خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

عباسی‌فر عنوان کرد:

ایجاد گفتمان و وحدت رویه در طرح‌های اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف ما است

%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%af%d9%81%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%88%d8%ad%d8%af%d8%aa-%d8%b1%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%b1%d8%ad%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d9%85%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa


گروه اجتماعی: مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی باید پایه علمی داشته باشد تا نتیجه‌بخش بوده و به درآمدزایی و تولید زنجیره ارزش برسد، گفت: ایجاد گفتمان و وحدت رویه در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف ما است.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سرگرد ذوالفقار عباسی‌فر، مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست با رضا عوض‌پور، معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته در راستای تحقق شعار سال 92 یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تلاش‌های بسیار زیادی را انجام دادیم و در این راستا طرح‌های مهمی اجرا شد.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: هر چند سیاست‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در اواخر سال اعلام شد ولی ما در استان بوشهر نشست‌های خود را از همان ابتدای سال اغاز کردیم و کارهای بسیار خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: آنچه که ما در طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن بودیم این بود که طرح‌های اقتصادی با پایه علمی داشته باشد تا نتیجه‌بخش بوده و به درآمدزایی و تولید زنجیره ارزش برسد.

عباسی‌فر با اشاره به تأکیدات مقام معطم رهبری بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت‌های بومی و محلی، گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است که ما نیز تلاش کردیم تا از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببریم.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌ها متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان یکی از مهمترین برنامه‌های در اجرای این سیاست‌ها بود که ظرفیت‌ها هر شهرستان را برای اجرای طرح‌های مورد نظر شناسایی می‌کردیم.

وی تصریح کرد: از بین واجدالدین شرایط که برای اجرای این طرح‌ها ثبت ‌نام کرده‌ بودند، افراد را شناسایی و با ارائه تسهیلات بانکی و نظارت بر حسن انجام کار در این طرح‌های برای اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم.

عباسی‌فر اظهار کرد: ایجاد گفتمان و وحدت رویه بین سازمان‌ها و دستگاه‌های تولید و پخش مواد غذایی از مهمترین اهدافی است که ما در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن بودیم. تلاش‌های بسیار زیادی داشتیم تا سازمان‌های مورد نظر از جمله بسیج سازندگی و جاد کشاورزی و دامپزشکی و بانک مهر و نگار نصر و ... را هم در سطح استان و هم در سطح شهرستان هماهنگ کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌های بسیاری را داشته‌ایم و در این مسیر نشست‌های مختلفی در سطح استانی و شهرستانی برگزار شده است و از همان ابتدای سال برای تحقق اهداف مورد نظر در شعار سال برنامه‌ریزی و فعالیت کردیم.

رضا عوض‌پور، معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: بسیج سازندگی در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و همچنین، توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد و در سال‌های اخیر طرح‌های بسیار مهمی را در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: ما نیز آمادگی داریم تا همکاری کاملی را با مجموعه داشته باشیم و شاهد اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها باشیم.

سیدحسین دستغیبی، مسئول طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: با تأکید مقام معظم رهبری، 17 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز فرمان تأسیس بسیج سازندگی به نام روز بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و به همین منظور طرح‌های مختلفی در این  روز در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود.

مسئول طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر افزود: به منظور بزرگداشت روز بسیج سازندگی، از میان 463 طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شده در استان بوشهر، تعداد 10 طرح انتخاب و در هر شهرستان طی مراسمی با دعوت از مجموعه دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان حوزه‌های مقاومت و تعدادی از بسیجیان همان شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی به برخی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان بوشهر طرح پرورش مرغ بومی، در شهرستان دشتستان طرح گلخانه و حوضچه پرورش ماهی، در دشتی طرح پرورش قارچ، در دیر طرح دام و بلدرچین، در دیلم طرح دام سنگین، در گناوه طرح صنایع تبدیلی و قارچ و در تنگستان طرح مرغ  بومی افتتاح می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی