خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

فانی عنوان کرد:

آموزش و پرورش 5هزار معلم و 36هزار دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است

%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-5%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d9%88-36%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%e2%80%8c%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af--%d8%aa%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه جهاد و حماسه: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه بعد از انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته است، گفت: آموزش و پرورش 5هزار شهید معلم و 36هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اصغر فانی، در آئین بزرگداشت یاد و خاطره 4900 معلم شهید و استاد شهید مرتضی مطهری گفت: ما تا ابد مدیون کسانی هستیم که در راه آرمان‌ها و برای حفظ میهن جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: نظام اسلام حدود 5هزار معلم و 36هزار دانش‌آموز شهید را به خود دیده است.  شهید مطهری الگویی از یک مبارز مجاهد و ایدئولوگ انقلاب  بود. اما نباید از یاد برد که انقلاب اسلامی دو معلم شهید به نام رجایی و باهنر را نیز به خود دیده است.
وی به دیدار خود با خانواده شهید مطهری اشاره کرد و افزود: در دیداری که 11 اردیبهشت امسال  با خانواده شهید مطهری داشتیم، برنامه‌ای را به منظور بازبینی، بازنویسی و متناسب‌سازی آثار این شهید متناسب با توان دانش آموزان پیشنهاد کردیم که مورد موافقت خانواده آن شهید بزرگوار قرار گرفت. بدین ترتیب کار تدوین این برنامه در آموزش پرورش آغاز شد.
فانی اظهار کرد: باید با تمامی ابزارهای ممکن اندیشه‌های  شهید مطهری را برای دانش‌آموزان ترسیم کنیم و این میراث جاودانه را برای نسل‌های آینده نهادینه سازیم. باید بدانیم که فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند الگویی مناسب برای نسل‌های آینده را ارائه دهد.
وی با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا افتخاری برای خدمتگزاران است، گفت: در این میان خانواده شهدا نقش سنگینی بر عهده دارند. این بزرگوران الگویی برای جامعه هستند و باید طوری رفتار کنند که دیگران از آنان درس بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 21 نفر از ایثارگران و رزمندگان، مدیریت ادارات کل آموزش و پرورش را در سراسر کشور برعهده دارند، عنوان کرد: این امر باعث شده که بیش از پیش تعامل ایثارگران و خانواده‌های شهدا با آموزش و پرورش بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها حضور جدی و مؤثر داشته است؛ جنگ که آغاز شد، آموزش و پرورش باز هم وارد صحنه شد و به دفاع از کشورش پرداخت و با تمامی توان در اختیار انقلاب اسلامی بود.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش علاوه بر اینکه جمع کثیری از معلمان و دانش‌آموزان ایثارگر را به خود دید، تمامی امکانات و ساختمان‌های خود را نیز در اختیار رزرمندگان قرار می‌داد. راه‌ندازی مجتمع آموزش رزمندگان در جبهه‌ها، در پشت جبهه و همچنین مدارس ویژه دختران و خواهران شهدا از جمله این اقدامات بود.

فانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شاهد اشاره کرد و افزود: این طرح با روحیه مشارکتی بسیار خوب آغاز به کار کرد. ستادهای برنامه‌ریزی و اجرایی طرح شاهد در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید به طور منظم این طرح را پیش بردند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی