر آموزش

عمادی توسعه فعالیت‌های خصوصی در امر آموزش و پرورش را بسیار مهم خواند و بیان کرد: به دنبال راهبردی هستیم که بخش خصوصی را وارد امر آموزش کنیم که این برای پیشرفت در بعد آموزشی امری غیر قابل انکار است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به بحث مدیریت مدارس اشاره کرد و گفت: باید مدیریت از تمرکز در ستاد آموزش و پرورش بیرون بیاید و به مدارس کشیده شود و به این معنا که مدیران ما امکان توسعه امر آموزش در حوزه خودشان را داشته باشند.

ساماندهی منابع انسانی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت بعد آموزش کشور است

وی اضافه کرد: ازآنجایی که کار آموزش و پرورش با منابع انسانی است، ساماندهی منابع انسانی در تمامی کشور به یک حد متعادل و مطلوب خواسته ماست و در وزارت پیگیر آن هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اگر این چهار اصل اساسی اجرایی به شود ما شاهد آموزش و پرورشی مطلوب در سراسر کشور می‌شویم، که این باعث نشاط در معلمان و شاگردان و در نهایت نشاط جامعه آموزشی ما می‌شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی