خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

برگزاری نخستین همایش جهادگران بسیجی محلات در خورموج

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۱ ب.ظ

برگزاری نخستین همایش جهادگران بسیجی محلات در خورموج

%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%ac%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d9%85%d9%88%d8%ac


گروه اجتماعی: نخستین همایش جهادگران بسیجی محلات به همت بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در شهر خورموج برگزار شد.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علی زارعی، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در نخستین همایش جهادگران بسیجی محلات شهر خورموج که در قرارگاه جهادی و عملیاتی امام هشتم برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بزرگ جهادگر انقلاب اسلامی است که با تشکیل جهاد سازندگی فرهنگ جهاد و جهادگری را از صحنه رزم به میدان سازندگی سوق داد و حرکت‌های عظیم جهادی امروز مدیون تدابیر آن رهبر فرزانه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری پرچم جهاد سازندگی که در خطر افول بود را با تشکیل بسیج سازندگی در نسل سوم و چهارم انقلاب احیا کردند.

زارعی ادامه داد: در اجرای اصل 147 قانون اساسی جمهوری اسلامی به نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی اجازه داده شد تا با توانایی‌ها، تخصص‌ها و ظرفیت‌های وجودی خود برای اجرای طرح‌ها با دستگاه‌های مرتبط قراردادها منعقد کنند.

وی بیان کرد: بر اساس اصل ماده 71 قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مأموریت بر عهده بسیج سازندگی گذاشته شده که در همه عرصه‌های سازندگی در کشور با حضور جوانان بسیجی بتواند طرح‌های عمرانی برای آبادانی در کشور اجرا کند.

زارعی با بیان اینکه نیروهای قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی نیروهای مخلص هستند، افزود: در چند سال اخیر پروژه‌های متعددی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و با همکاری بسیج سازندگی در کشور انجام شده است.

وی گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های کار و تلاش یکی از اهداف بسیج سازندگی است، کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور و در کنار آنها بسیج طلاب قرار دارد که معنویت خاصی به بسیج سازندگی بخشیده است.

زارعی اشاعه فرهنگ تلاش و روحیه بسیجی را یکی دیگر از برنامه‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: با به‌کارگیری مردم در سازندگی کشور کمک به مناطق محروم و آبادانی روستاها یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی با بیان اینکه بسیج سازندگی با کمترین هزینه موفق شده است تا بزرگ‌ترین کارها را انجام دهد، ادامه داد: کاهش هزینه‌های پنهان دولت با استفاده از طرح‌های بسیج سازندگی است و بسیاری از پروژه‌هایی که به پیمانکاران واگذار می‌شود بسیج سازندگی با کمترین هزینه‌ها آن‌ را اجرا می‌کند.

وی هدف اصلی بسیج سازندگی را کمک به دولت عنوان کرد و  افزود: سازندگی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی است.

زارعی با اشاره به اینکه اردوهای دانشجویی در مناطق محروم انجام می‌شود، گفت: اردوهای یک‌روزه با حضور حلقه‌های صالحین و طلاب  انجام می‌شود و در بحث کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به طور رایگان اقدام خواهند کرد.

وی اردوهای هفت روزه با حضور بسیجیان محلات را یکی دیگر از برنامه‌های بسیج سازندگی ذکر کرد و افزود: در حادثه زلزله شنبه این نیروها فعالیت چشمگیری داشتند و موفق شدیم در بحث آواربرداری، امنیت، توزیع اقلام اقدام کنیم.

زارعی اضافه کرد: سپاه خود را حافظ دستاوردهای انقلاب می‌دادند از دو سال گذشته در بحث اقتصاد مقاومتی پا به این عرصه گذاشت و بالغ‌بر 200 طرح به بسیج سازندگی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تولید قارچ نیاز شهرستان را تأمین کرده است، یادآور شد: در سال گذشته توسط بسیج سازندگی بالغ بر 580 میلیون تومان تسهیلات برای پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، پرورش کود ورمی کمپوست، ایجاد گلخانه، پرورش مرغ بومی، سایر ماکیان و صنایع دستی و قالیبافی تخصیص یافته است.

مراد کاظمی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در این همایش گفت: نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محور مأموریت بسیج سازندگی در سال جاری تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: چنانچه در ذهن ما کاری برای رضایتمندی خداوند باشد ارزش جهادی دارد و ما در این زمینه موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: مجموعه سپاه به‌ویژه بسیج سازندگی مدیریت جهادی را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند و هدف بسیج سازندگی کار بیشتر، همراه با هزینه کمتر و پیشرفت، استقلال و آبادانی مناطق محروم جامعه است.

کاظمی بیان کرد: در عرصه‌های سازندگی کارما خدمت به مردم است و وقف خدمت و نوکری به مردم از افتخارات سپاه است.

وی به 17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی توانسته سبب آبادانی در مناطق محروم شود و  تحقق شعار امسال نقشه راه مهم و همه‌جانبه‌ای است که می‌طلبد در تمام زمینه‌ها تلاش صورت گیرد و بسیج سازندگی منشأ خدمات ارزنده‌ای در کشور است.

کاظمی اظهار کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما دارای انرژی قوی هستند و این انرژی می‌تواند کشور را متحول کرده و با بکارگیری در سازندگی، توسعه و آبادانی کشور در روستاها و در مناطق محروم کاری شدنی است.

وی در پایان یادآور شد: بسیجیان با اهداف عالی نظام و با کارهای جهادی، اقتصادی و تولیدی آشنا هستند و با مأموریت‌هایی که  توسط بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه شعار سال مزین به اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی است، کارها باید برنامه محور، عملیاتی و منطبق با فرهنگ و تفکر بسیجی و جهادی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی