خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

علیرضا پولاد خبر داد:

برگزاری دوره آموزش مداحی «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در بوشهر

%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%ad%db%8c-%c2%ab%d9%85%d9%82%d8%aa%d9%84%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%b1%d9%88%d8%b6%d9%87%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1


گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر از برگزاری دومین دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در شهرهای بوشهر و برازجان خبر داد.




علیرضا پولاد، مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: مداحان باید حوادث تاریخی عاشورا را با مراجعه به کتب معتبر درست بیان کنند.

وی تصریح کرد: معنویت، اطلاعات و آگاهی و صوت زیبا از مشخصه‌های یک مداح است، معنویت باید تسلیم محض در برابر رضایت الهی باشد، مداح باید برای نیل به آن نهایت همت و تلاش را به کار برد. واکسینه کردن جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی و خرافات، رسالت همه مبلّغان و روحانیون و مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر با اشاره به اینکه اصل و اساس مداحی عنایت اهل بیت(ع) است، گفت: شالوده و اساس کار مداحى را ادب تشکیل مى‌دهد، شخص مداح که نوکرى این خاندان را به عهده گرفته، باید مؤدب‌ترین اشخاص باشد، چرا که ادب و تواضع شرط قبولى نوکرى و خدمت است و داشتن بعضى از صفات حمیده جزء ادب مداح و رعایت بعضى قوانین و دستورالعمل‌ها، جزء آداب و آئین مداحى است که در واقع این دو مقوله تقریباً جداى از هم هستند.

این مداح بوشهری(ع) تصریح کرد: جامعه مداحان یک ظرفیت برای نظام الهی و اسلامی به حساب می‌آید و باید در مباحث سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری طبق نظر مقام معظم رهبری و خطوطی که برای مردم و مدیران ترسیم می‌کند به تبلیغ بپردازد و تشکل‌های مردمی به‌ویژه مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به‌نوعی سیاست‌گذاری کرده و خیلی متکی به حمایت‌های دولت نباشند تا در اجرای کارها به مشکل بر نخورند.

علیرضا پولاد گفت: مداحان باید در راستای انتخاب اشعار و سبک‌های مداحی در مجالس اهل‌بیت(ع) تلاش کرده و نباید از اشعاری استفاده شود که خدای ناکرده مورد وهن آل محمد(ص) باشد، مداحان باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ عاشورایی را در جامعه گسترش دهند.

وی ادامه داد: دومین دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» با حضور استاد حاج قاسم رضایی و مداحان اهل بیت(ع) و طلاب در شهرهای  بوشهر و برازجان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر افزود: این دوره از کلاس‌های آموزشی در شهر بوشهر از چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه، ساعت 16 تا 19 به مدت دو روز با حضور 200 مداح آقا و خانم و طلاب در سالن 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در شهر برازجان، پنجشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 تا 11 با حضور استاد دعوتی از تهران و 120 مداح و طلبه برگزار خواهد شد.

پولاد با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 مداح در بانک اطلاعتی سازمان بسیج مداحان استان بوشهر ثبت شده است، بیان کرد: در سال گذشته دوره شناخت روضه، دوره شناخت و آموزش سبک عزاداری سنتی، دو دوره آئین نکوداشت پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) به همت سازمان بسیج مداحان استان در بوشهر برگزار شد.

وی در پایان گفت: به مداحانی که در دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» شرکت می‌کنند، گواهینامه پایان دوره آموزشی و معتبر کشوری از سوی مرکز آموزش سازمان بسیج مداحان صادر می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی