خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

خبرگزاری بین‌المللی قرآن " ایکنا" شعبه بوشهر

۞ حامد فکوری خبرنگار قرآنی ایکنا در پایگاه سایبری سربازان امام خامنه ای ۞

مشخصات بلاگ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان:
در دفاع مقدس و در همه‌ى جنگهائى که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضى از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانى که وارد میدان جهاد میشدند، براى تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فى‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانى که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزى و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامى نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائى هیچ منافاتى ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست مى‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ براى رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههاى مشروع و میسّر، برنامه‌ریزى کند.

نوزدهم رمضان ۹۲
حامد فکوری
خبرنگار خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۸، ۰۱:۴۱ - علیرضا
    سپاس
نویسندگان
پیوندها

حجت‌الاسلام محمدی:

فرهنگ‌سازی و تدبر در قرآن در دستور کار همه نهادها قرار گیرد

%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%af%d8%a8%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af


گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، فلسفه قرآن را در تدبر آیات نورانی آن دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و تدبر در قرآن باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه رشته مفاهیم باید گسترش یابد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بیستمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام که پنجشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های یک مسلمان واقعی، صداقت و راستگویی، خوف از گناه، رعب داشتن از پرهیزگار، تمسک‌جویی در نماز، بخشیدن جان و مال در راه دین، روزه و صدقه، تلاوت قرآن و داشتن محاسن اخلاقی را از جمله این ویژگی‌ها بیان کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تنها اکتفا کردن به تلاوت قرآن در ابتدای مراسمات را برای ترویج فرهنگ قرآنی ناکارآمد دانست و ادامه داد: حتی در شب قدر که شب نزول قرآن است، این برنامه زندگی غریب است، لذا باید تلاوت و تدبر در قرآن در همه محافل گنجانده شود.

تأکید پیامبر(ص) بر تأمل و تدبر در قرآن

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) تأکید مؤکد بر تأمل و تدبر در قرآن کریم داشتند، اضافه کرد: متأسفانه مسلمانان به سفارش ایشان توجه و عمل نکردند و حق قرآن آنگونه که باید به جا آورده نشده است.

حجت‌الاسلام محمدی، قرآن را راهنمای مسلمانان برای رسیدن به سعادت دانست و ابراز کرد: اگر هر فرد مسلمان حداقل روزی 50 آیه از این کتاب آسمانی را بخواند هرگز گمراه نشده و از پاداش خداوند در بهشت بهره‌مند خواهد شد.

وی فلسفه قرآن را در تدبر آیات نورانی آن دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و تدبر در قرآن باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه رشته مفاهیم باید گسترش یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه قرآن باید محور اصلی محافل و مجالس قرار گیرد، گفت: تنها به تلاوت قرآن در آغاز برنامه‌ها اکتفا نکنیم، به حفظ موضوعی آن اهمیت دهیم و از آنچه مورد نیاز جوامع اسلامی است به خوبی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت برچیده شدن اشعار ناپسند و نامناسبی که در مجالس ائمه(ع) توسط عده‌ای از مداحان خوانده می‌شود، گفت: به جای این مسئله تفسیر آیات قرآن باید در این محافل گسترش یابد.

حجت‌الاسلام محمدی بر ضرورت توجه بیشتر به قرآن در ماه رمضان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرمایش خدا در امور قرآنی اجرا شود باید با برنامه‌ریزی مناسب، از هم‌اکنون فعالیت خود را برای این ماه آغاز کنیم.

هیئت رزمندگان اسلام می‌تواند به تحقق 10 میلیون حافظ کمک کند

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال مطلوبی از سراسر کشور در طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم شده است، عنوان کرد: باید تلاش شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت قرآن آیند که هیئت رزمندگان اسلام به جهت ظرفیت جذب مردم یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند در این زمینه کمک کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در موضوعات عاشورا، قیام امام حسین(ع) و دوری از سکولار و اجرای درست برنامه‌ها در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و یادآور شد: باید سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جلسات مذهبی و تأکید بر دوری از اشعار ناپسند نسبت به ائمه(ع) در این جلسات، سرلوحه کار همه مداحان قرار گیرد.

یادآور می‌شود، بیستمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام با حضور 400 نفر از مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود که در این همایش سه روزه موضوعاتی همچون «نقش هیئت‌ها در حفظ و تقویت روحیه جهادی و زنده نگه داشتن عاشورا»، «نقش هیئت در تبیین گفتمان انقلاب و رهبری» و «نقش اسلام سیاسی، چگونگی ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه توسط هیئت‌ها» و «بررسی تحولات جهان اسلام و نقش جمهوری اسلامی در این تحولات» با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجج الاسلام علیرضا پناهیان، علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی ماندگاری، میرزامحمدی و حسن رحیم پور ازغدی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی